Borax

weiland,
wat ik ervan gelezen heb is dat alle borax uit de zelfde mijn gewonnen word, mijnlijf heeft geloof ik ook tendos en ik heb het net ook gehaald.
andere pot als jij maar zelfde formule staat er op.

hoe vordert het met jou lijnlijf?? :)
 
Ja hoor weiland deze is prima !
Ik zit nu op op 4 theelepels per dag maar merk niet dat het beter is dan 2 theelepels .
 
Ok maar je zenuw pijn blijft weg?
Zijn er nog klachten die je had die niet weg gegaan zijn met de borax?

Ik heb net de oplossing gemaakt, ik dacht gelezen te hebben dat het bij een maaltijd beter is om in te nemen, klopt dat?
 
Dat zou ik ook graag weten: is 't beter om Borax bij 'n maaltijd in te nemen?
Heb geen gewrichtspijn meer, super!!
Wel heb ik bij mijn oog eczeem gekregen, zal toch niet door de Borax komen?

Heeft iemand 'n idee wat ik er op zou kunnen smeren? Kokosolie helpt niet.
 
Ja de pijn blijft weg Maarten .
Milleke er staat een stukje in het verhaal van iemand die exeem aan zijn benen had .
Niets werkte tot hij er puur borax op smeerde .
 
Oh ja ik neem er natuurlijk mijn ontbijtje meteen achteraan he ?
Groot glas kefir met eidooiers en levertraan .
 
Ik begrijp nog steeds niet helemaal goed hoeveel je hiervan zou moeten nemen.

Neem je een theelepeltje per dag van het pure poeder opgelost in een liter water per dag?

Of moet je een theelepel poeder oplossen in een liter water en van deze oplossing weer een theelepel nemen?
 
Of moet je een theelepel poeder oplossen in een liter water en van deze oplossing weer een theelepel nemen?

Deze en dan met Amerikaanse theelepels

 
6g in wel liter water.
Hiervan neem je elke dag een theelepel.

Ik heb een kleinere hoeveelheid gemaakt omdat ik anders zo,n grote fles heb die eeuwig lang mee gaat en veel ruimte heb ik niet, heb een potje waar 330ml in kan hier heb ik 2g borax in gedaan.
Zelfde verhouding dus.
 
geen borax kunt gebruiken.

Borax is een zoutsoort die goed in warm water oplost. Borax wordt vaak toegevoegd worden aan wasmiddel en vaatwasmiddel om de waskracht te vergroten.

Borax (natriumtetraboraat) is giftig voor nieren en lever van de mens en kan de vruchtbaarheid en het ongeboren kind schaden. Het is een neurotoxische stof die kan worden opgenomen via de (beschadigde) huid.

Ook kan er overgevoeligheid optreden bij gewoon huidcontact.

bron. http://www.aromatherapie-info.com/diy-vaatwaspoeder.html
 
@Pops:
Heb je je ingelezen of post je iets wat je tegenkomt?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumtetraboraat
"waarmee het qua giftigheid vergelijkbaar is met natriumchloride (keukenzout)"
Daarbij komt dat zout (zeezout ook) mutageen is, borax niet. (uit link in mijn vorige reactie)

Ik hoef toch niet uit te leggen, dat dit niet geldt bij normaal zoutgebruik en al helemaal niet bij borax waar je maar 0,03 gram per dag van nodig hebt.
(0,03 gram borax ~ 0,003 gram boron/boor/borium)
 
Ik heb het gewogen en er gaat ongeveer de helft in/op mijn theelepel.

Oh kom op! Je gaat toch niet vertellen dat je een theelepel gebruikt in plaats van een maatschep "teaspoon"? Elke maatschep "teaspoon" is een standaard en daar gaat gewoon 5 a 6 gram op/in. Een theelepel van de salontafel, nee daar gaat dat niet mee.

@maarten: "Iemand anders wel goeie ervaringen?". Als je dit topic even doorneemt, dan heb je je antwoord.
 
@vrsuyver": Op de manier waarop er geschreven is, ging ik er vanuit dat het over Nederlandse theelepels ging.
Dat het in de Engelse link daar niet over gaat was duidelijk, ik schreef het om zeker te zijn dat iedereen het over hetzelfde heeft.
Het verschil tussen 5 en 6 gram is 20%, dan blijf ik liever wegen. (met een zeer nauwkeurige weegschaal)
 
Ik neem het nu twee weken, merk er nog 0 van.
Iemand anders wel goeie ervaringen?


Ik heb het nog steeds niet geprobeerd, omdat jij die pot nog steeds thuis hebt staan:) kom volgende week een keer bij je langs
 
http://cheflynda.com/2015/03/the-inexpensive-arthritis-osteoporosis-cure/

Voordelen van Borax.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.787
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan