De logica achter anthelmintica

Ivermectine verbetert celgroei van bindweefsel (bij een wond) en stimuleert de regeneratie van zenuwcellen. Althans, op basis van dit labonderzoek (enige voorzichtigheid geboden!) met geïsoleerde menselijke cellen (stamcellen i.c.m. bindweefselcellen). De met Ivermectine behandelde bindweefselcellen hadden een gunstig effect op de levensduur van menselijke stamcellen:
We performed in vitro assays utilizing human induced neural stem cells (hiNSCs) in co-culture with human dermal fibroblasts (hDFs) and found that ivermectin-treated hDFs promote hiNSC proliferation and migration.
Maar... Ik ben vooral enthousiast over de diverse neveneffecten:
We also characterized the effects of ivermectin on hDFs and found that ivermectin causes hDFs to uptake extracellular glutamate, secrete glial cell-derived neurotrophic factor, develop an elongated bipolar morphology, and express glial fibrillary acidic protein.

De twee meest opvallende licht ik er uit:
  • Opname van glutamaat vanuit de omgeving buiten de cel. Glutamaat is een neurotransmitter en precursor van GABA. Opname in de cel zorgt er volgens mij voor dat het stimulerende effect van deze neurotransmitter wordt verminderd elders in het lichaam. Je wordt dus rustiger. Correct me if i'm wrong...
  • Uitscheiding van Glial cell-derived neurotrophic factor (GDNF), een klein héél bijzonder eiwitje o.a. betrokken bij de gezondheid van zenuwcellen en bij de productie van sperma. Kijk zelf maar even, maar ik wil dit citaat van Wikipedia er graag uitlichten omdat het aansluit bij diverse ervaringen van forumleden:
These neuronal populations die in the course of Parkinson's disease and amyotrophic lateral sclerosis (ALS). GDNF also regulates kidney development and spermatogenesis, and has a powerful and rapid negative (ameliorating) effect on alcohol consumption.[14] GDNF also promotes hair follicle formation and cutaneous wound healing by targeting resident hair follicle stem cells (BSCs) in the bulge compartment. [15]

Hier het gehele onderzoek voor wie dit zelf wil lezen (er staat zeker nog meer boeiends in):
 
Ivermectine verbetert celgroei van bindweefsel (bij een wond) en stimuleert de regeneratie van zenuwcellen. Althans, op basis van dit labonderzoek (enige voorzichtigheid geboden!) met geïsoleerde menselijke cellen (stamcellen i.c.m. bindweefselcellen). De met Ivermectine behandelde bindweefselcellen hadden een gunstig effect op de levensduur van menselijke stamcellen:

Maar... Ik ben vooral enthousiast over de diverse neveneffecten:


De twee meest opvallende licht ik er uit:
  • Opname van glutamaat vanuit de omgeving buiten de cel. Glutamaat is een neurotransmitter en precursor van GABA. Opname in de cel zorgt er volgens mij voor dat het stimulerende effect van deze neurotransmitter wordt verminderd elders in het lichaam. Je wordt dus rustiger. Correct me if i'm wrong...
  • Uitscheiding van Glial cell-derived neurotrophic factor (GDNF), een klein héél bijzonder eiwitje o.a. betrokken bij de gezondheid van zenuwcellen en bij de productie van sperma. Kijk zelf maar even, maar ik wil dit citaat van Wikipedia er graag uitlichten omdat het aansluit bij diverse ervaringen van forumleden:


Hier het gehele onderzoek voor wie dit zelf wil lezen (er staat zeker nog meer boeiends in):
Mooi verhaal, dank!
 
Het houdt maar niet op. Nu ook betere wondheling, vooral m.b.t. bindweefsel, dankzij IVM. Dit is echt wonderbaarlijk spul!

Mike
 
Neurotransmitters hebben een zeer belangrijke functie in de hersenen. Ze reguleren. bijvoorbeeld onze stemmingen, eetlust, slaap en onze reactie op pijn. Onze hersenen zijn opgebouwd uit cellen die we neuronen noemen. Deze neuronen. communiceren door chemische stoffen - neurotransmitters- en elektrische impulsen.
 
Ivermectine verbetert celgroei van bindweefsel (bij een wond) en stimuleert de regeneratie van zenuwcellen. Althans, op basis van dit labonderzoek (enige voorzichtigheid geboden!) met geïsoleerde menselijke cellen (stamcellen i.c.m. bindweefselcellen). De met Ivermectine behandelde bindweefselcellen hadden een gunstig effect op de levensduur van menselijke stamcellen:

Maar... Ik ben vooral enthousiast over de diverse neveneffecten:


De twee meest opvallende licht ik er uit:
  • Opname van glutamaat vanuit de omgeving buiten de cel. Glutamaat is een neurotransmitter en precursor van GABA. Opname in de cel zorgt er volgens mij voor dat het stimulerende effect van deze neurotransmitter wordt verminderd elders in het lichaam. Je wordt dus rustiger. Correct me if i'm wrong...
  • Uitscheiding van Glial cell-derived neurotrophic factor (GDNF), een klein héél bijzonder eiwitje o.a. betrokken bij de gezondheid van zenuwcellen en bij de productie van sperma. Kijk zelf maar even, maar ik wil dit citaat van Wikipedia er graag uitlichten omdat het aansluit bij diverse ervaringen van forumleden:


Hier het gehele onderzoek voor wie dit zelf wil lezen (er staat zeker nog meer boeiends in):
Zeer interessante ontdekkingen allemaal. Ik heb even door de studie gelezen. Maar ik kon zelf niet erachter komen wat voor dosis zij gebruiken en wat de minimum effective dose hiervoor zou zijn. Heb jij hier enig idee van?
 
Zeer interessante ontdekkingen allemaal. Ik heb even door de studie gelezen. Maar ik kon zelf niet erachter komen wat voor dosis zij gebruiken en wat de minimum effective dose hiervoor zou zijn. Heb jij hier enig idee van?
Nogal lastig te zeggen, als je CTRL+F zoekt op " μM " kom je de bevindingen van de onderzoekers hierover tegen.
Het is een labonderzoek met geïsoleerde cellen, dus niet representatief om 1-op-1 op een menselijk lichaam te projecteren.

Over veilige maximale doseringen kun je veel info vinden. Je kunt veilig fors hoger gaan dan we hier op het forum aanhouden. De vraag is alleen of dit nodig is en of jouw lichaam blij is met de belasting op je organen.
 
Nog even over die maximale dosering: ik kom hier een studie (2002) tegen (kan helaas alleen de samenvatting lezen) waarin de onderzoekers claimen dat tot een enkele dosis van 120 mg veilig is. Ben nog niet eerder zo'n hoeveelheid tegengekomen.

Dit zou neerkomen op in één keer 24 pillen van Roli of Daisy in je mik mikken (let op één dosering per week).

Subjects (n = 68) were assigned to one of four panels (3:1, ivermectin/placebo): 30 or 60 mg (three times a week) or 90 or 120 mg (single dose).
Following single doses of 30 to 120 mg, AUC and Cmax were generally dose proportional, with t(max) approximately 4 hours and t1/2 approximately 18 hours.
FDA max. dos. is hetzelfde als we hier op het forum als stelregel hanteren: 2 mg per 10 kg lichaamsgewicht.
Ivermectin was generally well tolerated, with no indication of associated CNS toxicity for doses up to 10 times the highest FDA-approved dose of 200 microg/kg.

 
Halveringstijd van 18 uur is wel iets om rekening mee te houden. Dit betekent dat als je bijvoorbeeld 20 mg inneemt, je 24 uur later nog zo'n 8,3 mg in je lichaam hebt. Bij continu gebruik ga je dus 'stapelen'. Je neemt dan bijvoorbeeld weer vier pillen, nu heb je op de 2e dag van je kuurtje 28,3 mg in je lijf.

Dit is volgens mij de reden dat je bij veel Ivermectine protocollen tegenkomt dat er een of twee rustdagen tussen de innamemomenten zitten.

Tot zover de science... Ik zou zeggen: schuif het aan de kant en volg je intuïtie. Luister naar je lichaam.
 
Halveringstijd van 18 uur is wel iets om rekening mee te houden. Dit betekent dat als je bijvoorbeeld 20 mg inneemt, je 24 uur later nog zo'n 8,3 mg in je lichaam hebt. Bij continu gebruik ga je dus 'stapelen'. Je neemt dan bijvoorbeeld weer vier pillen, nu heb je op de 2e dag van je kuurtje 28,3 mg in je lijf.

Tot zover de science... Ik zou zeggen: schuif het aan de kant en volg je intuïtie. Luister naar je lichaam.

Maar dit is volgens mij de reden dat je bij veel Ivermectine protocollen tegen zult komen dat er een of twee rustdagen tussen de innamemomenten zitten.
Is het dan ook raadzaam om de ene dag 4 te nemen en de andere dag 3 etc.? Of in het weekend niet en de rest van de dagen 4 per dag in mijn geval?

Dorothé
 
Is het dan ook raadzaam om de ene dag 4 te nemen en de andere dag 3 etc.? Of in het weekend niet en de rest van de dagen 4 per dag in mijn geval?

Dorothé
Ik stop morgen en dan heb ik 2 dagen pauze. Zondag begin ik wss weer, en anders maandag. Ik hou meestal na 5/6 dagen een pauze van 2/3 dagen. Soms neem ik de laatste dag voor de pauzedagen idd een pilletje minder, maar soms ook niet, vandaag heb ik er 4 op.
Ik doe het meestal op gevoel, wat raadzaam is weet ik niet, als anderen tips hebben hoor ik het graag!
 
Is het dan ook raadzaam om de ene dag 4 te nemen en de andere dag 3 etc.? Of in het weekend niet en de rest van de dagen 4 per dag in mijn geval?

Dorothé
Ik sluit me bij Kevin aan, volg je gevoel. En wat bij jou past. Praktisch gezien klopt het ongeveer als je met 4 begint en de tweede dag 3 tabletten...

Zelf pak ik overigens momenteel een 'normale' dosering en daarna 2 dagen rust. Voor mij werkt dat zeer prettig.
 
Ik sluit me bij Kevin aan, volg je gevoel. En wat bij jou past. Praktisch gezien klopt het ongeveer als je met 4 begint en de tweede dag 3 tabletten...

Zelf pak ik overigens momenteel een 'normale' dosering en daarna 2 dagen rust. Voor mij werkt dat zeer prettig.
Zelf pak ik overigens momenteel een 'normale' dosering en daarna 2 dagen rust.
Hoeveel dagen de normale dosering?

Dorothé
 
Hoeveel dagen de normale dosering?

Dorothé
Gewoon simpel hoor, dag 1: 15 mg, dag 2 & 3 rust. Dag 4 weer 15 mg etc. Het gaat me in mijn geval om de rustdagen, de Ivermectine brengt bij mij veel ontgifting op gang. Dus ik wil niet te hard van stapel lopen. Als ik het wel iedere dag neem wordt ik duf en gejaagd tegelijk. Ook merk ik het aan mijn niergebied. Dus het is puur gebaseerd op mijn ervaring en niet zozeer een protocol.

Maar ik begrijp het wel beter met deze kennis van de halveringstijd van 18 uur. Dag 2 en vooral 3 zijn dus objectief een grotere belasting voor het lichaam (bij iedere dag dezelfde inname), niet enkel in mijn beeldvorming.
 
Eind mei ben ik begonnen met de hondenkuurtjes: Panacur (Fenbendazole), Mansonil, Endogard Plus XL en No Worm. Dat heb ik ongeveer een maand lang bijna dagelijks gedaan tot ik Ivermectine had. Ivermectine neem ik nu al zes weken bijna dagelijks, zonder rustdagen. Ik voel me goed en ga er ook nog wel even mee door. Voor de komende jaren heb ik genoeg van dat spul. :D

Misschien ontgift ik goed en ervaar ik daardoor geen klachten.

Verbeteringen toe nu toe:
- Meer energie en sterkere spieren.
- De huid op een paar plekken met littekens wordt gladder.
- Mijn linker neusgat is meer open.
 
Mijn ouders begonnen vorige week met 3 pilletjes per dag. En ik had begin van deze week voorgesteld van "probeer eens 4 pilletjes per dag"... dat hebben ze gedaan. De volgende dag zei m'n moeder dat ze toch liever bij de 3 wilde houden... Ja das ook op haar gevoel. Mijn ouders slikken maandag t/m donderdag. En dan 3 dagen rust, en dan de maandag weer verder. Zei voelen zich hier goed bij.
 
Vannacht geen licht gezien. Het was wel al later in de nacht dat ik ben opgestaan en het begon al lichter te worden. Dus waarschijnlijk heeft het daarmee te doen.
Ik ga het nu zo doen. Ik neem nu 5 dagen achter elkaar 4 tabl IVM per dag. Dan een dag pauze en dan ga ik het doen zoals Julian beschrijft. Een dag 4 tabl IVM en dan 2 dagen stop. Ik wil dit zo eens gaan proberen. Ik weet namelijk niet of ik goed ontgift. Ik merk niets. Alleen zoals gezegd bijna geen hoesten meer en geen maagzuur. En id. ben ik ook rustiger. Ik laat het allemaal maar langs me heen gaan, ga niet op elke slak zout leggen. Mijn huid reageert ook positief. Maar wat betekent als je een goede ontgifter bent? Is dat dat je bv. goed naar de wc kunt of wat verstaat men daaronder?

Mike, jij noemde dat ook. Wat betekent dat voor jou?

Dorothé
 
Laatst bewerkt:
Te heftige ontgifting van s-eiwitten ineens? Bedenk dat s-eiwitten glykatie (versuikering) vertonen! Onmiddellijk stoppen en na verloop van tijd langzaam opbouwen.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.706
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan