afvallen

Kklz, ik heb je ook gezien op het congres en ik vond je hardstikke slank.

Ik ben iets zwaarder dan jij en ik ben stuk gezetter en ongeveer even lang dacht ik.

Het zal bij mij ook wel schildklier zijn. Ik denk als ik naar de huisarts ga om waarden te laten uitzoeken dat er niet veel uitkomt, heb geen extreme klachten behalve dan mijn gewicht en wat te traag naar mijn eigen idee.

Wat een mazzel als je nog jong bent, dan gaat het volgens mij veel makkelijker met het gewicht.

 
KKLZ Ik heb je ook gezien, ik vond je er echt slank uit zien hoor, klopt je weegschaal wel?

Ik had echt nooit gedacht dat je 90 kg zou wegen.

Groet, Marian

 
Zou het niet juist goed zijn om een rauwe melk kuur voor een langere tijd te doen als je bijvoorbeeld een te traag werkende schildklier en een bijnieruitputting hebt, of zou dat averechts werken?

 
Ik ben na het veranderen van mijn gewoontes 7 kg aangekomen en zit sinds kort op +5, met een BMI van 28/29. Mijn schildklier is ook iets vertraagd. Ik ga er vanuit dat nu mijn schildklier bijna op het juiste nivo zit en ik nog wat beter om mijn voedselintoleranties denk dat ik nu weer langzaam gewicht kwijt ga raken.

 
Ja die schildklier daar denk ik dus nu ook aan. Ik had maar en lichte afwijking . T3 vrij 4.11 pmol/l

T4 11.33 pmol/l en TSH 2.91mu/l er staat serumconcentratie zoals bij een beginnende hypothyreoide.

ik weet niet precies wat deze waarden zeggen maar ron velthuis zegt dat ondien mijn bijnieren opknappen de schildklier vanzelf volgt

Ik hoop dus maar dat de tijd en mijn ingeslagen weg nu gaan helpen.Bedankt voor alle reacties

 
Nog even voor de nieuwkomers mijn persoonlijke verhaal over aankomen en afvallen op basis van deze voeding en andere voedingspatronen daarvoor:

Quote:
Mijn lichaam was blij met mij en begon meteen bij te bouwen! Binnen enkele maanden kwam ik met kilo's tegelijk aan, want mijn lichaam verspilde geen seconde met het wegwerken van tekorten, met name tekorten aan vetten en eiwiten. Al snel was ik 10 kilo zwaarder en op mijn hoogtepunt zelfs 15 kg!

Tussen 2009 en 2011 heb ik rondgelopen met die extra 10-15 kg en pas sinds vorig jaar is mijn lichaam klaar voor het verbranden van die extra reservevoorraad. Het is nu 2013 en ik val nog steeds heel langzaam af (weeg nu 82 kg). Op het dieptepunt was mijn BMI 23, op het hoogtepunt 28. Nu zit ik op bijna 26.


https://www.fatsforum.nl/topic/stopt-het-of#post-51778

Mike

 
Oh dat is mooi Mike dat het er langzaam toch afgaat.

Ik moet zeggen dat afvallen/aankomen of wat er ook zal gebeuren, voor mij niet het belangrijkste is. Ik hoop op een wat betere gezondheid.

Ik heb een afstandsconsult afgesproken met Marijn, op aanraden van Lia.

Dat leek me wel een goed idee.

 
Zou het niet juist goed zijn om een rauwe melk kuur voor een langere tijd te doen als je bijvoorbeeld een te traag werkende schildklier en een bijnieruitputting hebt, of zou dat averechts werken?

Iemand een idee?

 
Ik heb zelf geen weegschaal maar afgelopen eind augustus/begin september was ik toch echt 90 kilo. Ik kon het ook niet geloven, het jaar ervoor eind augustus was ik 74 kilo (en van die weegschaal weet ik zeker dat hij goed is en de laatste denk ik ook wel) en in dat jaar ben ik een stuk dikker/steviger geworden. Als ik nog een keer een weegschal tegen kom zal ik er nog een keer opgaan staan. Het is er niet allemaal als spieren en bot bij gekomen, ik heb ook wat meer spek, iets grotere borsten en een dikkere buik al wisselt die nog steeds wel. Ik vraag me wel eens af of ik het afgelopen half jaar nog een klein beetje ben aangekomen, maar dat is dan echt maar een klein beetje ik ben in ieder geval zeker niet afgevallen.

Maar ik ben inderdaad veel slanker als dat je zou verwachten voor 90 kilo en 1,71cm (is denk ik wel 10/15 cm in de breedte voor degene die mij niet hebben gezien. En het moet ergens zijn gaan zitten die extra kilo's dus zou je zeggen dat er ook wel een groot gedeelte in meer botdichtheid en spieren zou moeten zitten. Ik heb op dit gebied ook wel afgegaan op Mike zijn ervaring en mening en ik vind het ook wel logisch. Maar hij is geen 27 kilo aangekomen. Ik heb zelf altijd gehoord dat het vanaf je dertigste lastiger wordt op gewicht te blijven (als je standaard eet dan). Ik dacht dat andere die ook aan zijn gekomen ook deze ervaring zouden hebben.

Dank je wel allemaal voor de complimenten, ik zag mezelf toch als stevig/een klein beetje te breed (al zat ik daar absoluut niet mee) mede vanwege mijn BMI van 30,8 (wat ook hier een beetje te veel is). Maar met het obesitas label wat daar aan hangt ben ik het voor mijzelf nooit eens geweest omdat ik er inderdaad absoluut niet zo uit zie.

 
Hoi Marijan je schrijft op pagina 1 dat je iemand kent die zich energetisch heeft laten helpen voor haar schildklier en overgewicht. Weet je ook waar ze dat heeft laten doen?

Groetjes Agaat

 
hoi Paika,

ik weet dat ze naar Rotterdam ging maar daar is ook alles mee gezegd.

Ik weet het dus niet.

Wat ik inmiddels wel weet is dat ze weer veel zwaarder is nu.

Ik kan het niet vragen, spreek haar niet meer.

 
Quote:
Gal: Extreem afvallen probleem in judosport

Een behoorlijk aantal judoka's grijpt naar extreme methoden om voor wedstrijden af te vallen, onder meer: het slikken van laxeermiddelen en plaspillen en de vinger in de keel steken om het genuttigde voedsel uit te braken. Een grootscheeps onderzoek van oud-judoka Jessica Gal en sportpsycholoog Karin de Bruin toont een zorgwekkende situatie. Gal wil nu ook niet langer haar eigen problemen die ze als judoka had, verzwijgen.

Ze is sportarts, maar dat is niet de enige reden dat Jessica Gal (43) met haar onderzoek judoka's wil waarschuwen voor de gevaren van het extreme 'gewicht maken'. De geboren Haarlemse is ook ervaringsdeskundige.

'Ik heb een eetstoornis gehad', bekent de voormalige topjudoka, die onder meer vier keer Europees kampioene was. 'Dat heeft nooit iemand geweten, alleen mijn moeder, mijn zus en mijn broertje. Ik schaamde me ervoor. Daarom heb ik het altijd voor mijn coach en ploeggenoten verborgen gehouden. Daar raak je bedreven in, je kiest je momenten.'

Gal had eetbuien, vaak meer dan één op een dag, en dat voedsel gooide ze, zoals ze nu vertelt, er dan even later weer uit. 'Het was als een verslaving.' Die duurde bij Gal ruim tien jaar.

'Het is een taboe in het judo. Ik wist dat anderen ook afvielen, maar daar praatte je met elkaar niet over. Hoe je het deed, deed je het, als je bij de wedstrijd maar op gewicht was. Ik kwam in die tijd ook wel bij een sportpsycholoog, maar zelfs daar kwam dit onderwerp niet ter sprake.'

Ze aarzelde of ze nu, bijna vijftien jaar na haar carrière, wel over haar eetstoornis, boulimia, zou vertellen. Gal besloot het wel te doen. 'Ik zou ook een beetje een huichelaar zijn geweest als ik voor mijn onderzoek dat soort verhalen wel uit anderen zou hebben proberen te halen.'


Ik denk niet alleen in de judosport, maar ook in het dagelijkse leven. Ik zie steeds vaker dat mensen krampachtiger omgaan met voeding en zelfs fobie hebben voor vet of koolhydraten.

 
Dit is zeker niet enkel het geval in de judosport en zeer zeker niet iets nieuws. Bij veel takken van sport waar men in gewichtsklassen uitkomt zal de sporter(al dan niet onder druk)een gewichtsklasse 'forceren'om er een voordeel mee te halen.

Denk aan boksen,worstelen maar ook turnen,fietsen(leontien v Moorsel).Dus ook zonder gewichtsklasse maar wel voordeel door andere samenstelling v/h lichaam. Ultieme situatie zie ik in bodybuilding...zeer laag 'geforceerd' vet% en klooien met vochtgehalte/distributie.

Ook in de modellenwereld kan men er wat van, en artiesten schijnen ook vaak het voorbeeld te zijn van hoe men zich moet voeden.gaat men ook naar een voedingsdeskundige om zangles te nemen?

De rest huppelt er vrolijk achteraan ,we zijn immers opgevoed als schapen en als we niet oppassen gaan we ook nog zo eten.

ad

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan