Dikke teek op hoofd van mijn dochter.

Ik zie nu pas de tip van Gerard https://www.fatsforum.nl/topic/dikke-teek-op-hoofd-van-mijn-dochter/page/4/#post-49860 hoe je een teek eruit haalt dat hij zelf loslaat... Nou dat is dan voor de volgende keer...
Maar ja, precies wat Gerard later ook in dit berichtendraadje zegt: dan bestaat wel het risico dat de teek de darminhoud uitstort in je lichaam als je hem irriteert.
Beste is toch een tekenschuifdingetje, die zijn er ook in de vorm van een creditcard bijv.
Eerder gebruikte ik een plastic koevoetje om de kleinste teekjes eruit te schuiven met succes, maar die had ik nu niet. Ik heb nog wel een v-tje geknipt in een oude verzekeringspas, maar dat hielp jammer genoeg niet om hem er zo uit te schuiven.
 
Zou het zo ook met teken zijn?

Sommige mensen kunnen een hele zomeravond buiten zitten zonder door ook maar één mug geprikt te worden. Anderen daarentegen hoeven dit maar vijf minuten te doen en worden al gestoken. Ben jij zo iemand die altijd vol muggenbulten zit? Dit kan volgens wetenschappers een aantal oorzaken hebben.

Volgens de Amerikaanse professor Jerry Butler wordt de gevoeligheid voor muggenbeten voor 85 procent bepaald door de genen. "Eén op de tien mensen is buitengewoon aantrekkelijk voor muggen." Helemaal duidelijk is het voor de wetenschappers nog niet, maar een aantal redenen hebben ze wel kunnen ontdekken.

Concentratie cholesterol

"Mensen met hoge concentraties van steroïden of cholesterol op hun huidoppervlak trekken muggen aan", aldus Butler. Dat betekent niet dat ze op mensen jagen met een te hoog cholesterol, maar ze zijn efficiënter in het verwerken van cholesterol, de bijproducten daarvan blijven achter op het huidoppervlak.
Lichaamszuren

Muggen jagen ook op mensen die veel lichaamszuren produceren. Zoals bijvoorbeeld urinezuur. Deze stoffen kunnen muggen al van ver, maximaal 50 meter, ruiken.
Warmte en zweet

Niet alleen lichaamszuren trekken de muggen aan, ook de kooldioxide die mensen uitademen is aantrekkelijk voor muggen. Lange en grote mensen stoten meer kooldioxide uit dan kinderen en baby's en worden over het algemeen dus ook meer gestoken. Ook zwangere vrouwen stoten meer kooldioxide uit en zijn dus vaker het doelwit van muggen. Ook beweging, lichaamswarmte en zweet trekt muggen aan. http://www.gezondheidsnet.nl/vakantie/ben-jij-een-muggenmagneet

 
Teken gaan niet direct op hun gastheer (m/v) af, daar zijn ze veel te langzaam voor. Ze houden zich op in lage begroeiing, wachtend op een voorbijganer. Ze hebben 8 paatjes (ze behoren tot de spinachtingen) en grijpen zich daarmee gemakkelijk vast. Ze hebben wel, net als de meeste spinnen, een voorkeur voor vochtige plekjes. Al wandelend over het lichaam komen ze bij b.v. de knieholte, het kruis of in een oksel terecht, daar is het vaak vochtig en de huid zachter en soms ook dunner.Dat neemt niet weg dat ze ook op andere plaatsen hun neus in de huid kunnen steken.
Bij het kamperen heb ik vaak de meeste teken, maar dat zal eerder liggen aan het feit dat ik de tent opzet en dus flink door de lage begroeiing draaf.
Overigens, als ik het al niet eerder gemeld had: het advies om lange, goed sluitende kleding te dragen is achter een bureau uitgedacht: teken komen op de kleding en gaan dan net zo lang lopen tot ze ergens de huid bereiken, al was het maar als je in je tent lekker in je bedje ligt en de kleding bij je in de buurt (waar moet je dat anders laten als je kampeert?) Het is veel beter juist zo min mogelijk kleding te dragen, dan zie je ze (en voel je ze soms ook) op je armen of benen lopen en kan je ze vaak weghalen voor ze hun neus in je huid steken.
Overigens maak ik de teek altijd dood als ik er één gevangen heb, zo voorkomt ik dat dezelfde teek een andere gastheer kan bezoeken. Er zijn ook tekenafweermiddelen, maar die zijn ook weer niet zo gezond.
 
als ik het al niet eerder gemeld had: het advies om lange, goed sluitende kleding te dragen is achter een bureau uitgedacht: teken komen op de kleding en gaan dan net zo lang lopen tot ze ergens de huid bereiken, al was het maar als je in je tent lekker in je bedje ligt en de kleding bij je in de buurt (waar moet je dat anders laten als je kampeert?) Het is veel beter juist zo min mogelijk kleding te dragen, dan zie je ze (en voel je ze soms ook) op je armen of benen lopen en kan je ze vaak weghalen voor ze hun neus in je huid steken.

Goed punt hoor Gerard!
Tenzij je je kleding na gebruik gelijk in de magnetron stopt die we al niet meer hebben als het goed is vanwege de straling.
 
Mijn huisarts adviseerde toen hem 1000 mg Vit C per dag te geven, dat dat hem minder aantrekkelijk zou maken. En inderdaad, de tekencontrole is erin gebleven ( iedere avond van top tot teen alles bekijken, handjes omhoog, dat lekkere warme reepje onder de haren etc.) maar inplaats van toch wel wekelijks zo’n kreng vinden werd dat gereduceerd tot soms eens eentje.

verwijderen van hele kleine teekjes ( die nog 6 pootjes hebben en niet besmettelijk kunnen zijn als ik me goed herinner) gaat heel goed met een stukje hansaplast.

hoi Jhanne, interessant! Dank je wel.

Alleen dat kleine teekjes, de nimfen, niet besmettelijk zouden kunnen zijn: dat is jammer genoeg niet waar.

daaag!
 
Lyme volgens Germaanse Geneeskunde....

http://gnmonlineseminars.com/index.php/a-day-in-the-life/120-symptoms-of-lymes-they-re-all-in-your-head.html
 
Let’s begin with the tick bite itself. The first indication that a person has been bitten by a tick is a red circular swelling much like a target ring. From there it is hypothesized that they will develop Lymes disease either immediately or years down the line. That in itself is nonsense. The only reaction a person will ever get as a result of the bite is at that very moment and here we experience the circular swelling much like a mosquito bite.

Geloof jij die onzin van GNM Debsy?
 
I’ve observed in patients that have had a diagnosis of Lymes, that their symptoms increase AFTER their diagnosis and their health declines the same way a person with a diagnosis of HIV or cancer declines when they are diagnosed. In other words, they go into “survival mode” and all their symptoms which are healing phase symptoms are compromised because their system goes into fluid retention as a result of this survival mechanism.

En ik heb "geobserveerd" (bij mezelf namelijk) , meneer of mevrouw de GNM kwakzalver, dat de symptomen cq kwalen 12 jaar lang in de klassieke lyme volgorde elkaar kunnen opvolgen ZONDER ooit het vermoeden, laat staan een diagnose, van lyme te hebben gehad!
En nee, ook geen andere diagnose. Behalve dan een "dat heb jij nu eenmaal ".
Zwakke gewrichten en weet ik wat meer voor onzin.


 
Ik vind dit een heel lastig verhaal Pike. Ik zie het namelijk ook bij mijn dochter.
Ook hoe ze reageerd op de behandeling.

Echter geloof ik ook heel erg op de invloed van de geest op het lichaam.
Heb me een klein beetje verdiept in de Germaanse en het resoneert wel.
Ik weet ook dat Liever Gezond ook wat van de Germaanse afweet en ook lyme had/heeft en hoopte eigenlijk op een reactie van haar...
 
hoi Debsy, ik ga nog reageren, want ik vind het wel een interessant onderwerp. Alleen dan wil ik het eerst goed lezen.
 
een vader van een vriend van ons had ook Lyme, niet gediagnosticeerd voor driekwart jaar, had wel griepachtige verschijnselen die steeds vervelender werden. Uiteindelijk werd er Lyme vastgesteld. Hij had dus echt klachten.
In die zin kan ik met Pike mee. (De man is overigens ver in de tachtig, schrijft nog boeken, is ook nog actief dominee en studeert altijd nog.)
Ik weet niet hoe het met katten zit, onze katten hebben al honderden teken gehad en ik zie geen enkel gebrek bij onze katten.
Dus dat gaat weer een hele andere kant op.
Lastig dat Lyme verhaal.
Ik geloof overigens wel in het GNM verhaal. Althans klinkt allemaal heel aannemelijk, heb me een paar jaar geleden daar wat in verdiept, verder niet.
 
Echter geloof ik ook heel erg op de invloed van de geest op het lichaam

Ja natuurlijk is er een enorme invloed van de geest op het lichaam maar dat is heel wat anders dan dat die lui van NGM ervan maken.



Ik weet ook dat Liever Gezond ook wat van de Germaanse afweet en ook lyme had/heeft en hoopte eigenlijk op een reactie van haar…

Ik zal mij er niet meer mee bemoeien.

 
Heb je je verdiept in het werk van dr Hamer?





Ik zal mij er niet meer mee bemoeien.

zo bedoel ik het helemaal niet Pike, het is maar net hoe je het leest.



 
Vergiftiging en ondervoeding vallen trouwens buiten de Germaanse Geneeskunde, (maar volgens sommige niet helemaal )dat maakt het ook vrij lastig.
 
zo bedoel ik het helemaal niet Pike, het is maar net hoe je het leest.

Ja ik ben nogal gevoelig voor dit soort dingen.
Ik heb 10 jaar lang elk jaar voor niets een aantal weken als Herr Flich von der Gestapo rondgelopen omdat in die tijd niemand nog wat wist van lyme.
Een simpele 60 dagen antibiotica had mij genezen.


Daarbij zijn er ook neurologische vormen van lyme waarbij je dood kan gaan zonder behandeling dus als je dan helemaal into GNM bent ga je dood of gaat je kind dood.
 
Ik vind dit een heel lastig verhaal Pike. Ik zie het namelijk ook bij mijn dochter.
Ook hoe ze reageerd op de behandeling.

Is de diagnose wel goed dan?
En de behandeling?
 
Daarbij zijn er ook neurologische vormen van lyme waarbij je dood kan gaan zonder behandeling dus als je dan helemaal into GNM bent ga je dood of gaat je kind dood

IK heb het uiteraard niet over jou of over jouw kind Debsy maar in het algemeen.
Er zijn hele erge vormen van Lyme waarbij direct adequate hulp nodig is. Heel gevaarlijk als men dan denkt dat een tekenbeet met ring eromheen net zo gevaarlijk is als een muggenbeet en er verder geen hulp nodig is behalve psychische (GNM) hulp.
 
Ik vind dit een heel lastig verhaal Pike. Ik zie het namelijk ook bij mijn dochter.
Ook hoe ze reageerd op de behandeling.

Is de diagnose wel goed dan?
En de behandeling?

Ze heeft ook borreliose...
en ze wordt behandeld door kleurentherapeut/bioresonantietherapeut.
Ze is bijna klaar.


 
Wat mij het meest stoort in de aanpak van de GNM, iig in dit geval, is dat ze zeggen dat er niet zoiets is als lyme maar dat ALLES in je hoofd zit. Dus niet dat er ook op welke manier dan ook een psychische component is maar dat ALLES psychisch is.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.185
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan