Bijnieruitputting en schildklierproblemen: Wat moet ik doen??

Helemaal mee eens! Precies de reden dat ik het zelf ben gaan doen ;)

 
@ PvUnen

Met betrekking tot je opmerking van de natuurgeneeskundig therapeuten ben ik het volkomen met je eens dat sommigen hun patiënten jarenlang aan het lijntje houden en dan is het maar goed dat er kPNI therapeuten zijn.

Gelukkig zijn er uitzonderingen. Degene die ik met mijn zoontje bezocht gaf ons zodanig advies dat de resultaten al na 3 werkdagen waarneembaar waren ! Mogelijkerwijs was het ook een kPNI collega van die we in Zeeuws-Vlaanderen opzochten.

Gisteren bezochten we hier uit pure noodzaak nog een KNO-arts die meteen antibiotica als paardenmiddel voorschreef terwijl de oorontsteking over zijn hoogtepunt heen was en ons kind koortsvrij was.

De apotheker vroeg ik om een alternatief voor de antibiotica. Was er volgens hem niet en ik kreeg een doemscenario te horen want de oorontsteking kon zich uitbreiden naar de omliggende hersenen. De druppeltjes hebben we cfr. het advies toegediend. Als mogelijke bijwerking van de antibiotica stond trouwens een verstoorde darmwerking in de bijsluiter vermeld en ik heb besloten om ze voorlopig niet in te zetten.

De antibiotica staat opzij voor het geval dat. Ik heb hier als bezorgde moeder een paar stenen in de sloop en broekzak gestopt. Vanmorgen gelukkig geen koorts en geen pijn waargenomen. Zoonlief had trouwens een enorme eetlust en zit nu trouwens bij opa en oma om de reden dat hij niet te houden was. Ik las trouwens dat de oorzaak van een oorontsteking vaak in de darmstreek zit.

 
Hoi vivianne: is het een middenoorontsteking?

Want als het van buiten zou komen dan kun je nog met h202 3% oplossing uitwendig proberen.

Dat helpt mij in elk geval wel in symptoombestrijdende zin (inwendig gebruik ik het niet, al wil ik het in de toekomst zeker wel proberen).

 
Het enige wat ik weet dat de ontsteking aan 2 zijden zat en 1 oorbuisje werd gisteren verwijderd om de reden dat deze zijn werk niet meer naar behoren kon doen. In het verleden had hij nl. een lijmoor veroorzaakt door vloeistof in het middenoor waardoor hij amper iets hoorde. Bij een lijmoor is er geen ontsteking

Vanmorgen zat er aan 1 zijde (niet volledig opgedroogde) oorsmeer in zijn oortje. Mama heeft het er heel voorzichtig uitgehaald.

 
hoi Vivianne, ik heb ook die lijmoren: heel vervelend.

Het is nu wat minder om onduidelijke redenen, maar ik moet vaak mijn oren laten uitspuiten.

Soms ineens naar de dokter als het is gaan ontsteken: maar als ik h202 gebruik (druppel in oren), dan gaat het niet ontsteken.

 
Dag Lievergezond,

Kan je even aangeven waar de H2O2 3 % druppels verkrijgbaar zijn ?

 
@ Liever gezond

Gaan we bestellen.

@ Lia

Van de foodgrade was ik op de hoogte. Hier komt even de vraag bij me op wat nu voor hem het beste is druppels in zijn oortje doen of hem dagelijks een oplossing laten drinken. Zijn darmwerking en ontlasting is gelukkig goed !

 
Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Elke en woon in België. Ondertussen ben ik al 26 en weet ik nog steeds niet wat ik heb. Er zijn al zoveel jaren voorbijgegaan, zoveel dokters, ziekenhuizen, testen, ... en nog steeds weet ik het niet.

Zelf voel ik dat mijn lichaam echt niet meer wilt.

Misschien is het voor jullie gemakkelijker als ik de symptomen neerschrijf en hoe mijn leven verlopen is vanaf mijn 18 de levensjaar.

Hier beginnen we bij mijn eerste relatie. Een jaar later gingen we samen wonen in Wallonië, nog al vrij ver van mijn ouderlijk huis. ik was heel ongelukkig en had veel verdriet dat ik mijn ouders niet veel meer zag. De vier jaren dat ik daar heb gewoond ben ik steeds ziek geweest en heb ik zelfs lange periodes gehad waar ik bijna 18 pillen per dag nam. Ik sliep 16 uren, at heel weinig en als ik iets at, was dit pasta, suikers, en vettige dingen, hallucineerde, nachtmerries, kon gewoon neervallen en buiten westen zijn. Ook heb ik een heel zwaar verpletteringstrauma gehad met een paard en een frontale botsing met een auto, als inzittende.

De dokters stuurden mij naar een instelling voor annorexia patiënten. Terwijl ik ook een zware depressie had en niet te vergeten de ziekte van hashimoto (traag werkende schildklier).

Na mijn opname is mijn toenmalige schoonmoeder aan een hele agressieve kanker overleden. Zij was mijn tweede mama voor mij. Dus een heel zwaar verwerkingsproces.

Enkele maanden later zijn we verhuisd naar mijn ex zijn ouderlijk huis. Wanneer ik mijn vast contract mocht tekenen als verkoopster, had hij een punt achter de relatie gezet. Dit juist voor dat mijn mama een zware rugoperatie moest ondergaan. Ik ben toen hals over de kop op gehaald door mijn vader om terug in het ouderlijk huis te gaan wonen. Maanden later heb ik contact opgenomen met een vriend waar ik al enkele jaren verliefd op was. Dit is dan een bepaalde soort relatie geweest voor mij waar ikzelf niet aan uit kon.Toen hij zei dat ik labiel was en niet geschikt was voor hem. wou ik niet meer bestaan en hebben ze mij in spoed naar een instelling gebracht om mezelf in veiligheid te brengen. Deze opname deed me heel veel goeds. Ik leerde weer iemand kennen en dit ging anderhalf jaar goed. Tot na de breuk, waar ik gestalkt werd en helemaal geen rust meer vond. Dan ben ik echt ziek geworden dat ik gewoon niet meer weet van waar het allemaal komt.

Dit zijn de symptomen die ik het laatste jaar heb ontwikkeld:

Schildklier dat ineens veel te snel gaat en dan weer super traag(hierdoor ook al in het ziekenhuis moeten opgenomen worden. omdat ik drie dagen niets meer had gedronken en gegeten en ik bleef maar overgeven en diarree hebben.)

Chronische hyperventilatie

Ik heb ook een hele zware griep op mijn longen gehad

angstaanvallen

momenten dat ik heel gejaagd ben

momenten dat ik gewoon niets meer kan doen zelfs niet meer paardrijden waar ik zelf heel rustig van word

ik verlies heel snel mijn geduld

nachtmerries

slaaploosheid ook al ben ik volledig uitgeput

tijden dat ik zoveel wil doen dat ik mezelf voorbijloop

suikerverslaving

afvallen

acne

heel veel last van kloven, exzemen aan de geslachtsdelen

malabsorbtie van fructose

zeer lage bloeddruk

spastisch colon

vaak bloed in de stoelgang

duizelig zijn zonder reden

zweten zonder reden

soms ineens als een zombie rondlopen met hele wijde pupillen, trillend lichaam verlammingsverschijnselen, niet meer kunnen praten, dingen horen die er niet zijn zoals sirenes, troebel zien

geheugen is zeer slecht

heel vaak rug en nekklachten

verkrampt rondlopen

koud hebben

netelroos

cystes aan de eierstokken

niets meer kunnen beslissen

na het eten heb ik soms het gevoel dat ik flauw ga vallen.

ik heb vaak gewoon de fut niet om dingen te doen.

zelf probeer ik wel elke dag te gaan rijden omdat ik iets wil gedaan hebben

werken gaat niet meer (al vijf maanden thuis)

Heel veel allergiën die het ene jaar verschrikkelijk zijn tot rode ogen toe en andere jaren weer iets minder.

...

De dokter stuurt me nu naar de psychiater omdat ze wil uitsluiten dat ik een bipolair iemand zou zijn of manisch depressief ben. Dit doet ze ook omdat ik nu al vanaf mijn 19de antidepressiva neem en al bijna 8 jaar naar psychologen.Maar ik heb echt het gevoel dat het echt iets anders is. Ik heb ook een spiraaltje laten steken omdat ik van de pil enorm ziek werd. Hoofdpijnen, zware menstruatieklachten,...

Mijn tante zei dan ook iets over bijnieruitputting. Ik heb al een heel groot deel gelezen over een boek van bijnieruitputting, maar ik weet niet of dit weer het zoveelste is dat een misschien zou kunnen zijn en dan uiteindelijk toch uitdraait op, meid het zit tussen je twee oren. je bent medisch volledig in orde. buiten je schildklier dan. Ik zou de 20ste november terug moeten gaan werken maar mijn lichaam wil gewoon niet meer. :(

Wat denken jullie, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Met vriendelijke groeten Elke.

 
Hallo Elke,

Als je je bericht kopieert en in een eigen voorsteltopic zet,dan kunnen mensen gerichter op jou en je verschillende problemen ingaan. De basis van dit forum is voeding en het klinkt misschien vreemd, maar hoe beter ik in mijn voeding zit, hoe beter het tussen mijn oren gaat!

 
Dag Elkje,

Wat een zeer heftige en zware tijd maak je ook mee op zo jonge leeftijd(26) al, ook qua gezondheidsproblemen.

Als ik jou was dan zou ik vooral stoppen met suikers eten, koolhydraten ook flink beperken(niet te beperkt natuurlijk als je niet mag afvallen) en vooral heel veel dierlijke vetten te eten.

Want suikers, teveel koolhydraten en weinig dierlijke vetten leiden absoluut tot slechte gezondheid.

Lees vooral deze topic

https://www.fatsforum.nl/topic/de-bron-van-alle-kwaad-suiker-zetmeel-en-koolhydraten

Jouw symptomen geven volgens mij duidelijk aan dat je bijnieruitputting hebt, zelf heb ik het boek "Bijnieruitputting" al voor de helft gelezen dus ik weet er wel wat van.

Als ik je een ding kan aanraden om jouw bijnieren te stimuleren en om innerlijk rustiger te worden, zou ik vooral naar binaural beats luisteren met een mp3-speler of met een koptelefoon. Hier kan je meer over binaural beats vinden en lezen wat dat nou precies inhoudt.

https://www.fatsforum.nl/topic/gezondheid-is-terug

Ik heb verhalen op internet gelezen dat mensen al vele jaren bijvoorbeeld aan insomnia(slapeloosheid) hebben geleden, maar van deze verschrikkelijke aandoening afgekomen zijn door naar binaural beats te luisteren en ook ik zelf ben van slapeloosheid verlost, mocht dat bij jou ook zo gebeuren, dan heeft je bijnieren enorm veel baat bij.

En een beter functionerende bijnieren kan tot gevolg hebben dat je klachten kunnen verminderen, maar ook dan ben je er nog niet, want vooral ook voeding is erg belangrijk als je aan je gezondheid wilt werken. Met name vooral suikers is een van de meest ongezondste dingen die er zijn en beter laat je dat helemaal staan.

Ik hoop dat je hier al wat aan hebt en er zijn meerdere mensen hier die je verder kunnen helpen.

Ow en misschien is het niet verkeerd om je eigen voorsteltopic te openen met alles wat je hier schreef. Gewoon alles wat je in je post schreef alles selecteren en kopiëren, zodra je een nieuwe topic opent kan je daar je tekst erin plakken.

Gezondheid,

 
Een heel groot probleem bij is dat mijn schildklier te traag werkt normaal gezien en ik maar liefst 48kg weeg. Ik ben maar 1m63 en wil dus heel graag op dit gewicht blijven en niet teruggaan naar 43kg :/

Want dat is echt heel eng. Suikers wil ik zeker wel laten vallen, maar dat wordt heel moeilijk aangezien ik niet echt een vleesetertje ben en dus veel brood eet met kaas en confituur, chocolade

's avonds ijs eet en koeken aangezien ik dus niets van fruit mag eten :,( wat ik vroeger heel graag at en nu nog alleen het niet meer mag eten.

 
hoi Elkje, als ik lees wat je schrijft, dan zakt de moed me in de schoenen en ik weet niet waar te beginnen met je te bevragen.

Misschien kun je -als je dat wilt- -zoals Alexandra voorstelt- inderdaad eerst beter een voorsteltopic starten (gewoon je verhaal kopieren) om dieper op jouzelf in te kunnen gaan.

 
Nogmaals, de basis is voeding en jij laat je op dit moment vooral voeden door angst lijkt t. Neem een kijkje op de site van Lia, www.voedingisgezondheid.nl en zie wat onze uitgangspunten zijn. Zonder voeding kan je er aan supplementen ingooien wat je wilt of naar muziek luisteren met een moeilijke naam, maar ga je het niet redden in de weg naar gezondheid.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.754
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan