Boeken

Ik kan jullie zeker dit boek van Gene Matlock aanbevelen:What Strange Mystery Unites the Turkish Nations, India, Catholicism, and Mexico?

Ben het momenteel aan het lezen, toevallig in een boekenzaak tegengekomen en gekocht.Ik stond versteld. Mijn nadeel is dat ik soms wel bijna tien boeken tegelijk lees.

Echt een aanrader.

 
Is er niet een boek wat een andere kijk op gezondheid geeft zeg maar waar zo ongeveer alle topics in behandeld worden maar dan niet de kijk van de reguliere geneeskunde maar die van ons gezamenlijk. Hoe voeding werkt en hoe je bepaalde ziektes kunt herkennen en behandelen. Waardoor bep. ziektes ontstaan zodat alle misvattingen in de reguliere geneeskunde gecorrigeerd worden. Ik weet er zijn heel veel boeken maar elke keer leer je weer bij door andere boeken zoals het boek over water van de Iranese arts.

Kijk ik ga binnenkort me laten steriliseren maar de chirurg had het over antibiotica tegen onstekingen. Nu weet ik dat antibiotica niet goed is en er ook alternatieven moeten zijn en of wel ontstekingen zal krijgen. Kijk een boek dat allemaal antwoorden hierop geeft vanuit een ander en dus ons perspectief.

 
Waarom gebruik je niet gewoon de H202? om te druppelen op de wond en in het water dus om te drinken?

 
Haluk,

Ik zou, als ik jou was, de 35% aanschaffen en dan zelf verdunnen naar 3%.

Als je nl. op een gegeven moment op 11 druppels 3% zit kun je dat aantal vervangen door 1 druppel 35%.

Daarnaast kun je de 3% dan blijven gebruiken voor je mond te spoelen, op plekjes op de huid etc.

 
Nog even kijken waar ik het kan halen, heb het volgens mij wel bij mijn bookmarks staan.Dank je Poekie.

 
Heb heel veel oude handboeken huisdokter en kookboeken met het oud papier meegegeven omdat ze alleen maar op de moderne misvattingen zijn gebaseerd.

Vetarm en vooral plantaardig en al die onzin.

Nu zou het ,ja ja ik begin er weer over, toch handig zijn als we een dokters handboek zouden hebben maar dan ééntje gebaseerd op de denkwijze die we hier op het forum voeren.

Ok, we weten dat verkeerde voeding en vooral bewerkt voedsel ongezond is en er in ons lichaam tekorten onstaan etc. maar dat je bepaalde ziektes en kwalen in dit boek op naam kunt opzoeken en wat de oorzaken ervan zijn en hoe je beter gericht een bep. behandeling kunt toepassen.

Bijv. waar je een tijdje meer nadruk op moet leggen.

Neem in dit geval het verhaal van de zoontje van acht van mijn nichtje met suiker, dan zou een leek ook zoiets in het boek op kunnen zoeken en gericht actie kunnen ondernemen.

Wat bepaalde organen voor een functie hebben en waar bepaalde mineralen, sporenelementen voor dienen en info over vetten en ga zo maar door.

Mischien bestaat het al zal ik wel te horen krijgen maar nog niet tegengekomen.

Laatst een heel informatief boekje van Aman Prana gelezen, heel goed en wel maar ik vind dat hier te veel het veganistische idee wordt gepromoot wat ik zo jammer vind daarom liever een handleiding zoals ik die boven beschrijf, kijk dan kan je er ook nog handige tips inzetten wat betreft het fermenteren van boter, groente, hoe maak je kaas, hoe maak je yoghurt en noem maar op.

 
Volgens mij moet je dan zoeken naar grootmoeders kookboeken of zoiets. Uit de tijd dat ze nog niet bang waren voor verzadigde vetten. En nog nooit gehoord hadden van bewerkt en volgespoten voedsel.

 
Klopt, een heel goed idee maar dan moet je wel hele oude boeken hebben en dan mis ik nog wel de andere dingen die er nog bij zouden moeten staan maar op zich zo'n gek idee nog niet van jou Dirtsa.

 
Met Sinterklaas heb ik als verrassing 'Eet Uzelf Gezond' van Lelord Kordell voor mijn moeder gekocht want daar zeurde ze al jaren om. Het is een oud boek en kostte maar een prikkie in een antiquariaat boekhandel. Mijn moeder had dat boek vroeger in huis maar het was zoekgeraakt. Ze zegt dat ik het geleend heb en dat het vervolgens nooit meer terug is gekomen. :)

Volgens mij is dat helemaal geen slecht boek! Weston Price wordt er nog in genoemd. Ik zal het van de week nog eens nader bestuderen als ik bij mijn ouders ben. Er staan geen recepten in maar wel leefregels bij bepaalde kwalen.

 
Een van de beste boeken die ik de laatste tijd heb gelezen is "Primal Body, Primal Mind" van Nora Gedgaudas.

Voor iedereen die serieus met gezondheid en voeding bezig is, een "must read"

Ze krijgt ook een thumbs up recensie op site van Weston Price :

http://www.westonaprice.org/thumbs-up-reviews/primal-body-primal-mind

In de laatste editie van het boek gaat ze onder andere diep in op gluten, noodzakelijke informatie!

 
Beyond Paleo, zoals ze het zelf noemt. Ik zou haar meer een aanhangster van Weston Price noemen. Het boek zelf is bijna een medisch handboek.

 
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed boek over de menselijke anatomie en dan liefst niet al te zeer gebaseerd op de reguliere denkwijzes, alhoewel sommige processen door zowel regulier als alternatief op dezelfde manier zullen worden verklaard.

Ik zoek een soort van bijbel op dit gebied waar ik op terug kan vallen als ik iets wil opzoeken over bijv. welke hormonen door welk orgaan worden geproduceerd en waar ze invloed op hebben.

Ik heb nu tig bookmarks in m'n webbrowser staan met allerlei info verspreid over tig websites. Gewoon een goed boek, ondersteund met plaatjes, zou handiger zijn.

Holistic Anatomy lees ik wisselende recensies over.

Ik kreeg als tip Tijdloze geheimen van gezondheid en verjonging van Andreas Moritz, die net in de Nederlandse vertaling uit is.
Niet echt een anatomie boek, maar het schijnt heel veel info te bevatten, waarbij je soms een wel erg open mind moet hebben voor bepaalde onderwerpen. Dat werd me verteld in ieder geval.

Kent iemand bovenstaande boeken of heeft iemand andere tips?

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.322
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan