amalgaam vullingen

G

Guest

Guest
Ik heb 3 amalgaam vullingen, waarvan één tand zelf een groot gat heeft. De andere twee weet ik niet zeker of die ook een gaatje hebben.

Heb wel wat schrik om het eruit te laten halen en zou liever de tanden laten remineraliseren dmv voeding indien mogelijk, maar dan moet mijn gezondheid ook wel verbeteren. Tegelijkertijd kan het kwik mijn genezing ook vermoeilijken. Ik vraag mij ook af of dat kwik nog meer wordt opgenomen in het lichaam indien je tand vanbinnen al aan het 'uithollen' is. Ik heb ook gelezen dat die witte vullingen ook niet zo zuiver op de graat zijn.

Heeft iemand hier nog amalgaamvullingen of witte vullingen laten aanbrengen en wel of niet tevreden erover? En deed het iets merkbaars voor je gezondheid?

 
Beste Lekkerromig,

Ik heb 13 vullingen laten vervangen, van amalgaan in witte. Ik moet eerlijk zijn, ik weet niet of ik verschil merk, omdat de kwik best lang in het lichaam blijft hangen, dan spreek ik over jaren. Je kunt dit ontgiften met chlorella of tarwegras. Maar ik ben blij dat ik er vanaf ben, ander blijf je lichaam vergiftigen. Nou moet ik wel zeggen dat er toch altijd nog restjes na vervangen achter blijven maar dat is 5%. Maar daar neem ik genoegen mee.

 
Wow Jeroen, 13 vullingen, dat zijn er wel wat! 8O :)

En had je ook tandgaatjes in die tanden waar amalgaam in zat?

Ik heb sowieso nog zeoliet poeder en spirulina, dat helpt ook om te ontgiften. Ik zie wel op tegen de procedure om ze te laten vervangen..

 
Ja ik had volgens mij vroeger een slechte tandarts, het was elke keer raak. Voor mijn 10 jaar had ik al 10 vullingen. Ik had nooit tandpijn en toch werden er gaatjes gevonden. Ik vond het vreselijk om naar de tandarts te gaan. Mijn moeder had toen geen twijfel over de bekwaamheid van de tandarts toen der tijd. Ik ben overgestapt naar een andere tandarts en toen had ik geen gaatjes meer, alleen die deed weinig aan tandvlees. Maar toen ik er achter kwam dat het je gezondheid kon schaden. Heb ik in 4x alle vullingen laten vervangen, zo anderhalf uur per keer. Het nadeel is dat er vroeger flinke gaten werden geboord voor amalgaam om deze te founderen. Moet er nu ook veel composte in.

ontgifter is dwijlen met de kraan open als je vulligen er nog niet uit zijn.

 
Ik laat om het half jaar een amalgaanvulling verwijderen, nog 2 te gaan. Wel met gebruik van coverdam, zodat het kwik niet achter in mijn hals beland en extra afzuig ivm de dampen. Dit is bij een gewone tandarts, het liefst ging ik bij een biotandarts, maar te ver weg en te lange wachtlijst.

Ik gebruik wel spirulina en ik heb de H202. En dan maar hopen dat dit uiteindelijk rust geeft in mijn lichaam, weer wat gif minder.

 
@ Jeroen,

dat is wel extreem om voor je tiende al 10 vullingen te hebben, dan heb je nog niet eens al je melktanden verloren. Heeft die tandarts dan ook evenveel röntgenfoto's getrokken of gewoon zomaar beginnen vullen waar hij op zicht nodig vond?

Ik ken wel een 'holistische tandarts' in de buurt (ik plaats het tussen aanhalingstekens want volgens mij is ze niet holistisch genoeg. Ze gelooft bv dat tandgaatjes gecreëerd worden door niet te flossen), maar moet nog eens informeren hoe ze juist te werk gaat bij het verwijderen van amalgaamvullingen.

 
Ik heb twee vullingen, maar heb ik geen flauw idee of dat amalgaamvullingen zijn of niet. Dat is me niet verteld. Maar volgens mij gebruiken ze tegenwoordig amper amalgaam meer, toch?

 
Ik heb ze er een jaar of 3 geleden uit laten halen. Volgens het bioresonantie-apparaat reageerde ik slecht op kwik. Ik had ook wel een stuk of 6 kwikvullingen denk ik.

Ik heb in twee keer laten verwijderen. Nadat ik bij de tandarts was geweest ging ik dan gelijk weer naar de bioresonantie. Geen idee hoe het precies werkt, maar dit apparaat kon mijn lichaam ontgiften van de amulgaam.

 
misschien een domme vraag, maar heb me nog niet zo in dit onderwerp verdiept omdat ik geen vullingen heb (afkloppen)

Maar kun je deze laten vervangen door een normale tandarts? en wat doen ze er als vervanging in?

Mijn moeder moet over een aantal weken een vulling laten plaatsen, heb haar wel vertelt over het kwik, maar ze wist niet wat ze dan moest doen..

 
Houd er rekening mee dat amalgaamvullingen na zo'n 15-20 jaar geheid gaan lekken! De dosis kwik die vrij komt overschrijdt ruimschoots de maximaal toelaatbare dosis! Dat de overheid kwik in vullingen en vaccins toestaat is een grote MISDAAD!

Het woord kwakzalver komt van reizende medicijnmannen die kwik verwerkten in zalf. Het is een samenvoeging van de oude naam voor kwik (kwikzilver) en zalf. Kwik werd verkocht als middel tegen alle kwalen. Dat klopt, het is nl. dodelijk, HET giftigste metaal ter wereld!

Een van die reizende medicijnmannen was de grootvader van oliemagnaat John D. Rockefeller. Deze Rockefeller heeft het allopathische geneeskundige systeem de wereld in geholpen, waardoor ons tot op de dag van vandaag wordt wijsgemaakt dat kwik in vaccins en vullingen volkomen ongevaarlijk is. Wie is hier nou de kwakzalver?

Ik raad iedereen met amalgaamvullingen aan deze vakkundig te laten verwijderen door een biologische tandarts (www.nvbt.nl). Voor en na de verwijdering chelatietherapie toepassen, waarbij de gifstoffen uit het lichaam worden gebonden. Zoals eerder gezegd, de meest krachtige ontgifter is zuurstof in de vorm van waterstofperoxide en ozon.

Mike

 
Oke wat goed dat ik dat hier lees, want ik ga over een maand net beginnen met het verwijderen van mn amalgaamvullingen, dus die kan ik nog afzeggen en naar een biologische tandarts gaan. Bedankt voor de website.

Word dat eigenlijk net zo vergoed als de gewone tandarts?

 
Hier nog wat belangrijke info van een site die gelinkt stond op Ron Fonteine's site:

"

..

5.Waarom is de volgorde van vervanging zo belangrijk ?



Antwoord :

Het mechanisme wat hierbij een rol speelt is niemand nog echt duidelijk. Wel is door het vergelijken van de verloop van het proces na amalgaamverwijdering vast komen te staan dat de herstelprognose bij respectering van de aanbevelingen vele malen beter is dan wanneer dit niet wordt gedaan. De procedure van het bepalen van de volgorde is erg eenvoudig en ook de kosten van de benodigde apparatuur is relatief gering. Wanneer een tandarts deze meting niet wil doen is het verstandig net zo lang te zoeken tot er een gevonden is die wel hiertoe bereid is. Door aanhoudende druk door patienten zullen er hopelijk steeds meer tandartsen bereid zijn de procedure correct uit te voeren. Dit geldt tevens voor het testen van het nieuwe vulmateriaal en het zorgen voor een volwaardige afzuigingsinstallatie. Wanneer de patient er slecht aan toe is is het aan te raden de begeleiding te vragen van het Huggins institute omdat er dan aan alle voorwaarden voor herstel kan worden voldaan. Huggins Diagnostic Center 5080 List Drive At Centennial, Colorado Springs, Colorado 80819, 01-719-548-1600 USA.

Hieraan zit echter het nadeel van een flink kostenplaatje vast. Bloed kan voor analyse worden opgestuurd en de onderzoeken die ermee kunnen worden gedaan geven zicht op de tandheelkundige materialen die goed worden verdragen en welke supplementen absoluut als begeleiding van het verwijderingsproces moeten worden ingenomen.

6. Je hoort vaak dat witte vullingen net zo slecht zouden zijn. Wat is hiervan waar?

Antwoord :

Er zijn vele typen witte vullingen en ook vele verschillende merken. De samenstellende stoffen kunnen steeds varieren en worden door niet iederen even goed verdragen. In sommige gevallen is slechts een enkele soort geschikt. Wanneer een verkeerde vulling is geplaatst kunnen er de meest uiteenlopende reacties en klachten optreden en in dat geval doet een wiite vulling waarschijnlijk niet onder voor een amalgaamvulling. Het grote verschil is dan echter wel dat na verwijdering van de belastende witte vulling het probleem al gauw opgelost is, terwijl na verwijdering van een amalgaamvulling ook de in het lichaam geraakte kwik nog moet zien te worden geelimineerd. Om maar even gemakshalve niet te spreken van alle secundaire en verder gevolgen. Om een dergelijk drama te voorkomen is het dus verstandig het proces van verwijdering goed voor te bereiden.

..

"



Hebben jullie die witte vullingen hebben laten plaatsen deze ook eerst laten testen of je die bepaalde vulling wel kunt verdragen?

 
Witte composietvullingen komen tegenwoordig uit China en bevatten BPA, een chemische stof die plastic hard maakt. Dit is eveneens ongezond. Je kunt met vullingen niet echt winnen, er is altijd wel een nadeel aan verbonden. Price probeerde hiervoor te waarschuwen, maar niemand wilde luisteren en al helemaal de tandheelkunde niet, die gebaseerd is op een zakelijk winstmodel.

Ikzelf heb ook enkele witte vullingen. Ik ga er nu eigenlijk vanuit dat ik de vullingen vanzelf een keer kwijtraak en dat er zich op basis van mijn voedingspatroon een glazige beschermlaag heeft gevormd die de zenuwholte afdekt, zodat er geen sprake is van een open zenuw. Ik maak me eerlijk gezegd hier niet zo druk over, maar als je kwikvullingen hebt is dat een ander verhaal. Eruit met die dingen!

Mike

 
Ik vroeg mij al af of je het kwik eruit kunt laten halen zonder ze te vullen met een ander ongekend goedje, maar wat als het gat erg groot is? Bestaat er geen soort dekseltje of brugje die je voorlopig zou kunnen plaatsen om het af te dekken voor het misschien terug remineraliseert? Ofwel na iedere maaltijd met H2O2 erin spuiten..

 
Ozon is wat dat betreft effectiever, omdat dit een gas is en de tandstructuur penetreert. H2O2 is een vloeistof en gaat niet door de tand heen. De tandbuisjes die de tand van binnenuit voeden via het bloed kunnen nl. geinfecteerd zijn.

Mike

 
wat doe je precies met de ozon Mike? Rechtstreeks in de mond of krijg je genoeg binnen als apparaat aanstaat?

 
Rechtstreeks in de mond is beter, maar dit is gevaarlijk omdat het dan ook in de longen terecht kan komen. De zus van Janse heeft hier ervaring mee. Eerlijk gezegd raak ik dit niemand aan. Het apparaat aanzetten en elke hoek van de ruimte vullen met ozon is volgens mij het beste wat je kunt doen. Waren er maar meer tandartsen die met HealOzon werkten!

Mike

 
@ lekkerromig

Beide, hij heeft foto's gemaakt en gewoon door normaal in de mond te kijken gaatjes gevonden zelfs melktanden zijn geboord.

Maar even over tandartsen. Ik heb nu wel het gevoel dat ik bij een goeie zit, die al mijn vullingen op verzoek heeft vervangen, daarbij had ik nog een keuze qua verdovingen. Snelwerkendeverdoving is zeer toxisch voor het zenuwgestelte. Ik heb voor de langzame verdoving gekozen, iets minder toxisch. (je moet 5 minuten wachten tot de verdoving werkt) Maar je zou ook zonder verdoving kunnen boren, voor 1 gaatje is dat niet erg, maar een complete kaak met vullingen vervangen, is een verdoving wel wenselijk. Ik werd eerst naar een therapeute gestuurd met vulling en verdofings materiaal. Die heeft gekeken via een spiertest waar ik het beste op reageerde, en zo is het vullings materiaal gekozen.

Maar mijn tandarts was op vakantie, in die tijd was er een stukje van mijn kies afgebroken. Sja als bijna heel je kies uitgehold is word de tand zwak. Toen ben ik naar een andere tandarts geweest, en die nam gelijk foto's en die zei ik zie 2 gaatjes, hij zei afspraak maken? Dit heb ik niet gedaan, en ben maanden later naar mijn huidige tandarts geweest. En die had toevallig ook een foto gemaakt en zei dat alles goed was.

Sommige tandartsen zijn niet te vertrouwen, die willen alleen maar geld verdien.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.773
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan