Boeken

Op deze website www.gezondbeterworden.nl staat onder het hoofd Digitaal tijdschrift een artikel over eiwitstapeling en hart en vaatziekten.
Dit artikel komt blijkbaar uit het boek De cholesterolleugen. Ga ik straks halen in de Bib.
Ik ben hier heel blij mee want ik heb een te hoog cholesterol en dat zou dus niet kloppen met wat ik eet. Veel vet enz.
Maar als het de eiwitten zijn die stapelen dan wordt het een ander verhaal. Dat geloof ik wel.
Inmiddels is me al aangeraden wel eigeel te eten maar geen eiwit door iemand die ook zei dat ik extra enzymen moet nemen. Dan lijkt het verhaal te kloppen, want alles wat me wordt aangeraden trek ik zelf na natuurlijk. Dit Liesje is geen ongelovige thomas meer.
 
Ik verwijs dus nogmaals naar het artikel dat blijkbaar uit het boek over cholesterol komt.
Maar inderdaad volgens wikipedia bestaat eigeel ook uit de helft eiwit.
Tja, wat is dan waarheid? als een te hoog cholesterol niet van de vetten komt dan moet er een andere oorzaak zijn toch?
Dus spreekt de eiwitten me wel aan.
 
Het betreft ontstekingen aan de vaatwanden aan de aderen wat een verhoogd cholesterol geeft. Dat kunnen diverse oorzaken zijn.
 
Boek celherstelconcept was voor mij weinig nieuwe info. Ging o.a. Over dat de gezondheid en werking van de mitochondriën en celmembranen, en dat deze heel belangrijk zijn voor goed functioneren van de cellen en dus voor algehele gezondheid. Ook over dat de elektrische lading van een cel in balans moet zijn en daarbij praktische tips en eventuele therapievormen (elektrotherapie).
 
Ik lees het boek Je hormonen in het gareel.

Ze zegt dat cafeïne echt een afrader is bij hormonaal disbalans.

Nu zegt ze dat groene thee misschien nog wel meer bevat dan koffie en dus ook geen groene thee.

Wat is jullie kijk?
 
Verschillend voor verschillende mensen. Ik ken mensen die hier idd absoluut niet aan moeten beginnen. Anderen varen er wel bij. Zelf uitproberen dus.

Mike

 
Ik weet wel dat ik eindelijk naar de wc kan na een sterk bakkie ;) (is ook wat waard!)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.907
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan