Boeken

Dank je.

Is het mischien ook geen idee dat Mike een keer een boek uitbrengt met een samenvatting van het forum met allemaal gezondheids tips en wetenswaardigheden samengevat.

Dat zou ik echt super handig vinden. Zou ook een keer naar een lezing willen gaan maar het is nooit bij mij in de buurt voor zover ik kan zien. Mischien toch maar eerst een paar mp3's van hem downloaden en beluisteren.

 
Quote:
Ik kan het er niet mee eens zijn. Ik heb hier een boek van de 5 elementen en yin voedsel is afkoelend voedsel (bevat meer kalium) en yang is verwarmend (bevat meer natrium).


Ja, dat is inderdaad een punt dat je daar maakt. Zo zie je dat verzurend voedsel ook basisch uit kan werken en andersom. Op het moment dat het het lichaam binnkomt begint er een complex proces waarbij het tegenovergestelde resultaat kan worden bereikt. Voeding die verkoelt is yin, maar daar behoren veel basische voedingsmiddelen toe die afbrekend zijn. Ik noem dat yang, maar dat komt door mijn eigen termininologie, de Chinese terminologie is gebaseerd op de uitwerking naar warmte of kou in het lichaam.

Erg verwarrend inderdaad. Ik heb hier ook geen duidelijk antwoord op. Ik weet dat basisch voedsel afbrekend is en zuur voedsel opbouwend, maar als je die voedingsmiddelen vervolgens opdeelt in yin en yang krijg je geen correlatie met opbouw en afbraak. Zo is vlees een opbouwend (yin) voedingsmiddel, maar het meeste vlees valt onder de categorie yang, omdat het verwarmend uitwerkt in het lichaam, ongeacht of het opbouw of afbraak bevordert of zuur of basisch is.

Misschien dat er iemand hieromtrent ooit nog licht in de duisternis kan scheppen? :?:

Mike

 
-Feiten over vetten van Mary G.Enig is top

-Chemo of kan ik zelf kiezen van Drs. Henk j.Trentelman (moet ik nog lezen)

Kent iemand het boek anders denken over Magnesium van Dr.Marianne Mousain-Bosc?

Ik heb het nog niet gelezen maar mischien één van jullie wel, zou magnesium zo veel uit kunnen maken bij klachten als adhd, alzheimer, epilepsie, autisme etc.

Wat meer info omtrent dit fenomeen zou heel erg welkom zijn maar dan denk ik dat je het beter uit voeding kunt halen ipv supplementen.

Heb namelijk met mijn zoon samen een tijdje geleden op aanraden van een vriend magnesium supplementen geslikt maar het hielp niet. Deze worden door een apotheker zelf uit Zeeland ergens gemaakt maar toen had ik de kennis nog niet die ik nu heb.

Mischien was het wel grotendeels synthetisch. Durf ik niet te zeggen.

Tips heel erg welkom.

 
Hallo Haluk,

Wij hebben het boek over Magnesium van Dr. Marianne Mousain-Bosc.

Het is zeker een boek wat je op je boekenplank wilt hebben, het is goed te lezen en er staan ook veel getuigenissen in.

Ze beschrijft de werking van magnesium op o.a.: het zenuwstelsel, hart- en bloedvatenstysteem, het verouderingsproces, stress, schildklier, beenderen.

Marianne geeft aan dat magnesium alleen (onder welke vorm dan ook) actief is, maar dat het efficiënter is als het met vitamine B6 geassocieerd wordt. Vitamine B6 (pyridoxine) is goed oplosbaar in water en bevordert de absorptie.

Zij geeft een aantal merken van magnesiumpreparaten aan:

-Magnespasmyl (Therabel) - magnesiumlactaat

-Ultra Mg (Melisana) - magnesiumgluconaat

-Becozyme (Bayer) - Vit.C, calciumcarbonaat, magnesiumcarbonaat, magnesiumoxide, vit.B-complex + zink) Alleen al bij de naam Bayer gaan mijn haren recht overeind staan. :mrgreen:

-D-stress (Laboratoire Synergia) - magnesiumglycerofosfaat, L-Arginine, taurine, vit.B-complex

-Bio-Active Magnesium (Pharma Nord) - magnesiumcarbonaat, magnesiumhydroxide+magnesiumacetaat)

Verder staan er achterin het boek 20 magnesium rijke recepten.

Hieronder voedingsmiddelen die rijk zijn aan magnesium:

magnesiumgehalte (mg/100g)

420 cacao poedervorm

410 alikruiken

400 tarwekiemen

290 chocolade

255 amandelen

250 sojameel

220 sarrasin rijst

170 pinda's

160 gedroogde bonen

140 hazelnoten

130 walnoten

130 havermout

120 maïs

110 snijbiet

105 bruine rijst

Uit het boek:

Slechts één derde van het magnesium toegediend via de voeding zal door de darmen geabsorbeerd worden, de rest wordt verwijderd via de ontlasting. De absorptie begint een uur na het eten en kan gedurende twee tot acht uren doorgaan en wel specifiek in de dunnen darm.

De absorptie of opname is het grootst wanneer het aandeel aan magnesium laag is. Hetgeen betekent, dat de totale dosis aan magnesium over de hele dag verspreid dient te worden, dus niet in één enkele inname.

Zij geeft aan:

De aanbevolen hoeveelheid als voedingswaarde is 6mg magnesium per kilo lichaamsgewicht per dag.

 
Dank je voor je info, dan zal ik dit boek zo snel mogelijk aan gaan schaffen en mischien kan ik daardoor wel mijn concentratie en andere problemen de wereld uit helpen. Ik wil alles zo veel mogelijk natuurlijk doen omdat bij mij bij het lezen van Bayer spontaan een afro kapsel ontstaat.

 
Haluk,

Het is jammer dat we geen foto's kunnen plaatsen.

Zou dat wel eens willen zien, jij met een afro kapsel. 8)

 
Heb het toen ik 16 was wel gehad, in die goede tijden dat ik nog deed rappen en rap echt een message had. Kan je je voorstellen een Turk met een Afro kapsel? Ben ik dan een AfroNederTurk uit Magnesiumistan?

 
Jullie zullen nog even geduld moeten hebben. Wordt pas januari 2012. Aan de andere kant is dat dichterbij dan je denkt!

Mike

 
Ik wil nog een boek toevoegen aan ons lijstje:

Eenoog in het land der blinden.

van Reinout Guepin.

Het gaat over het leven van Victor Schauberger.

We hadden het boek van iemand geleend maar we gaan het zelf aanschaffen.

Informatie die iedereen eigenlijk wel kent maar niet meer weet, terug naar de natuur en je gevoel.

En het is een stukje geschiedenis, over de 'machten' die de wereld op dit moment regeren.

Kent iemand het?

 
Ik zit dat boek "Living Energies" even door te bladeren. Daar houdt ik wel van. Ik ga het niet helemaal doorlezen hoor, vrij pittig. Maar de illustraties zijn wel mooi hoor. Wat leven we toch in een prachtig heelal....

 
Poekie, de meeste boeken zijn inderdaad als PDF wel ergens op te snorren. Zeker 'klassiekere' boeken zijn wel te vinden in grote bundels.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.698
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan