Bijnieruitputting en schildklierproblemen: Wat moet ik doen??

snap nu ook niet meer welke nu juist is

losse ascorbine zuur mengen met losse acerolapoeder dus,en welke verhouding

heb je als je borstvoeding geeft en je verder behalve bijnieruitputting geen andere klachten heb ook extra vit.C nodig?weet iemand dat?

 
af en toe snap ik er helemaal niks meer van.... of ik nu wel of niet vitamine c moet bijslikken. Ene keer lees je weer positieve dingen en de andere keer weer negatieve dingen... nu ook hier weer een discussie over welke vorm. Zelf probeer ik het in natuurlijke vorm binnen te krijgen elke dag via voeding. Ik heb nog genoeg vitamine c potten staan maar daar doe ik niks meer mee. Of toch maar weer wel?!

 
Kijk Linus Pauling heeft een boekje geschreven over vitamine C.

Er kwamen heel veel positieve dingen uit met het gebruik van 1 tot 3 gram per dag. (oa dat bindweefsel 20x sterker wordt dus ook bloedvaten). Als je een jeugdige uitsraling wil behouden heb je aan vitamnine C dus een goede. Ook bind vitamine C zware metalen. En blijf je met 1-3 graam griepvrij.

Echter toen ze later deze tests gingen nadoen mislukte ze totaal en dat komt dus omdat ze bij deze herhalingen ascorbaat ipv ascorbinezuur gebruikten. En het grote verschil is dat ascorbinezuur een zuur is en ascorbaat een base. Ascorbaat zou ook niersteenbevorderend zijn en kankerverwekkend. Bron heb ik hier boven aangehaald.

Maar goed ik heb dit van een man die deze scripte heeft geschreven:

http://zaplog.nl/zaplog/article/wat_we_van_vitamine_c_vooral_moeten_onthouden

http://www.promootio.nl/floor/Griep.TXT

Onderin de bovenste link staat nog een vraag van mij of het synthetische niet kwaad kan.

In het boek Nourishing Traditions van Sally Fallon wordt achterin ook vitamine C als superfood aangewezen. Een natuurlijke variant is acerola poeder of (het goedkopere) amalaki poeder.

 
Dus even ophelderen... welke vit C moeten we nu nemen?

Geen ascorbaat? de zure vorm dan toch? of nog anders... ben het spoor even bijster!

 
Dat zou ik nou ook weleens willen weten... De lekke darm mag geen zure vitamine C. Ik heb hier een aantal gebufferde potten vitamine C van Now staan. Gerrit?? Lees je mee?

 
@Ikke: Ik ga zelf op safe en gebruik dus ascorbinezuur (alle goede dingen zijn ook zuur)

Binnenkort koop ik ook acerolapoeder en amalaki en ga ik het mengen.

 
Ik kan ook echt totaal niet tegen ascorbinezuur, ik word er accuut misselijk van.

Dus mijn lijf geeft aan dat het jammergenoeg te veel is voor me.

Ik denk als je er niet zo sterk op reageert als ik dat je dan idd beter wel ascorbinezuur kunt gebruiken.

Mijn behandelaar die vond ook uit dat voor mij de gebufferde variant beter is maar voor mijn vriend de zure variant.

 
@liever gezond ik zag net Dennis iets plaatsen van Desiree rover dat gebufferde vitramine C ook niet zo goed is.

In het boek van Sally Fallon wordt amalaki poeder als een goede vitamine c broin aangeprijst.

Je kan het in NL krijgen in EKO poedervorm en het is echt heel goedkoop. Misschien kun je zoiets proberen?

 
Tja weet je Debsy, ik gebruik ook allerlei vitamine c-vruchtenpoeders.

Maar ik heb toevallig mijn behandelaar ook laten testen of die amalakipoeder iets voor me is, maar dat is dus niet zo jammer genoeg:-(

Had wel mooi geweest want het is stukken goedkoper dan de andere vitamine c-vruchtenpoeders.

Wat voor de 1 bovendien niet goed is, is het voor de ander wel.

 
Waarom geen natuurlijk vorm van vitamine C gebruiken zoals citrusvruchten?

Kan je in een smoothie mixen of in een soort Indische kaas, panir (paneer) verwerken. Misschien absorbeer je het dan ook beter indien het gecombineerd is met vetten en eiwitten..

Ik heb zo'n panir kaas nog niet geproefd, maar binnenkort wel want ik heb het voor het eerst gekocht in de natuurvoedingswinkel en had er nog nooit eerder van gehoord, lijkt me wel lekker. Het merk dat ik heb is wel gemaakt met citroenzuur, dus zonder vitamine C, maar hier is een recept hoe je het zelf kunt maken met een limoen:



 
@ Lekkerromig: vetten en eiwitten zijn voor mij op het moment ook een groot probleem jammer genoeg en citroen heb ik veel gebruikt maar mijn tanden gingen ervan eroderen. Nu heb ik het daar wel even mee gehad ook. En met een rietje heb ik geen zin in.

 
@ Lievergezond

Ik heb ook wel wat problemen met eiwit-en vetvertering, maar het helpt wel om een bijnier extract supplement te nemen als ondersteuning (maar misschien doe je dit al?). Ik lees ook dat Mike enzymes aanbeveelt zoals lipase (en andere die me nu juist ontglippen) om vetten te helpen verteren. Verder denk ik dat citroenen ook gefermenteerd kunnen worden (zoals in de Marokkaanse keuken) en dan in allerlei gerechten kunnen worden toegevoegd.

 
Hoi Lekkerromig, ik ga een pancreasextract nemen als ik een goede kan vinden.

Daarnaast ben ik sinds vandaag weer enzymen gaan nemen die ik nog had staan.

 
@ Lievergezond,

laat ons weten in hoeverre je baat hebt met het pancreasextract wanneer je het neemt. Kan ik misschien ook nog gebruiken, maar ik wacht eerst nog een ander nieuw extraatje af, nl. de zapper en dan zie ik wel weer verder..

 
Is goed hoor Lekkerromig, dat doe ik.

Ik moet het nog bestellen, maar ik weet nog niet welke/waar.

Maar dat zal ook wel komen.

 
Ik heb gisteren aan mijn zus gevraagd wat zij nou als de grootste genezers beschouwt voor haar bijnieruitputting. Als eerste noemde ze wandelen! Niet joggen dus maar in een rustig tempo wandelen. Ook al denk je nog zo moe te zijn, dat GEEFT energie. Verder noemde ze 2 Adrenanorm per dag (zij had ernstige bijnieruitputting), zeezout, vitamine C, L-Carnitine voor energie (toen ze daar te vroeg mee stopte, stortte ze weer compleet in) en vitamine B-complex ook voor energie.

 
Hmm, er zijn er meer die wandelen adviseren, maar ik vermoed dat het niet voor iedereen (of in ieder geval niet in elk stadium) geldt...

Een aantal jaar geleden (toen ik nog diep in mijn es zat, maar ook flink uitgeputte bijnieren had) wandelde ik elke dag wel vijf uur en kreeg ik er enorm veel (verslavende) energie van.

Sinds een jaar of twee mag ik blij zijn als ik het red om een kwartier heen en een kwartier terug te wandelen naar de winkels op vrije dagen... Voor de verplichte dingen gaat de knop om en zorg ik dat ik het red (om aan het einde van de dag op bed kapot te zijn), maar gewoon een stukje wandelen... Hoeveel mensen dan ook tegen me zeggen dat wandelen energie geeft, als ik aanvoel te moe te zijn, doe ik er beter aan om het niet te proberen, want ik krijg het later keihard terug in vermoeidheid.

Het is net als mensen die 's avonds gaan wandelen/hardlopen/sporten en zeggen het eruit te slapen. Als ik 's avonds iets ga doen, kom ik de volgende ochtend mijn bed niet uit. De vermoeidheid die het oplevert telt gewoon op bij mijn benodigde slaap, lijkt het wel.

Soms heb ik dagen dat het inderdaad wel helpt om een stukje te gaan lopen, maar meestal is het zoals hierboven.

Maar elke persoon die erdoor geholpen is, is natuurlijk mooi meegenomen :)

 
Ik vind ook wel dat met mijn fiets buiten rijden verfrissend werkt en energie geeft. Ik denk dat het vooral ligt aan het feit dat je dan meer zuurstof opneemt en je bloed beter stroomt. Als je echt doodmoe bent, kun je maar beter gaan liggen natuurlijk.

Ik heb ook een chi machine, daar moet je gewoon op liggen en relaxen terwijl je enkels weg en weer worden geschud, door de 'goudvis'beweging krijg je meer zuurstof binnen en het brengt je lymfevocht terwijl op gang. 5 minuten op zo'n machine staat gelijk aan een half uur wandelen.

Some research shows that when you swing on a " Chi Machine" for 5 minutes, it can produce the same effect as walking 1+ Miles.

In other words, it can burn the equivalent amount of calorie burning oxygen consumed during one and one half-hour’s of walking. Therefore, 15 minutes of "swinging" is very often too aggressive for those who are not used to such vigorous activity. They may complain of fatigue or even feel generalized pain. The problem is, they are simply out of shape or they haven't fully recovered from unrelated prior injuries. But, after one has used it for some period of time, some forget that 15 minutes of swinging equals 10,000 steps and wonder why they don't feel tired. One forgets because you lie down during the exercise and you experience no pressure, your body has total support and you feel relaxed. You will feel so at ease and so comfortable. In addition, this is an aerobic exercise performed without getting tired. It is not anaerobic exercise that pushes you beyond your capacity. Keep using it and you will be repaid with good health.


 
Pinklady, het is waar wat je zegt! Een jaar geleden had mijn zus ook echt niet kunnen wandelen. Ik hoorde in die tijd allemaal verhalen dat het wandelingetje van het werk naar de auto al te ver was. Ze kreeg dan last van zware benen en moest ze met haar handen oppakken en de auto in zetten. Maar tegenwoordig is ze al een stuk verder op de genezingsladder en nu ervaart ze dat wandelen dus als 'je batterij opladen.' Het is dus inderdaad even kijken waar je staat met je bijnieruitputting.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.695
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan