Kijk uit voor ecofascisme!

Forum Forums Wereldpolitiek & nieuwsachtergronden Kijk uit voor ecofascisme!

Dit onderwerp bevat 635 reacties, heeft 34 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 15 uur, 15 minuten geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 636)
  • Auteur

Webmaster
    Bijdrager

De mythe van overbevolking:

Mike

ruud
    Bijdrager

De ecologische voetafdruk: dat is ook zo’n schuldgevoeldatjeleeftaanpratend ding.

Louise
    Bijdrager

Een stukje uit TED met Bill Gates

Overbevolking en co2 uitstoot(3:44)

Anoniem

So who cares about CO2 ?

Samen met de cholesterol hypothese de grootste leugen van deze eeuw.

Louise
    Bijdrager

Daarom staat het ook bij “Kijk uit voor ecofascisme!” een grote hoax.

Webmaster
    Bijdrager

De redenatie is als volgt:

De wereld is overbevolkt. De mens is een kwaadaardig virus op deze aarde. Mensen veroorzaken opwarming van de aarde door een te hoge CO2-uitstoot. Dit komt mede door industrialisering, dus neem mensen hun beschaving af en daarmee dus hun welvaart. Introduceer vervolgens draconische, niet-democratische ‘groene’ wetten die a) verplichte sterilisatie afdwingen en b) een ‘groene’ en ‘duurzame’ leefstijl afdwingen. Uiteindelijk komen de twee samen door overbevolking en ‘duurzaamheid’ aan elkaar te koppelen. Je bent dan ‘in overtreding’ door simpelweg CO2 uit te ademen en dan zit er dus maar 1 ding op: populatiereductie, de wereld kan alleen maar ‘gered’ worden als 90% van ons er simpelweg niet meer zijn.

Net als met de schuldeneconomie die de centrale banken vanaf 1913 hebben gecreeerd worden dergelijke depopulatiemaatregelen in derdewereldlanden al jarenlang uitgevoerd. Lees dit ontnuchterende artikel maar eens:

http://www.thenewatlantis.com/publications/the-population-control-holocaust

Mike

Louise
    Bijdrager

Wanttoknow heeft er een artikel over:

zie op Van Windows-Bill naar Kill-Bill..?

Webmaster
    Bijdrager

‘Kill Bill’ heeft inderdaad ook plannen door de hele wereldbevolking d.m.v. vaccins onvruchtbaar te maken.

De voltallige milieubeweging is bewust of onbewust doortrokken van het argument van ‘de mens als virus’ of ‘de mens als kankergezwel’. En niet alleen de milieubeweging. Ook de vegetariers en veganisten lijden hieraan. Op 7 mei sprak ik in Heerlen en raakte verwikkeld in een discussie over vleesconsumptie, overbevolking, de mens als virus en de heling van de aarde. Gelukkig kreeg ik het publiek op mijn hand door te zeggen: “Als dit je mensbeeld is, hoe wil jij de aarde dan helen? We kunnen alles wat we willen, als we er ons maar toe zetten.”

Uiteindelijk komt dit altijd neer op depopulatie: de enige manier waarop de aarde ‘geheeld’ kan worden is door onze aantallen flink uit te dunnen. Dit is niets anders dan de eugenetica-agenda die Hitler financierde en zijn rassenpolitiek mogelijk maakte en die na de oorlog niet alleen ondergronds is gegaan, maar zelfs de milieubeweging, de vegetarische beweging en de New Age-beweging heeft geinfecteerd. Hoed je dus voor ecofascisme! Al Gore, Prins Charles, Barack Obama, het zijn allemaal wolven in schaapskleren!

Mike

autumn
    Bijdrager

Erg interessante topic. Ik bedenk me nu dat de film “The Matrix” dan mogelijk ook in dienst van het ecofascisme is gemaakt, weliswaar het mensen ook echt wakker kan maken over het ‘control system’ waarin we leven…

Anoniem

Voor iedereen die iets dacht te begrijpen van statistiek, kijk dit!

De titel zegt niets teveel: the most IMPORTANT video you’ll ever see

Anoniem

Helemaal niemand commentaar hierop? De titel zegt op zijn minst toch dat het interessant is!

Webmaster
    Bijdrager

Bastiaan,

Ik heb nog geen tijd gehad om de video te bekijken, dus mijn commentaar houd je nog tegoed.

Mike

Webmaster
    Bijdrager

Bastiaan,

Ik heb geprobeerd door die video heen te komen. Dat gaat me niet lukken zonder in slaap te vallen! Hoe heb jij je door die 8 delen heengeworsteld? Uit de korte tijd dat ik het wel volgehouden begrijp ik in ieder geval dat mediaslogans als ‘een verdubbeling van de groei’ helemaal niets zeggen, omdat de groei exponentieel is. Een filmpje dat ik in mijn eerste post heb gezet legt dit helder en duidelijk uit in iets meer dan 2 minuten:

Mike

autumn
    Bijdrager

Van dit soort korte filmpjes met eenvoudige beelden spreken me erg aan, maar zelfs dit gaat me te snel in het engels. Na 2x kijken weet ik wel ongeveer waar het over gaat, maar snap ik nog niet hoe het nu precies zit. In het nederlands zou het me misschien al te snel gaan, denk ik. Aan zo’n film als die van Bastiaan hoeft ik niet eens te beginnen.

Maar ik heb de website met die filmpjes op Facebook gepost.

Anoniem

Waar het over gaat is dat de meeste mensen werkelijk helemaal niets begrijpen van exponenten.

Als voorbeeld vertelt hij het verhaal van de Chinese uitvinder van het schaakbord die werd beloond door de keizer en mocht kiezen wat hij wilde. Hij vroeg heel bescheiden om 1 rijstkorrel, op een schaakbord, en een verdubbeling bij elk volgend vlak op het schaakbord. Klinkt toch niet te veel gevraagd, nietwaar? Hoeveel rijstkorrels denk je nu dat dat uiteindelijk oplevert?

Het is dus meer dan de totale hoeveelheid graankorrels in de hele wereldhistorie! Zelfs wanneer je erover probeert na te denken kun je het nog niet begrijpen.

In het Westen zijn we helemaal in de ban van ‘groei’. We willen graag dat de economie of de bevolking groeit. Stilstand is achteruitgang vindt men toch, nietwaar? Als voorbeeld haalt hij de bevolkingsgroei in het plaatsje Boulder. Politici daar vinden het normaal dat de bevolking van dat stadje 5% per jaar groeit. Dat betekent dat de bevolking zich in slechts 14 jaar verdubbelt (van 100.000 naar 200.000) en in de volgende 14 jaar van 200.00 naar 400.000.

Betrek dat eens op een stad als New York. Dat is van 8 miljoen naar 16 miljoen.

De economie in China groeide de laatste tijd jaarlijks met zo’n 10%. Dat betekent een verdubbeling elke 7 jaar. Hoeveel keer kan een economie zich verdubbelen?

De bevolking van de aarde groeit (nu) met 1,09% per jaar. Dit betekent dat de wereldbevolking in minder dan 70 jaar is verdubbeld van 7 miljard naar 14 miljard, (wat betekent dit voor onze kinderen?) en over nog eens 70 jaar naar 28 miljard en na nog eens 70 jaar naar 56 miljard. En dan na nog eens 70 Jaar naar 112 miljard. In 280 jaar dus om precies te zijn. Kun je het je voorstellen? 112 miljard? Waar stonden wij slechts 280 jaar geleden? De periodieke groei is ook elke keer groter dan de totale groei in ALLE jaren daarvoor.

Simpel gezegd betekent dit dat we er 200.000 jaar (1e homo sapiens) over hebben gedaan om op 7 miljard te komen en dat we slechts 70 jaar nodig zullen hebben om dit naar 14 miljard te brengen.

Het Belangrijkste is dat wanneer we ons eindelijk realiseren dat het teveel wordt, dat pas gebeurt bij 99% van het maximum, op het moment dat het echt krap begint te worden, en dat zal zijn op 1 minuut voor 12.

Ik geloof ook echt wel dat de wereld nog wel wat mensen aan kan, maar de groei moet stoppen. En zal ook stoppen. Er is geen andere weg. We kunnen niet doorgaan met groeien omdat dat onrealistisch is. De aarde kan ons niet meer voeden. En zou je er dan uberhaupt nog willen zijn?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 636)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.