Boeken

De mooie voedselmachine, iemand gelezen? Hij is nog niet lang uit volgens mij.

 
Gaat over de darmen. Maar de titel bevalt me niet. De mens is geen machine. Ik herhaal: de mens is geen machine. Zeg me na: DE MENS IS GEEN MACHINE! Het is juist zaak om het BIOLOGISCHE en SPIRITUELE karakter van de mens te benadrukken en niet voor de zoveelste keer de mens af te schilderen als een mechanische robot zonder ziel, bewustzijn en vrije wil!

Mike

 
Helemaal mee eens, jammer van de titel, toch ben ik wel benieuwd naar de inhoud.

 
@Muis, ik heb het boek gereserveerd bij de bibliotheek, ben ook benieuwd naar de inhoud. Originele titel is 'Darm mit Charme', passender dan de Nederlandse titel idd.

 
De inhoud lijkt me ook niet verkeerd. Hier een korte inzage.

Ander boek hierover is "De Darm denkt mee" van Klaus-Dietrich Runow. Veel info, maar niet al te gemakkelijk leesbaar.

 

Quote:
'Ik ken de darmen van begin tot eind' - RTL LATE NIGHT

Published on Oct 24, 2014

Kijk de hele aflevering op: http://www.rtlxl.nl/#!/gemist/rtl-late-night-301978

Waarom rust er nog steeds een taboe op onze darmen en ontlasting? En is onze poephouding wel goed? De 24-jarige Duitse Giulia Enders is gefascineerd door onze darmen en schreef er een bestseller over. "De darmen reinigen zichzelf, daarom ontluchten we. Dus je hoeft je niet te schamen als je een scheet laat."

http://www.leefbewust.com/311014.htm

http://www.vanstockum.nl/boeken/rom...e-voedselmachine-giulia-enders-9789024565863/

 
De mooie voedselmachine gelezen. Opzich oke hoe beschreven wordt hoe de spijsvertering werkt. Jammer dat vetten worden onderschat. Wel aangestipt als essentieel, maar zo worden boter en kokosvet letterlijk slechte vetten genoemd. En is 55-66 gram vet per dag het advies, max 30% van de dagelijkse energiebehoefte.

 
Ze was laatst bij RTL4 late night, ze is nog bezig met haar opleiding.

Welk opleiding zal dat zijn denk je? Dus wat zal ze leren.

Staat buiten kijf dat ze in ieder geval wel zelf onderzoek heeft gedaan, maar de invloed van de industrie is duidelijk aanwezig dus.

Lia

 
Quote:
Sigarettenrook activeert dezelfde gebieden in de hersenen als eten. Daardoor voel je je weliswaar prettiger, maar produceert je lichaam ook zobder reden maagzuur en ontspant de ringspier van de slokdarm. Stoppen met roken helpt tegen onaangename oprispingen en branderig gevoel in de maag.


:|

 
Hoi,

Ik lees net over het nieuwe boek van David Wolfe - Langer leven.

Het is pas sinds november uit.

Is dit een boek wat is aan te raden?

Normaal gesproken wordt hier wel positief over hem gesproken.

Misschien weet er hier iemand meer over. Is het in de denkwijze van Weston Price?

Groet

Dorothé

 
Ik ken het boek niet maar David Wolfe is van de rawfood, dus dat is zeker niet in de denkwijze van Weston Price.

Lia

 
Hoi Lia,Hoi Cham,

Bedankt.

Ja, dat idee had ik ook al. Toch wordt er op dit forum wel positief over gesproken. Maar als het geen raakvlakken met WAPF heeft, weet ik nog niet of ik het dan wel ga lezen.

 
Bied iemand toevallig particulier het boek "menopauze wat je dokter je niet vertelt" aan?

en/of "bijnieruitputting"?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.806
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan