Dikke teek op hoofd van mijn dochter.

Een landkaarttong is niet noodzakelijk een erythema migrans nee.

Verder: Je kunt redelijk probleemloos meerdere laaggradige infecties in je lijf hebben zonder al te veel klachten, zoals stofwisselingsstoornissen.

Maar ik heb mijn behandelaar horen zeggen: als het eenmaal in iemands tong zit dan is er heus wel wat aan de hand (niet noodzakelijk lyme dus).

Punt is: je weet het niet als je niet iemand er naar laat kijken die lyme of welke infectie dan ook kan herkennen (blote oog is dan niet genoeg).

Infecties kunnen jarenlang sluimeren voor ze bij verminderde weerstand toeslaan.

Je hoort het vaak: van die mensen die een bewogen leven leidden en dan ineens zijn ze zo ziek dat ze niets meer kunnen: ze zijn dan met stomheid geslagen.

Het is in elk geval wel goed dat je er iemand naar laat kijken.

 
Quote:
En wat ik uit dat stuk van jou haalde zou zo`n vlek op de tong een branderig gevoel geven.


Zou kunnen, maar er zijn zeer veel a-typische verschijningsvormen van de ziekte van lyme en erythema migransen en de ene heeft jeuk en de ander niet en ga maar zo door.

Het lijkt nu net dat ik je iets wil aanpraten.

Ik ben meer van het met een gerust hard kunnen uitsluiten.

 
Een tip voor een ieder die een teek aantreft!

Pak een bakje olie, doop je vinger erin en draai met die vinger rondjes om de teek heen. Hou dit een minuut of 2 vol en de teek laat vanzelf los zonder gif te spugen of delen achter te laten.

(klinkt ongeloofelijk, maar weet uit eigen ervaring dat het werkt)

 
Vuurvliegje, het is (alleen niet bij iedereen) bekend dat je ook met olie de teek dusdanig kan irriteren dattie zijn maagdarminhoud in de mensenhuid gaat legen waardoor besmetting alsnog plaatsvindt als het niet al gebeurd was daarvoor:

Quote:
Irriteer de teek niet met olie, alcohol of vuur e.d., dit verhoogt de kans op besmetting!


http://www.lymenet.nl/info/preventie-tekenbeet-en-lyme.htm

 
Nou ik maak me toch een beetje zorgen om mijn dochtertje.

De laatste tijd vind ik haar moe hangerig en aanhankelijk. Dat kan ook een fase zijn want ik hoor meer moeders dat hun kinderen moe zijn deze tijd. Daarbij doen veel kinderen nog middagslaapjes en zij stopte daar al mee dat ze nog geen twee was, ze viel wel regelmatig in slaap dan overdag in de buggy ofzo. En ze valt vaak te laat in slaap s `avonds. Dus daar kan ze ook moe van zijn.

Ze klaagt zo nu en dan over spuug en dan is ze blijkbaar misselijk, dan geeft ze over en dan is er verder eigenlijk niks aan de hand.

Nu had ze voriige week dit:

https://www.fatsforum.nl/topic/zwelling-in-de-nekhals

Ik was erg opgelucht toen de volgende dag de bult een stuk minder was en de volgende dag zelfs vertrokken. Ook had ze snachts gekoortst want ze was bloedheet.

Ze bleef daarna wel beste wel moe. Vandaag was ze heel aanhankelijk (eigenlijk is ze dat al twee weken). Ze is om 13.00 uur al in slaap gevallen. Werd net wakker en moest overgeven. Na een half uur is ze weer in slaap gevallen.

Ik blijf natuurlijk met die teek in mijn achterhoofd.

Ik zal toch eens op zoek gaan naar die fotonentherapie in de buurt om vast te stellen of ze last heeft van een bacterie of iets dergelijks.

 
Het zou eigenlijk wel raar zijn als een gezond organisme niet in staat zou zijn een besmetting met borrelia burgdorferi te overwinnen. De reguliere test bestaat uit onderzoek naar antistoffen, als die worden aangetroffen, dan lijkt het mij dat het lichaam zelf de bacteriën opruimt. Maar goed dat is maar mijn gedachte.

Ik kwam laatst een website tegen die interessante info over alternatieve behandeling geeft:

http://www.lymephotos.com/index.shtml

 
Quote:
De reguliere test bestaat uit onderzoek naar antistoffen, als die worden aangetroffen, dan lijkt het mij dat het lichaam zelf de bacteriën opruimt. Maar goed dat is maar mijn gedachte.


En hier vinden we elkaar weer, Gerard, goede observatie!

Mike

 
Ik heb haar net gemeten en ze had flink koorts dus ze is in ieder geval aan het opruimen. :)

 
@Debsy: fotonentherapie: goed idee! Fotonentherapeuten hebben meestal standaard ook een bioresonantiemachine of iets dergelijks voor de diagnose. De behandeling is dan met de bionic880 of de hyperfoton (deze laatste is de meer uitgebreidere). Trouwens biofotonentherapie is weer iets heel anders dan fotonentherapie. Ik zou gaan voor fotonentherapie dan. Van de biofotonentherapie heb ik nooit ook maar iets gemerkt: en ik heb het echt wel een kans gegeven. Van de fotonentherapie wel: zware herx, zoals ik dat ook gewend was van de bicom. Ik ben toen echter wel gestopt met de fotonentherapie omdat ik tegelijk ook NES-therapie deed en de NES-scan zei dat ik teveel infraroodstraling had gehad dan ik aankon. En dat kwam van de fotonentherapie, die op basis van infrarood licht is. En toen ben ik ermee gestopt.

Quote:
Het zou eigenlijk wel raar zijn als een gezond organisme niet in staat zou zijn een besmetting met borrelia burgdorferi te overwinnen.


@ Gerard: twee dingen: 1. wie is er tegenwoordig nog echt gezond? 2. de borrelia is erop gemanipuleerd dat de toxine die die afscheidt, dat ons lichaam die niet herkent als lichaamsvreemd, waardoor deze bacterie ertoe bijdraagt dat die ook voor gezonde mensen een belasting vormt.

 
@Lievergezond: ik ken het laboratorium-verhaal over BB, maar ben tegelijk niet zo goedgelovig, daarnaast is de natuur, hier het menselijk organisme zo ongelooflijk intelligent, dat ik het in staat acht om zelf artificiële stoffen en gemanipuleerde organismen te kunnen overwinnen. WE moeten het daarbij niet hebben van een beperkte visie, zoals de geneeskunde die belijdt.

Kokosolie in geval van Lyme:

Laurinezuur en ziekte van Lyme

en waarom ook niet meteen preventief..........

 
Quote:
het menselijk organisme zo ongelooflijk intelligent, dat ik het in staat acht om zelf artificiële stoffen en gemanipuleerde organismen te kunnen overwinnen.


Ik heb dat vertrouwen zeker ook Gerard, maar de tegenwerking is in elk geval huizenhoog als je eenmaal al langere tijd onder borreliainfecties gebukt gaat.

Het betreft veel meer mensen en ziektebeelden dan dat men zich dat vaak bewust realiseert vanwege de bewust zo gebrekkig georganiseerde diagnostiek.

Als de borrelia langere tijd onopgemerkt in een lichaam huishoudt, wordt de gezondheid op een gegeven moment een dagbesteding zoals bij mij nu: tenminste als je er nog vanaf wil komen.

Trouwens ook al wil je er niet te veel voor doen om van de ellende af te komen die de borrelia aanricht of aan kan richten, dan nog word je er elke dag mee geconfronteerd.

Ik wens niemand maar dan ook niemand dit toe.

Misdadig is het als je weet hoe groot het verraad op dit en andere punten die ermee samenhangen is.

 
Uit het aangegeven stukje maak ik op dat simpel het gebruik van kokosolie de ziekte kan laten verdwijnen. Hoe zie jij dat?

 
Er zou eens gekeken moeten worden naar een evt. verband tussen de ziekte van Lyme en tekorten aan vetzuren. Van Lievergezond is bekend dat ze niet goed vetten kan verteren en verdragen. Ikzelf ken twee raw foodists die Lyme hebben. Rauwe plantaardige voeding bevat nauwelijks grote concentraties vetzuren.

Kokosolie helpt en dit wordt toegeschreven aan het laurinezuur in kokosolie. Zou kunnen natuurlijk, maar wat nu als simpelweg een verhoogde inname van verzadigde vetzuren in kokosolie de tekorten aan vetzuren opheft? In dat geval zou de Lyme-bacterie uitsluitend vat krijgen op die personen die te weinig vetzuren hebben. Geen wonder dat deze bacterie zo veel om zich heen grijpt, met al die vetfobische voedingsrichtlijnen van de 'experts'!

Mike

 
@ Gerard: er zijn echt verhalen van mensen die ver komen met kokosolie bij lyme, maar ik vrees dat de lyme aanpakken echt meer vraagt van een chronisch doorgeschoten lymepatient als ik met dichtgeslibde detoxopties en autoimmuunkwesties.

He Mike over vet gesproken: gisteren las ik dat lymepatienten significant vaak last hebben van vitamine A, E en D-gebrek (k-gebrek zal zeker ook wel, maar dat is vast niet onderzocht): alledrie vetoplosbare vitaminen. En vitamine c-gebrek (vit c is wateroplosbaar doorgaans) viel juist wel mee in het onderste onderzoek:

Vitamin A deficiency exacerbates murine Lyme arthritis.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8843212

Vitamin A, E and C serum concentration in patients with Borrelia burgdorferi antibodies--non-symptomatic carriers.

Quote:
Significantly lower of vitamin A and E serum concentration of persons with anti-borrelia antibodies presence. The lowest concentration was observed in group showing presence of IgM and IgG. No significant difference in vitamin C serum concentration in examined groups was observed.


http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16013408

1,25-Dihydroxycholecalciferol inhibits the progression of arthritis in murine models of human arthritis.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9430604

 
Ik heb het idee dat vrijwel iedereen een chronisch C tekort heeft, in verhouding tot alle stress die we ondervinden. Die 50 of 60 mg per dag is een giller.

 
Er bestaat dus bewijs voor mijn theorie dat Lyme wel eens met tekorten aan vetzuren en vetoplosbare vitamines te maken zou kunnen hebben!

Mike

 
Quote:
Er bestaat dus bewijs voor mijn theorie dat Lyme wel eens met tekorten aan vetzuren en vetoplosbare vitamines te maken zou kunnen hebben!


@ Mike: ja het is zelfs zo, dat men al ver vooruit aanvoelde dat jij deze theorie zou gaan formuleren: dus daarom zijn ze het alvast maar gaan bewijzen :D

 
@Mike en @Lievergezond: alle ziektes hebben in ieder geval te maken met zuurstoftekort en zuurstof wordt o.a. getransporteerd door gezonde vetten - dus ja, Lyme heeft daar ook mee te maken! Frits van der Blom heeft daar een prima lezing over ontwikkeld en ook over gezonde vetten. (Bio)fotonentherapie kan veel sneller zuurstofopname bevorderen in de cel dan bioresonantietherapie, vandaar ook de betere werkzaamheid bij Lyme. Toch is Lyme een lastige aandoening, omdat er zoveel gifstoffen door de bacterie worden geproduceerd dat je naast ontgiften het lijf moet ondersteunen om goede voedingsstoffen op te nemen, anders trekt je lijf dat niet. En daar kan bioresonantie weer ingezet worden om te ondersteunen. Bij mijn zoon van 10, bijna 11, zie ik dit regelmatig, die heeft Lyme en zijn lijf heeft de neiging om almaar afvalstoffen op te slaan in (buik)vet... veel bewegen en ontgiften via bijv. celzouten (die ontgiften maar versterken ook weer) kan soms beter zijn dan puur op alleen ontgifting inzetten. Ik heb de bacterie wel maar geen Lyme (!!), of niet meer, en ws. komt dat omdat ik al meer dan een jaar geleden om andere reden begonnen ben met mijn lijf ontzuren en ontgiften, gevolgd door zuurstofrijke voeding en levensstijl. Maar bij ons thuis heeft iedereen de bacterie ... want die wordt niet alleen overgedragen door teken!! Zie ook de lezing van Frits. Voor mij is Lyme een geweldige wake-up call ... over hoe noodzakelijk het is om in verbinding te leven met de natuur, de aarde, jezelf, je lijf ... en onbalans daarin niet te zien in termen van vijandigheid en agressie maar als hulpsignaal om de verbinding weer op te zoeken. Zoals Pasteur aan het einde van zijn leven zei, toen hij Antoine Béchamp gelijk gaf: ”Ce n'est pas le microbe, c'est le milieu”.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.768
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan