Voeding, zeker, en daarnaast ook... beweging:
De dame met de gediagnostiseerde dementie (Jody) gebruikt dan kennelijk een zuurstoftank tegen haar klachten:
maar bijv. ze gaat ook voortaan elke dag 5-10 km wandelen:
tijdens een wandeling pomp je net zo goed ook zuurstof in je lichaam:
je zou zeggen: dat is dan dubbelop, maar goed, beter dubbelop dan niet.
We kunnen het allemaal zelf doen -denk ik persoonlijk (back on track komen bedoel ik terug bij redelijk klachtenloos door het leven gaan):
dat denk ik zeker, maar een beetje hulp is altijd handig (bijv. zuurstoftank, maar alleen dat regelmatige wandelen was denk ik ook wel al genoeg geweest, maar ja je probeert op een gegeven moment alles als je zo aan de grond zit).
Over dementie als diabetes: ik heb het hier dacht ik al eens gehad over een franse film die ik zag:
die gaat ook over de relatie diabetes en dementie: beetje thrillerachtig:
vrouwelijk familielid spuit oudere man telkens in met insuline waardoor hij vergeetachtig wordt en ook niet zo goed contact meer kan maken met zijn jeugdvriend omdat zijn herinneringen verdwijnen.
Titel film:
Je n'ai rien oublié (ik heb niets vergeten)
- Jaar: 2010
- Regisseur: Bruno Chiche
- Gebaseerd op een roman van Martin Suter (Small World)
- Hoofdrol: Gérard Depardieu
- Genre: psychologisch drama / mysterie
De Amerikaanse man en de vrouw uit de youtubevideo van Monty hierboven eten nu volgens het vastenprincipe: ''
One Meal A Day'': OMAD trouwens: is tegenwoordig ook wat meer hip kennelijk te zien aan dat deze manier van vasten een afgekorte naam heeft al.