de verborgen geschenken van ziekte

Rapunzel, is er iets dat niet groeit en wel eetbaar is?

@ Mike, ik ben het helemaal met je eens. Spirituele groei kan niet een kant op gaan. Als je hoger wil trillen moet je ook lager (kunnen) trillen.

Om meer uit je lichaam te halen als nu normaal is moet je het goed voeden. Dan kan je naar een "hoger bewustzijn" of beter gebruik maken van wat je hebt.

Erik

 
Dat is nou eens mooi gezegd Nuwilikvet: als je hoger wilt trillen, moet je ook lager (kunnen) trillen. Wat jij zegt vat het goed samen!

Ik denk zelf dat Gill Edwards daar de mist me in is gegaan, de hoogte in willen, voordat alles veilig is gesteld op de aarde.

Het is inderdaad wel hele slechte reclame voor haar boek. Er staat ook bijvoorbeeld niets over haar overlijden op haar website. Maar zoals Rapunzel eerder aangaf, het blijft waardevolle informatie. Ik denk dat we zelf de wijsheid moeten hebben om het aan te vullen met het aardse, zoals voeding.

 
Ik heb de opleiding van Barbara Brennan gedaan auteur van licht op de aura en bronnen van licht. Barbara zei altijd dat je alleen hoog kunt vliegen als je diep geaard bent. Dus hoe dieper je gronding hoe hoger je freqentie zonder ´a sense of self´ te verliezen.

 
Bij interesse: dit is het verhaal van de kankerhelende bijna-dood-ervaring van de Srilankaanse dame in India, Anita Moorjani, waarop ik eerder in dit topic doelde.

 
Mike , ik heb het gevoel dat ik ook wel steeds meer holenmens wordt hoor :wink:

De lezers/volgers van haar worden niet serieus genomen als je niets op de site schrijft of vrij geeft over haar overlijden. Ik vind het minachting van mensen die dus in haar hebben geloofd. Je mag blijkbaar niet je eigen mening vormen, daardoor wordt er niets over geschreven.

( en de angst dat haar boeken dan nier meer verkocht worden, hoe spiritueel is dat? )

 
Misschien zou ik ook niet willen dat mensen de reden van mijn overlijden te weten komen op het internet.

Dat gaat niet iedereen altijd wat aan.

Te weten dat de reden ook vaak wordt verdraaid zoals bij Atkins die bij een storm op een stoepje gevallen is (bad luck!) maar boze tongen beweerden dat hij aan zijn eigen dieet overleed.

Dat wil je ook niet.

Maar dat soort speculaties krijg je natuurlijk altijd bij een gezondheids- of spirituele goeroe.

Ook bijv.: ik had pas met iemand een discussie over cholesterol in voeding en of het slecht was te ja of te nee.

Toen had ik het over een youtubefilmpje van een hartchirurg die een inhoudelijk verhaal houdt dat het belang cholesterolvoeding onderschrijft.

En die persoon met wie ik discussieerde over cholesterol zei: maar die hartchirurg van het filmpje ziet er zelf helemaal niet gezond uit (implicerend dat het verhaal dus inhoudelijk ook niet steekhoudend was).

Dat vind ik een drogreden.

Dus toch voorzichtig met conclusies trekken zolang de doodsoorzaak niet bekend is.

Het zegt mijns inziens niets over de zinnigheid van het boek van de schrijfster.

 
Dit is het verhaal van de Australische veearts die botkanker had en nog maar 2 weken te leven zou hebben en met mediteren begon en genas.

Volgens hem heeft dat zijn leven gered, al ging hij ook op een streng dieet.

http://site.genezendvermogen.nl/Default.aspx?id=90
Quote:
Ian Gawler: 'Je kunt kanker overwinnen'

Het in dit boek aangereikte zelfhulp-programma is opgebouwd door Dr. lan Gawler, toentertijd praktizerend dierenarts in Australië. Hij kreeg in 1975 op zevenentwintig jarige leeftijd botkanker en ondanks de amputatie van één been was er geen hoop meer op herstel. In 1976 werd hem door de behandelende artsen meegedeeld dat hij* nog maar twee weken te leven had. Met de hulp van zijn vrouw begon voor hem een lange reis langs genezers en geneeswijzen over de hele wereld, waarbij hij alle mogelijke alternatieve en reguliere methoden probeerde. Hij verwierf een breed spectrum van inzichten. waarbij dieet en meditatie als middel om het eigen genezend vermogen te stimuleren er duidelijk uitsprongen. Gawler herstelde op wonderbaarlijke wijze. In 1981 zette hij in Melbourne het speciale programma op waarmee hij later zoveel succes zou oogsten. Met behulp van deze cursus zijn duizenden patiënten er inmiddels in geslaagd na een korte intensieve training huil eigen weg te vinden in hun ziekte- c.q. genezingsproces. Daarbij staat liet verbeteren van de kwaliteit van het leven voorop.

Grace en Ian Gawler geven nu in binnen- en buitenland cursussen en workshops ter voorkoming, het onder controle krijgen en vaak zelfs genezing van kanker.


Zijn website: http://iangawler.com/

 
In deze http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1363219 uitzending wordt gesproken over de zogeheten sjamanenziekte: mensen die hun roeping als sjamaan niet volgen worden ziek.

Quote:
Ik haal als voorbeel Hidegardis von Bingen aan een middeleeuwse heilige.

Zij werd ziek, langdurig, omdat zij niet wilde verwoorden wat er in haar omging. Ze was van kinds af aan mystiek begaafd en kende het levende licht. Het licht van de waarheid. Later heeft zij alles op schrift gezet of laten zetten. Ook Teresa van Avila kende de kwellingen als ze ze niet erkende of opschreef. Dit verschijnsel loopt parallel met de Sjamanenziekte. Een Sjamaan krijgt een zware inwijding te verwerken. Nodig ook, want hij moet de veschrikkingen kennen die zijn geesten teweeg brengen. Een Sjamaan kan alleen genezen wat hij zelf heeft doorstaan. Meestal treedt een fase op van psychose en verscheurd worden door pijnen kwellingen, waanzin. Hij wordt in beelden door wilde dieren verscheurd, of gekookt en opgegeten, in stukken gehakt etc. Daarna word hij opnieuw in elkaar gezet. Dan is hij ingewijd en heeft een andere geestelijk struktuur gekregen. Het is geen pretje om ingewijd te worden, maar het is dan ook niet weggelegd voor zwakkere broeders.

http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=36&t=3679

 
Volgens Daniel Pinchbeck krijgt 1 op de 25 mensen via dromen een roeping of uitnodiging om sjamaan te worden. In de westerse wereld doen we daar weinig mee, maar dat neemt niet weg dat mensen ook in onze samenleving nog steeds een 'oproep' krijgen. Of ze het horen is een tweede.

In de westerse wereld kunnen dat de kunstenaars, psychologen en healers zijn, als we mazzel hebben, maar het zijn ook regelmatig de mensen die helemaal niets met onze samenleving kunnen beginnen en die aan lager wal raken, drugs, psychiatrische patiënten.

 
Quote:
maar het zijn ook regelmatig de mensen die helemaal niets met onze samenleving kunnen beginnen en die aan lager wal raken, drugs, psychiatrische patiënten.


That makes sense, mensen die zich goed kunnen handhaven of zelfs succesvol zijn in deze maatschappij zijn niet direct de mensen die dicht bij de bron staan.

 
Dit is iets wat ik al langer besefte, namelijk dat het willen helen en tot succes komen een oprechte overtuiging kunnen zijn. Maar dat tegelijkertijd onbewust dat niet toegelaten wordt of in conflict is met de overtuiging van in een staat van ziekte te zijn.

Als ik echt goed kijk zijn al mijn problemen aangestuurd door iets onbewusts. Lichamelijk mankeer ik niet zo heel veel, toch heb ik veel problemen die heel hardnekkig zijn.

Dus ben ik bezig en merk dat het de goede kant op gaat, dan ineens komt er een incident op mijn pad dat de boel compleet verstoord en dus de originele staat van ziek zijn terug brengt.

Het lijkt alsof de behoefte aan verandering van het bewustzijn teniet wordt gedaan door de drang om in hetzelfde te blijven dat onbewust speelt. Dus ben ik 'ziek' dan wil ik 'gezond' worden, ben ik dan eenmaal gezond wil ik weer iets anders.

Onbewust is dat heel moeilijk, er zit een diepgewortelde overtuiging een 'opstapeling van fouten en mislukkingen te zijn'. Die vermoedelijk niet alleen in mijn eigen leven is ontstaan.

Dus telkens als die opstapeling in gevaar komt te worden vervangen door de overtuiging 'ben aan het helen en ga succes krijgen', dan is de neiging om onbewust een incident te creëren waardoor deze nieuwe overtuiging teniet wordt gedaan.

Zo gaat het nu al heel lang. Fysiek komt dit terug door bijvoorbeeld een been dat aan de ene kant hoger staat de dan de ander en dan in de schouders dit wordt gecompenseerd. Dus onbewust beneden wordt gecompenseerd door bewust boven.

Volgens mij is het loslaten van diepgewortelde onbewuste overtuigingen 1 van de moeilijkste dingen om te doen. Het confronteert met een gevoel van machteloosheid, frustratie en gebrek aan verbondenheid (dus met je onbewuste maar van daaruit ook naar buiten toe).

Onze fantastische maatschappij versterkt dat nog eens...

 
Veel werk,

Ons wezen wil altijd van verdriet naar plezier en van pijn naar minder pijn. Er kunnen echter zeer sterke stoorzenders zijn in de vorm van onze diepe overtuigingen die ons afhouden van regeneratie. Onze vriendmechanismen voeden die onbewuste stoorzenders. Soms kunnen (onbewust) ziekte en zelfs dood de ultieme systemen zijn die ons weghouden van de pijn.

In dat geval is één van de meest krachtige interventies die je kunt ondernemen, het oplossen van de (onbewuste) pijn.

Kijk eens in het topic over PMA. En ook EFT lijkt een zeer bruikbare methode te zijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan