de verborgen geschenken van ziekte

Rapunzel

New member
In 'bewustzijn als medicijn' heeft Gill het over de verborgen geschenken van ziekte.Dat zijn:

- in contact komen met je emoties

- een verschuiving van je prioriteiten

- eerlijker en authentieker worden

- persoonlijke identiteit en vrijheid vinden

- leren van jezelf te houden en goed voor jezelf te zorgen

- meer balans in je leven scheppen

- trauma's uit het verleden en negatieve overtuigingen loslaten

- verslavingen en codependentie opgeven

- leren 'nee' te zeggen

- 'zoekgeraakte' delen van jezelf integreren

- je seksualiteit en sensualiteit weer terugvinden en beleven

- toxische relaties of familiepatronen loslaten

- in contact komen met je lichaam

- je mannelijke- en vrouwelijke energie met elkaar in evenwicht bregen (of je l.-r.hersenhelft/yin-yang)

- leren om je op positieve dingen te richten

- een nieuwe richting vinden of een nieuwe zingeving in het leven ontdekken

- je spirituele bewustzijn ontwikkelen

- opgewekter worden en meer plezier hebben in je leven

- leren je eigen gevoelens en behoeften serieus te nemen

- uitreiken naar je dromen

- leren trouw te blijven aan jezelf

Ik herken zeker wel wat zaken! En jullie?

 
Ik herken zeker dingen, maar om nou te zeggen dat ik daardoor mijn ziekte omarm of er dankbaar voor ben?...nee, dat niet. Ik had het liever gehad zonder al mijn beperkingen hoor.

Ik ben wel blij met het ontdekken van mijn bewustzijn, of liever gezegd, het bewust worden van mijn bewustzijn.

Ook het vinden van antwoorden waar ik al heel lang naar op zoek was. Dat is wel erg gaaf.

 
Quote:
Ik herken zeker dingen, maar om nou te zeggen dat ik daardoor mijn ziekte omarm of er dankbaar voor ben?...nee, dat niet. Ik had het liever gehad zonder al mijn beperkingen hoor.


Dan tel je je zegeningen niet genoeg. Als jij deze ziekte niet had gehad was je niet naar een lezing van mij geweest en had je je voeding niet aangepast, was je hier niet op het forum terechtgekomen waar je elke dag bijleert, en was je er nu nog veel erger aan toe geweest.

Mike

 
ik ga met Dirtsa mee voor wat dit betreft...

de ziekte heeft mij zeker een bepaalde bewustwording gebracht, maar het heeft me veel en veel meer gekost..

ik voel en ervaar dit zo

 
Ziekte gaat zo diep, dat je bovenstaande voordelen, voor zover daar sprake van is (de voordelen zijn het gevolg als je de kansen benut, niet iedereen doet dat), zou vergeten.

Mensen die niet ziek zijn, weten niet precies waar het over gaat.

De voordelen zijn er zeker wel, als troost.

Overigens heeft ziekte bij mij voorlopig mijn zin in seks helemaal afgepakt.

En dit was eerder niet het geval bij me.

Maar voor de rest kan ik me aardig vinden in bovenstaande voordelen van ziek zijn.

Ik zou niet meer de mens willen zijn van voor ik ziek was.

Maar zo denkt een mens niet!

Ik zou graag niet meer willen ziek zijn MET mijn huidige bewustzijn EN de kennis die Mike heeft aangedragen:)

Of dat te veel is gevraagd zullen we gaan meemaken...

 
Quote:
Ik zou graag niet meer willen ziek zijn MET mijn huidige gezondheid en de kennis die Mike heeft aangedragen:)


Dat is een kwestie van tijd. Geduld, geloof, vertrouwen. We leven in een 'instant gratification'-maatschappij, waarbij we alles het liefst gisteren willen hebben. Daarom is het zo belangrijk je zegeningen te tellen.

Mike

 
Mike, ik verschreef mezelf: ¨gezondheid¨ moet ¨bewustzijn¨ zijn. Want mijn huidige gezondheid is nog niet wat het wezen moet.

Je hebt gelijk dat ik een beetje ongeduldig ben.

 
Lievergezond

"de voordelen zijn het gevolg als je de kansen benut" wil je mij dat uitleggen ?

 
Ik tel echt mijn zegeningen, ik ben blij met iedereen die ik ontmoet heb via de lezing (mike :D ) en via dit forum, ik ben blij met de kennis die ik opzuig via westonprice...en ik ben zeker blij met alles wat ik leer en met de vooruigang die ik op verschillende punten boek. Maar ik ben niet blij met het feit dat ik mijn werk kwijt ben, dat ik mijn zelfstandigheid grotendeels kwijt ben, en zeker niet met het gebrek aan seksuele gevoelens.

Ik weet ook dat ik er veel slechter aan toe had kunnen zijn, dat ik heel veel geduld zal moeten hebben voor ik daar ben waar ik in mijn hoofd al lang ben. Maar ik ben maar een mens hoor, dus naast de zegeningen heb ik zeker ook de moeilijke momenten.

Maar lang niet meer zo erg als voor een jaar en meer terug hoor, ik heb al een hele tijd niet meer erg diep in de put gezeten, dus hoef ik ook niet meer zoveel energie te verspillen aan het erweer uit kruipen.

Deze week weer regelmatig gedroomd, en in mijn dromen kan ik altijd gewoon lopen en zelfs fietsen.

 
Hoi Albert, ik bedoel: als je ziek bent kan het een voordeel zijn dat je meer op de feiten gedrukt wordt dat je niet meer op de oude voet kan verder leven.

Maar sommige mensen houden de oogkleppen toch gewoon op.

Dat bedoel ik.

Die presteren ondanks de hachelijke situatie die een waarschuwing is, gewoon op de oude voet door te gaan en die pakken die kans dus niet.

Moeten zij weten, maar het is wat mij betreft vragen om moeilijkheden.

En je profiteert dan niet van de kans op bewustwording: de dingen die Rapunzel hierboven noemt.

Ik noem je een voorbeeld: ik moet op mijn werk een stapje terug doen anders word ik zieker.

Als ik op de oude voet doorgegaan was, dan had ik nog veel te veel stress gehad voor mijn doen.

 
Lievergezond

het is de bewustwording van een hele boel dingen ...en bewustwording is natuurlijk een verrijking ..op die manier kan ik je zeker volgen.

ik zit niet in de put en ben ook geen negatief mens...ik heb te dealen met de situatie waarin ik mij bevind. Ik ga veel bewuster om met voeding dan ik ooit gedaan heb en daarin heb ik heel veel geleerd ( en leer nog dagelijks)

ook weet ik heel goed dat er geen snelle oplossing bestaat...toch had ik gehoopt op wat meer resultaat ( wie niet ?) ik kan niet zeggen dat ik me over het algemeen ( uitzonderingen daargelaten) beter voel dan een jaar geleden :?

 
Albert,

Er is mogelijk een verklaring waarom jij zo weinig verbeterin hebt ervaren. Twee vraagjes:

- Heb jij amalgaamvullingen?

- Zo ja, hoe lang heb jij deze dan al?

Mogelijk speelt er nog kwikvergiftiging door lekkende vullingen!

Mike

 
@ Dirtsa, Albert, ...

Quote:
de ziekte heeft mij zeker een bepaalde bewustwording gebracht, maar het heeft me veel en veel meer gekost..


Ik ben het meer met Mike eens. Of je hebt nog niet het volledige rendement uit je ziekte gehaald, of je hebt je rendement nog niet volledig in het vizier. Beiden opties zijn goed, want het kan er wat dat betreft alleen nog maar beter op worden. Het is ook maar net met welke maatstaven je je levenskwaliteit meet. Veel mensen krijgen van jongs af aan geleerd dat je gelukkig wordt met een levenspartner, een gezin, een goede baan en een groot huis in een passende buurt. Minder materialistische gezinnen zullen hun kinderen bijvoorbeeld leren dat vriendschappen, vakanties en gezondheid ook belangrijk zijn, maar dan nog bezorgd de media je de hele dag beelden over genot, vermaak, materiële rijkdom en al die dingen meer. Dat zit collectief in ons onderbewustzijn.

Voor je ziel zijn al die dingen waarschijnlijk helemaal geen belangrijke zaken. Bewustwording en spirituele groei is waar het om gaat, desnoods ten koste van je veiligheid, je bezit of je gezondheid. Ik weet het, ik heb in het nu weinig klachten en voel me dagelijks fijn. Ik kan gemakkelijk praten. Toch zou ik willen zeggen: stop met vergelijken. Vergelijk je met niemand anders die het ogenschijnlijk beter heeft. Vergelijk je niet met jezelf uit eerdere tijden. Leef in het nu. Als je lijdt bestaat dit grotendeels uit het verzet tegen de situatie. Als je je huidige situatie kunt accepteren, leef je een stuk lichter. Accepteren betekent niet jezelf passief neerleggen bij hoe het is. Ik bedoel met accepteren: kijken naar wat er NU mogelijk is en doen wat er NU mogelijk is.

Ik durf er bijna niet over te beginnen, maar ik geloof dat mensen hun eigen werkelijkheid creëren. We denken dat we vrij zijn en bewust zijn, maar 80% van ons handelen gaat onbewust. Ons onderbewustzijn programmeert ons energetische veld en is magnetisch. Het trekt situaties en omstandigheden aan die bijdragen aan je persoonlijke groei, of liever gezegd: aan je zielsontwikkeling. Een duidelijk voorbeeld hiervan is een vrouw die keer op keer een man aantrekt waarmee ze dezelfde soort conflicten heeft. Dit zal eindeloos door blijven gaan totdat ze daar haar lessen in heeft geleerd. Toch hoeft dit zo moeizaam allemaal niet te gaan. Het probleem is dat we weinig kaas hebben gegeten van de technologie van de ziel. Met meditatietechnieken en spiritueel lichtwerk zijn verstoringen en karmische mechanismen in ons systeem te neutraliseren, waardoor we een groot deel van dit 3D lijden niet hoeven te beleven...

 
Wow Dennis! Dank je wel. Jij hebt het boek van Gill zeker ook gelezen? :)

Ze geeft ongelooflijk veel voorbeelden van mensen die geheeld zijn door bewustzijn!

 
De vraag is: hoe zorgvuldig is dit gedaan? Wellicht is er nog sprake van amalgaamrestjes. Daarnaast heb je na de verwijdering van de vullingen geen chelatietherpaie gedaan, neem ik aan, waarbij de kwikdampen die vrijkomen uit het lichaam gebonden worden?

Mike

 
De vraag is: hoe zorgvuldig is dit gedaan? Wellicht is er nog sprake van amalgaamrestjes. Daarnaast heb je na de verwijdering van de vullingen geen chelatietherpaie gedaan, neem ik aan, waarbij de kwikdampen die vrijkomen uit het lichaam gebonden worden?

Mike

 
Albert, het is wel belangrijk hoe dit is gebeurd en hoe je daarna hebt ontgift. Als ik het goed heb. Anders kan het wel eens zijn dat je juist heel veel kwik hebt binnen gekregen door het verwijderen en daar moet je eerst vanaf zien te komen.

Dennis, ik kan heel ver met je mee gaan. Maar je hebt ook gelijk, als je zegt: ik heb gemakkelijk praten.

Ik dacht er namelijk precies zo over als jij, wij hebben een zoontje gehad met een ernstige afwijking en weer verloren. Hij was een prachtkind, wij hebben veel van hem geleerd en zijn zeker niet materialistisch. Wij geniten van kleine dingen, en wonen op dit plekje vanwege de groene omgeving, de rust en hoe de kinderen en mensen met elkaar omgaan.

Het wordt echter wel anders als je ineens geconfronteerd wordt met ernstige beperkingen. En het op vakantie gaan ( hoe simpel ook/lekker wild kamperen bijvoorbeel of in de bossen wandelen) er juist niet meer inzit. Fietsen met de kinderen: zit er niet meer in. Zelf je groente verbouwen: helaas, zit er niet meer in. Je werk kunnen doen waar je enorm van geniet: zit er niet meer in.

Ik had ook graag andere klachten gehad waardoor ik met westonprice en Mike in aanraking was gekomen en daardoor mijn bewustzijn had vergroot. Wat zeer goed mogelijk is, dat zie ik bij velen hier.

En ik geloof best dat het vast een reden heeft waardoor ik dit moet meemaken, en hopelijk kan ik over een tijd zeggen: het is het toch wel waard geweest.

Het klinkt alsof ik er nog lang niet ben, dat is uiteraard ook zo. En ik voel mij veel beter dan een jaar geleden, en ik zit lang niet meer zo diep in de put, dus allemaal winst hoor.

Maar soms word ik opstandig van mensen die nog nooit zo diep hebben gezeten en mij wel weten te vertellen hoe ik zou moeten voelen of het aan zou moeten pakken.

Het is een proces, en het gaat beetje bij beetje.

 
Dirtsa,

Je telt je zegeningen nog steeds niet genoeg. Dennis heeft volkomen gelijk: door je te focusen op wat in het Engels 'might have been' (had kunnen zijn) wordt genoemd, zit je niet in de huidige realiteit maar in een fictieve droomwerkelijkheid waaraan je de huidige afspiegelt. Zo ook met jezelf afspiegelen aan anderen. Dat is een zinloze exercitie die maakt dat je kostbare energie om in het nu te leven weg laat lekken. Richt je op wat je hebt en niet op wat je niet hebt of zou kunnen hebben! En geen ge-'ja maar'!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.734
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan