Apocalyps/doemscenario

"dat komt omdat het kabinet de gaslevering volledig aan de commerciële markt overlaat"

--> opmaat naar communisme en markt weer in handen van de staat?

Overigens is het niet 'het kabinet' wat de gaslevering overlaat, maar die is voor de nos-sers al teveel boven hun petje. Staatskunde is niet hun sterkste vak, als ze zich er al ooit eens in verdiept hebben.

@Gaia : welk blikvoer heb jij en heb je eventueel een link naar een winkel hiervoor? Bedankt vast :)
@Heks: Ik heb veel kabeljauwlever, makreelfilets, sardines, zalm en tonijn in blik, verder veel peulvruchten en groenten (spinazie, boerenkool, rode kool, rode bieten, wortels) in glazen potten, maar ook heel veel verschillende soepen en wat fruit (kersen en ananas) en een 25 kg zak rijst. Ik heb dit overal en nergens vandaan, de rijst bij de biologische toko (https://www.biologischetoko.nl) en het blikvoer bij de Lidl en de Picnic (bij de Picnic hebben ze veel mooie glazen potten met groente, je moet dan even de Picnic app downloaden en je aanmelden, geen bezorgkosten).
 
Overigens: als het gas uitvalt valt stroom kort daarna en daarna dus ook water.
Praktische vraag daarover: aangezien we niet weten wat wanneer weer aangaat, is het dan verstandig om de stekker uit de CV ketel te trekken en pas weer terug te zetten als je elders in huis hebt getest dat beide weer werkt?
 
Praktische vraag daarover: aangezien we niet weten wat wanneer weer aangaat, is het dan verstandig om de stekker uit de CV ketel te trekken en pas weer terug te zetten als je elders in huis hebt getest dat beide weer werkt?
Ja, ik denk dat het beter is om stroom van gasloze ketel te halen.

Heb ik overigens geen echt bewijs voor
 
  • Thanks
Waarderingen: Luz
En als het gas nou uitvalt bij zeer zware vorst moet je dan het water uit je cv systeem laten lopen om bevriezing van de radiatoren te voorkomen?
 
En als het gas nou uitvalt bij zeer zware vorst moet je dan het water uit je cv systeem laten lopen om bevriezing van de radiatoren te voorkomen?
Hangt er vanaf hoe koud het in de woning gaat worden. Als je verwacht dat het dik onder nul komt is dat wel slim denk ik.

Radiatoren kunnen er wel tegen, denk dat de koppelingen een probleem kunnen zijn.

Ik heb het 1 keer gehad in vorige huis dat er een waterleidingpijp gesprongen was met min veel.

Das best kut
 
Hangt er vanaf hoe koud het in de woning gaat worden. Als je verwacht dat het dik onder nul komt is dat wel slim denk ik.

Radiatoren kunnen er wel tegen, denk dat de koppelingen een probleem kunnen zijn.

Ik heb het 1 keer gehad in vorige huis dat er een waterleidingpijp gesprongen was met min veel.

Das best kut
Oud huis, open vlakte, slecht geïsoleerd. Dan weet ik wat me te doen staat Zathras, dankjewel!
 
Oud huis, open vlakte, slecht geïsoleerd. Dan weet ik wat me te doen staat Zathras, dankjewel!
Zorg voor extra knel koppelingen om dingen te fixen als het weer goed komt.
Gasbrandertje, s39 en tin om te solderen.

Hou er rekening mee dat oude huizen, iig die van mij, ook nog wel eens 14mm pijpen hebben. Kun je eventueel ook met een 15mm knel vast zetten als je maar hard genoeg draait :) (uit ervaring).

Maar vroegtijdig leeg laten lopen is dan wel sneller :)
 
Oud huis, open vlakte, slecht geïsoleerd. Dan weet ik wat me te doen staat Zathras, dankjewel!
Dat heb ik ook uit 1380 met geen isolatie wel. Muren van 75 cm maar ik ga, echt de CV niet aftappen, draait op hout blokken en of pellets
Gas hebben we hier niet, en als ze de stroom uitzetten jammer dan, ik heb geen aansluiting....
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv
Dat heb ik ook uit 1380 met geen isolatie wel. Muren van 75 cm maar ik ga, echt de CV niet aftappen, draait op hout blokken en of pellets
Gas hebben we hier niet, en als ze de stroom uitzetten jammer dan, ik heb geen aansluiting....
In Frankrijk nog wel veel 14 mm pijpwerk:)
 
En als de stroom uitvalt heb ik ook niks aan mijn houtkachel die is aangesloten op de cv. Nou ja, gelukkig heb ik nog mijn zibrootje.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.432
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan