De logica achter anthelmintica

Even mijn vraag opnieuw;
Maar wat betekent als je een goede ontgifter bent? Is dat dat je bv. goed naar de wc kunt of wat verstaat men daaronder?

Mike, jij noemde dat ook. Wat betekent dat voor jou?

Dorothé
 
Regelmatige ontlasting. Geen hoofd- en spierpijnen. Jij zegt dat het allemaal geleidelijk en vlekkeloos verloopt, dan hoef je je dus op dat gebied geen zorgen te maken.

Mike
 
Omzetting van eiwitten in glucose?
Duidt dit op overschot van eiwitten?
Of juist minder goede vetverbranding?


Diet​

A person’s diet can make their sweat smell like ammonia.

A person who eats a diet high in protein but low in carbohydrates may produce ammonia that the body then releases in sweat.

The body usually uses carbohydrates for energy by converting them into glucose because carbohydrates are the fastest energy supply. However, if there aren’t enough carbohydrates, the body will use protein for energy.

Protein breaks down into amino acids, which the body converts into ammonia. The body then releases this ammonia through urine and sweat, which may produce an odor.

Dehydration can also make the sweat smell like ammonia. This is because the body needs water to get rid of ammonia through sweat.

If there is not enough water to dilute the ammonia as it is released by the body, the smell of ammonia may be stronger.

Exercise​

Some research suggests exercise affects ammonia levels in sweat. A 2007 study found that ammonia levels in sweat increased as a person exercised more intensely.

A 2005 study found that while ammonia levels in sweat increased significantly during exercise, ammonia levels in sweat reduced over the 24 hour period after exercise and remained low after 72 hours.

This suggests a person may find their sweat smells most strongly of ammonia during or just after exercise.
 
ik eet jaren koolhydraat arm en streef er naar om onder de 100gr. per dag te zitten.

Soms lukt het en soms niet. Ik eet ook niet anders dan anders. Wellicht zoals eerder vermeld gaat het lijf eenvoudiger over op vetvertering.🤷‍♂️
 
  • Leuk
Waarderingen: Luz
Volgens mij is het de omzetting van je lichaam van eiwitten (aminozuren) in suiker om tekort aan suiker op te lossen. Ben benieuwd naar de link met Ivermectine. Wellicht kan het je helpen om voor of tijdens het sporten wat meer koolhydraten in te nemen? Het lijkt erop dat je te weinig koolhydraten in je systeem hebt.

Hier een Nederlandse vertaling uit een Engelstalig artikel (met wat wikipedia linkjes ingevoegd):

Ammoniakontgifting en gluconeogenese zijn belangrijke leverfuncties die onderling verbonden zijn via het aminozuurmetabolisme. De lever is rijk aan glutamaatdehydrogenase (GDH) dat de omkeerbare oxidatieve deaminering van glutamaat tot α-ketoglutaraat en ammoniak katalyseert, waardoor de aminozuur-naar-glucose-routes worden overbrugd.
 
Ik merk overigens meer zin in zoetigheid na inname Ivermectine, ook de volgende dag. Herkent iemand dit?

Ik eet niet koolhydraatarm maar wel vetrijk.
 
Ik merk overigens meer zin in zoetigheid na inname Ivermectine, ook de volgende dag. Herkent iemand dit?

Ik eet niet koolhydraatarm maar wel vetrijk.
Nee, geen trek in zoet, maar speklappen met zo'n klein randje vlees, zijn hier zo lang ik leef, 67 jr, al favoriet, liefst goed gezouten. ( cardiologe keurt mij overigens goed nav gebruik van spek, boter ( geen marg of id) suiker (niet) en zout ( gebruik ik veel) aan de hand van bloedtesten)
 
Ik wil morgen wel een samenvatting maken over Avermectine/Ivermectine. Ik zal ingaan op werkingsmechanismen, bijwerkingen en dosering. Volgens mij heb je als je die thema's pakt het belangrijkste info wel te pakken. Als er meer belangrijke thema's zijn, hoor ik het graag.
 
Ik hoor net bij de uitzending van DotCom (vanaf 47min.) dat Ivermectine werkt op/tegen positieve ionen... Als je dit leest Mike, kun je daar wat meer over toelichten? Of iemand anders natuurlijk met een heldere ingeving?

Ik kom wel in diverse onderzoeken dingen tegen over de verandering in membraamspanning op celniveau en de de werking ionkanalen, zoals dit onderzoek, zit hier een eventueel verband of zit het anders?

As an antiparasitic, ivermectin binds and activates chloride ion channels in nematodes, so we tested the effects of ivermectin on chloride flux in leukemia cells. Ivermectin increased intracellular chloride ion concentrations and cell size in leukemia cells. Chloride influx was accompanied by plasma membrane hyperpolarization, but did not change mitochondrial membrane potential.

 
Laatst bewerkt:
Dus een porie is niet het kleinste onderdeel van de huid. Er zijn nog ionen (kanaaltjes)
Zoekende kom je steeds bij kleinere onderdelen uit. interessant maar wel lastig vind ik zelf.
Ik ben op zoek naar de oorsprong van slijmbeurs ontsteking. voor het geval iemand iets tegen komt. overal lees ik wel dat het een hardnekkige en pijnlijke en ontsteking is.
alles is er op gericht om het aan de buitenkant op te lossen maar volgens mij is de binnenkant net zo belangrijk of zelfs nog belangrijker. ie of Avermectine?
 
Dus een porie is niet het kleinste onderdeel van de huid. Er zijn nog ionen (kanaaltjes)
Zoekende kom je steeds bij kleinere onderdelen uit. interessant maar wel lastig vind ik zelf.
Ik ben op zoek naar de oorsprong van slijmbeurs ontsteking. voor het geval iemand iets tegen komt. overal lees ik wel dat het een hardnekkige en pijnlijke en ontsteking is.
alles is er op gericht om het aan de buitenkant op te lossen maar volgens mij is de binnenkant net zo belangrijk of zelfs nog belangrijker. ie of Avermectine?
Een ionkanaal is een opening in een lichaamscel. Dit 'poortje' kan echter ook gesloten zijn. In geopende toestand kunnen er bepaalde ionen (met elektriciteit geladen deeltjes) naar binnen of naar buiten. Ze zorgen voor een constante spanning van de membraam (het vliesje om de cel) en zijn essentieel voor heel veel lichaamsfuncties. Alleen al voor celdeling, het meest basale om het leven voort te laten duren...

Wat betreft de ontsteking: dit is altijd een poging van het lichaam om iets te herstellen. We zien het als iets slechts, maar eigenlijk is het een goede reactie om iets te helen en/of eruit te werken. Natuurlijk is de ervaring wel vervelend. Een chronische/langdurige ontsteking duidt mijns inziens op iets onderliggends. Ivermectine heeft overigens een ontstekingsremmende werking.

Ik probeer even een link te leggen met het onderzoek dat ik in de post hierboven noem. Ivermectine's ontstekingsremmende werking is mogelijk o.a. te danken aan het openen van het chloridekanaal (even kort door de bocht: chloride als in NatriumChloride - keukenzout). Wel interessant, want blijkbaar is de eerder besproken GABA receptor dus de link is met het openen van dit kanaal. Ik baseer deze - in mijn ogen logische conclusie - op de volgende zaken:

Ivermectine staat bekend als een van de 'PAMs' - een 'positive allosterische modulator';
Van wikipedia:
In pharmacology, GABAA receptor positive allosteric modulators are positive allosteric modulator (PAM) molecules that increase the activity of the GABAA receptor protein in the vertebrate central nervous system.

GABA is a major inhibitory neurotransmitter in the central nervous system. Upon binding, it triggers the GABAA receptor to open its chloride channel to allow chloride ions into the neuron, making the cell hyperpolarized and less likely to fire. GABAA PAMs increase the effect of GABA by making the channel open more frequently or for longer periods.

Van pubmed:
The effect of ivermectin on gamma-aminobutyric acid (GABA)-induced Cl- currents was studied in embryonicse hippocampal cells in culture. [...] These results support the view that ivermectin binds to a novel site on the GABAA receptor and allosterically enhances the affinity of the GABA binding site. The more slowly occurring conformational changes in the ivermectin-GABAA receptor complex apparently accelerate the desensitization of the GABAA receptor, reducing the amplitude of maximal GABA-induced currents.

Bonus: de laatste zin in het citaat hierboven, zou hier ook een link kunnen liggen met een langdurig effect naar minder behoefte aan stimulerende middelen, zoals alcohol?
 
Dus een porie is niet het kleinste onderdeel van de huid. Er zijn nog ionen (kanaaltjes)
Zoekende kom je steeds bij kleinere onderdelen uit. interessant maar wel lastig vind ik zelf.
Ik ben op zoek naar de oorsprong van slijmbeurs ontsteking. voor het geval iemand iets tegen komt. overal lees ik wel dat het een hardnekkige en pijnlijke en ontsteking is.
alles is er op gericht om het aan de buitenkant op te lossen maar volgens mij is de binnenkant net zo belangrijk of zelfs nog belangrijker. ie of Avermectine?
Ik kan je aanraden om ook de GNM eens goed te bestuderen. Ik heb zo ongeveer alles dat ik kon vinden van Dr Hamer bekeken, en de beste man heeft echt een punt. https://www.germaansegeneeskunde.nl/botten/#tendinitis
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.500
Leden
8.634
Nieuwste lid
Marleen Vanderauwera
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan