amalgaam vullingen

Men heeft vaak keuze uit drie soorten verdovingsvloeistof:

•Septanest

•Scandonest (veilig te gebruiken tijdens de zwangerschap)

•Lignospan

Als ze zeggen dat het veilig te gebruiken is tijdens zwangerschap. Zou voor mij dit wel de voorkeur zijn.

Als je de amalgaam vullingen ga verwijderen, moet je enkele norit pillen vlak voor de behandeling in nemen, Mocht je resten inslikken worden de toxische overblijfselen gebonden aan norit zodat je het niet opneem in het lichaam.

 
@ Jeroen,

dat heb ik nog gehoord dat wanneer sommige tandartsen 'gaatjes' zien, een ander zegt dat er geen gaatjes te bespeuren zijn, dus een second opinion in dat geval is wel aan te raden.

Dat is wel goed om eerst de vullingen te laten testen en zien op welke je het best reageert (of het minst slecht). Ik vermoed dat mijn tandarts slechts één soort vulling gebruikt, maar ik ga wel eens informeren.

 
Ik kan dat bevestigen. Ik had zo'n tien jaar geleden ook twee gaatjes ("die moet je maar snel laten vullen"), maar had nergens last van. Ik ben toen van tandarts gewisseld en die zag geen gaatjes. Momenteel is er nog steeds geen gaatje bijgekomen volgens mijn huidige tandarts.

Ik heb wel een andere vraag. Ik kwam er laatst achter dat ik een amalgaamvulling heb (dit is de enige vulling ook). Raar eigenlijk want ik dacht altijd dat ik dit niet had, maar dit heb ik ook nooit gecontroleerd. Ik ben toen naar een biologische tandarts gegaan en deze gaf aan dat deze inderdaad 'stoorde'. Omdat het mijn verstandskies die amalgaam bevat die én scheef staat én lastig schoon te houden is én geen functie heeft (de andere verstandskies is niet doorgekomen) geeft hij het advies om gewoon de tand te laten trekken. Hier ben ik het ook mee eens omdat ik dan 'vullingvrij' ben en er hopelijk geen stoffen vrij komen bij het trekken van de kies. De biologische tandarts gaf aan dat dit bij een gewone kaakchirurg kan gebeuren en dat ik in dit geval niet naar een biologische kaakchirurg hoef. En dan komen nu de vragen :) :

1. Na het trekken zal ik allicht de holte schoon moeten houden in het begin, dit kan denk ik gewoon door te spoelen met keltisch zeezout en/of kokosolie?

2. En krijg ik dan antibiotica en is het slim dit te beperken óf juist niet en extra probiotica nemen? Ik drink wel gewoon rauwe melk dagelijks en eet rauwmelkse kaas

3. Is het beter om de pijnstillers te laten staan of wordt de pijn dan te erg? Zijn er natuurlijke varianten die minder slecht zijn?

 
Hoi Lampje, het begrip "biotandarts" is ook niet altijd een garantie voor kwaliteit jammer genoeg.

Een verstandskies laten trekken omdat er een vulling inzit of dat die stoort.

Ik kan niet overzien of dat voldoende argumenten zijn in het geheel van een overweging om een verstandskies te laten trekken versus te laten zitten.

Er zijn ook redenen om niet te trekken: kiezen en tanden houden de bloeddoorstroming naar de kaken op gang en zijn verbonden aan meridianen die weer met organen in contact staan.

Lees hier over de nadelen van het trekken van een (verstands-)kies: https://www.fatsforum.nl/topic/verstandskies#post-28819

(Vooral wat Hall Huggins erover zegt).

Ik zou ook voor het advies van het trekken van deze verstandskies eens gaan leuren voor een second opinion!

Deze tandarts kan je ook goed adviseren voor een tweede opinie: https://www.fatsforum.nl/topic/wo-7...e-tandarts-houdt-tandheelkunde-op-bij-de-huig

 
Inderdaad een cofferdam en het gebruik van een clean up. ( dat is een soort van stofzuigertje dan dampen en kwik deeltjes wegzuigt. Norit nemen van te voren is een goed idee.

Als je tandarts geen cofferdam of clean up nodig vindt ga dan naar een tandarts die het wel wilt doen. Jouw gezondheid is het belangrijkst.

Ik heb 4 kwik vullingen laten verwijderen door witte. Hou rekening met 1, 5 uur

 
Nou dat zijn heftige bijwerkingen die er vermeld worden! Ondanks dat zie ik het echt niet zitten om een verstandskies zonder verdoving te laten trekken. De vorige keer had ik geen bijwerkingen dus hier hoop ik weer op.

De reden dat ik er achter sta dat deze getrokken is, is omdat hij schuin staat en het hierdoor ook lastig maakt de kies ervoor goed schoon te houden. Er is bovendien ook heel weinig ruimte in de kaak. Ik heb de hoop dat wanneer deze kies getrokken heb en ik netjes volgens wapf blijf eten ik verder geen gaatjes meer krijg en ook niets meer van doen heb met de tandarts voorlopig :)

De tandarts heeft ook het principe van amalgaam verwijderen inclusief coverdam uitgelegd, maar vond dat in dit geval, wanneer deze kies getrokken zou worden niet nodig. Bij verwijdering van alleen het amalgaam zou hij dus zeker gebruik maken van een coverdam. Mijn eigen tandarts (niet biologisch) heeft al eerder aangegeven dat deze kies er mogelijk een keer uit zou moeten, maar daar had ik toen niet voldoende redenen voor. De biologische tandarts is dus eigenlijk al een second opinion waar ik meer vertrouwen in heb dan mijn eigen tandarts. Hoewel ik wel daarbij moet aanmerken dat het mijn huidige tandarts is die geen gaatjes zag waar mijn vorige tandarts dat wel zag.

 
Overigens heeft de biologische tandarts getest dat composietvullingen bij mij wel zouden gaan, in tegenstelling tot amalgaam. Hij gaf aan dat dit dan composiet zonder ijzervijlsel moet zijn. ijzervijlsel wordt blijkbaar vaak toegevoegd zodat de vulling op de foto is te zien. Echter heb ik ook al her en der gelezen dat composiet ook niet heilig is, maargoed, heb nog geen gaatjes die gevuld moeten worden dus dat is misschien voor latere zorg :)

 
Ik denk er ondertussen al een tijd over na om mijn vullingen te laten vervangen. Ik heb behoorlijke gezondheidsklachten en o.a. erg veel last van brainfog/vermoeidheid wat mij erg beperkt. Gisteren een grote pot groene gunpowder thee gedronken en vandaag is het verschrikkelijk. Veel meer last van de brainfog, geheugen van niets, emotioneel en somber, meer pijn in mijn lichaam. Deze reactie krijg ik ook als ik chlorella neem in en mineraal supplementen. Ik heb het idee dat deze dingen de mercury uit de vullingen trekt en vervoerd naar mijn hersenen.

Wat is dit lastig allemaal. Ik wil natuurlijk ontgiften maar niet de stoffen lostrekken en verplekken naar bijv mijn hersenen en andere weefsels.

Weet iemand hier meer van waar ik nu goed aan doe? Heb je zelf verbeteringen gemerkt met het vervangen van de vullingen?

 
Uit jouw voorsteltopic blijkt dat je een verzwakte leverfunctie hebt. Dit betekent dat je lever deze gifstof niet goed kan verwerken en via de ontlasting kan doen verdwijnen. Het enige wat het lichaam dan kan doen is zorgen dat de kwik z.s.m. uit de bloedstroom verdwijnt en ergens anders afzetten. Dat is dus een verplaatsing van het probleem die je alleen maar ellende oplevert. Jouw voornaamste prioriteit zou dan ook de lever moeten zijn, die moet eerst voldoende op krachten komen.

Mike

 
Hoi Asya, ik heb geen verbeteringen gemerkt sinds ik mijn amalgaamvullingen eruit heb laten halen in ik geloof 2009 ergens.

Alhoewel... heel langzaam ben ik toch wel uit een dal aan het kruipen.

Maar ik deed (doe) zoveel dingen tegelijk voor (mijn destijds abominabel) slechte gezondheid.

Als je de amalgaam eruit laat halen krijg je het volgende probleem: wat dan?

Tussengedachte: misschien wil je er geen vullingen meer voor in de plaats?

Ik ken mensen die laten hun tanden niet opnieuw vullen.

Het is wel zo dat de tanden zelf weer aangroeien/harder worden, maar dat duurt misschien heel lang?

Plus: ondertussen wil je misschien toch wel kauwoppervlak?

Als je composiet overweegt in de plaats van amalgaam: ik zou nog ff wachten want er schijnt in Zwitserland een composiet in omloop te zijn die veel minder giftig is dan de huidige composieten, waarin BPA nog de minst giftige stof is.

Dit citaat komt van een verslag van een recente lezing over biotandheelkunde:

Quote:
In composiet zitten nog veel slechtere stoffen dan bpa.

Er is een composiet dat veel minder schadelijk is voorhanden: beschikbaar in Zwitserland.

Het zal geimporteerd worden en het merk zal ook bekend gemaakt worden.

Het tussenproduct dat nu nog als minst schadelijk wordt aangemerkt heet Admira: dit product bevat geen BPA, maar andere slechte stoffen zitten er wel ook in nog.

Glasionomeer wordt veel gebuikt door biotandartsen maar heeft ook nadelen: per persoon dient te worden gekeken wat beter is: dat ligt per persoon verschillend.


https://www.fatsforum.nl/topic/wo-7...houdt-tandheelkunde-op-bij-de-huig#post-30977

 
Ik heb ook al van een tandarts gehoord dat er porseleinen vullingen bestaan, of is dat glasionomeer? Ik heb hele slechte ervaringen met alle tandartsen die ik ooit in mijn leven ben tegen gekomen. Volgens mij leiden ze allemaal aan kwikvergiftiging. Ze zeggen ook allemaal dat in hun eigen mond niks anders komt als amalgaam want dat is het beste voor je tanden. Kierewiet als je het mij vraagt.

Ik ben echt nog nooit naar een tandarts geweest zonder er ruzie te krijgen. Biologische tandarts was ook geen verbetering, die had hele grote posters voor fluorbehandeling hangen en toen ik geen fotos wilde maken omdat ik borstvoeding gaf zei ze ja maar dat is alleen van je hoofd he dat kan geen kwaad. Ja, mijn hoofd dat staat helemaal niet in verbinding met de rest van mijn lichaam ;-) . Mijn vullingen zijn ook een probleem, ik wil ze er uit maar ik ga er niet te veel over lezen want op het moment kan ik er niks aan doen.

 
Hoi Iklustvet: dank je wel voor je bericht.

Volgens mij is porselein geen glasionomeer.

Ik heb van iemand gehoord dat in porselein weer lood zit, maar of het klopt?

Ik las dat ook dat porselein goed zou zijn als vulling in het boek: the detox diet.

Een biotandarts die fluorbehandelingen geeft: het moet inderdaad niet veel gekker worden!

Wat ik zelf wel lastig vind ook is: als je vullingen laat vervangen, dan boren ook biotandartsen net zo makkelijk weer opnieuw verder je kiezen in.

En dat schijnt ook weer niet te hoeven http://ozontandzorg.nl/?p=informatie&sub=cases&lang=NL .

Er zijn zoveel aspecten die komen kijken bij als je eenmaal al vullingen in je mond hebt en wat dan de beste keuzes zijn.

Wie kun je vertrouwen als tandarts?

Dat is ook mijn grote probleem.

 
Ik heb vooral gehoord dat porselein heel erg duur is. Ja, tandartsen, echt, ik kan níet met die mensen overweg. Alleen de reactie al als je wil weten wat ze in je mond van plan zijn. Argh, ik ga er over ophouden!

 
Ook bij mij zijn ze al vroeg geweest met boren terwijl ik eigenlijk ook nooit last had van mijn tanden.. Resultaat is toch een heleboel zilver in mijn kiezen. Ik heb ze niet geteld maar denk toch dat het er een stuk of 10 zijn. Ook is de oudste zeker 20 jaar.

Ja lievergezond daar zeg je wat, ik wil het ook niet inruilen voor iets wat ook slecht is.

Ik probeer zo veel mogelijk de adviezen van dit forum op te volgen. Ik neem ook royalblue ice, selenium, jodium lugols en een leverdetox en regenerator sup. Verder neem ik meer vetten en weinig koolhydraten, uitgebreidere uitleg van wat ik doe o.a hier:

https://www.fatsforum.nl/topic/voor-en-na-de-invoering-van-wap-levenstijl

Wat zou ik nog meer kunnen doen? Weer een serie leverreinigingen?

 
@ Iklustvet:

Ik zou er niet over ophouden bij jezelf en jezelf goed informeren, maar dan is de vraag: waar begin je?

Hoe dan ook: de waarheid komt vanzelf bovendrijven.

En jij bent niet de enige die ermee zit, dus als veel mensen veel vragen gaan stellen, dan is er geen houden meer aan.

Ik las in een boek over een onderzoek gedaan rond 1926 -Toxemia explained, van Tilden (zou het veel anders zitten in die tijd dan nu?) dat tandartsen de beroepsgroep vormen met het laagste IQ -samen met paardenartsen: dus dat is dan lastig communiceren ook misschien?

Quote:
It has been remarked above that one of the chief causes of the unscientific nature of medicine and the antiscientific character of doctors lies in their inflate credulity and inability to think independently. This contention is supported by the report on the intelligence of physicians recently published by the National Research Council. They are found by more or less trustworthy psychologic tests to be lowest in intelligence of all the professional men, excepting only dentists and horse-doctors. Dentists and horse-doctors are ten per cent less intelligent.


Als je bereid bent zoveel giftige troep in de kiezen en tanden en lichamen van mensen te stoppen en ook jezelf te vergiftigen door in die gifdampen te gaan hangen: dan is wel de vraag: hoeveel kritische vragen heb je jezelf als tandarts durven of kunnen stellen?

 
Ik bedoelde dat ik ging ophouden met klagen ;-) Ja, als de tijd daar is zal ik mij goed informeren. Ik had dat willen doen voordat ik mijn eerste kind kreeg. Dat eerste kind kwam ongeplanned en de vullingen zitten er nog. Als ik ergens in mijn leven spijt van heb is het daarvan maar het is nu zo. Ik ga voorlopig dus nog niks opzoeken want ik kan niks zolang mijn dochter nog borstvoeding krijgt en ik vind die hele amalgaamkwestie heel stresserend. Mijn man heeft zijn vullingen wel weg laten halen.

Ja, dat van dat laag IQ heb ik ook al eens ergens gehoord. Het zijn ook geen echte artsen, het is puur handenarbeid, ze hebben twee merken antibiotica en als je daar een vraag over stelt zeggen ze bel maar naar de huisarts want dat weet ik ook niet. Als je pijn hebt zeggen ze het is een ontsteking, terwijl ze niet eens weten hoe een ontsteking er uit ziet!

 
@liever gezond:

Als je composiet overweegt in de plaats van amalgaam: ik zou nog ff wachten want er schijnt in Zwitserland een composiet in omloop te zijn die veel minder giftig is dan de huidige composieten, waarin BPA nog de minst giftige stof is.

Bedoel je de vulling diamond? Wat ik heb gelezen is dit nogal lastig gezien de tandarts verplicht word 5000 vullingen per maand af te nemen. Misschien is dit ondertussen gewijzigd.

Ik heb contact opgenomen met een biotandarts in de buurt om te vragen welke vullingen hij gebruikt. Verder ziet het er goed uit betreft de technieken en kennis op het eerste gezicht. Cofferdam en clean up, Green Label Dentistry.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.365
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan