Als je 'De Nieuwe Aarde' herkenbaar, inzichtgevend en fijn om te lezen vindt, dan kan ik je ook
'Het Projectiemechanisme' aanraden. Dat is ook zo'n boek dat iedereen die wakker wil worden en een harmonieuze relatie met zijn omgeving nastreeft, minstens 1x gelezen zou moeten hebben... Ik ga het wellicht nog wel eens lezen.
Een ander boek wat ik werkelijk geniaal vind en al 3x gelezen heb is:
'Buitenaardse Beschaving - de planeet Iarga'. Het boekje is geschreven als een dialoog tussen een Nederlander en afgezanten van een hoogontwikkelde beschaving die op een planeet leeft zoals de Aarde. Ze bespreken politiek, economie, techniek, religie, spiritualiteit, seksualiteit, maar vooral ethiek en sociale omgangsvormen. Na het lezen van dit boek is me pas duidelijk geworden hoe heel onze wereld doordrongen is van zelfzucht en inefficiëntie. Erg confronterend om te lezen, maar ook met humor en veel positiviteit geschreven. Dit boek zou verplichte literatuur moeten zijn op het voortgezet onderwijs. Dan hadden we heel wat minder problemen met onze jeugd! Ik kijk er naar uit om dit boek voor de 4e keer te gaan lezen...
Op marktplaats kan je een eerdere druk van dit boek voor een prikje kopen. Gun het jezelf, zou ik haast zeggen...