Bloedsuikerspiegel

G

Guest

Guest
Nu ik weer wat meer koolhydraten eet, lijkt het of mijn bloedsuikerspiegel minder stabiel is. Vooral 's nachts/'s morgens vroeg ben ik bibberig en heb ik 'opvliegers'.

's Avonds laat een bord havermout valt verkeerd, dat verteert niet. En een appel is niet genoeg om de nacht door te komen.

Ook duurt het 's morgens lang voor ik op gang ben (misschien pas als mijn bloeduikerspiegel weer stabiel is?.

Hebben jullie tips wat ik 's avonds en 's morgens eens zou kunnen eten om wat lekkerder te draaien?

 
Jenneke zou je wat meer vet bij de KHs kunnen eten - boter, kokosolie, etc?

Of misschien een bakje yogurt ipv de KHs?

 
Of desnoods dan een paar (thee)lepels havermout bij een bak volle kwark. 's Avonds maken en heel de nacht op kamertemperatuur bewaren. Dan fermenteert het graan in de kwark en is het nog beter verteerbaar ook. En al dan niet een lepeltje honing erbij of wat noten... prima ontbijt!

 
De kh's eet ik bv in de soep, met wat zure room of kokosolie. Overdag geen probleem, maar niet genoeg om de nacht door te komen. De laatste twee nachten hb ik 's nachts wat gegeten (boekweitcrackers met een lepel zure room) en dat hielp wel wat, maar ik eet natuurlijk liever niet 's nachts.

Kwark: hoe kom je aan lactosevrije kwark? Kun je dat ook zelf maken?

 
er bestaat lactosevrije kwark, maar geen idee of deze oke is? .. ze verkopen deze hier bij de jumbo..

Ik geloof dat je zelf ook wat lactose eruit kunt halen door joghurt en kwark te laten uitlekken in een filter?..

Misschien kun je 's avonds in je thee wat honing doen, die tip gaf Gerrit me vaak. Je krijgt zo toch wat extra KH binnen, misschien net genoeg>

 
je kan de lactose alleen eruit halen door het verder te fermenteren... bij yogurt is dat makkelijk - gewoon langer ferementeren, vast ook zoiets voor kwark. je kan wel yogurt indikken tot een kwarkachtige substantie door de yogurt uit te lekken zoals ikke voorstelt.

 
Ik eet in de ochtend 2 gebakken eitjes, drink een glas rauwe melk en voor de KH neem ik wat Quinoa. Dan kan ik er wel een paar uur tegenaan!!

Volgens Mike zijn er in ons land een hoop Pre-diabeten, allemaal met een schommelende bloedsuikerspiegel. Gister was er zelfs een item over op tv.

Ik merk dat als ik voldoende vetten eet, ik het beter onder controle houdt.

Hoop dat dit uiteindelijk structureel wordt, want als ik even te lang niets eet voel ik dit gelijk!!

 
Uiteindelijk wordt dit structureel, mits je niet de goden blijft verzoeken en je te buiten gaat aan allerlei zoetigheid!

Mike

 
Uiteindelijk wordt dit structureel, mits je niet de goden blijft verzoeken en je te buiten gaat aan allerlei zoetigheid!

:oops: Helaas de harde waarheid!

Vraag me nog af. Welke volgorde klopt?

Door een schommelende bloedsuikerspiegel wordt de alvleesklier en ook de bijnier overactief; welke op langere termijn uitgeput kan raken. De uitgeputte bijnier geeft stress. Essentieel is het stabiliseren van de bloedsuikerspiegel.

Of stress put de bijnier uit en zorgt voor bijnieruitputting en een schommelende bloedsuikerspiegel.

Oftewel stress elimineren en de bijnier helen.

Waarschijnlijk zullen beide scenario's mogelijk zijn, maar voor mijn gevoel is het begin een stabiele bloedsuikerspiegel!

 
Beide scenario's zijn mogelijk inderdaad. Het stabiliseren van de bloedsuikerspiegel is hoe dan ook essentieel. Tandarts Melvin Page, die volgde in de voetstappen van Weston Price, ontdekte dat een schommelende bloedsuikerspiegel de calcium-fosforbalans verstoorde. Wat Page toevoegde aan het werk van Price is dat hij hormoonwaardes onderzocht. Hij ontdekte dat hoe geraffineerder de suiker was die men via voeding tot zich nam, hoe langduriger en heftiger de bloedsuikerschommelingen waren die volgden.

Door bloedsuikerschommelingen wordt er systematisch calcium en fosfor aan de botten onttrokken. Dit lenen van het lichaam van zijn eigen mineraalvoorraad in de skeletstructuur veroorzaakt schade aan alle bot- en hoornachtige structuren in het lichaam en zorgt dus voor botontkalking, tandbederf, slechte nagels en haaruitval. En wat te denken van het hoornvlies van het oog? Dus ja, een stabiele bloedsuikerspiegel is alles!

Mike

 
Mijn bibberigheid zou wel eens het gevolg kunnen zijn geweest van hyperventilatie. Na een paar dagen/nachten oefenen op zijn Buteyko's (zie ademhaling) heb ik er vrijwel geen last meer van en spring ik 's morgens weer aardig fris mijn bed uit. Hopen dat dat zo blijft!

 
Ik eet heel graag honing, maar dan wel van een Imker.

Mag ik vb 1x per dag honing met zuurdesembrood eten en vb s'middags roomboter op mijn brood eten ? Of is dit niet aan te raden ? Op delfde dag ?

 
Je mag van mij eten wat je wilt. Nu stel je je op als een volger, je moet juist een leider worden die zelf bepaalt wat-ie wel of niet eet op basis van kennis en verantwoordelijkheid. Je mag hier ons het hemd van het lijf vragen, maar niet op basis van een houding van: vertel me wat ik moet doen. We hebben al genoeg lijders op de wereld, het is nu tijd voor leiders!

Om antwoord te geven op je vraag:

Wij zijn hier van mening dat je niet koolhydraten op koolhydraten moet stapelen. Honing op brood is suiker op suiker en dat is dubbel suiker. Je zegt het niet letterlijk, maar ik vermoed dat je graag de dag begint met honing op brood. Na een nacht slapen en dus vasten wordt menigeen wakker met een lage bloedsuikerspiegel. Gezien je verlangen naar suiker in de ochtend jij zeer waarschijnlijk ook. Bedenk echter wel dat je met je ontbijt je bloedsuikerspiegel zowel kunt regelen als ontregelen. Door meteen suiker op suiker te stapelen ontregel je je bloedsuikerspiegel, iets wat je de rest van de dag blijft achtervolgen. Een vet- en eiwitrijk ontbijt stabiliseert de bloedsuikerspiegel daarentegen en dat is dan ook aan te raden. Eieren met spek bijvoorbeeld, gebakken in roomboter!

Mike

 
Zuurdesembrood met roomboter dan ook niet ? Want dat is suiker met vet.

Probleem is op mijn werk heb ik geen tijd om vetrijke voeding te eten. Ik werk in een school en heb altijd middagtoezicht, dus ik eet dan op de speelplaats boterhammen.

Brood is hier dan ook uit den boze, want dat is suiker. Wat moet je dan nog eten, elke dag (of teveel) eisers eten is toch niet gezond.

 
Zuurdesembrood met boter is wel OK, want dan remmen de vetten de suikers zodat ze minder snel in de bloedstroom terechtkomen.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan