b12

http://melchiormeijer.wordpress.com/2013/05/30/trein-vegan-challenge-b12-doemscenario-en-o-ja-meryl-streep/

Weer een uitstekende blogpost van Melchior Meijer!

Quote:
Wie niet voldoende B12 krijgt, niet voldoende kan opnemen of een probleem heeft met de conversie en metabolisatie ervan, ziet om te beginnen zijn meyeline naar de filistijnen gaan. Niet te onderscheiden van MS en vermoedelijk lopen er heel wat MS-patiënten rond die eigenlijk ‘alleen maar’ B12 deficiënt zijn. Verder geeft B12 tekort (op celniveau) allerlei psychiatrische ziektebeelden. ADHD, anyone? Alzheimer, anyone? Nog een: B12-deficiëntie geeft bij vrouwen vrijwel standaard een vet positieve PAP smear. Lieve help


Quote:
De kinderarts met zijn ALS-achtige syndroom in deze film ontdekte net op tijd wat er met hem aan de hand was. Hij is voor de rest van zijn leven kreupel, maar hij leeft en hij functioneert


Quote:
Mensen die het geluk hebben dat hun B12-gerelateerde pathologie wordt onderkend – en dat zijn er niet veel, de meerderheid crepeert in totale onwetendheid over de oorzaak van de ellende – hebben vaak levenslang injecties nodig met farmacologische doses B12. Waarom? Meestal omdat ze één of meerdere van de zogenoemde intrinsieke factoren die nodig zijn om de vitale stof te kunnen opnemen en metaboliseren, ontberen. Waarom? Omdat de evolutie dit dodelijke ‘foutje’ nooit weg selecteerde? Hoogst onwaarschijnlijk. Mijn pseudowetenschappelijke vinger wijst naar… paukengeroffel, aanzwellend onweer, strijkers, koperblazers, Meryl Streep bij ondergaande zon in Kenia… tarwe. B12-tekort (absoluut of relatief) is een standaardcomplicatie van coeliakie. Te lang rondgelopen met niet onderkende coeliakie? B12 shots zijn een must, hoeveel biefstuk je ook eet. Sommige mensen hebben ook nog andere factoren nodig. Coeliakie is het topje van de ijsberg van tarweziekten. Je hoeft geen antilichaampjes in je bloed te hebben om te worden getreiterd door glutengeïnduceerde auto-immuniteit, weten we inmiddels dankzij onder anderen Cordain


Ik vraag mij af hoeveel mensen er op coeliakie worden getest en als deze dan negatief is weer naar hartenlust granen en gluten gaan eten denkende dat het daarom 100% oke is?

 
Interesant weer..wist niet dat een B12 tekort ook veroorzaakt werdt door een tekort aan maagzuur.

Beste oplossing is dus weer maagzuur verhogen door bijnierondersteuning,sole,appelazijn etc.

En ik neem aan ook met de goede voedingsmiddelen..waar zit B12 nog meer in dan in rood vlees?

 
Er zit heel veel in lever maar ook in eieren, vis en melk.

Het zit uitsluitend in dierlijke voedingsmiddelen.

Als je tijd hebt moet je het filmpje eens bekijken. Schokkend hoe (in dit geval zelf een dokter) iemand half invalide raakt en dood zou zijn gegaan als hij er niet op een gegeven moment was achter gekomen dat het aan een simpel B12 gebrek lag en niet aan een of andere auto-immuun ziekte.

Verder in het filmpje komen nog veel meer schokkende voorbeelden van zelfs zeer jonge kinderen aan bod.

 
@Ikke: ik kan het voor je uittesten óf het zinvol is voor jouw lijf om een supplement te nemen. Zo ja, welke het betse is voor jou. Is afhankelijk van reden van de verstoring. Dat kan medicijngebruik, tekort maagzuur, leeftijd en nog veel meer zijn. Als je oorzaak weet kan je die aanpakken. Anders blijf je slikken en wordt dat helemaal niet goed opgenomen door je lichaam.

 
Melk kan tevens opname van B12 remmen. Dat geldt voor gepasteuriseerde koemelk.

En tarwe/ gluten. En of die intrinsic factor werkt. Is dus van belang te weten waar de oorzaak ligt.

 
Ja je mag ook langskomen als je in de buurt van Amsterdam woont. Ik kan dat namelijk ook op afstand. En als je alleen deze B12 vraag hebt bied ik je dat kosteloos aan.

Ik vind op dit forum namelijk erg veel informatie met mogelijke oorzaken en verbanden die ik aan mijn protocol toevoeg en bij veel mensen uit de test komen.

Ik heb wel je echte naam nodig. mail die even (staat op mijn site, klik op Mtje links van mijn posts)

 
Ik spuit zelf iedere 3 weken of zonodig iedere week .

Heb gelukkig een hele fijne huisarts die met je meedenkt .

 
Ik kreeg jaren geleden ook maandelijks injecties. Totdat een vriendin van me testte wat de oorzaak was. Mijn maagzuur bleek de B12 af te stoten of i.e.g. reageerde dat niet goed op elkaar. Met een NAET consult heeft zij dat verholpen. nooit meer een injectie gehad.

Dan schrijf je wel fijn dat je arts meedenkt maar hij bestrijdt alleen het symptoom en gaat niet op zoek naar de oorzaak. Dat zou pas meedenken zijn!

 
Een Zweed die ik begin dit jaar ontmoette zei mij in een gesprek over vegetarisch eten dat vitamine B12 gewoon in de aarde zit en je deze via de huid opneemt als je met je handen en voeten in de aarde zit, zoals onze voorouders. Wie kan dit bevestigen? Maken dieren de B12 zelf aan of halen ze het ergens uit?

 
B12 wordt geproduceerd door micro-organismen. Misschien als er in de aarde veel uitwerpselen e.d. liggen en je daarna met ongewassen handen je vegetarische maaltijd gaat eten dat je nog wat binnenkrijgt. Maar ik zou er niet vanuit gaan.

 
net zoals andere voedingsstoffen komen deze vanuit de aarde via planten en groenten in ons lichaam. Die planten halen het uit de aarde. Maar geloof niet dat wij dat doen als je op blote voeten loopt. Dan zal je toch lang wortel moeten trekken totdat je wat binnenkrijgt :D

 
niet meer zoals vroeger.

http://isis-veganisme.nl/goedomteweten.php?subaction=showfull&id=1212283614&archive=&start_from=&ucat=2&

 
Mythe: B12 komt alleen van vlees

Uit planten kan de mens vitamine B12 halen, net als uit vlees. Het ligt er alleen aan hoe je ze laat groeien. Vitamine B12 komt voor in de aarde waar de plant op groeit. Als deze aarde goed bemest is dan komt vitamine B12 gewoon in de plant terecht. Maar sommige planten hebben van nature een hoog gehalte aan componenten die voor aanmaak van vitamine B12 zorgen; bijvoorbeeld peterselie, frambozen, gist, tempeh, smeerwortel en zeewier.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/80674-mythe-b12-komt-alleen-van-vlees.html

Vitamine B12 zit in feite niet in vlees noch in planten. Het zijn bacteriën die de aanmaak van vitamine B12 in het eigen lichaam bevorderen. Ja, je leest het goed: jouw eigen lichaam maakt vitamine B12 aan. Microben in de maag zetten voedingsstoffen om in vitamine B12. De mens heeft slechts weinig vitamine B12 nodig. Alle B12 die het lichaam wordt aanmaakt, wordt in de lever en nieren opgeslagen. Wanneer het lichaam een vitamine B12 tekort heeft, dan wordt het aangevuld met het opgeslagen B12.

 
Quote:
Uit planten kan de mens vitamine B12 halen, net als uit vlees. Het ligt er alleen aan hoe je ze laat groeien. Vitamine B12 komt voor in de aarde waar de plant op groeit. Als deze aarde goed bemest is dan komt vitamine B12 gewoon in de plant terecht



Ik geloof er niets van. Is dit ooit aangetoond?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.324
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan