Hallo, ik weet niet of dit een vraag is voor dit forum.
Echter: ik heb al een tijd een vraag die ik nergens beantwoord vind.
Ik was in de zomer in Frankrijk en kocht er twee flesjes ehterische olie van curcuma (biologisch).
Er werd gezegd dat ik het ook in een sausje voor de salade kan doen met olijfolie.
Dus wel voor inwendig gebruik.
Dit terwijl vaak gezegd wordt dat dat niet zou kunnen met etherische olie.
Maar dat vraag ik me inmiddels dus af.
Ik weet wel dat je heel voorzichtig moet doseren.
Dus 1 druppeltje ehterische olie bijv maar in minimaal 6 druppeltjes olijfolie.
Ik stop het dan in mijn smoothie en dat gaat best.
Maar omdat het overal afgeraden wordt, dan vraag ik me af waarom die persoon in Frankrijk die er zeer veel verstand van heeft, het dan gewoon aanraadt in de saladesaus te stoppen.
Heeft het te maken met een soort angst dat mensen het anderen afraden?
Dit omdat als je het verkeerd gebruikt, dat het dan brandwonden kan opleveren?
Men gaat kennelijk dan alleen uit van mensen die er verkeerd mee omgaan en voor het gemak schrapt men dan de voordelen ervan.
Ik luisterde deze zomer een radioprogramma van Robert Redfern (een gezondheidsgoeroe die ook schreef over serrapeptase) die ook curcuma aanraadt, maar niet in de vorm van ethersiche olie.
Hij zei: het werkt niet.
Maar ik zie zelf niet waarom niet.
Zelfde geldt bijv ook voor keukenkruiden, maar dan in ehterische vorm: zou wel makkelijk zijn ook, afgezien van dat het wel duur is.
Je hebt maar heel weinig nodig ervan voor enig effect in het voedsel en altijd eerst oplossing in 6 x zoveel olijfolie voor je het ergens bij of indoet.
Echter: ik heb al een tijd een vraag die ik nergens beantwoord vind.
Ik was in de zomer in Frankrijk en kocht er twee flesjes ehterische olie van curcuma (biologisch).
Er werd gezegd dat ik het ook in een sausje voor de salade kan doen met olijfolie.
Dus wel voor inwendig gebruik.
Dit terwijl vaak gezegd wordt dat dat niet zou kunnen met etherische olie.
Maar dat vraag ik me inmiddels dus af.
Ik weet wel dat je heel voorzichtig moet doseren.
Dus 1 druppeltje ehterische olie bijv maar in minimaal 6 druppeltjes olijfolie.
Ik stop het dan in mijn smoothie en dat gaat best.
Maar omdat het overal afgeraden wordt, dan vraag ik me af waarom die persoon in Frankrijk die er zeer veel verstand van heeft, het dan gewoon aanraadt in de saladesaus te stoppen.
Heeft het te maken met een soort angst dat mensen het anderen afraden?
Dit omdat als je het verkeerd gebruikt, dat het dan brandwonden kan opleveren?
Men gaat kennelijk dan alleen uit van mensen die er verkeerd mee omgaan en voor het gemak schrapt men dan de voordelen ervan.
Ik luisterde deze zomer een radioprogramma van Robert Redfern (een gezondheidsgoeroe die ook schreef over serrapeptase) die ook curcuma aanraadt, maar niet in de vorm van ethersiche olie.
Hij zei: het werkt niet.
Maar ik zie zelf niet waarom niet.
Zelfde geldt bijv ook voor keukenkruiden, maar dan in ehterische vorm: zou wel makkelijk zijn ook, afgezien van dat het wel duur is.
Je hebt maar heel weinig nodig ervan voor enig effect in het voedsel en altijd eerst oplossing in 6 x zoveel olijfolie voor je het ergens bij of indoet.