afvallen

G

Guest

Guest
Hallo, ik wil weten hoe ik het beste af kan vallen in gewicht met rauwe melk en Yoghurt. Ik eet smorgens een lekkere smoothie van melk en yoghurt en kokosolie, ei kokosvezels en smiddags meestal een paar rijstwafels met kaas, 's avonds wat groente en vlees.

Ik wil heel graag afvallen want ik weeg veel te zwaar. Wie kan mij helpen?

Jolanda.

 
Je koolhydraatinname (suiker, zetmeel, fructose) tot een absoluut minimum beperken en je vetinname verhogen. Dit is vaak een ommeslag in denken voor vrouwen die zeer zwaar zijn gehersenspoeld met de boodschap dat vet vet maakt.Je kunt niet dik worden van iets wat je verbrandt, dus word een vetverbrander!

Mike

 
En zorg dat je veel blijft eten. Wanneer je te weinig eet gaat je metabolisme ook omlaag en wanneer je dan op normaal niveau eet komt het er weer bij. Het bekende jojo effect.

 
Was het maar zo simpel. Sinds ik in januari begonnen ben met WAPF ben ik ruim 7 kilo aangekomen en ze gaan en niet vanaf, wat ik ook probeer. Als ik te laag in koolhydraten ga voel ik me zeer slecht, moe, slap. Dus ik neem toch een beetje koolhydraten elke dag. Ik eet zo veel mogelijk vet maar afvallen is er niet bij. Lastige leeftijd 49 jr. en vrouw zijn, denk ik.

 
Je schildklier werkt te traag. Je zou gebaat zijn bij een ondersteunend protocol van dierlijk schildklierhormoon met dierlijk bijnierextract. Het laatste is zonder doktersrecept verkrijgbaar, het eerste helaas niet. Ikzelf ken maar 1 kundige arts die een goed protocol voor je kan opstellen en schildklierhormoon kan voorschrijven en dat is Ron Velthuis in Zutphen.

Mike

 
Overigens is 7 kilo erbij nog niets. Ik ben van 75 kg naar 85 kg op WAPF en op een gegeven moment zelfs 90 kg! Mijn lichaam moest noodzakelijk bijbouwen omdat ik als vegetarier een overduidelijk eiwittekort had en eiwitten zijn bouwstoffen. Bedenk dat dit de bot- en spierstructuur ook ten goede komt en dit is MAGERE LICHAAMSMASSA die zich wel vertaalt in gewicht! Momenteel weeg ik 86 kg, nog altijd 11 kilo meer dan de 75 kg waar ik als vegatarier op zat. Misschien moet je je minder focusen op gewicht, maar op gezondheid. Ik voel me prima met mijn 11 kilo meer!

Mike

 
Micave, wat veel blijven eten? Want koolhydraten zijn dat niet. Ik drink 1,5 liter rauwe zuivel. En ik eet een aantal rijstewafels want anders krijg ik teveel koolhydraten binnen. Wat kan ik nog meer eten wat geen koolhydraten bevatten?

Want als ik alles bij elkaar optel kom ik zeker aan de 100 koolhydraten per dag.

Jolanda

Ik blijf hoop houden, dat zeker!

 
Ik ben geen deskundige wat betreft WAPF maar uit ervaring weet ik wel dat je ook van gezond voedsel gewoonweg TE veel binnen kunt krijgen.

En verder klopt het ook dat als je lichaam een enorm tekort aan voedingsstoffen heeft je zeker in het begin gaat aankomen, totdat er weer een gezond evenwicht is.

Mijn mening is dan ook: blijf wel gezond eten, maar let eens op je porties en op je verzadigingsgevoel. En misschien een wandelingetje extra?

Zelf ben ik het afgelopen jaar afgevallen, en ik ben juist volle produkten gaan gebruiken. Alleen zijn mijn porties kleiner geworden dan ik gewend was, (maar mijn porties waren gewoon te groot) en heb ik mijzelf afgewend 'door te eten omdat het zo lekker is', en ben ik veel meer gaan bewegen (maar geen sportschool of zo)

Maar zoals gezegd: dat was niet met WAPF. Hoewel ik nu ook niet aankom, nu ik mij aan WAPF probeer te houden. Ik gebruik slagroom en roomboter maar geen liters of kilo's, zeg maar.

 
Jolanda,

Vervang de rijstwafels voor iets anders (ik ben geen fan daarvan, te gemaakt) en probeer veel vlees, vis en vetten te eten. Probeer wat witte rijst anders voor de Koolhydraten en af een toe een keer een stukje fruit, liefst zuur fruit. Mijn ervaring tot nu toe is dat ik zoveel vlees, vis, groenten gevogelte en vet kan eten als ik wil met deze manier van eten.

Maar zoals Mike ook al zegt. Je gewicht zegt niet zoveel maar probeer te kijken hoe je je voelt. Als jij jezelf beter voelt maar zwaarder wordt is er niks aan de hand. Het enige wat telt is je gevoel en gezondheid en niet een nummer op de weegschaal.

Anders moet je een keer je vetmassa laten bepalen. Misschien neemt je vet wel af maar je spiermassa toe en dat houdt in dat je zwaarder wordt. De dichtheid van spierweefsel (dus het gewicht per cm3) is hoger dan die van vet. Ook kan het zijn dat je vochthuishouding anders, en misschien wel gezonder wordt.

Zelf heb ik helaas het tegenovergestelde en ben ik erg veel gewicht verloren terwijl ik al dun was. Dus veel bezorgde gezichten in mijn familie helaas over het 'ondergewicht'. Zolang ik mij beter ga voelen probeer ik daar niet teveel waarde aan te hechten. Ik denk dat het over een langere periode wel weer goed komt.

 
He Jolanda,

Probeer niet te snel te gaan..

Ik zou ook het liefst heel snel gaan en niet teveel aankomen.

Je bent pas begonnen om anders te gaan eten, probeer het de tijd te geven.

Ik ben het met jou een Micave, gezondheid is het allerbelangrijkste!

 
Dierlijk bijnierextract ben ik al aan het slikken, maar naar Zutphen afreizen is voor mij nog wel een drempel.(qua afstand en financiën)

Maandag wordt mijn vetmassa weer gemeten, na 8 weken. Ben benieuwd.

Ik voel me in zoverre goed dat ik veel minder pijn in mijn gewrichten en spieren heb dan een half jaar terug. Maar de sombere gevoelens en moeheid spelen me nog wel parten.

Ik ben tegenwoordig wel meer en langer gaan wandelen en daar voel ik me wel wat beter bij.

(Met goede muziek tijdens het wandelen, dat werkt voor mij erg ontspannend).

En ik weet het: gewicht is niet het belangrijkste, maar ik ben nu eenmaal een vrouw en ook een beetje ijdel, dus mijn dikke buik zit me gewoon in de weg!

Maar ik troost me inderdaad met de gedachte dat het allemaal wel goed komt.

Dus Jolanda: inderdaad, je moet niet te snel willen, eerst aan je gezondheid werken en dan komt het afvallen hopelijk wel.

 
@ Marianu,

Dat ijdele herken ik ook hoor. Wat fijn dat de pijn al zoveel minder is en dat dat weer ruimte geeft tot langere wandelingen maken.

Is er geen topic met alle positieve resultaten die al bereikt zijn?

 
Volgens mij is het beter Weston price niet op te vatten als een dieet om af te vallen of aan te komen. Hoogstens om gezond te eten. Ik was eerder ook 15 kg aangekomen door meer vet en minder koolhydraten te eten. Ik laat het liever niet opnieuw zover komen. Ik voelde me helemaal niet lekker met die extra kilos.

 
Ik viel al vrij snel behoorlijk af, tot 54 kilo, en dat zonder bewegen hoor. Toen stopte het afvallen, en ik heb het gevoel dat dit het gewicht is wat bij mij past.

Ik denk dat het lichaam uiteindelijk naar een gewicht gaat wat bij je past, en dat hoeft niet een gewicht te zijn wat in je hoofd zit of bij het huidige modebeeld past.

 
Sorrie Dirtsa,

Dat bedoel ik ook niet! Aan een modebeeld kan ik me toch niet houden als je al 130 kilo weegt.

Ik heb al heel wat lichamelijke klachten en eet al 2 jaar zonder suiker en e nummers. Dus vandaar mijn vraag, want het is een levenskwestie geworden. Ik heb medicijnen voor 't hart omdat ik in 2005 een infarct heb gehad en vroeger een aantal t.i.a.'s.

Zonder restverschijnsel alleen met schade natuurlijk.

groet van Jolanda

 
jolanda, het was geen persoonlijke opmerking hoor, meer een algemene. Maar ik kan mij voorstellen dat 130 kg echt in de weg zit. en dat je graag af wilt vallen.

Heb je Mike al eens gevraagd voor een persoonlijk stappenplan?

 
Dirtsa,

Ik heb dit forum opgezet zodat ik niet gebombardeerd word door persoonlijke hulpvragen. Op deze manier kan ik mensen van algemene informatie geven en de specifieke informatie hoeft niet alleen meer van mij te komen, maar ook van andere forumleden, zoals jijzelf. Ik heb geen tijd voor persoonlijke stappenplannen, behalve als je mij specifiek inhuurt als voedingcoach.

Mike

 
Dank jullie wel voor jullie steun wat ik hier op het forum vind. Zo kom ik steeds dichterbij mijn gezondheid. Ik ben heel spiritueel ingesteld en weet dat er altijd hulp is voor iedereen. Alleen men moet het zien.Zodoende kom ik ook op het forum want het helpt me wel. Ik verwacht niets van een ander.We zijn op de aardbol voor onszelf, en daar moet ik het mee doen. Daar ben ik blij mee. Want het zit nu eenmaal in mijn karakter om er goed voor te zorgen. Dat is anders geweest toen ik jong was, ik ben trots dat ik die ervaring gehad heb. Ik heb respect voor andere mensen en door mijn ervaring begrijp ik heel veel.Ik hoop dat ik veel voor andere kan betekenen over een tijdje omdat ik dan ook specifieke informatie kan geven net zoals jullie kunnen doen.

Jolanda

 
Hoi Jolanda,

misschien kan je nog niet goed ontgiften van de e-nummers van vroeger en de medicijnen en komt er behalve die medicijnen niks nieuws in maar krijg je het er nog niet uit. Je lichaam slaat gifstoffen op in je vetcellen als het niet ze niet meteen eruit kan werken. Als je lever schoner wordt kan zij ook meer gifstoffen uit jouw lichaam gooien.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan