Boeken

Asaya, en geeft dit resultaat? Ik vind het best een opoffering geen fruit. Ik wil de komende 2 maanden kijken wat het met me doet.

 
In de periode dat ik flink overgewicht had ben ik wezen experimenteren met het voedsel. Heel goed wezen kijken wat iets precies doet. Bij fruit had ik het probleem dat ik sneller honger er van kreeg en dat ik er duizelig van werd. Ook ging het afvallen moeizamer of kwam er zelfs door aan ook al at ik qua calorieen weinig. Toen ik dus ook fruit eruit liet ging het veel beter. Je krijgt altijd te horen dat fruit zo gezond voor je is. Ik heb het idee dat het tegenwoordig meer suikers zijn dan dat het echt veel bijdraagt aan de vitamines. Misschien dat je het flink kan verminderen en bijvoorbeeld sneller voor een advocado kan kiezen ipv een appel. Ik zou zeggen,, probeer het in elk geval eens uit met het helemaal weglaten.

 
Dit boek moet je zeker gaan lezen! Is zeer verhelderend naast dit forum!

Ik heb op dit forum nog wel eens het "ik zie door de bomen het bos niet meer" gevoel, maar na lezen van dit boek is alles me weer een stuk duidelijker geworden.

 
Ik ben het nu aan het lezen: eet vet word slank

Het is inderdaad heel verhelderend. Ik weet het eigenlijk allemaal al maar toch.... Een aanrader.

Dit vond ik wel een hele goeie:
Quote:
Het punt is dat je lichaam, om vet te verliezen, als brandstof vet moet verbruiken; dit is de enige manier. En de enige manier waarop je lichaam opgeslagen vet zal kwijtraken, is door het hiertoe te dwingen. Dit betekent dat je het zijn huidige brandstofvoorraad - bloedsuiker glucose - moet onthouden, zodat het geen andere keus meer heeft.


Nu weten we hier op het forum dat je dit niet te drastisch moet doen, maar het is een waarheid als een koe.

Lia

 
Quote:
Ik ben nu het boek Grain Brain aan het lezen. Wat een geweldig boek is dit !!



Absoluut! Ik vind het ook een fantastisch boek (al ben ik nog niet in de helft :))

Broodbuik kan ik ook zeker aanraden.

Quote:
Iemand bekent met dit boek? http://www.watunietmagwetenoveruwgezondheid.nl/boek/recensies/



Ik heb dit boek liggen, hij haalt eigenlijk een reeks aparte anekdotes aan, die hij is z'n praktijk heeft tegengekomen in loop van de jaren. En dan legt hij uit hoe de patiënt bewust foutief werd geïnformeerd/behandeld. Het is dus eigenlijk een boek met enkel en alleen voorbeelden.

 
ik heb het boek wat u niet mag weten over uw gezondheid ook gelezen is echt de moeite waard.

op youtube staan ook een paar lezingen van de arts met nederlandse vertaling eronder ook zeer de moeite waard

 

Quote:
Is this the end for the printed word?

Journeyman Pictures Journeyman Pictures ·4,708 videos

Published on Dec 12, 2013

Out of Print: The dark side of the digital book revolution.

For more information visit: http://www.journeyman.tv/?lid=65709&bid=5

The digital revolution offers an extraordinary gift to humanity: unfettered access to all published content. But at what cost? Does the erosion of copyright mean the end of writers? And what does the death of the book mean for the way we learn?


 
Als het er een beetje gelikt uit ziet, dan is het vaak oude wijn in nieuwe zakken, net als de zandloper.

Op blz 46 (huidklachten) staat : mensen eten te veel verzadigde vetten en transvetten. Advies om daarom onverzadigde vetten zoals noten te eten.

Oftewel: vlees is niet zo goed, want verzadigd = slecht, onverzadigd = goed. Jammer, dit verhaal kom je overal tegen , ongefundeerd. Neemt niet weg dat er wel andere goede dingen in kunnen staan.

 
Ik heb dit kookboek al een hele tijd op mijn verlanglijstje staan: http://www.bol.com/nl/p/smaakvrienden-groenten/9200000006227392/

Quote:
Dit inspiratieboek daagt liefhebber en professional uit om op culinair avontuur te gaan. In Smaakvrienden Groenten laast Meesterkok Angélique Schmeinck zien dat elke groente zijn eigen favoriete vrienden heeft. Vrienden? Ja, relaties die ontstaan uit traditie en beproeving met andere ingrediënten. Neem nou de tomaat. Iedereen weet dat die al jaren dikke vrienden is met mozzarella, basilicum en olijfolie. En bloemkool met kaas en nootmuskaat. Maar er zijn ook tal van minder bekende en zelfs onontdekte, hechte vriendschappen. In Smaakvrienden Groenten zijn al deze combinaties van groeten, ingrediënten en bereidingen eindelijk te ontdekken.

Smaakvrienden Groenten geeft oneindige culinaire inspiratie voor ruim 80 groenten, inclusief gerechtideeën, microrecepten en culinaire mindmaps.

Hét boek voor kokende lezers en lezende koks dat...

- voor elke denkbare groente ontelbare smaakcombinaties geeft

- helpt om snel originele gerechten samen te stellen

- verrassende ideeën brengt om te variëren met bestaande gerechten

- inspireert om te koken met de ingrediënten die je nog in huis hebt

- helpt zoeken naar smaakaccenten die jouw gerechten tijdloos maken


Quote:
Groenten zijn zo divers in smaak, kleur, structuur en eigenschappen dat ze voor koks een grote inspiratie kunnen zijn voor steeds nieuwe gerechten in steeds weer andere combinaties. De meesterkok maakte een heel overzichtelijk boek met over 82 groenten korte informatie en een microrecept plus een pagina vol combinaties: met andere groenten, met vlees, vis, gevogelte, zuivel en ei, meelspijzen, fruit, smaakmakers enz. en opgave van technieken en bereidingen.


Er schijnen ook heel onverwachte smaakcombinaties waar je normaal niet aan denkt in te staan.
Quote:
Maar dan! Een op het eerste gezicht nogal complex schema met nog veel meer inspiratie, maar dan in de vorm van losse suggesties om zelf mee aan de slag te gaan. Welke groenten passen er goed bij, welke soorten vlees, vis, kaas-zuivel-ei, meelspijs, kruiden, specerijen, dressing? Daarbij wordt er ook nog onderscheid gemaakt tussen boezemvrienden (de bekende duo’s als tomaat-basilicum bijvoorbeeld), maar ook de spannende vrienden, voor onverwachte smaakcombinaties (zoals tomaat-okra of tomaat-watermeloen). Wat een ideeën, wat een mogelijkheden!http://koken.blogo.nl/2010/09/22/kookboek-smaakvrienden/


Ik denk dat het mijn creatieve tijd met koken wel zal verhogen.

 
Quote:
Als het er een beetje gelikt uit ziet, dan is het vaak oude wijn in nieuwe zakken, net als de zandloper.

Op blz 46 (huidklachten) staat : mensen eten te veel verzadigde vetten en transvetten. Advies om daarom onverzadigde vetten zoals noten te eten.

Oftewel: vlees is niet zo goed, want verzadigd = slecht, onverzadigd = goed. Jammer, dit verhaal kom je overal tegen , ongefundeerd. Neemt niet weg dat er wel andere goede dingen in kunnen staan.


Het gaat neem ik aan over dit boek?

http://www.bol.com/nl/p/een-mooie-en-vitale-huid/9200000021834915/

 
Cham, je hebt gelijk. Ik had het over het boek in de post van Ginola. Ik heb nog geen koffie op, zou ik vroeger zeggen.

 
Haha kan gebeuren Thijs maar ik dacht even dat boek waar ik naar verwijs gaat niet over voeding, vandaar :)

 
Ik ben duidelijk ook nog niet wakker en ik heb mijn laatste eigen post ook duidelijk niet helemaal opnieuw door gelezen, ik zie nu een hele stomme fout staan: creatieve tijd

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.899
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan