curcuma: etherische olie voor inwendig gebruik?

Quote:
How do you use essential oils internally?



There are many ways to use essential oils internally.

–You can add a drop of oil to a glass of water or a teaspoon of honey. For example, a drop of lemon will make your water taste great. A drop of peppermint will taste good and ease stomach upset. Be prepared for a flavor blast!

–If the flavor is too strong, you can put a couple drops in a gelatin capsule and take that. Start with only a 2-4 drops until you know how your body will react.

–For those who enjoy the strong flavors, you can put a drop directly under your tongue. I use this with Thieves blend as a cold preventative. Peppermint will freshen your breath.

–And finally, one of the fun ways to use essential oils to really take advantage of the essential oil flavors is to cook with them. Some of the healing properties may be lost with the heat of cooking, but the flavor will be fantastic.

http://stress-free-mama.com/ways-to-use-essential-oils/

 
Ik ben inmiddels meer thuis in het therapeutisch oraal gebruik van etherische olien (dat is sterk geconcentreerd plantenbloed van aromatische planten met geneeskrachtige werking) en het valt reuze mee met de branderigheid van het spul als je het in de juiste doseringen inneemt met olie (dat doe ik) in de verhouding 1 druppel etherische olie tegenover 6 druppels bijv. olijfolie. Met honing kan trouwens ook. In capsules kan ook: het gaat kennelijk vooral om het mondslijmvlies dat problemen heeft met de etherische olie. Ik heb nu bijv. de etherische olie van de grove den ontdekt. Die beinvloedt ook de bijnieren gunstig en helpt o.a. via die weg tegen vermoeidheid. Je hebt niet veel druppels tegelijk nodig van etherische olie: het is sterk spul.

Quote:
De olie, Oleum pini silvestris, is sterk antiseptisch, verhindert de verspreiding van besmettelijke ziekten en helpt goed bij aandoeningen aan urine- en luchtwegen. Het is een mild diureticum en daarom uitstekend te gebruiken bij lymfedrainage. Stimuleert de bijnierschors en geslachtsklieren, verzacht bij verkoudheden [...]

http://www.anthemis.nl/aroma/den.htm

 
Hier een leuk plaatje over de werking van etherische olie van koriander, waarvan ik nu de vruchten pluk: https://www.organicfacts.net/wp-content/uploads/coriander.jpg

Voor mij helpt het om mijn bloedsuikerschommelingen niet mijn leven te hoeven laten beheersen, wat echt irritant werd, vooral bij vermoeidheid, wat me nog vaak parten speelt.

Ik wilde eigenlijk checken of de etherische olie ook helpt tegen het weghalen van zware metalen in het lichaam.

Dit artikel zegt van wel: https://www.organicfacts.net/health...alth-benefits-of-coriander-essential-oil.html

In het engels is er trouwens verschil tussen coriander oil en cilantro oil.

De eerste is milder en van de zaden gemaakt en de tweede van de bladeren, wat misschien een verschil in werking geeft.

Maar de vrouw van dit filmpje, Monty Moran, heeft het echt over coriander oil.

In het nederlands wordt dat verschil niet gemaakt tussen cilantro en koriander.

Hier nog een artikel over koriander: http://www.naturalnews.com/046428_cilantro_chelation_heavy_metals.html# via http://www.leefbewust.com/2014/global/150814.html

Daarin staat dat je elke dag een vierde cup aan van die korianderblaadjes kan eten en dan helpt het genoeg voor de zware metalenuitdrijving.

Best een heel georganiseer: elke dag een vierde cup of meer korianderblaadjes eten.

Niet getreurd: de etherische olie helpt dus ook voor hetzelfde doel (dacht ik).

Monty Moran van het youtubefilmpje zegt dat de geur een afrodisiacum is en als exotisch of euforisch op mensen uitwerkt.

Dat zou mooi meegenomen zijn, want mijn libido is al jaren op een zeer laag pitje.

 
Over de essentiele olie van wierook en mirre:

Quote:


Gift of doTERRA's Frankincense and Myrrh

Sheen Perkins

Published on Dec 2, 2012


 
Etherische olieen zijn sterk geconcentreerd plantenbloed, zijn daarom heel krachtig en hebben vier dimensies:

1. ze geven zuurstof aan ons lichaam

2. ze hebben kleine moleculen waardoor ze in no time onze cellen / organen bereiken en daarmee stimuleren ze ook opname van andere stoffen

3. ze bezitten een hoge electromagnetische frequentie http://isira.com/wordpress/wp-content/uploads/2011/06/YL-Essential-Oils-Frequency-LA.pdf (lees in pdf over werk van Bruce Tanio) : dat kan belangrijk zijn: want met etherische olie kun je je electromagnetische frequentie bijna onmiddelijk verhogen

4. ze bezitten een goddelijke intelligentie: etherische olie kan het dna van cellen beinvloeden dat kanker verdwijnt en gezonde cellen zich verspreiden.

Boekaanbevelingen:

a. http://www.amazon.com/Chemistry-Essential-Oils-Made-Simple/dp/0934426996

Essential oil made simple van dr. David Stuart. Etherische olie verandert onze eigen chemische samenstelling.

b. http://www.amazon.com/Essential-Oil...m_b_1?ie=UTF8&refRID=0GJJKBVQ9M3GK6FETEEA

Zie dit filmpje bij bijv. 13 min. voor meer uitleg hierover

 
Een niet onbelangrijke tekst over de diepe doorwerking van etherische olieen op ons DNA:
Quote:
Essential oils are mixtures of dozens, even hundreds, of constituents, all of which are composed of carbon and hydrogen and sometimes oxygen. All essential oils are principally composed of a class of organic compounds built of "isoprene units."

An isoprene unit is a set of five connected carbon atoms with eight hydrogens attached. Their molecular weight is only 68 amu, which is very small, indeed. Molecules built of isoprene units are all classified as "terpenes." Terpenes are what make essential oils unique in the world of natural substances.

PHENYLPROPANOIDS

Phenylpropanoids are compounds of carbon-ring molecules incorporating one isoprene unit. They are also called hemiterpenes. There are dozens of varieties of phenylpropanoids.

They are found in Clove (90%), Cassia (80%), Basil (75%), Cinnamon (73%), Oregano (60%), Anise (50%), Peppermint (25%). While they can create conditions where unfriendly viruses and bacteria cannot live, the most important function performed byphenylpropanoids is that they clean the receptor sites on the cells. Without clean receptor sites, cells cannot communicate, and the body malfunctions, resulting in sickness.

MONOTERPENES

Monoterpenes are compounds of two isoprene units, which is ten carbon atoms and sixteen hydrogen atoms per molecule- molecular weight 136 amu. There are an estimated 2,000 varieties of monoterpenes.

Monoterpenes are found in most essential oils: Galbanum (80%), Angelica (73%), Hyssop ((70%), Rose of Sharon (54%), Peppermint (45%), Juniper (42%), Frankincense (40%), Spruce (38%), Pine (30%), Cypress (28%), and Myrtle (25%).

While offering a variety of healing properties, the most important ability of the monoterpenes is that they can reprogram miswritten information in the cellular memory. With improper coding in the DNA, cells malfunction and diseases result, including lethal ones such as cancer.

SESQUITERPENES

Sesquiterpenes are compounds of three isoprene units, which is fifteen carbons and twenty-four hydrogens per molecule- molecular weight 204 amu. There are more than 10,000 kinds of sesquiterpenes. Sesquiterpenes are the principal constituents of Cedarwood (98%), Vetiver (97%), Spikenard (93%), Sandalwood (Aloes) 90%, Black Pepper (74%), Patchouli (71%), Myrrh (62%), and Ginger (59%). They are also found in Galbanum, Onycha, and Frankincense (8%).

Sesquiterpene molecules deliver oxygen molecules to cells, like hemoglobin does in the blood. Sesquiterpenes can also erase or deprogram miswritten codes in the DNA. Sesquiterpenes are thought to be especially effective in fighting cancer because the root problem with a cancer cell is that it contains misinformation, and sesquiterpenes can erase that garbled information. At the same time the oxygen carried by sesquiterpene molecules creates an environment where cancer cells can't reproduce. Hence, sesquiterpenes deliver cancer cells a double punch-onethat disables their coded misbehavior and a second that stops their growth.

The American Medical Association (AMA) has said that if they could find an agent that would pass the blood-brain barrier, they would be able to find cures for ailments such as Lou Gehrig's disease, multiple sclerosis, Alzheimer's disease, and Parkinson's disease. Such agents already exist and have been available since Biblical times. The agents, of course, are essential oils-particularly those containing the brain oxygenating molecules of sesquiterpenes.

THE TRIPLE WHAMMY

The big triple punch combination of "PMS" (Phenylpropanoids, Monoterpenes, and Sesquiterpenes) found in essential oils is very powerful in addressing many illnesses, injuries, and disease conditions. That is because this combination offers the following:

First, you clean the receptor sites allowing the proper transfer of hormones, peptides, neurotransmitters, steroids, and other intracellular messengers. (The Phenylpropanoids do that.)

Second, you deprogram or erase the wrong information from cellular memory stored in the DNA. (The Sesquiterpenes take care of that.)

Third, you reprogram the cells with the correct information so they can function properly. (The Monoterpenes do this.)


These three classes of chemical components are why essential oils can sometimes affect a healing that is nearly instant and also permanent. What they simply do is to restore the body back to its natural state of balance and health. While a specific oil may have one or two of these three classes of compounds as its predominant chemistry, all the Biblical oils contain some of all of them. This is one secret to their amazing healing abilities. Zie hier de bijbelse etherische olieen: http://worshipwarriors.net/docs/bible-oil-scriptures.pdf

So there you have it in a nutshell: The way the blood-brain barrier works and the biochemistry of one of the ways essential oils can help achieve a healing.

http://www.rnoel.50megs.com/pdf/theblood.htm info van http://www.oilhealer.com/ By David Stewart, Ph.D.,R.A.

 
hoi Madelief, ik had de mijne ooit bij mijn drogist gekocht. Die is wel 100 procent puur etherisch en is van dr. Hooy, maar die zou ik niet aanraden omdat die niet biologisch is. Als je meerdere olien zou willen bestellen, dan kun je hier http://www.aroma-zone.com/aroma/commande_fra.asp je slag slaan als je je weg vindt in het frans. Maar daar hebben ze ook geen biologische koriander. Dus ik heb zo geen tip. Als op het flesje staat: etherische olie: dan is het pure korianderolie (dat is een must). Inmiddels gebruik ik zelf trouwens de korianderolie niet meer! De reden is dat mijn suikerspiegelschommelingen nu door de ademhalingstherapie (buteyko) minder geworden zijn. En de koriander ruikt nogal sterk moet ik zeggen, wel lekker vind ik zelf, maar op mijn werk ging het een beetje opvallen haha. Maar je kunt de olie ook in een capsule innemen bijv. of in wat olie of met een beetje honing.

 
hoi Marianu, ja dat is een goede. Ik heb trouwens ook korianderolie van het zaad. Er is ook nog andere korianderolie, maar dan van andere plantendelen. 11 ml is wel weinig trouwens.

 
bedankt voor jullie reacties. Ik heb de koriander olie bij anthemisshop besteld

lievergezond, wat fijn dat je bloedsuikerschommelingen minder zijn geworden en dat je de koriander niet meer nodig hebt.

De schommelingen zijn echt hel!

Ik heb ooit de buteyco cursus gedaan maar daar kreeg ik het alleen maar benauwd van. Ik heb net een frolovapparaat binnen gekregen en ik moet zeggen ik heb weer een uitademing, wat ik daarvoor nauwelijks had. gelijk ook wat rustiger in m'n hoofd. eet nu ook al minder vaak en dat in een enkele dag.

 
hoi Madelief, korianderolie: het is echt een oer-olie zowiezo.

De benauwdheid die je beschrijft van de buteyko die herken ik op zich wel, maar ik heb het maar kortdurend gehad gelukkig.

Ja als je zoveel last hebt van iets waar je beterschap van verlangt dan is het lastig om daarmee te blijven delen.

Fijn zeg dat de frolov je helpt!

Dan helpt die je vast ook met de bloedsuikerschommelingen.

Dat is voor mij echt handig aan de buteyko.

Die bloedsuikerschommelingen zijn inderdaad de hel wat je zegt.

 
hoi Marijan, ik heb even gekeken maar de twee etherische olieen die allebei werken ten gunste van je schildklier en je gewicht zijn: die van kruidnagel en pepermunt.

Ik hoorde trouwens ergens zeggen dat het functioneren van de schildklier voor 80 procent afhangt van het functioneren van je lever voor jouw info.

Bijv. kruidnagel en grapefruit helpen ook je lever ondersteunen.

Cypress is ook een aanrader trouwens: vind ik zelf lekker ruiken, ondersteunt ook de lever.

Ik kan opsommen welke etherische olieen werken ten gunste van je schildklier:

cederhout

duitse kamille

kruidnagel

citroengras

mountain savory

mirre

mirte

pepermunt

spar

wintergroen

Etherische olien tegen overgewicht:

roomse kamille

kruidnagel

venkel

grapefruit

nootmuskaat

sinaasappel

pepermunt

mandarijn

Ylang ylang

Algemener zag ik hoort de schildklier bij de keelchakra en daar horen de volgende kruiden bij -ik zet het nu in het engels neer, ik ken niet alle vertalingen: dat is voor de geinteresseerde lezer om zelf uit te zoeken:

Blue tansy (blauw boerenwormkruid)

kamille

cypress

marjoraan

rozemarijn

spar

ylang ylang

basilicum

blauwe cypress

wortelzaad

cypress

eucalyptus

wierook

geranium

lavendel

pepermunt

geraniumroos

spearmint (sorry weet het verschil niet tussen pepermint en spearmint: google translate zegt dat spearmint groene munt is...)

 
dank je wel Lievergezond, ik ga eens kijken wat ermee te doen.

mijn Mucoid cyste op vinger is nu stuk rustiger, ik heb hem opengemaakt, uitgeknepen, kwam meteen al weer terug, daarna in appelazijn en masseren. Nu is de cyste kleiner en gevoeligheid is weg, dat is iig al winst. Ik blijf dit maar een tijdje doen en zie hoe dit eindigt.

De leverreiniging heb ik niet meer gedaan nadat ik zo ziek was na verwijderen van kwik in mijn mond. Durfde niet zo goed meer.

Loop laatste dagen wel te denken om er weer mee te starten.

Die bult op mijn vinger heeft volgens mij ook te maken met gal-en leverproblemen.

Ik voel verder geen lever of gal als pijn of zo.

Schoon zal die nog niet zijn.

Alles stroomt wel goed door, elke dag prima naar toilet.

Ik had eerst een wrat op knokkel van pink op zelfde hand, toen die verdween in week na een reiniging is langzamerhand die cyste er voor in de plaats gekomen. Ik zie dus wel een relatie met elkaar. (dus lever en gal)

 
hoi Marijan, ik kan ook nog wel eens kijken bij metaaldetox (staat er ook bij) en bij osteoarthritis: want dat schijnt de aandoening te zijn waar je cyste volgens mij bij hoort.

In elk geval komt de kruidnagel steeds terug (lever, schildklier, osteoarthritis, metaaldetox) en de cypress ook: de thijm staat trouwens inderdaad ook bij de osteoarthritis.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.190
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan