Bijnieruitputting en schildklierproblemen: Wat moet ik doen??

Ik reageer even op de beginpost:

Quote:
Misschien stomme vraag maar heeft iemand misschien lijstje wat te gaan kopen aan supplementen met de namen en via welke site en welke voedingsmiddelen?

Ik wil er alles aan gaan doen om me beter te gaan voelen.

Daarnaast begrijp ik dat er ook natuurlijke schildklierhormonen zijn< kan je die ergens krijgen en kan je dat zomaar wijzigen zonder controle van een arts?


Daarnaast zeg je dat je nog niets met eten hebt gedaan.

Bij echte bijnieruitputting raad ik niet aan om zelf te experimenteren, zeker niet met supplementen. Sommige supplementen kunnen de bijnieren aanwakkeren terwijl dat juist niet moet. Anderen kunnen bijwerkingen hebben die je niet ziet aankomen. Zie dat als leek maar eens uit te zoeken en bij te houden als je het gaat gebruiken. Iemand met bijnieruitputting trekt dat niet.

Goede voeding (paleo/WAP) en stress vermijden is sowieso de basis die je wel zelf alvast in de hand kan krijgen. De hoeveelheid en de juiste beweging is voor mensen niet te peilen merk ik vaak en gaat zonder de juiste adviezen mis.

Echter het herstellen van bijnieren kan een delicaat proces zijn wat lang kan duren. Zelf aanpappen kan verkeerd en te snel gaan waardoor je makkelijk weer terugvalt en je klachten weer terugkomen. Het uitzoeken van dingen of niet weten of reacties op supplementen wel kloppen is ook weer stress. Het is zeer aan te raden dat er een professional is die dit voor je in de gaten houdt en je er bij helpt zodat je op de juiste manier en ook op het juiste tempo beter wordt. Daarnaast kun je ook een hoop geld verspillen aan supplementen waar je geen baat bij hebt door een gebrek aan de juiste kennis.

Echte bijnieruitputting is niet zomaar een weekje stress waar je van moet bijkomen.

@ Inge, ikzelf zit in Breda = niet ver van de Belgische grens.

 
@PvUnen Bedankt, maar dat is toch een hele afstand voor mij.

Wat denken jullie van volgende arts?

https://sites.google.com/site/linuspaulingpreventiecentrum/

 
Not sure, fachee heeft veel kennis maar wel een andere visie dan mijn opleiding.

Ben het er niet altijd mee eens, maar dat betekent nog niet dat hij je niet goed

zou kunnen helpen met bijnieruitputting.

Wellicht slim om eens na te vragen daar of ze er ervaring mee hebben.

Ik verwacht van wel. Collega van me heeft daar ook opleiding gedaan. (fachee)

Wel jammer dat de site megasummier is.

 
wat ik me afvraag is of moeilijk keuzes kunnen maken en beslissingen maken ook bij bijnieruitputting hoort.

ik ken iemand waarvan ik denk dat hij ook zeker bijnieruitputting heeft en die kan heel moeilijk beslissingen nemen en een keuze maken.

ik dacht als het inderdaad ook een symptoom is dan is er nog mogelijkheid op verbetering daarvan :)

 
Sheila ik zou zeggen van wel!

Alle cellen werken langzamer door te weinig aan cortisol. Denk aan minder dopamine en serotonine aanmaak door bijnier uitputting, omdat cortisol productie voorrang heeft op keuzes maken. ( dopamine )

Ik zou zeggen dat als je een depressie kunt krijgen van bijnier uitputting dat minder makkelijk keuzes daar misschien wel een onderdeel van is.

 
Depressie, bijnieruitputting, chronische vermoeidheid etc. hebben allemaal enorme invloed op je beslissingsmogelijkheden. Je kop dwingt je gewoon tot bepaalde keuzes eigenlijk omdat je hersenstofwisseling ook door de war is. Het is dan ook zeer lastig om daar zelfstandig uit te komen. Gelukkig is dit ook weer goed te krijgen en kan iemand dus zowel geestelijk als lichamelijk weer in topconditie geraken met de juiste hulp :D

 
Ik ben in behandeling bij Therese en ze heeft mij erg goed geholpen maar zij werkt wel met hydrocortisone. Dit is een pepmiddel voor de bijnieren staat ook beschreven in het boek van Wilson (bijnieruitputting). Wij zijn nu (meerdere met mij) de hc aan het afbouwen (heel langzaam)omdat in het boek ook staat dat je dit niet te lang mag nemen.Hier heeft Therese mij nooit op gewezen helaas ik neem dit nu toch al een jaar of 2.Ik hoop dat mijn bijnieren uiteindelijk weer gaan werken maar heb denk ik nog een lange weg te gaan. ik neem nu wel Cytozyme AD erbij.

Ook neem ik via haar dierlijk schildklierhormoon en vraag me af of ik dit uiteindelijk ook zou kunnen afbouwen.

Inge als je nog vragen hebt stel ze gerust, ik weet in ieder geval dat ik zonder haar er nog behoorlijk slecht aan toe zou zijn.

Jolanda

 
dr Benoit Everard uit Kraainem (B.)schrijft ook armour thyroid voor en kijkt verder dan zijn reguliere neus lang is. Mijn moeder komt al jaren bij hem.

 
@ Inge

Het Linus Pauling Preventiecentrum is een praktijk van de orthomoleculaire arts Walter Faché. Hij is werkzaam in de regio Gent.

Hij maakt vooral gebruik van voedingssupplementen en als je het forum goed volgt is inname van voedingssupplementen op termijn niet de beste oplossing. In jouw geval zou ik de aanbevelingen op het forum goed volgen en in het geval maatwerk nodig is, kan je nog altijd naar een natuurarts of arts die op het vlak van de combinatie van voeding en gezondheid deskundig is toe stappen.

Veel succes !

 
@ Vivianne: zie mijn eerdere post. Bijnieruitputting is geen grap en ondanks dat er goede leefstijladviezen kunnen bijstaan op het forum is het genezen van echte bijnieruitputting iets wat niemand solo zou moeten doen. Als is het alleen al om dat dat weer extra stress oplevert door onzekerheid. (laat staan de nodige begeleiding, voedings/bewegingsadviezen en supplementen + hun effect, duur etc.)

Ondertussen zie ik hier ook armour en hormoonzalf voorbij komen. Dat zijn niet eens meer supplementen. Dit is heftiger spul en vaak niet eens nodig.

Daarom kun je juist beter naar een goede kpni (orthomoleculair) therapeut toe gaan dan (natuur)arts. Die weten juist met dit soort chronische problemen raad en kunnen perfect advies geven omtrent beweging voeding en wellicht nodige (tijdelijke) suppletie.

kpni therapie is geen symptoombestrijding wat natuurgeneeskunde vaak wel is.

 
@ PvanUnen

Een grap is het zeker niet. Toch zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen,...

Met het lezen van en oppikken van cruciale info uit het boek van Wilson en het forum ben ik solo in geslaagd ! :wink:

Voor Inge lijkt me een consult bij een KPNI-therapeut dan ook beter dan bij Faché. Dat is de strekking van het verhaal. Als je het forum verder uitspit, komt hij er als arts niet altijd kritiekloos uit. Zelf zie ik voedingssupplementen als een tijdelijke aanvulling op een definitief bijgesteld voedingspatroon om de reden dat de resultaten sneller waarneembaar zijn.

 
@ PvUnen

Dit is al de tweede keer dat je natuurgeneeskunde wegzet als symptoombestrijding itt kpni. Is dat niet een beeetje kort door de bocht?? Ik denk dat dit ten eerste totaal afhankelijk is van de therapeut zowel bij een orthomoleculair als bij ng therapeut. Ten tweede zijn er maar weinig mensen die hun leefstijl en voeding in zoverre willen aanpassen dat je aan de oorzaak komt en is het dus ook afhankelijk van de client. Ng is holistisch en gaat wel degelijk op zoek naar de oorzaak of deze nu lichamelijk of geestelijk of tweeledig is. Ik denk zelf dat een combinatie van manuele behandelingen en eventueel tijdelijke ondersteuning van biopharmica of suppletie juist mooi zou zijn.

De arts waar ik in bovenstaande post naar verwees heb ik als tip gegeven omdat ik had begrepen dat Inge (en eventueel anderen) al aan de synthetische hormonen zit, en daar kom je ook niet 1-2-3 vanaf, in de tussentijd zou de dierlijke variant soelaas kunnen bieden.

 
Zelf heb ik het idee dat heel veel natuurgeneeskundigen en/of orthomoleculaire therapeuten niet op de hoogte zijn van de voedingsrichtlijnen zoals wij die hier op het forum kennen (volgens Weston Price). Dat zou niet stroken met wat we al weten.

Als ik wel eens een site bezoek van zo iemand en er staat info op over voeding dan kan ik me daar grotendeels niet in vinden.

En dat is erg lastig als je op zoek bent naar iemand voor advies.

Lia

 
@ Tanja: ik gebruik express het woord vaak ;) omdat er idd enkele mensen zijn aan beide kanten die uitzonderingen op de regels zijn. Ik scheer dus niet alles over 1 kam.

Ik ben bekend genoeg met natuurgeneeskundige opleidingen en beoefenaars om te willen beweren dat natuurgeneeskunde meer natuurlijke vervanging is/symptoombestrijding dan daadwerkelijke genezing. Het aantal natuurgeneeskundigen die ik heb meegemaakt die clienten JARENlang behandelen... dat is gewoonweg fout ook als is het natuurlijk.

Daarom adviseer ik mensen kPNI omdat de kans dan groter is dat ze binnen kortere tijd daadwerkelijk genezen ;)

@ Vivianne: Knap dat je met bijnieruitputting energie had om boeken en for door te spitten.

Superfijn dat je via de juiste weg voor je beter geworden bent! :D

 
@Yassir,

Ik ben de eerste om toe te geven dat er genoeg 'brood' natuurgeneeskundige rondlopen. Mijn punt is dat de opleiding die je volgt, kPNI of wat dan ook, geen enkele garantie geeft op de integriteit van de therapeut.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.820
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan