Bloedsuikerspiegel

eieren mag je zoveel eten als je wilt, niks mis mee. Wel de biologische eieren nemen. ikzelf verdraag beter alleen de eierdooiers dan het hele ei. Maar dat is heel persoonlijk.

Ik begin de ochtend altijd met groot glas water, met sole erin en H202, 1 uitgeperste cirtroen (of appelazijn) en een theelepel honing. Neem de tijd om dit rustig te drinken en wacht een uurtje voor je gaat eten of drink daarna groot glas rauwe melk. Prima begin van de dag. eventueel met rauwe eierdooier erin, met een beetje honing/kaneel.

 
Bedankt Mike, dan zal ik dat eten, want eiers met spek s'morgen krijg ik echt niet binnen.

 
Quote:
Door bloedsuikerschommelingen wordt er systematisch calcium en fosfor aan de botten onttrokken. Dit lenen van het lichaam van zijn eigen mineraalvoorraad in de skeletstructuur veroorzaakt schade aan alle bot- en hoornachtige structuren in het lichaam en zorgt dus voor botontkalking, tandbederf, slechte nagels en haaruitval. En wat te denken van het hoornvlies van het oog? Dus ja, een stabiele bloedsuikerspiegel is alles!


Wow, ik vraag me al telkens af wat de reden kan zijn van mijn ineens steeds meer doorzichtig wordende tanden, dat kan dus zelfs van je schommelende bloedsuiker komen?

Dan word het wel heel erg tijd om puntjes op de i te zetten qua voeding...

 
@ Dirtsa je wacht een uurtje voordat je gaat ontbijten? Is het heel erg als je na de H202 wel gelijk gaat eten?

Ik heb vorige week ook H202 gekocht maar weet nog niet of ik er verstandig aan doe om er al mee te beginnen omdat ik meer dingen wil veranderen, maar sowieso zal het nog heel lang duren voordat ik een uur kan wachten met eten dus ik vroeg me af of het echt kwaad kan als je toch gelijk gaat eten?

 
Helaas s'morgens heb ik geen uurtje tijd Dirtsa te wachten om te eten.

1 uitgeperste citroen, amai ik krijg al barstende hoofdpijn van een halve citroen.

Sole neem ik nu niet meer, heb het paar keren genomen maar in 50cl water en niet in 25cl water die normaal wel zo is. Ik voelde mij er niet zo goed bij, precies beetje draaierig ervan, ofwel is het door sole te nemen dat er in me lichaam iets aan het genezen is, weet niet wat de reden is dat ik me wat raar voel.

 
Quote:
Wow, ik vraag me al telkens af wat de reden kan zijn van mijn ineens steeds meer doorzichtig wordende tanden, dat kan dus zelfs van je schommelende bloedsuiker komen?


Dat kan niet zelfs van je schommelende bloedsuiker komen, dat is de DIRECTE OORZAAK van tandbederf. Het heeft werkelijk niets te maken met zetmeelresten die op je tanden achterblijven en die vervolgens bacterien aantrekken die zuren achterlaten. De bacterien volgen NA het tandbederf en zijn het SYMPTOOM, niet de oorzaak! We moeten ons niet bezig houden met voedsel waar bacteriën zich mee voeden, maar met welk voedsel jij de bacterien voedt.

Mike

 
Sommigen nemen het water met de H202 mee naar bed, zodat ze dit meteen kunnen drinken als ze opstaan, dan heb je wat meer tijd tussen het water en je ontbijt.

Je kunt gewoon beginnen hoor met H202, maak eerst een 3% verdunning ( 1 deel H202 35% OP 11 delen water).

Je kunt beginnen met 1 of enkele druppels in een glas water, en dit 3 of 4 keer per dag. Of vaker als je meer water drinkt. en je kunt dit ophogen, luister naar je lichaam. Soms kun je snel ophogen, soms doe je een paar dagen dezelfde dosering en ga je dan omhoog.

Heb je al keltisch zeezout om sole te maken?

 
Anika, jij denkt nog erg in onmogelijkheden ( geen tijd) kijk hoe je dit wel kunt regelen, als het toch beter is?

Ik neem een theelepltje sole in een glas water van 300 ml. Hoe doe jij dit dan?

 
Sorry Dirtsa maar ik ga geen uur special vroeger opstaan om een uur te wachten voor te eten, want ik ben een werkende moeder.

Ik neem ook een theelepel sole, maar niet in 25cl water, maar in 50cl water.

 
50 cl lijkt mij niet veel, misschien moet je iets meer verdunnen. Ik doe een theelepel in 300cl.

Als je goed hebt gelezen, je hoeft niet een uur eerder op te staan, neem het glas water met sole en H202 mee naar bed, zodat je dit meteen bij het wakker worden kunt drinken. Als je daarna doucht,aankleed enz dan zit er wat meer tijd tussen drinken en je ontbijt.

En Anika, de meesten van ons zijn werkende moeders of vaders.

 
@Dirtsa

Ik denk dat je 300 ml. bedoelt.

@Anika

Ik kom heel vaak mensen zoals jij tegen op lezingen die, zoals Dirtsa terecht aangeeft, denken in onmogelijkheden i.p.v. mogelijkheden. Waar een wil, is een weg. Jij zit nog volop in de gangbare theorieen over voeding: weinig verzadigd vet, veel koolhydraten, veel bewegen, calorieen tellen, etc. Ergens ben je wel geprikkeld om iets nieuws op te steken, maar telkens als dit gebeurt reageer jij met een 'ja, maar'. Het argument 'werkende moeder' heb ik al talloze keren gehoord en ik ben er niet meer gevoelig voor. Waar een wil is, is een weg.

Telkens valt het me op dat mensen die een dergelijke ja-maar-mentaliteit exact uitgespeld willen krijgen wat ze wel of niet moeten eten. Dit is dus wat een suikerverbranding met je hersenhuishouding en je karakter doet, het maakt je slaafs en volgzaam en een gewoontedier met de flexibiliteit van een mammoettanker.

Ik heb het idee dat Dirtsa en ik aan een dood paard zitten te trekken, want met iedere goedbedoelde suggestie van ons ga jij ons uitleggen waarom dat toch vooral niet kan. Je stelt je weinig proactief op en je reageert alleen maar i.p.v. dat je acteert. Volgens mij heb je je ook nog steeds niet voldoende ingelezen, ondanks de diverse links die je zijn toegestuurd. Misschien eerst maar eens een paar dagen of een week alles doorlezen en dan bedenken of je wel op het juiste forum zit, want dit is behoorlijk vermoeiend.

Mike

 
300cl is 3 liter water, dat is veel. 25cl is een bierglas en daar doe je een theelepel sole in.

H202 neem ik niet, doe Donave in me water.

 
Quote:
Dat kan niet zelfs van je schommelende bloedsuiker komen, dat is de DIRECTE OORZAAK van tandbederf. Het heeft werkelijk niets te maken met zetmeelresten die op je tanden achterblijven en die vervolgens bacterien aantrekken die zuren achterlaten. De bacterien volgen NA het tandbederf en zijn het SYMPTOOM, niet de oorzaak! We moeten ons niet bezig houden met voedsel waar bacteriën zich mee voeden, maar met welk voedsel jij de bacterien voedt.



Gesnapt ;-)

@ Dirtsa, bedankt voor je tips.
Quote:
Sommigen nemen het water met de H202 mee naar bed, zodat ze dit meteen kunnen drinken als ze opstaan, dan heb je wat meer tijd tussen het water en je ontbijt.



Dat is een goeie, heb je net wat meer tijd, alleen zit ik wel te denken of het samen gaat met schildklierhormoon die ik dan ook gelijk neem? Weet iemand hier iets van?

Ik verwacht niet dat het kwaad kan eigenlijk.. maar zoals ijzer enzo mag je ook niet samen nemen.

Ik ben benieuwd wat H202 gaat doen, ik hoop dat ik letterlijk meer zuurstof en adem krijg! Ik heb altijd veel gezongen maar ben nu na een zin al buiten adem en licht in mn hoofd dus nu speel ik gitaar zonder te zingen maar dat is een beetje saai ;-)

 
Het is zeker niet mijn bedoeling om goedbedoelde suggesties tegen te werken. Vraag gewoon wat info en vragen, sorry daarvoor.

 
Anika, ik ben moeder en werk 36 uur onregelmatige diensten. Zelfs als ik om 6.45 uur moet beginnen, begin ik met de sole met H2O2. Meteen dus als ik wakker word. Dan douchen, lunchspullen pakken en na ongeveer een uur ontbijten: een smoothie van rauwe melk, kokosmelk, kokosolie, kokosvezels, appelazijn, beetje sole, snufje (groene) stevia, kaneel - en vanille poeder. Daarna de auto in. Ik teer uren op dit ontbijt. Wat ik zeggen wil, is dat je niet de enige werkende moeder bent die het druk heeft. En ja het is soms best een gedoe, maar zo de moeite waard. En ondanks dat ik me op dit moment niet zo fijn voel en echt last heb van mijn huid vanwege uitslag, geloof ik hierin.

Je kunt adviezen vragen en krijgen, maar je moet het wel zelf doen!

En "ja maar " is "nee"

 
:oops: sorry voorr die maten hoor, dat is voor mij altijd al moeilijk geweest. ik moet zelfs vaak Erik vragen als ik ga bakken of koken, en er straat een bepaalde maat in een recept.

Maar ik bedoel inderdaad 300ml en dacht dat 25 cl hetzelfde was als 25 ml.

het gedoe is vaak in de omschakelfase, je zit dan nog vast (in je hoofd) in je oude patroon, maar als je eenmaal het ritme te pakken hebt van andere voeding dan gaat dit min of meer vanzelf.

 
Oude destructieve patronen omdraaien naar nieuwe constructieve, vraagt veel van je. Het oude is bekend en daardoor vertrouwd. Het is vaak ook onze schaduwzijde, waar Mike al eens over geschreven heeft. De ene kant wil gezond worden en leven, de andere kant verlangt naar het niet gezonde zoals suikers, misschien alcohol, koffie en dergelijke. Zelf ben ik verslaving gevoelig en weet hoe ongelooflijk moeilijk het kan zijn patronen om te keren. Mijn donkere kant speelt dan op en dat voelt heel naar. Soms word ik zo moedeloos van mezelf.

Desondanks ik ga ervoor en ik ga door. Als ik terugval, pak ik de draad steeds weer op.

Ik ben recentelijk voor de zoveelste keer gestopt met wijn drinken. Mensen zeggen dan; 'jij weet ook niet wat je wilt'. Ook over mijn voeding wordt vaak wat meewarig gereageerd en afgedaan als zijnde een eetstoornis die niet hersteld is.

En nu ben ik ook eindelijk weer gestopt met koffie drinken :) Dit vind ik misschien wel de meest taaie verslaving die ik had. Het verlangen naar koffie kan groot zijn, al is het maar één kopje. Raar hoor, dat een mens zo in elkaar kan zitten.

Nu heb ik het over mezelf :roll:

En Dirtsa, ik ben net zo'n rekenwonder als jij. Ik snap er meestal echt niets van, ook dat berekenen met de H2O2 niet. Daarom gebruik ik enkel de 3%. Ik heb geen 'rekenknopje' denk ik.

 
Boschje (en Anika, goed meelezen!),

Tijdens mijn vertaling van het boek Cure Tooth Decay van Ramiel Nagel stuitte ik op de volgende ware woorden die ik je niet wil onthouden:

Quote:
Menigeen vindt het prettig om zich te richten op positieve intenties, maar het is minstens zo belangrijk om alert te zijn op negatieve intenties, omdat deze in de weg kunnen zitten van je inspanningen om scherp en positief te blijven.

Negatieve intenties zijn gericht op afzondering en handeling vanuit angst. Sommige voorbeelden van negatieve intenties zijn luiheid en vermijdingsgedrag. Het is dat stemmetje van binnen dat zegt “Ik wil niet mijn uiterste best doen, want…ik heb geen tijd…het gaat toch niet lukken…ik kan het niet”, enzovoort.

Ieder van ons kan een ander stemmetje of innerlijke geloofsovertuiging hebben die om de zoveel tijd kan veranderen. Deze negatieve overtuiging keert zich tegen de natuurlijke levensstroom van eenheid, gezondheid en heling.

Behalve dat je ruimte geeft aan je positieve intenties, moet je ook negatieve hoekjes binnenin jezelf onderzoeken en erkennen, zodat ze je niet langer meer verblinden.


Mike

 
Quote:
Behalve dat je ruimte geeft aan je positieve intenties, moet je ook negatieve hoekjes binnenin jezelf onderzoeken en erkennen, zodat ze je niet langer meer verblinden.


Negatieve hoeken associeer ik met donker. Bijzonder dat naast licht, ook duisternis kan verblinden. Mooi omschreven, want zo is het inderdaad. De negatieve hoekjes maken me letterlijk blind, waardoor ik mezelf naar destructie neig te trekken. Ik ben deze hoekjes aan het verkennen en wil ze leren erkennen, zodat het me niet meer zo verast als ik in zo'n donker hoekje terecht kom. De volgende keer ben ik wellicht in staat om gewoon te voelen wat er te voelen is, zonder dat daar persé gedrag aan gekoppeld is. En dan met het lichtje van mijn positieve intenties naar binnen schijnen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.823
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan