amalgaam vullingen

Tandarts Abeling (bio-holistisch) in Eijsden maakt al gebruik van de composiet uit Zwitserland. Volgende week wordt bij mij de eerste vulling vervangen ik zal nog eens navragen of hij deze specifieke ook bij mij gaat gebruiken, omdat hij alles kinesologisch uittest voordat hij het inzet bij iemand.

 
Ja ben benieuwd. Zou je ook willen vragen hoe deze specifieke vullingen heten? En wat is het kostenplaatje? Het zal wel een prijzige onderneming zijn...

 
Asaya,

Heb een opg moeten laten maken en ben alleen voor de intake al over de 100 euro kwijt, dan nog 90 voor het testen en dan is er nog niks gebeurd ha ha.. naja alles voor een goede gezondheid. Ik heb hier jaren voor gespaard hoor, toen ik zwanger was en borstvoeding gaf kon ik het niet laten doen, daar ben ik nu al ruim 2 jr vanaf, maar het heeft tot nu geduurd voordat ik deze tandarts op het spoor ben gekomen die het verantwoord verwijderd. Ik neem pen en papier mee en zal naar de naam van de composiet vragen.

 
Hoi Tanja, dank je voor je info.

Aanvullende vraag: boort de tandarts ook je kies nog een keer verder uit voor die de vulling vervangt?

 
Als dat nodig is wel, vaak zit onder de vulling nog rommel. Hij heeft wel echt veel respect voor de tand en werkt vanuit zijn hart, dus ik heb wel vertrouwen dat hij het netjes gaat doen.

 
Nou, dat valt nog helemaal niet mee, dat verwijderen van je amalgaam :| . Ik wil die rommel niet in mijn lichaam en ik wil weten wat er met mijn tanden gebeurt, zodat ik het trauma van mijn kies helemaal mee ervaar dus: nee dankje tandarts geen verdoving (voor deze gezondheidsbikkel): jemaghierzekernietvloeken, dus vul zelf maar in, wat een :evil: gevoel is dat zeg, maar ik heb het overleefd en zit nu met een glaasje rescue remedy na te trillen.

Onder de oude vulling zat dus een ontsteking en het zag er niet uit, vies, bruin, rottende ellende, niet goed. Geen wonder dus dat ze nog moeten naboren. Had uiteindelijk mijn zenuw bijna zo ver aangetast dat het een dode tand had kunnen worden. Dus blij dat het eruit is. Ik had de primeur met de Zwitserse composiet cmf van de firma Saremco, lievergezond.

 
He Tanja, goed dat het gebeurd is ondanks de schrik!

Dank voor je beschrijving.

Sterkte met bijkomen.

 
Nou sterkte ermee, hoop dat de pijn snel weer wegtrekt, Tanja. Goed nieuws voor mij, ik hoorde dat mijn tandarts hier ook mee werkt sinds een paar maanden! Was je veel kwijt? Ik ben al even niet meer bij de tandarts geweest en heb geen idee meer wat zoiets kost..

 
Stoer hoor! Wel mooi dat de ontstekking en troep die eronder zat nu ook is schoongemaakt. Maar zonder verdoving, ik doe je t niet na....

 
Asaya, ik ben van schrik vergeten te vragen wat het kostte, maar zal het je laten weten zodra ik dat weet.

Ik wist kort na de behandeling niet of ik de volgende er ook zonder verdoving uit zal laten halen, maar ben nu heel blij dat ik het zo heb gedaan. Zo weet ik dus ook wat een impact het heeft op je tanden en je lijf. Ze worden er een voor een uit gehaald ook om die reden, er moeten bij mij minstens 5 weken tussen.

Echt pijn deed alleen het laatste stukje boren tegen de zenuw aan. De tandarts en assistente zaten ondertussen tegen elkaar te vertellen dat ik een wel heel hoge pijngrens had dat ik geen verdoving nodig had en dat ik wellicht niet zo goed in touch was met mijn lichaam. Ha, en of ik dat was, maar ja met zo'n klem in je bek kun je niks zeggen en ik was bang dat ik dan als nog een spuit zou krijgen als ik begon te piepen. Naderhand wel even duidelijk gemaakt dat dit toch echt wel een zeer pijnlijke aangelegenheid was geweest en het zweet op m'n rug als bewijs.

 
Jeetje Tanja wat onwijs goed van je!

Dat zou ik echt niet durven,ga nog liever een keer bevallen.

Hebben jullie geen aanvullende tandartsverzekering dan?als ik weet dat ik wat aan mijn tanden ga laten doen sluit ik daar een aanvullende verzekering voor af.

 
Danielle,

Ha ha, ik ben er nog steeds niet helemaal uit of de belasting van het trauma opweegt tegen die van de verdoving.

Ik ben dit jaar overgestapt van zorgverzekering en kon me niet goed aanvullend bijverzekeren, omdat ik naar alle eerlijkheid de vragenlijst heb ingevuld dat ik een brug nodig zal hebben binnen 2 jaar ivm dode kies. Toen kon ik me nog maar voor max. 250 euro bij verzekeren, daar ga ik het niet mee redden helaas. Weet je wat het is, de verzekering kost voor mij bv 12,45 per maand, dat is ongeveer 150 euro per jaar, en ik krijg 80% tot een max van 250 vergoed. Het is meer dan niks(100 euro), maar ergens voel ik me toch een oor aangenaaid.

Oh ja Asaya, nog geen afrekening ontvangen. De vastgelegde tarieven staan wel op z'n site, maar het is me niet helemaal duidelijk wat er nu precies gedaan is bij mij, omdat iedere handeling apart in rekening wordt gebracht en ik dat jargon niet helemaal beheers. De precieze bedragen hou je tegoed.

http://www.bio-holistischetandheelkunde.nl/wp-content/uploads/Tarieven-2013.pdf

 
Tanja, je bent een bikkel, maar een verdoving zou ik je toch aanraden, dan erna maar wat meer ontgiften. En een gezond lichaam kan wel wat verdovingsvloeistof verwijderen denk ik. Maar het blijft jou keus.

 
Dudink, ik ben me echt nog aan het bedenken. Heb nog nooit een verdoving genomen voor een vulling en het was altijd pijnloos, hooguit irritant. De vulling die ik nu heb laten vervangen was de grootste de andere 2 vallen mee. Ik overleg nog wel met de tandarts.

 
Ik ben echt een watje op dat gebied, heb nog nooit iets gedaan zonder een verdoving, gelukkig heb ik in 2 jaar tijd me hele gebit laten renoveren alle amalgaan eruit laten halen. Mijn gebit is ook altijd heel gevoelig geweest dat is nu heel anders. Ik heb nooit problemen met de verdoving gehad, maar was me ook niet bewust van de gevolgen hiervan.

 
He bedankt voor het vermelden wat het je gekost heeft. Moet je nu nog meer kiezen?

Ik heb inmiddels mijn eerste consult achter de rug en binnenkort bespreken we hoeveel het ongeveer in totaal zal kosten. Dit moet er echt uit. Als ik kijk hoe ik reageer op bepaalde supplementen zoals chlorella en alfa liponzuur en gecheleerde magnesium, die sups die je helpen te ongiften, dan krijg ik daar enorme klachten van. Nu weet ik dat dat het kwik kan verplaatsen en naar je hersenen kan transporteren. Dat is nog erger natuurlijk. Dus eerst alles eruit en dan ontgiften.

 
Goed dat je ze er ook uit laat halen, zeker als het je zo belast. Ik moet nog 2 kiezen en een dode kies laten trekken (wees gerust mét verdoving), vooral die laatste wordt een aderlating ben ik bang, niet het trekken natuurlijk maar de prothese. Een lijk in mijn mond hebben is ook geen optie, dus vooruit dan maar.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.171
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan