Donaties

Hartverwarmend, al die donaties die binnen komen! Je kunt vandaag nog doneren als je dat wil. Maar ook zonder kadootje ben je welkom op mijn feestje.

Mike
 
Ik heb de vorige maand geen beroep op jullie gedaan voor donaties. Jullie hadden mij immers al kadootjes gegeven voor mijn verjaardag op 10 mei. Nu wil ik jullie echter wijzen op een andere heuglijke datum: 11 juli. Dit jaar op 11 juli zal dit forum 12 jaar bestaan. Als jullie dit met mij willen vieren, dan hoop ik dat jullie wederom dit unieke en gratis forum willen steunen. A.s. dinsdag vieren we feest!

Mike
 
Gisteren was de 12e verjaardag van dit forum. Ik wss de hele dag in touw en kon er geen aandacht aan besteden. Hopelijk.is dit voor jou aanleiding om mij financieel te steunen met mijn inspanningen. Het leven wordt er allemaal niet goedkoper op, voor ons allemaal niet, dus iedere bijdrage, groot of klein, wordt gewaard. Alvast bedankt!

Mike
 
Gisteren was de 12e verjaardag van dit forum. Ik wss de hele dag in touw en kon er geen aandacht aan besteden. Hopelijk.is dit voor jou aanleiding om mij financieel te steunen met mijn inspanningen. Het leven wordt er allemaal niet goedkoper op, voor ons allemaal niet, dus iedere bijdrage, groot of klein, wordt gewaard. Alvast bedankt!

Mike
Bijdrage van mij altijd in januari.

Wel gefeliciteerd met dit geweldige forum waar ik ook alweer jaren lid van ben.
Het vuurwerk onder de alternatieve media.
Chapeau!!!
1689153770001.png

Dorothé
 
AOW-ers worden vergeten. Geen verhoging sinds 2008.

Een mooi resultaat, 12 jaar forum. Een felicitatie waard.
 
Vorige week zondag gaf ik 's middags een (zeer succesvolle) lezing in Zaandam. 's Avonds reed ik terug naar Nijmegen en toen ik vanaf de A30 op de A12 invoegde werd al snel duidelijk dat ter hoogte van Ede-Wageningen de A12 dicht was. Ik moest dus binnendoor, maar geen nood want ik ken deze weg.

Toen ik voor het laatste stoplicht stond waar je linksaf naar Renkum gaat stond er 1 auto voor mij. Het stoplicht sprong op groen en de auto voor mij trok op en ik dus ook. Maar toen sloeg de motor van de auto voor mij plotseling af. Ik wist nog wel op de rem te trappen maar mijn voorbumper raakte helaas de trekhaak van de auto voor mij. Toen ik daarna naar achteren reed bleef mijn bumper aan die trekhaak hangen.

Eenmaal uitgestapt bekeken de bestuurder van de auto voor mij en ik de schade. Hij verontschuldigde zich voor de afgeslagen motor, maar al snel bleek dat de enige 'schade' die hij had was dat de plastic dop op zijn trekhaak er af was. Mijn voorbumper lag los en we zagen dat er koelvloeistof uit mijn radiator lekte. We besloten om dit buiten de verzekering te houden, want juridisch gezien ben ik er bij hem achterop geklapt en heb ik dus schuld, wat mij een aanzienlijk hogere maandpremie zou opleveren.

Ik besloot te kijken of ik nog verder kon rijden. Ik klapte mijn achterstoelen omlaag en vouwde de bumper achterin en startte de auto. Na minder dan een kilometer kreeg ik een rood lampje dat aangaf dat de motor aan het oververhitten was. Een oude truc is de verwarming en de blazer voluit zetten en als je stil staat voor een stoplicht de motor uit zetten. Maar na opnieuw minder dan een kilometer kreeg ik een teken dat er sprake was van een motorstoring. Ik wilde niet dat de koppakking het zou begeven en de kop krom zou trekken en zette de auto ter hoogte van de afslag Heelsum veilig aan de kant in het gras. Ik kon de afdruk van de trekhaak zien in mijn kapotte radiator!

Ik belde de ANWB, maar die zeiden dat ik mijn verzekeraar moest bellen, want dit was geen accute pech en de schuldvraag was nog niet vastgesteld. Toen belde ik mijn vriendin, maar die nam niet op, zelfs niet na herhaalde pogingen. Dan maar mijn overbuurman gebeld. Deze nam gelukkig wel op. Mijn idee was om de auto naar Nijmegen te laten slepen, maar hij bleek geen trekhaak te hebben. Wel gaf hij aan mij op te kunnen komen halen. Dit was op dat moment de beste optie, ook al zou dit betekenen dat mijn auto die nacht langs de kant zou moeten blijven staan.

De volgende ochtend ben ik met de buurman teruggegaan en gelukkig stond de auto er nog in dezelfde staat. We hadden besloten dat de auto door een lokale garage gerepareerd zou moeten worden, maar het is vakantietijd en dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Uiteindelijk vonden we een garage in Renkum die de reparatie tussen de bedrijven door zou gaan verrichten, maar dat zou wel een aardige stuiver gaan kosten. Dit is ook de reden waarom ik de auto naar Nijmegen wilde hebben, want daar heb ik een Turkse garage die het goed en goedkoop zou kunnen doen. Geen Turk te bekennen in Renkum, alleen maar Nederlanders die je een poot uitrukken omdat je overhoop zit.

De auto is weer gemaakt. Er zit een nieuwe radiator in met voldoende koelvloeistof en de voorbumper is weer bevestigd. Daarnaast moesten de banden worden vervangen, want die hadden ook hun beste tijd gehad. Kosten van dit geintje? 625 euro. Bij de Turk had het waarschijnlijk de helft minder gekost. Vandaar dat ik dit verhaal hier neerzet. Ik wil graag jullie hulp vragen voor het dekken van deze onverwachte kosten. Ik rond het bedrag af op 600 euro en ga als vanouds met iedere donatie terugtellen naar nul. Ik hoop op jullie begrip en steun, want ik heb deze auto nodig om in het land lezingen te blijven geven. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mike
 
Laatst bewerkt:
Vorige week zondag gaf ik 's middags een (zeer succesvolle) lezing in Zaandam. 's Avonds reed ik terug naar Nijmegen en toen ik vanaf de A30 op de A12 invoegde werd al snel duidelijk dat ter hoogte van Ede-Wageningen de A12 dicht was. Ik moest dus binnendoor, maar geen nood want ik ken deze weg.

Toen ik voor het lastste stoplicht stond waar je linksaf naar Renkum gaat stond er 1 auto voor mij. Het stoplicht sprong op groen en de auto voor mij trok op en ik dus ook. Maar toen sloeg de motor van de auto voor mij plotseling af. Ik wist nog wel op de rem te trappen maar mijn voorbumper raakte helaas de trekhaak van de auto voor mij. Toen ik daarna naar achteren reed bleef mijn bumper aan die trekhaak hangen.

Eenmaal uitgestapt bekeken de bestuurder van de auto voor mij en ik de schade. Hij verontschuldigde zich voor de afgeslagen motor, maar al snel bleek dat de enige 'schade' die hij had was dat de plastic dop op zijn trekhaak er af was. Mijn voorbumper lag los en we zagen dat er koelvloeistof uit mijn radiator lekte. We besloten om dit buiten de verzekering te houden, want juridisch gezien ben ik er bij hem achterop geklapt en heb ik dus schuld, wat mij een aanzienlijk hogere maandpremie zou opleveren.

Ik besloot te kijken of ik nog verder kon rijden. Ik klapte mijn achterstoelen omlaag en vouwde de bumper achterin en startte de auto. Na minder dan een kilometer kreeg ik een rood lampje dat aangaf dat de motor aan het oververhitten was. Een oude truc is de verwarming en de blazer voluit zetten en als je stil staat voor een stoplicht de motor uit zetten. Maar na opnieuw minder dan een kilometer kreeg ik een teken dat er sprake was van een motorstoring. Ik wilde niet dat de koppakking het zou begeven en de kop krom zou trekken en zette de auto ter hoogte van de afslag Heelsum veilig aan de kant in het gras. Ik kon de afdruk van de trekhaak zien in mijn kapotte radiator!

Ik belde de ANWB, maar die zeiden dat ik mijn verzekeraar moest bellen, want dit was geen accute pech en de schuldvraag was nog niet vastgesteld. Toen belde ik mijn vriendin, maar die nam niet op, zelfs niet na herhaalde pogingen. Dan maar mijn overbuurman gebeld. Deze nam gelukkig wel op. Mijn idee was om de auto naar Nijmegen te laten slepen, maar hij bleek geen trekhaak te hebben. Wel gaf hij aan mij op te kunnen komen halen. Dit was op dat moment de beste optie, ook al zou dit betekenen dat mijn auto die nacht langs de kant zou moeten blijven staan.

De volgende ochtend ben ik met de buurman teruggegaan en gelukkig stond de auto er nog in dezelfde staat. We hadden besloten dat de auto door een lokale garage gerepareerd zou moeten worden, maar het is vakantietijd en dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Uiteindelijk vonden we een garage in Renkum die de reparatie tussen de bedrijven zou gaan verrichten, maar dat zou wel een aardige stuiver gaan kosten. Dit is ook de reden waarom ik de auto naar Nijmegen wilde hebben, want daar heb ik een Turkse garage die het goed en goedkoop zou kunnen doen. Geen Turk te bekennen in Renkum, alleen maar Nederlanders die je een poot uitrukken omdat je overhoop zit.

De auto is weer gemaakt. Er zit een nieuwe radiator in met voldoende koelvloeistof en de voorbumper is weer bevestigd. Daarnaast moesten de banden worden vervangen, want die hadden ook hun beste tijd gehad. Kosten van dit geintje? 625 euro. Bij de Turk had het waarschijnlijk de helft minder gekost. Vandaar dat ik dit verhaal hier neerzet. Ik wil graag jullie hulp vragen voor het dekken van deze onverwachte kosten. Ik rond het bedrag af op 600 euro en ga als vanouds met iedere donatie terugtellen naar nul. Ik hoop op jullie begrip en steun, want ik heb deze auto nodig om in het land lezingen te blijven geven. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mike
Wat een pech Mike, heb net wat overgemaakt.
 
205 euro nu. Ik laat de actie nog tot eind van de maand doorlopen, daarna sluit il hem. Bedankt voor de donaties tot dusver!

Mike
 
200 euro is de huidige tussenstand. Ik wil ook nog wijzen op het tweedehands Kangen-apparaat dat nog steeds te koop is, een buitenkansje! Ik krijg voor de verkoop van dit apparaat een percentage dat hoog genoeg is om deze actie te kunnen sluiten.

Mike
 
Vandaag is de laatste dag van augustus. De stand is nog steeds 150 euro te gaan. De reparatie aan de radiator en voorbumper plus 1 band zijn dankzij jullie betaald. Tenzij er vandaag nog mensen zijn die het verschil willen bijpassen zijn de overige 3 banden voor mijn rekening, want morgen is deze actie gesloten (hoewel gewone donaties natuurlijk welkom.zijn en blijven). Mocht je 'late to the party' zijn en geen idee hebben waar dit over gaat, lees dit. Bedankt tot zover, iedereen die gedoneerd heeft!

Mike
 
Wat vervelend. Fijn dat er toch voldoende donaties zijn gedaan en de auto gemaakt kon worden. En belangrijkste, dat je zelf heel bent gebleven.
 
Zojuist ontving ik een donatie. Zonder hiervoor te hebben gevraagd, helemaal goed! Zoals jullie kunnen zien dateert het laatste bericht van begin september, sindsdien geen oproepen meer gedaan voor donaties. Daar gaan mijn critici met hun beschuldihing naar mijn adres als zijnde een geldwolf. Ik ben de slechrste geldwolf ooit!

Laat deze spontane donatie de aftrap vormen voor de traditionele eindejaarsactie waarin ik als streefbedrag het getal van het jaar als uitgangspunt neem. Dit jaar dus 2023 euro, ik begin er alleen wat vroeger mee deze keer.

Met aftrek van deze eerste donatie is de beginstand nu 1998 euro. Wie volgt? Laten we met elkaar zorgen dat nog voor de kerst het nulpunt is behaald. Als met alles wat er nu gaande is in de wereld nog niet duidelijk.hoe waardevol dit GRATIS forum is, dan weet ik het niet meer.

Alvast bedankt voor jullie bijdrages, help Mike de winter door!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
503.984
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan