Bijnieruitputting en schildklierproblemen: Wat moet ik doen??

Rapunzel. van wie kreeg je zus de tip voor l-carnitine? Is er nog een bepaald merk welke het beste is?

 
Die tip kreeg ze van haar arts in Zutphen. Volgens mij is ze tegenwoordig aan de L-Carnitine van Now Foods van iherb. Welk merk ze daarvoor had dat weet ik zo niet.

 
Ben ook geïnteresseerd geraakt in L-carnitine. Ik las dat in citroenschil ook carnitine zit, maar dat is blijkbaar niet hetzelfde als L-carnitine die bio-beschilbaar is. Waarvoor dient carnitine zonder de L dan eigenlijk?

En dan is er ook nog Acetyl L-carnitine..

Acetyl-L-Carnitine: The Lesser Known Cousin Acetyl-L-carnitine (ALC) is the powerful but lesser known cousin of L-carnitine (LC), a natural cellular amino acid synthesized by the body. LC is required for the conversion of fat, one of three types of cellular fuel, to chemical energy. LC functions as a vehicle to transport subunits of fat, fatty acids, into the specialized cellular structures, the mitochondria, for conversion to a chemical form of energy. A deficiency in LC, common in vegetarians (vegans), aging, and those who use certain prescribed drugs, results in a tired physical and mental state.

Op ebay verkopen ze 120 x 750mg ACETYL L-CARNITINE voor 8,56 € + 3,66 € verzendkosten, een goeie deal??

Nog eenr eden waarom we tegenwoordig te weinig L-carnitine binnenkrijgen, is omdat er minder van zit in graangevoerde beesten.

 
Wij hebben de l-carnitine besteld van now, en ook hierbij varieren de prijzen enorm. Meestal rond de 33 tot 39 euro per potje. Wij hebben deze besteld bij body/fit shop voor 19 euro per pot, dat scheelt dus aanzienlijk.

 
Zelf heb ik een tijdje carnitine geslikt, was voorgeschreven door mijn natuurarts. Niets van gemerkt en dus ook weer mee gestopt. Als ik ooit weer het advies voor carnitine zou krijgen, zou ik het toch echt uit vlees, en niet uit een potje, gaan halen...

 
heb een goed supplement met rauwe schildklier extract gevonden op ebay met bijnier, pituitary, thymus en spleen tissues. Maar er is ook rice bran aan toegevoegd, niet goed??

Magnesium stearate en maltodextrine zijn ook toegevoegd, maar dat zit in veel supplementen jammergenoeg.

 
Geen goeie keuze dus.

'k Heb er nog een ander gevonden waar geen additieven op de ingrediëntenlijst staat (tenzij ze die info achterwege laten)

From the high mountains of New Zealand to the ranges of Argentina comes all of our range free bovine glandulars free from hormones, growth stimulants, antibiotics and any other artificial method. Ultra Enterprises uses only the finest, purest and safest raw materials available freeze dried, defatted, uncut, 100% pure and BSE FREE.

Ze verkopen het op iherb.

Het enigste negatieve dat ik kan vinden is dat ze 'defatted' zijn, maar ik hoop dat dit slechts het vet rondom de organen is die ervan is gehaald en niet eruit gezogen ofzo..?

Deze tabletten bevatten 200 mg schildklier (90 per pot voor $22.34 (€17.56)

Die van Dr Ron bevatten 30 mg bovine thyroid with 470 mg liver, freeze-dried, New Zealand, ( 180 capsules voor $59.95 (€46))

Ik vraag mij af waarom dr Ron zoveel lever toevoegt bij zijn schildkliersupplement, omdat je anders makkelijk kunt overdoseren?

Bij de adrenal is er ook lever aan toegevoegd maar niet zoveel en bij de pancreas niet.

 
Welke dierlijke bijnier extract is nu het beste om te kopen.Er zit ook veel rotzooi in maar mischien is er een merk zonder rotzooi erin?

 
Ik heb zwaar uitgeputte bijnieren + trage schildklier waarvoor ik medicatie slik, maar toch heb ik al een hele tijd last van hartkloppingen...dat maakt me heel nerveus, of beter, nog nerveuzer!

Volgens de voedingsdeskundige waar ik bij ging, kon dit te maken hebben met bepaalde voedingsintoleranties (ik ben histamine-intolerant), maar ik probeer die voeding zo weinig mogelijk te eten.

Zou het gewoon de vermoeidheid zijn dan?

 
Ik drink het nog heel af en toe :oops: Kan het daar dan nog aan liggen?

Ik merk wel dat het ook erger wordt na het eten van histamine-rijke voeding. Gaat zo'n histamine-intolerantie over als je darmen terug gezond zijn? Ik verdraag ook niets van kruiden (kaneel, gember, kurkuma,...) wat ik erg jammer vind.

Misschien moet ik mijn schildklier ook nog eens laten testen. Zou het kunnen dat ik nu misschien hyper ipv hypo ben?

Ik eet geregeld jodiumrijke voeding (witte vis, zeekraal,etc) Is dat verstandig als je al medicatie slikt voor je schildklier?

 
ik heb ook nog steeds last van vette hartkloppingen en angsten door traag werkende schildklier zijn er ook natuurlijke schildklier medicijnen /supplementen die zonder verwijzing natuurarts te bestellen zijn?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.007
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan