De logica achter anthelmintica

Vreemd dat vader zoveel klachten heeft. Zowiezo minderen met hoeveelheid pillen. lichaam eerst laten wennen. Gezien de reacties hier heeft niemand last van mebendazol. Koorts is denk ik een manier van het lichaam om zichzelf te genezen. Ik zou eerder de lever beginnen te reinigen. Neemt hij nog reguliere pillen?
ja neemt nog pillen want suiker is echt te hoog anders (spuit niet meer).
 
In de categorie 'het is goed voor alles':

Ivermectine lijkt veelbelovend om als (hulp)middel bij behandeling van alcoholisme in te zetten, laat deze studie op muizen zien. Het blokkeert de effecten van alcohol op de celreceptor en resulteert zelfs in verlaagd drinkgedrag:
At the molecular level, ethanol's inhibitory effects on P2X4Rs are antagonized by ivermectin (IVM), in part, via action on P2X4Rs. Behaviorally, male mice deficient in the p2rx4 gene (P2X4R knockout [KO]) have been shown to exhibit a transient increase in ethanol intake over a period of 4 days, as demonstrated by social and binge drinking paradigms. Furthermore, IVM reduced ethanol consumption in male and female rodents, whereas male P2X4R KO mice were less sensitive to the anti-alcohol effects of IVM, compared to wildtype (WT) mice, further supporting a role for P2X4Rs as targets of IVM's action.

Er is zelfs een Engelstalig boek over dit specifieke onderwerp geschreven zag ik.
 
Kom iets tegen over het innemen van ivermectine met verzadigd vet, om precies te zijn α-lipoic acid derived from caprylic acid. De onderzoekers claimen bij ratten geconstateerd te hebben dat ivermectine schadelijke effecten heeft op de (mannelijke) voortplantingsorganen. Het gelijktijdig innemen met dit type verzadigde vet verminderd deze schadelijke effecten (bron)

α-lipoic acid is ook als supplement verkrijgbaar, ik heb er geen ervaring mee.
@KefirKev je had het (o.b.v. suggestie van @Melkmeisje) over NAC he...

Dat is volgens mij, net als alpha lipoic acid (zie geciteerde post hierboven) een glutathion precursor. Glutathion is een van de belangrijkste anti-oxidanten in het lichaam.
 
@KefirKev je had het (o.b.v. suggestie van @Melkmeisje) over NAC he...

Dat is volgens mij, net als alpha lipoic acid (zie geciteerde post hierboven) een glutathion precursor. Glutathion is een van de belangrijkste anti-oxidanten in het lichaam.
Jaa dat vertelde die man dus ook! Hij had het idd over glutathion in relatie met IVM en NAC. Wat er precies verteld werd dat weet ik niet meer in details. Maar wel dat IVM en NAC een goede combinatie zouden zijn. Wat ik nog wel weet is dat beide niet op hetzelfde moment ingenomen moeten worden, maar allebei op een ander tijdstip van de dag.
 
ja neemt nog pillen want suiker is echt te hoog anders (spuit niet meer).

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar het lijkt er sterk op dat deze anti-parasitaire middelen de cel dwingen om op vet te draaien in plaats van suiker. Een heikel punt zo te lezen bij je vader. Daarnaast stimuleert Mebendazol autofagie. Naast o.a. vet en (gedemonteerde) eiwitten komen er ook gifstoffen vrij die in de cel waren opgeslagen. Daar kan hij wellicht ook last van hebben. Het is bekend dat diabetici een verminderd vermogen hebben tot autofagie.

Beterschap voor hem en succes ermee.
 
In de categorie 'het is goed voor alles':

Ivermectine lijkt veelbelovend om als (hulp)middel bij behandeling van alcoholisme in te zetten, laat deze studie op muizen zien. Het blokkeert de effecten van alcohol op de celreceptor en resulteert zelfs in verlaagd drinkgedrag:


Er is zelfs een Engelstalig boek over dit specifieke onderwerp geschreven zag ik.
Interessante vondst, Julian, dank! Het helpt mij dus om van de alcohol af te blijven. Maar dat gaat zonder IVM ook wel, want dankzij de 12 stapoen van AA ben ik dit gedrag ontstegen. Zou IVM succesvol ingezet kunnen worden bij allerlei soorten verslavingsgedrag?

Mike
 
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar het lijkt er sterk op dat deze anti-parasitaire middelen de cel dwingen om op vet te draaien in plaats van suiker. Een heikel punt zo te lezen bij je vader. Daarnaast stimuleert Mebendazol autofagie. Naast o.a. vet en (gedemonteerde) eiwitten komen er ook gifstoffen vrij die in de cel waren opgeslagen. Daar kan hij wellicht ook last van hebben. Het is bekend dat diabetici een verminderd vermogen hebben tot autofagie.

Beterschap voor hem en succes ermee.
Bedankt!
 
ik ben zondag met dochterlief begonnen, zondag half tabletje, gister en vandaag hele. Merk nog niets aan haar. (ze is nu thuis - vakantieweekje)
 
Jaa dat vertelde die man dus ook! Hij had het idd over glutathion in relatie met IVM en NAC. Wat er precies verteld werd dat weet ik niet meer in details. Maar wel dat IVM en NAC een goede combinatie zouden zijn. Wat ik nog wel weet is dat beide niet op hetzelfde moment ingenomen moeten worden, maar allebei op een ander tijdstip van de dag.
ik heb even gevraagd of hij ook op forum zit, wordt vervolgd..
 
ik heb even gevraagd of hij ook op forum zit, wordt vervolgd..
Ben benieuwd! Ik heb gelezen over NAC, en ik word toch wel heel enthousiast erover, ik denk dat ik daar best baat bij kan hebben!

Overigens heb ik hier NAC gevonden waar ook selenium erbij in zit:
 
Ben benieuwd! Ik heb gelezen over NAC, en ik word toch wel heel enthousiast erover, ik denk dat ik daar best baat bij kan hebben!

Overigens heb ik hier NAC gevonden waar ook selenium erbij in zit:
ik heb het bij hem besteld ;)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.907
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan