biologische eieren

Je doet wat je kan. Als je verder niet reageert op de soja in het voer zou ik me er niet zo druk om maken. Het feit dat ze buiten lopen en daar hun voer verzamelen maakt veel goed. Wat is de kleur van de dooiers? Diep donkergeel? Zo ja, opeten die eieren!

Mike

 
De dooiers zijn zeker diep donkergeel, prachtige eieren. Ik vind het lastig te beoordelen of ik op de soja reageer. Ik heb wel wat klachten die door soja bevorderd kunnen worden, maar ja of dat door deze eieren komt? Ik heb zelf het idee van niet.

Geen idee Tuna. Waar ik de eieren haal pikken ze wel in het gras. Ik ga in ieder geval voorstellen de kippen ook orgaanvlees te voeren, de boerin staat daar wellicht voor open. Hoe vaak per week zouden ze dit moeten eten?

 
Ik krijg ze uit Belgie, en het zijn echt mega grote eieren die niet in normaal doosje pakken. Weet alleen niet wat ze eten krijgen, maar sowieso scharrelen ze buiten en krijgen ze geen inentingen.

 
San . haal jij ze ook bij de eerste ?

Het valt mij op dat er de laatste weken geen nummer meer opstaat en de eieren veel van elkaar verschillen qua dooier en omvang .

 
Ik haal ze en bij de Eerste, en bij een boerderij in Tijnje. Van die laatste denk ik dat ze openstaan voor het voeren van orgaanvlees aan de kippen.

Nu je het zegt, de eieren verschillen erg van elkaar momenteel. Ik heb niet gelet op het nummer om eerlijk te zijn. Wat zou dat kunnen zijn? Komen ze ergens anders vandaan denk je?

 
Ik weet het niet .

Mijn vermoeden is dat deze van hun eigen kippen komen (ze kopen ze ook vaak in ).

De dooier is zo donker dat een glas melk zelfs helemaal geel is .

 
OP het moment dat er eens stempel staat op de eieren die ik bij de boer haal heb ik al mijn bedenkingen. Mijn eieren hebben nooit stempels. Komen van het erf af waar ze scharrelen en dat was t.

 
Dit lees je helaas ook steeds meer:

Beslag op rekening eierfraudeur Leudal

Bij een pluimveebedrijf in Leudal is beslag gelegd op de bankrekening voor fraude.

Het leghenbedrijf zou jarenlang gewone eieren als scharrelei of vrije uitloopei hebben verkocht.

Het Openbaar Ministerie onderzoekt in totaal drie kippenhouders in Leudal, Sint Anthonis en Ooststellingwerf. Ook een eierbroederij in Zevenaar zou zich schuldig hebben gemaakt aan de fraude. In totaal is er voor 800.000 euro beslag gelegd op de rekeningen van de bedrijven.

Volgens het OM hebben de bedrijven ruim 1 miljoen hebben verdiend door de valse eierverkoop.

 
"Mijn kippen" zijn van een boerenzoon die er een zakcentje bij verdient door het houden van kippen voor de eieren en verkoop van legkippen. Kleinschallig is het antwoord.

 
Alle kippen leggen af en toe wel eens een 'dubbeldooier', een soort tweeling dus. Dat je er een heleboel tegelijk hebt, daar heb ik nog nooit van gehoord.

 
Ik geloof dat ze daar ook op kweken. In elk geval kan je een ei met twee dooiers herkennen aan een rand in de schaal, er zit een soort ribbel in de schaal.

 
Gisteren heb ik bij Albert Heijn een doosje biologische eieren van Kwetters gekocht.

http://kwetters.com/nl/producten/biologische-eieren.aspx

De eieren smaakten heerlijk, zowel gekookt als rauw. Het eigeel was mooi donker. Het vlies onder de schil was wel taai. Ik weet niet wat dat laatste betekent.

 
En ik heb gisteren bij de Aldi biologische eieren gehaald.

Vanmiddag gebakken eieren gemaakt met drie rondeeleieren van Appie, en dus eentje van de Aldi. En nou sta ik versteld van het feit dat die dingen biologisch mogen heten.

Dat ei'geel' was verdomme bijna wit!

Ben je dan maar weer mooi klaar mee.

 
Paradogma. De Rondeel kippen eten soja, mais en granen.

http://www.rondeeleieren.nl/de-kippen/het-voer/

Gisteren heb ik eieren gekocht met een bijna oranje dooier, zoals op deze foto rechts.

http://3.bp.blogspot.com/_WjEt69sJwD0/TCdjCqaHQGI/AAAAAAAAAtk/dz6pIPVyyjU/s1600/IMG_0515-774420.jpg

De ene bron zegt dat hoe donkerder de dooier is, hoe beter het ei is. Andere bronnen zeggen dat eieren met oranje dooiers van kippen zijn die veel mais hebben gegeten.

Het is dus nogal onduidelijk. De eieren smaakten wel erg goed.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.984
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan