Dikke teek op hoofd van mijn dochter.

Hoi Anaclara, ik was heb een lezing van Frits van der Blom bijgewoond over de ziekte van lyme en ik heb daarvan op dit forum verslag gedaan https://www.fatsforum.nl/topic/gezond-verstand-avonden-in-papendrecht

Over vetten valt een hoop te discussieren over wat en hoe dan: en dat gebeurt op deze site dan ook hier bijv. https://www.fatsforum.nl/topic/rol-van-type-vetten

Over biofotonentherapie bij de ziekte van lyme: ik heb biofotonentherapie gedaan een tijdje, maar te kort omdat ik niet tegen te veel aan infraroodstraling kon destijds.

Het was een overkill voor me: dit mat de NES-scan bij mij toen uit.

Dus ben ik gestopt daarom destijds met de fotonentherapie (een goede kans heeft het bij mij niet gekregen) en later ging het niet meer samen met de resonantietherapie.

Een gemiddelde resonantietherapie is wat minder heftig dan mijn huidige resonantietherapie die 24 uur per dag doorgaat.

Dus de ene resonantietherapie is de andere niet.

Dan: ik ken meerdere mensen die met fotonentherapie ook niet gedraaid kwamen met de lyme.

Dat gezegd was ik ook naar de lezing van iemand die goed op de fotonentherapie reageerde: dat is Yvonne Beerepoot-Sangen en haar klachten verdwenen ook enigszins en zij heeft er dan ook een lezing over gegeven en een boek over geschreven: bij interesse zie het verslag ervan op dit forum (lezing 15 november 2012: https://www.fatsforum.nl/topic/wo-7...e-tandarts-houdt-tandheelkunde-op-bij-de-huig )

Wat je schrijft over je zoon vind ik erg herkenbaar voor wat betreft de ontgifting die bij mij ook aardig moeizaam verloopt.

Dat was eerst nog veel moeizamer.

En mijn gewicht inclusief buikvet waar je het over hebt: is ook een lastig ding.

Sommige lymepatienten zijn graatmager en anderen juist weer te dik.

Van Frits van der Blom begreep ik dat het lichaam de afvalstoffen van de lymeinfectie niet herkent als lichaamsvreemd: dus logisch dat het dan spaakloopt...

De lyme als wake-upcall: dat herken ik ook.

Mijn leven van nu heeft niets meer te maken met het leven dat ik had voor de klachten explodeerden.

Tja, jammer dat het op deze manier moest, maar liever maar nu de klap dan nog veel later...

Ik probeer het ook maar positief te bekijken.

Hoe is het nu met je zoontje?

Hij is nog jong, dus ik mag hopen dat hij niet te zeer geveld is door de lyme en de draad weer snel kan oppakken.

 
Ik heb vermoedelijk ook lyme. En ik heb overgewicht en erg moeite om juist mijn buikvet kwijt te raken. Misschien moet ik kijken of ik nog wat meer tegen de lyme kan doen dan de goede voeding.

 
hoi Kavana, tja lastige kwestie he, met dat gewicht. Als het lichaam met opnameproblemen kampt en/ of met toxinen, dan gaat het bufferen, plus idd opslaan van toxinen.

 
Hoi Mike, ja, het is een zeer indrukwekkende documentaire, die bepaald niet aan de oppervlakte blijft van de ziekte.

Voor de verandering wordt de politiek rondom de ziekte inclusief patenteringen op pathogenen/vaccins/testen etc blootgelegd en consequenties voor de gemiddelde mens daarvan.

Ook laat men zien hoe artsen die lymepatienten voor de verandering wel helpen juridisch kapot gemaakt worden.

Hier een korte introductie over hoe deze ziekte big business is geworden: en waarom lymetesten bewust onbetrouwbaar worden gehouden: namelijk omdat die info gebruikt wordt voor het ontwikkelen van een vaccin.

Zo krijg je een situatie dat veel mensen zogenaamd deze ziekte niet hebben en ondertussen wordt er een vaccin verder ontwikkeld: en moeten we ons gaan laten inenten straks tegen een ziekte die kennelijk volgens diezelfde zieke ziekenzorg bijna niemand heeft.

In NL is een petitie geweest voor betere diagnostiek en behandelingen: dat daarvoor gereserveerde gemeenschapsgeld besteedt men vervolgens niet aan betere diagnostiek en behandeling van de ziekte maar aan vaccins.

Daar heeft het volk echt niet om gevraagd en de nieuwe diagnostische en behandelrichtlijnen voor de ziekte van lyme zijn nog slechter dan de vorige waren.

Dit is allemaal heel duidelijk bewust zo gemanouvreerd door krachten achter de schermen.

En zo draait onze samenleving verder de soep in.

Heb jij Under our Skin gezien Mike?

Er is ook een Nederlandstalige lyme-documentaire: die heet "Ongehoord lijden".

Slappe hap vergeleken met Under our Skin, maar het levert toch ook wel een belangrijke bijdrage aan het onze zieke ziekenzorg voor het voetlicht brengen.

 
Beste Lievergezond,

Dank voor de link naar je verslag over de lezing van Frits van der Blom. Met onze zoon gaat het moeizaam en zijn klachten worden nauwelijks tot niet serieus genomen, meestal wordt het afgedaan met "zit tussen zijn oren", "ga maar meer aan sport doen", "hij overdrijft", etc. etc. Inmiddels heeft hij vaak hoofdpijn, is vaak misselijk, algeheel gebrek aan eetlust, heeft het koud, zwarte kringen onder zijn ogen en algeheel gevoel van malaise/ zich niet lekker voelen. En vooral: heel erg boos! Het lijkt wel of hij alles door een negatieve bril bekijkt. En dat brengt me op een interessante aanvullende kijk op Lyme zoals André Schaap op zijn site uiteenzet: Bewustzijn van de Borrelia

[Citaat:] "Als we de onststaansgeschiedenis van de Borrelia kennen, weten we dat het hier waarschijnlijk gaat om een door mensenhanden gemaakt machtsprincipe, gefabriceerd voor biologische oorlogsvoering.

Dit houdt in dat het bewustzijn van dit organisme van karakter een agressieve verwoester is. Wanneer dit organisme het lichaam binnendringt, wordt het immuunsysteem zich bewust van het trillingsveld van de ziekteverwekker en kiest als primaire afweer die vechtsubstantie die vanaf trillingsniveau gezien het meest geschikt is om tegenwicht te bieden aan de binnendringer, gezien vanuit de wetten van yin en yang.

Alle levensvormen hebben bewustzijn, bioradiatie en daardoor een trillingsveld. Elke cel van een menselijk, dierlijk of plantaardig organisme heeft een eigen bewustzijn, programmering en celgeheugen.

Op trillingsniveau is het voor ieder mens een hele kunst om het lichaam in een zo vitaal mogelijk trillingsveld te houden. Hierbij is het belangrijk te bedenken dat iedere gedachte, positief zowel als negatief, bepalend is voor het celgeheugen en de uiteindelijke vitaalspanning daarvan. Dit is de eerste stap naar een goede gezondheid, want het is de mate van lichtkracht of vitale kracht, die uiterst bepalend is."

Oftewel: het bepalen en vasthouden van het juiste celgeheugen en vitaalspanning in je wezen - de juiste LICHTKRACHT dus (= ook het juiste zuurstofgehalte) - is niet (eens) in eerste instantie terug te voeren op je fysieke welzijn, het begint ergens anders. Zoals de sjamanen al heel lang geleden wisten ... want die kijken in de 4 verschillende lagen: geestelijk (of spiritueel), mentaal, emotioneel (of psychisch) en fysiek. De sjamanistische kijk op ziekte neemt al deze 4 lagen waar en kijkt waar de ziekte zich op dat moment manifesteert, maar ook naar de lagen daarboven. En de behandeling is dan gericht op de onderste maar ook op de erboven liggende lagen. Het idee daarachter is dat ziekte zich veelal in de hoogste laag manifesteert, om zich vervolgens - als het op dat niveau niet wordt gesignaleerd noch behandeld - te manifesteren in het erop volgende niveau, etc. Lyme is m.i. een (gecreërde) ziekte die op alle 4 de lagen gezien en behandeld dient te worden. En dat is nu juist in ons gefragmenteerd kijkende Westen het lastigste, want er is bijna geen therapeut die zo holistisch geschoold is en kan kijken dat ie alle lagen kan zien en behandelen! Dus rennen wij van therapeut naar therapeut zonder te weten waar we nu eigenlijk aan het 'opereren' zijn ... en wordt het onze persoonlijke zoek- en bewustwordingstocht. Niet erg, daar niet van ;-) want dat kan ook veel moois brengen ... maar voor een kind van 11 jaar dat gewoon lekker in zijn vel wil zitten en gewoon kind wil kunnen zijn, wel even een ander verhaal!

Ik heb een aantal boeken gelezen van Alberto Villoldo, een (Midden-)Amerikaans cultureel-medisch antropoloog die jarenlang heeft samengeleefd met een van de hoogst ontwikkelde indianen- en sjamanenculturen in Latijns-Amerika, de Laika (in afstamming verbonden met de Inca). Hij beschrijft in zijn boeken "Afdalen in je ziel" en "De vier hoeders van de aarde" mooi hoe die 4 lagen eruit zien en hoe je jezelf kunt helen. Zijn laatste boek, "Het verlichte brein", is een mooie samenvoeging van kennis over sjamanisme en hedendaagse neurowetenschap. Ook en juist interessant voor Lyme-patiënten omdat het ingaat op hoe je zelf licht kunt brengen in je cellen, op allerlei niveau's. Ik heb zelf borrelia maar (nog) geen lyme (meer) maar mijn zoon dus wel ... en het is mijn verantwoordelijkheid om hem zo goed mogelijk te begeleiden in zijn eigen bewustwordingsproces, ook en juist als het gaat om lyme, want in dit slimme beestje komt heel veel samen over wat een kind m.i. zou moeten leren over een gezonde leefstijl, op micro (voeding, bewegen, lief zijn voor jezelf), meso (zorg voor natuur en voor de ander) en macro-niveau (leven in verbondenheid met respect voor elkaar). En uiteindelijk is het terug te voeren op 1 woord: liefde - voor jezelf, je lijf, onze aardbol, elkaar. Het is wat mij betreft significant dat de borrelia bacterie precies en opzettelijk vanuit het tegenovergestelde gedachtengoed is geproduceerd.....

 
O ja, iemand ervaring met het gebruik van kokosolie en/of monolaurine en de invloed daarvan op (het uitbannen van) ziekte van lyme?

 
Mike schreef dit een tijdje terug hierboven:
Quote:
Er zou eens gekeken moeten worden naar een evt. verband tussen de ziekte van Lyme en tekorten aan vetzuren. Van Lievergezond is bekend dat ze niet goed vetten kan verteren en verdragen. Ikzelf ken twee raw foodists die Lyme hebben. Rauwe plantaardige voeding bevat nauwelijks grote concentraties vetzuren.


Over wat hiermee te maken kan hebben:

Jack Kruse over lyme en leptine (en obesitas):

Quote:
When biotoxins from any source cause amplification of cytokines, they chronically elevate serum leptin levels. Remember from my leptin series, I told you that leptin is chemically similar to IL-6. LR also occurs because of inflammation in the gut that penetrates the brain and deactivates the leptin receptor. The same thing happens in these diseases we are talking about today. This is a great example of a new brain gut axis disease that medicine just has not put together yet. The biochemical connections however are paramount in understanding how these all weave together. When leptin increases as the result of a biotoxin exposure, there is a simultaneous decrease in alpha MSH secretion from the hypothalamus (alpha melanocyte stimulating hormone). When leptin increases and alpha MSH decreases simultaneously we can completely explain their clinical symptoms. These patients become naturally heavier with all these disease and commonly become very resistant to any weight loss techniques that do not link to repairing leptin receptor functioning.

http://www.jackkruse.com/hey-lyme-disease-meet-leptin/

 
Gisterenavond was ik ook 'de sjaak'. Toen ontdekte ik in bed een tekenbeet op mijn enkel. Het was een kleine teek in het eerste stadium met volgens mij nog 6 poten (i.p.v. 8 bij volwassen exemplaren).

Hoelang de teek er gezeten heeft weet ik niet misschien vanaf zondag, toen heb ik namelijk een boswandeling gemaakt. Ook is het mogelijk dat ik de teek in de tuin opgelopen heb, heb gisteren een paar uur in de tuin gewerkt. De teek heb ik vanochtend bij de huisarts laten verwijderen, volgens mij deed hij het niet zo professioneel en hoorde ik de teek 'knappen' wat zou kunnen betekenen dat de maaginhoud van de teek in mijn bloedbaan zit, wat niet zo plezierig is. Het leek ook al ofdat er vloeistof uit het achterlijf van de teek kwam voor het eruit trekken. Misschien dat de teek bijv. door krabben of schuren van sokken al 'aangedaan' was.

De dokter adviseerde een preventieve antibiotica kuur te nemen of te wachten. Als er een kring omheen komt is alsnog antibiotica vereist. Heb geen preventieve antibiotica genomen.

De afgelopen 2 dagen ben ik overigens een beetje verkouden (dichte neus, slijm in keel en traanogen) wat eigenlijk nu niet wenselijk is.

Hoe kan ik met voeding de komende dagen/weken er alles aan doen om de schade te beperken? Ik heb extra levertraan, rauwmelkse boter en kokosolie tot me genomen en ook het sap van enkele citroenen voor vit C, een bakje blauwe bessen. Enkele avocado's en voldoende eidooiers i.c.m. rauwe geitenmelk-kefir en flink wat groente.

Iemand nog meer tips? Bij voorbaat dank.

 
Wat een prutser die huisarts.

Ga je naar de dokter om de teek er goed uit te krijgen, knijpt die arts de teek dusdanig fijn dat het beest van de schrik de maagdarminhoud in jou gedumpt heeft.

Statistisch gezien zijn de huisartsen grote prutsers op het gebied van de lyme en mede debet aan het feit dat de lyme-epidimie groter en groter wordt.

Dit is vast komen te staan bij een ombudsmanonderzoek bij 800 lymepatienten in NL.

http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=6640#p64185

Ze worden geacht prutsers te zijn en velen zijn nogal volgzaam dat blijkt maar weer.

Dat zie je maar weer aan jouw voorbeeld!

Zie hier bijv. een bericht van een lymepatient over foutieve info uit een folder van het huisartsengenootschap: http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=6670&p=64587#p64587 waarin letterlijk staat dat je spiritus of olie op die teek moet smeren: dan weet je zeker dat die teek zo in de stress raakt dat die gelijk zijn boeltje in je dumpt.

Zie bijv. deze lymepatient, die ook beschrijft dat de dermatoloog bij hem ook alcohol gebruikte, waardoor de teek in zijn lijf werd geactiveerd om zijn boeltje in de patient te kwakken: http://lyme.hyves.nl/forum/5746786/JCxD/bezoekje_dokter/#

Kruiden:

Kattenklauw (cat's claw) is een aanrader, evenals kaardebol(-tinctuur), japanse duizendknoop en bijv. cumanda (dat wordt alleen verkocht door nutramedix).

Astralagus, het kruid, is vooral aan het begin goed tegen lyme: zoals nu bij jou.

Colloidaal zilver al dan niet in combinatie met dmso: ook een aanrader.

Sterkte!

 
In mijn ogen mogen veel huisartsen zichzelf niet eens artsen noemen.

Ik heb de huisarts gelaten voor wat die is, want inleven deed die sowieso al niet en volgens mij zat het blijkbaar altijd maar weer tussen de oortjes.

Had het idee bij deze man dat ik bij het eerste woord verteld te hebben hij toch al zijn oordeel klaar had.

Lang leve internet en zelfkennis opdoen.

En gelijk met Samento,cats claw beginnen en detoxmiddelen eventueel burbur en Znatural, anders even opzoeken via forums naar natuurlijke behandelingen tegen Lyme [protocollen]

Beste is toch wel enige begleiding bij zo'n behandeling, vooral als je er onbekend mee bent.

Geef men weinig kans bij de huisarts.

De enige kans is tijdverspilling.

O vergat er bij te tikken dat ik ook de ziekte van lyme heb.

 
Ja, dat is gepruts van jewelste, een dreun voor z'n kop verdient hij! terwijl een teek weghalen zo simpel is: je maakt je vingen een beetje vochtig, niet nat, maar net zo dat het stroef is. Dan ga je de teek draaien, gewoon met je vinger over de teek rondjes draaien. Na verloop van tijd komt de teek los, zonder dat deze beschadigd raakt. Dat is precies wat we willen, het beest heel houden tot het er uit is. (Daarna druk ik de kleintjes altijd fijn tussen 2 duimnagels). Dit is naar mijn ervaring de allerbeste methode. Les nemen kan altijd, kom maar langs als je een teek hebt :D

 
Hoi,

Je kan Lymphosan van Bonusan gebruiken.

Dat werkt als een natuurlijke antiobiotica.

 
Ben begonnen met cat's claw thee. Samento is hetzelfde als cat's claw nietwaar? Zal kijken naar de andere middelen die voorgesteld worden.

Heb nog even sumier op internet gezocht naar de kaardebol, dat lijkt me een goede aanvulling op de cat's claw om te ontgiften (eventueel nog met burbun en astragalus).

Iemand tips voor een specifiek product of webshop?

Deze huisarts is zoals velen inderdaad een klojo, "Zo die is eruit." zei hij, en bedankt... Ik kom vrijwel nooit bij de huisarts, en zo zie je maar weer dat je beter helemaal weg kunt blijven.

@Gerard: op internet las ik dat door deze methode de teek maagsappen in je lijf zou spuiten. Net als bij methoden met alcohol etc. op de teek smeren. Of is dat desinfo?

Misschien een domme vraag maar is het uitblijven van een rode kring rond de beet een teken dat er geen lyme ontwikkeld is?

 
Ik denk dat het risico ook aanwezig is als je een speciale pincet gebruikt. Toch moet die teek er uit. Met de methode die ik omschrijf komt de teek er tenminste in z'n geheel uit en wandelt rustig verder.

Het uitblijven van een rode kring is geen teken dat er geen besmetting heeft plaatsgevonden. Slechts in ongeveer 50% van de besmettingen komt er een rode kring.

Ik zou meteen aan de kokosolie gaan, begin met 2 x per dag 1 eetlepel en voer dat op naar 2 x per dag 2. Verder zorgen dat je systeem optimaal functioneert: goed slapen, stress vermijden, leuke dingen doen, de natuur in.

 
@ Gerard: bedankt voor de tips, met kokosolie was ik al begonnen. Jammergenoeg heb ik net wat verkoudsheidsklachten, die komen bij mij vrijwel altijd in dezelfde volgorde, namelijk; eerst pijn en slijm in de keel, vervolgens snotneus/loopneus, als laatste traanogen. Hopelijk is mijn imuunsysteem daardoor niet verzwakt.

De cat's claw thee is overigens erg bitter maar de smaakt went snel.

Ik sta op het punt om Cruydhof Kaardebol/dipsacus sylvestris radix - 500 ml, Nutramedix Burbur Detox - 30 ml en Jacob Hooy Astragalus radix gesneden /jh - 250 gram te bestellen. Dan komt het wel goed hoop ik. Alles beter dan antibiotica.

Zou paardebloemwortel ook goed kunnen werken ter ondersteuning van het imuunsysteem?

 
hoi Sprout, paardebloemwortel is zeker goed voor de leverondersteuning bij het detoxen van de infectie. Je lever zal het best zwaar krijgen/hebben.

 
hoi Sprout, hoe is het eigenlijk met je nu?

Ben je nog bezig met cats claw, kaardebol e.d.?

 
Nou, ik heb eigenlijk eerlijk gezegd in het verleden niet zoveel met acute tekensituaties van doen gehad, maar nu wel. Mijn vriend had een teek in zijn vel zitten.
Ik was eigenlijk niet zo bang van het risico op tekenbeten.
Het heeft ook weinig zin om je van tevoren te gaan zitten angstig maken voor die dingen.
Maar goed, gisteravond zat de schrik er toch in.
Ding er zo goed mogelijk uitgehaald met een pincet.
Al die tangetjes en lepeltjes zo die ik vroeger aan mijn sleutelbos had hangen om die teek eruit te schuiven die had ik nu niet meer...
Alleen het lijfje eruit gekregen met een pincet.
Dat betekent in feite dat het beest dan al de darminhoud van de stress in mijn vriend heeft uitgestort.
Maar dat beestje laten zitten was ook gewoon psychologisch gezien geen optie.
Het kopje bleef zitten, maar dat is schijnbaar niet zo erg: de huid werkt het eruit.
Gelukkig barst ik hier van de kruiden voor het geval dat.
Dus nu zit hij aan die kruiden.
En ik heb nu eindelijk ook bij mijn vriend aandacht voor dat hij met suiker moet stoppen in elk geval en liefst ook tarwe.
En het inclined bed heb ik er ook gelijk ingefietst nu bij hem, omdat het de bloedsomloop helpt die ook de eventuele schadelijke bacterien bij de bijtplek z.s.m. opruimen.
Ik zie bacterien ook liever niet als een vijand, maar goed, ik heb wel kwik in mijn lijf en god weet wat nog meer voor rommel, waardoor mijn immuunsysteem niet functioneert. Zelfde met mijn vriend die liever denkt dat hij gezond is, terwijl hij dat ook niet is al heeft hij veel minder gezondheidsklachten dan ik.
Zijn vader kreeg een tekenbeet en werd kort behandeld met een antibioticakuur en een jaar later een lymfoom op de plek van de tekenbeet.
Men zag dat aan voor kanker en zelfs al was het kanker dan nog was die chemo zijn doodvonnis.
Maar die tekenziekten zijn in elk geval geen kattenpis, zoveel was me al duidelijk.
Toch lastig voor mij nog steeds om er enigszins nuchter onder te blijven.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.766
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan