Bottenbouillon

is 88 graden ook goed voor het trekken van de bouillon? Dat is wat het gas aangeeft...
de slowcooker blijft op 54 graden hangen dus dat heb ik maar op gegeven.
 
Ik vroeg mij af hoe vaak jullie de botten hergebruiken.
Zelfs b.v. als al het vlees er al vanaf is. En.. het merg ook al uit de mergpijpjes is!!!! Het lijkt MIJ persoonlijk vreemd, om deze nog een keer te gebruiken.


Was net bij de slager en ze keek me erg raar aan toen ik om een knie vroeg.
 
Er is iets fout gegaan met je plaatje. Ik heb het geprobeerd te fixen, maar het is me niet gelukt.

Mike
 
@ Liz85: je kunt botten twee, drie keer gebruiken. Voor de smaak is het wel goed om er dan wat 'verse' botten bij te doen. En als het om runderbotten gaat: vergeet niet deze een uurtje te roosteren (als je die optie hebt), ook dat komt de smaak ten goede.
 
@Paradogma: Ja ik heb een oven om de botten in te roosteren.
Ik zie op recepten op websites dat mensen na 12 tot 24 uur het vlees vd botten halen, maar beter is dit na een uur of 4 al te doen, toch, anders is het vlees toch niet lekker meer.

 
Heksje ik gooi dan nu maar de pan zo vol mogelijk... met die knie er bij vult 't goed op dus ik ben benieuwd.

Maar nu zei iemand net tegen mij, de hele pan vol botten dat is toch ook vreemd, dan kan er toch geen water meer bij. Dus wat is nu wijsheid. 1 knie 4 mergpijpjes paar ossenstaarten (zijn stukjes) 1 schenkel?
 
Even serieus, dit gaat nergens meer over, ik ben nu na paar dagen weer eens op forum en jahoor mevrouw Liz/Celtic steelt weer de show met haar onnozele vragen/houding over bottenbouillon enz., ze is toch echt wel gewoon een trol klaaruit! Dit is een regelrechte forumvervuiling en wens hierbij dat zij weer inactief wordt gezet!

Mike ik wens je het beste met je verdere herstel thuis, hoop dat je z.s.m. de oude wordt, groetjes.
 
Liz,

In 1 dag tijd jaag je twee zeer gewaardeerde forumleden op de kast met alsmaar herhalende onnozele vragen, waarvan de antwoorden al 100x zijn gegeven. En weer dat autistische, want je wilt uitsluitend details van details van details weten over die bouillons. Om de sfeer op dit forum te bewaken laat je me geen andere keus dan je opnieuw de status van toeschouwer te geven. Je had beloofd het niet meer te doen maar vervalt toch in oude gewoontes. Jammer. Pyschologische hulp is voor jou noodzakelijker dan hulp met het bereiden van bouillons.

Mike
 
Het is ook niet bevorderlijk voor jou herstel Mike dat er zo'n stresskip tussen de topics in neurotisch rondtokt, het is wel mooi geweest, alle forumleden hebben meer dan hun best gedaan om haar te helpen, maar zij pikt het op een of andere manier niet op en blijft hangen in meest simpele details. Ze heeft nu afgelopen maanden zoveel zitten zuigen dat ze gemakkelijk zo haar eigen bloedbank kan openen...nogmaals het is wel mooi geweest, het is nu meer dan tijd voor RUST...rust voor ons en al helemaal voor jou...nogmaals een spoedig herstel gewenst.
 
Gisteren voor het eerst bottenbouillon gedronken. Het viel me op dat ik een klein beetje last kreeg van maagzuur. Is dit normaal? Heb hier namelijk nooit last van.
 
Je lichaam reageert op een nieuw inwendig milieu. Hiervoor moeten de juiste darmbacterien en spijsverteringsenzymen worden aangemaakt. Dat is een kwestie van enkele dagen of soms enkele weken, afhankelijk van de persoon. Tot die tijd wordt het nieuwe voedsel als vreemd en moeilijk verteerbaar ervaren. Geef het dus nog even de tijd.

Mike
 
Ah dankjewel. Moet zeggen dat het met groenten erin echt goed te drinken/eten is. Vond het alleen vreemd dat mn maagzuur wat op begon te spelen.
 
Als de Big Tasty jouw inwendige milieu mede bepaalt, snap ik wel waarom je lichaam echt voedsel niet pakt.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.487
Berichten
511.185
Leden
8.642
Nieuwste lid
Davidbrownm05
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan