Boeken

Ik heb een grappig boekje gevonden. Het gaat over een veteraan die tijdens dienst in Tibet daar de bevolking hoorde spreken over 'de fontein der jeugd'. Hij ging er naar op zoek en kwam er achter dat de tibetaanse monniken dagelijks een aantal 'rituelen' uitvoerde. Deze rituelen zijn yoga-achtige oefeningen die helpen om de energie-banen en chakra's vrij te maken. Het zijn er 5 en als je deze elke dag doet, dan komen de chakra's vrij en gaan deze sneller en vrijer draaien. Dit zou ervoor zorgen dat het lichaam energieker, gezonder en zelfs jonger wordt.

Dit boek moet je met een korreltje zout nemen, maar het is erg leuk geschreven en de oefeningen die er beschreven worden zijn erg ontspannend en activerend.

Op het einde wordt er een zesde ritueel gegeven die de monniken gebruikten om hun seksuele energie te kanaliseren, zodat deze gebruikt kon worden om de overige 6 chakra's te voeden en te versterken. Wat hiervan waar is weet ik niet.

Het is in het Engels geschreven.
http://www.lib.ru/URIKOVA/KELDER/Ancient_Secret_of_the_Fountain_of_Youth-Peter_Kelder.pdf
 
Haha, ik dacht al dat er zo'n reactie zou komen:)

Ik kan alles van Weston Price ondertussen wel dromen. Misschien kan ik iemand anders blij maken met het boek.

En dan kan ik weer een ander mooi boek kopen, zo wordt iedereen er wat beter van;-)
 
Nog een topboek: De geheimen van een vruchtbare bodem
http://koperengereedschap.nl/product/de-geheimen-van-een-vruchtbare-bodem/

€7.50
 
Nou ik toch aan het vragen ben, ga ik maar meteen door. Mike, ik weet niet of je Aad Orgelist kent.
Zo ja, wat is jouw menig hierover. Loont het zich om naar deze man te gaan?luisteren? Het lijkt me dat hij wel goede dingen te vertellen heeft.
 
Nu zou het ,ja ja ik begin er weer over, toch handig zijn als we een dokters handboek zouden hebben maar dan ééntje gebaseerd op de denkwijze die we hier op het forum voeren.

Ok, we weten dat verkeerde voeding en vooral bewerkt voedsel ongezond is en er in ons lichaam tekorten onstaan etc. maar dat je bepaalde ziektes en kwalen in dit boek op naam kunt opzoeken en wat de oorzaken ervan zijn en hoe je beter gericht een bep. behandeling kunt toepassen.

Bijv. waar je een tijdje meer nadruk op moet leggen.

Neem in dit geval het verhaal van de zoontje van acht van mijn nichtje met suiker, dan zou een leek ook zoiets in het boek op kunnen zoeken en gericht actie kunnen ondernemen.

Wat bepaalde organen voor een functie hebben en waar bepaalde mineralen, sporenelementen voor dienen en info over vetten en ga zo maar door.

Mischien bestaat het al zal ik wel te horen krijgen maar nog niet tegengekomen.

Ja, dit zou echt super zijn!!
 
Iemand bekend met de boeken van James Redfield (de celestijnse belofte oa)?

Vermoed een "New Age" tintje.
 
Dacht ik al, ga hem lezen uit nieuwsgierigheid en zal een pot keltisch zeezout naast me zetten ;).
 
Dat boek van Daan de Wit: "Weet wat je eet" is echt geweldig.
Ik heb het bijna uit en voor mij is het een van de beste boeken die ik ook gelezen heb op het gebied van voeding.
Natuurlijk dat boek van Weston Price is zogezegd de bijbel van de voeding, maar het boek van D.de Wit is heel praktisch. Dit omdat het gerichte informatie geeft die wij hier kunnen omzetten.
Ik kan het echt iedereen aanraden.

Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.907
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan