bijnierextract welk merk

Ik neem al meer dan een jaar dagelijks 8 (3-3-2) capsules adrenal in. (+ biergist en vit c) Ik voel me er goed op. Sinds de laatste maanden komt mijn menstruatie weer (beter) op gang. Ik merk wel dat ik de laatste maand bij mijn menstruatie erge rugpijn had. Alsof mijn bijnieren het niet echt konden trekken. Volgende week krijg ik weer mijn menstruatie en nu heb ik weer lage rugpijn... Moet ik nog meer adrenal slikken om mijn bijnieren te ondersteunen bij dit hormonaal proces? Het lijkt me dat ik al zoveel inneem? Iemand raad?
 
Er is heel veel over geschreven Fox19: https://duckduckgo.com/?q=adrenal+cortex+site:westonprice.nl&t=osx

Heeft iemand misschien voor mij tegen vergoeding enkele capsules Adrenal Cortex zodat ik deze kan uitproberen?
 
Mike, in jouw boek over bijnieruitputting schreef je dat een goed supplement voor de bijnieren Adrenanorm, dierlijk bijnier- en miltconcentraat is. Sta je hier nog steeds achter na alle ervaring en kennis die je inmiddels opgedaan hebt?
 
Adrenanorm heet tegenwoordig Adrenacomplex en is inderdaad nog steeds een prima supplement.

Mike
 
Dank je Mike!
Ik had zelf gedacht dat het minder goed zou zijn vanwege de toegevoegde vitamine A, waar ik toch wat huiverig voor ben daar dit bij overdosering ongunstig is.
Ik bestel deze eerst zodat ik voorzichtig wat uit kan proberen. Ik reageer overal extreem op en dit is nog een aardig bedrag om nog eens wat uit te proberen (in vergelijking met de Adrenal Cortex bij iHerb).
 
@Sampjes: ik vind magnesium stearaat zeker wel een probleem, maar niet als het om relatief kort uit te proberen is. Het zijn 'maar' 60 capsules en deze zijn nu even sneller besteld dan een potje Adrenal Cortex bij iHerb vandaan. De laatsten zijn ook nog een behoorlijk aan de prijs met daarop nog eens BTW en inklaringskosten.
Eerst maar eens zien wat deze capsules doen.

Ik ben er al wel vanaf gestapt om alle 100% goed, juist en gezond te doen. Dit is -voor mij- niet haalbaar.
 
@Mike

Hoe kijk je tegenover de toegevoegde vitaminen? Zijn deze niet 'isolationistisch' aangezien er geen vitamine D bij zit (voor de opname van vitamine A). En zijn het geen synthetische vitaminen?
 
Je kunt met supplementen niet winnen, er zitten altijd toevoegingen bij die je liever niet wil hebben. De voordelen wegen echter op tegen de nadelen.

Mike
 
@heksje: Klopt en echt in heel veel supplementen zit die magnesiumstearaat. Je komt er bijna niet meer onderuit!
 
Van al m'n supplementen heb ik nu nog alleen in de Betaïne HCL van Now magnesiumstearaat zitten. Het is dus wel te vinden, maar je moet goed zoeken. Vooral Now heeft het zo'n beetje overal inzitten.

Hierna ga ik een ander merk Betaine HCL proberen. Kijken of ik dat zonder magnesiumstearaat kan vinden.

Magnesiumstearaat wordt van beweerd dat het de natural killercells remt + dat het de opneembaarheid van het supplement nadelig beïnvloedt, ook als je zo'n beetje tegelijkertijd een ander supplement neemt wat geen magnesiumstearaat bevat.

https://thorne.com/purity-and-quality/supplement-facts

Mark
 
@Duimpje: ja de Adrenal van AOV is ook goed volgens Mike. Lees dit berichtje van maar: https://www.fatsforum.nl/topic/bijnierextracr/page/5/#post-127477

Uiteraard zit hier wel het vervelende magnesiumsteareaat in maar zoals Mike ook al aangeeft wegens de voordelen tegen de nadelen op. Het zal niet iets zijn wat je jaren neemt lijkt me. Met beleid moet zoiets een keer kunnen.

Ik neem al tijden geen supplementen in de capsule- of pilvorm meer dus deze enkele keer de Adrenal van AOV moet dan maar een keer kunnen.

@Poekie: Bedankt voor je aanbod Lia! Ik ben daar erg blij mee en heb je inmiddels een mailtje gestuurd.
 
Hier een filmpje wat laat zien wat magnesium stearaat doet met de absorptie van het supplement waar het mee vermengd is:



Er zijn meer filmpjes hierover te vinden overigens.

Nutri-meds adrenal cortex bevat geen magnesium stearaat bijvoorbeeld.

Mark
 
Omdat Lia (Poekie) precies op het juiste moment met haar lieve aanbod kwam om mij Adrenal Cortex te verzenden en omdat inderdaad magnesiumstearaat een stof is die ik het liefst geheel vermijd (bedankt Sampjes en Mark voor jullie reminders!!) heb ik de bestelling van de AOV geannuleerd.

Het is immers toch ook niet handig om twee middelen tegelijk uit te proberen dus ik concentreer me nu eerst op de Cortex van Nutri-Meds.

Heerlijk dat jullie allemaal telkens weer meedenken! :)
 
De Adrenal Cortex die ik van Lia heb overgenomen lijkt goed aan te slaan. Helaas is deze niet meer leverbaar bij iHerb.
Deze capsules bevatten gelatine van 'free range' runderen.

Zijn de Adrenal Cortex van Nutricology een net zo goed of zelfs beter alternatief? En weten jullie wellicht nog andere goede alternatieven?
 
Die van Nutricology is gemaakt van grasgevoerde runderen uit Nieuw-Zeeland, dus niks mis mee!

Mike
 
Even voor de zekerheid: indien je bijnieren overactief zijn, dan is een bijnierextract toch overbodig?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.839
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan