afvallen

Hé Kaaskanlekkerzijn,

Ik weet dat ik mezelf tegenwerk met de medicijnen, vorig jaar deed ik 8 maanden lang elke maand een leverreiniging van andreas Moritz. En ik ben heel wat steentjes verloren. Doordat ik andere verplichtingen had vanaf Oktober ben ik even gestopt.

Maar ik denk wel weer te beginnen, dat is erg goed van je om mij daaraan te helpen herinneren.

Dat ga ik weer oppakken, en ik ben hele blij dat ik me met de rauwe melk en zuivel vele vrolijker voel. Beweeg me beter en dat is erg belangrijk. We hebben net een pup gekocht dus loop ik meer buiten.

groet van Jolanda.

 
hoi Jolanda,

Dat je die medicijnen nu slikt kan ik me wel voorstellen (al ik heb zelf eerlijk gezegd nog nooit medicijnen hoeven slikken), maar uiteindelijk moet je er wel vanaf kunnen komen. Ik hoop dat je met leverreinigen er meer uit kan gooien dan er in komt, dat bedoelde ik ook met mijn vorige post maar dat heb je denk ik al begrepen.

 
Nu is dat alweer 10 maanden geleden, ben helemaal overgestapt op koolhydraatarm eten, veel vet. Geen gram afgevallen en nu op het punt staan om te beginnen met een schildkliermedicatie. Ik kom alleen maar bij en het moet eraf. Ik weeg 135 kilo en ik wil dolgraag afvallen. Het is veel te zwaar om zo te leven...

Ik word heel moe van het sjouwen van mijn lichaam. Maar hoe goed ik ook mijn best doe met mijn voeding. Weet iemand mij nog op ideeen te brengen?

groet van Jolanda

 
hoi Jootje,

ik ken iemand die ongeveer hetzelfde gewicht had als jij, had als kind hele traumatische ervaringen gehad, ze is nu rond de 50.

Zij heeft zich door iemand energetisch laten helpen met haar schildklier en daarna lukte het haar af te vallen. Het begon wel als crash dieet, ze at 6 appels per dag en verder volgens mij niets als veel water en weet ook niet of ze dat zelf verzonnen had of iemand anders.

Ik wil nu niet zeggen dat je alleen appels moet gaan eten.

Misschien kan je energetisch iets voor jezelf doen, dus een therapeut op te zoeken.

Ik kan me voorstellen dat je minder gewicht mee wilt zeulen, dat is slopend voor je energie enz.

 
In jouw voorsteltopic schrijf je:

Quote:
Nu 46 jaar oud, moeder van 2 dochters. Van 14 en 18 jaar oud. Bijna 22 jaar geleden werd mijn eerste dochter doodgeboren, voorheen had ik op mijn 16'de al mijn eerste t.i.a. Toen ik 22 jaar was heb ik een zwaardere hersen-infarct gehad en in 2005 een hart-infarct. Na de herseninfarct heb ik een jaar in hoge dosering prednison geslikt en zijn ze door meerdere onderzoeken nooit achter 1 of ander oorzaak gekomen.


Er speelt dus al heel lang een en ander, zowel op lichamelijk als op emotioneel gebied. Ik denk dat het aspect 'leren loslaten' zeker een grote rol speelt.

Mike

 
Nu Mike daar zeg je nog wat, je zou het bijna denken dat het daaraan zou liggen. Loslaten kan ik heel goed, ik moest en moet wel. Alleen mijn zwaarlijvigheid wil daar totaal niet naar luisteren jammergenoeg. Ik weet dat als ik hier sterf pas zie hoe mooi ik in werkelijkheid ben, want dat voel ik wel. Wat ik met me meezeul kan ik loslaten wanneer ik overga.Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest en die zag schildkliermedicatie niet zitten ( ik ook niet) En medicatie om sneller te ontlasten zagen we samen niet zitten.

Ze heeft me een verwijzing voor een obesitas-kliniek gegeven. Ik stuur het op en dan zal ik wel kijken wat er op m'n pad komt. Ik zal eens naar een energetisch therapeut gaan zoeken.

Jolanda.

 
Wat eet je dan allemaal op een dag? Sommigen denken hier dat je onbeperkt, of tot je misselijk wordt, kan blijven eten. Echter, te veel hoe gezond ook, zal je zeker niet doen afvallen.. Het klopt dat het moeilijker is om te veel te eten als je gezond eet, maar het is zeker mogelijk. Niet eten als je geen honger hebt en stoppen als je geen honger meer hebt was voor mij erg effectief, hoe logisch het ook klinkt :)

 
Nuchter : glas water met sole en appelazijn en h2o2. 1/2 uur niks.

Mok thee,

voor het eten een cayennepeper capsule.

1 ei met 70 gram groente meebakken in de kokosolie / roomboter. meestal is dat courgette en een beetje rode ui.

Tussen door water met citroen/meloen, thee o.i.d. soms een koffie met slagroom. op mijn werk eet ik wat fruit zoals banaan/ appel/ peer.

's middags neem ik een salade van ijsbergsla en radijs en komkommer. Daar doe ik 100 gram kipfilet doorheen. Beetje mayo, kruiden. en zure bommennat. wat olijfolie

's avonds eet ik groente met vlees gebakken in de kokosolie. meestal zonder rijst. aardappels en brood eet ik al heel lang niet meer.

In de avond thee/ koffie met slagroom.

honger heb ik niet,

Jolanda

 
Welke schildkliermedicatie zie je niet zitten, synthetisch?

10 maanden geleden als ik het zo hier lees gaf Mike door: Je schildklier werkt te traag. Je zou gebaat zijn bij een ondersteunend protocol van dierlijk schildklierhormoon met dierlijk bijnierextract. Het laatste is zonder doktersrecept verkrijgbaar, het eerste helaas niet. Ikzelf ken maar 1 kundige arts die een goed protocol voor je kan opstellen en schildklierhormoon kan voorschrijven en dat is Ron Velthuis in Zutphen.

Jolanda ben je te zwaar omdat je alles te lang laat rondhangen, daar bedoel ik mee pak de zaken nu eens mee aan. Misschien heb je wel wat losgelaten, maar aan de andere kant heb je iets in je lichaam opgeslagen van niet verwerkte woede en misnoegdheid.

Je kunt ook de melkkuur een keer uitvoeren. En je kunt oxy powder pakken voor je ontlasting, om alles is goed op gang te brengen. Daar hoef je niet voor naar een obesitas-kliniek!

En bottenbouillon dat is ook belangrijk voor je spijsvertering en darmen.

Ik zie bij wat je eet dat je geen kefir of rauwe melk of orgaanvlees of bottenbouillion pakt. Die zijn juist belangrijk voor de enzymen en de mineralen en vitamines en gelatine etc.

 
Ik ben bij de paleo man Evert Berkelaar geweest in zoetermeer .Hij vertelde me te moeten stoppen met de rauwe melk en dat heb ik gedaan voor hetzelfde probleem. Afvallen deed ik weinig.Jodium van lugoll's gebruik ik wel eens in de week. levertraan ook.

Ach en de woede waartegen ?? Nee hoor , ik ben niet boos, ben zelfs heel positief ingesteld!

De ontlasting gaat ook wel met mijn appelzazijn 's morgens. kippelever eet ik ook wel eens in de paar weken. Ik kan die schildklierhormon eens proberen, hoe heet dat? Ik heb zoiets vanmorgen gelezen. De obesitaskliniek zou kunnen werken met een maagbandje of zoiets. Maar ik eet toch al niet zoveel. Ach ja..

Jolanda

 
Ik vind het eigenlijk erg weinig wat je eet. Je lichaam heeft hoe gek het ook klinkt brandstof nodig om te kunnen verbranden. Ik denk dat je je porties echt wel wat groter mag maken. En ik zou stoppen met koffie en fruit!! Probeer je salade met vis/vlees/kip en avocado, eieren en kaas wat uit te breiden.

En doe je aan sporten/bewegen??

 
Ik mis in het stukje de vetten en bedacht ook dat het weinig is dat je eet.

Ik ben een rasoptimist. Van de week nav een cursus op het werk kwam dat ook weer naar voren. Maar... Ik heb een gal en leverprobleem. In mij dagelijkse doen en laten zit er geen woede of agressie in mij. Maar nu na maanden zuiveren, mezelf beter voeden komen er af en toe toch nog (verwerkte) zaken naar voren. Tijdens de voorlaatste zuivering heb ik het lichamelijk erg pittig gehad en omdat ik wakker was werd ik me opeens ook weer bewust van onbenoembare woede. Dus niet gekoppeld aan situaties of gebeurtenissen.

Wil je geestelijk goed in orde zijn dan dien je lichamelijk ook gezond te zijn. Het ene heeft altijd bij mij voorgelopen op het andere. Nu wordt het tijd voor de complete balans!

 
Ik mis ook in je voeding vetten en...calorieen! Je eet niet te veel, maar te weinig! Zo breng je je lichaam in 'spaarstand', waardoor je alleen maar in gewicht toeneemt. Daarnaast is cayenne een nachtschade, die neurotoxines bevat en ontstekingsprocessen in de hand werkt. Dat zo'n Paleo-man je van de rauwe melk af wil helpen, heeft te maken met de (foutieve) Paleo-visie dat melk een neolithisch voedingsmiddel is en om die reden dus per definitie niet deugt. Inmiddels zijn er ook Lacto Paleo's in Amerika die beseffen dat melk weliswaar pas zo'n 10.000 jaar gedronken wordt, maar dat het een voortzetting is van wat de paleolithische mens altijd al tot zich nam, nl. dierlijke vetten en eiwitten. Het probleem is granen, niet de melk.

Mike

 
Quote:
e kunt niet dik worden van iets wat je verbrandt


Dit snap ik nog steeds niet. Je verbrandt vet, maar je lichaam hoeft het niet allemaal te verbranden, het kan het toch ook gewoon opslaan?

 
Om je vetverbranding op gang te krijgen zou je periodiek vasten eens kunnen overwegen. Is ook heel paleo. Even doorbijten de eerste dagen maar heel gezond en ook zeer effectief! Kijk hier bijvoorbeeld eens: fast-5

 
Bastiaan,

Ik sprak vandaag nog iemand die al tijden helemaal weg is van dat Intermittent fasting.Hij deed het alleen allemaal in 8 uur ipv 5.

Het lijkt me leuk om dat ook eens te proberen.

Je zegt heel gezond en zeer effectief. Hoelang heb je dit geprobeerd, en wat zijn je ervaringen?

Evan

 
Hoi Evan. Intermittent fasting doe ik zo: Ik eet de laatste maaltijd rond 18.00/19.00, daarna niks meer tot 12.00 of 13.00 de volgende dag, dan heb ik er een mini fast opzitten van 18 uur, en een maaltijd gedeelte van 6 uur waar ik 3 keer een maaltijd pak. Zeg maar om 12.00/13.00 dan 15.00/16.00 en 18.00/19.00.

Is zeer goed voor je hormonenstelsel, voor je buikvet kwijt te raken, en goed voor het spijs verterings capaciteit van je lichaam en de ontgiftiging van je lichaam.

Ik wissel dit af met soms maar twee keer eten in de eet periode, en soms als ik s'morgens honger heb pak ik gewoon wat.

Ik drink wel water of sole in de periode dat ik wakker ben s'morgens tot 12.00/13.00.

Je komt zo ook vlugger in de vetverbranding, want als je slaapt kom je hoe dan ook in de vetverbranding en die zet door s'morgens als je niks eet maar wel water pakt tot dus 12.00/13.00.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.167
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan