Ademhaling

Quote:
Nee, ik bedoelde dat je nog steeds iets last kan hebben van je bijnieren en dat daarom je nek naar voren staat. En dat als je bijnieren helemaal op orde zijn je nek vanzelf goed gaat staan.


Ik geloof er geen bal van dat de nek weer recht gaat staan door de bijnieren beter te maken. De oorzaak is niet bijnieruitputting, maar zitten, zitten en nog eens zitten, naar de pc/laptop/ipad/televisie staren. Tja, en dat willen de meeste wapfers niet graag horen op dit forum. Stel je voor dat je moet gaan bewegen, of nog erger, dat je moe wordt, of zelfs gaat zweten :lol:

Quote:
Ik heb zelf een tijdje fitness krachttraining gedaan voor een betere houding met een speciale cursus van het universitair sportcentrum hier. In het begin werkte het goed en ik kreeg een veel betere houding. Maar na een tijd merkte werden mijn schouders van voren weer naar voren getrokken en van achteren bleef ik wel sterkere spieren houden (ik bleef netjes de oefeningen doen). Mijn schouders werden dus aan twee kanten in model getrokken en kwamen alleen maar meer vast te zitten.


Niet alleen in de voeding, maar ook in de fitness/krachttraining wereld is er heeeeeeeeel veel bullshit te vinden. Foute krachttraining schema's en slechte begeleiding zijn ook een oorzaak van een verkeerde lichaamshouding! Jij was hier dus helaas (het zoveelste) slachtoffer van.

 
Hallo Allemaal,

Ik wil jullie vertellen dat door de buteyko training mijn darmen aan het reinigen zijn. Een week geleden, toen ik dacht dat ik naar de wc moest, kwam er heel veel slijm uit. Daarna had ik een paar keer erge kramp in mijn buik, wat ik anders nooit heb en toen zei T, mijn coach dat het waarschijnlijk een reinigingsreactie was en vanmorgen kwam er een taaie sliert darmplaque uit mijn darmen, dus gewoon door de buteyko, zonder klisma!

Dat er veel slijm uitkwam vind ik een heel goed teken, omdat bacterien en parasieten biofilm maken, zoals de protomixzoa rheumatica, wat ik heb geleerd van Lievergezond en ik hoop dat als de slijm eruit komt de parasieten er ook uit gaan.

Wat geweldig :!:

gisteravond gewandeld langs het weiland bij de ondergaande zon ( prachtig) en tegelijkertijd verminderd geademd en cp's gedaan.

Vanmorgen ook weer,

Lievergezond, bedankt voor je links en dat je zoveel uitzoekt :D

Janse, is frolof verminderd ademen tijdens het sporten? Of heb je het daar al eerder over gehad? Janse, ik kon 5 jaar niet lopen door bekken instabiliteit en na een training speciaal daarvoor kon ik na 4 weken weer lopen zonder daar ondraaglijke pijn van te krijgen, ik train nog steeds op een medische sportschool, heel veel mensen hebben, als ze iets aan hun knie hebben bijvoorbeeld, er baat bij om hun spieren rond de gewrichten sterker te maken. Ik train super licht, zodat ik geen blessures krijg.

groetjes

 
Janse,

Ja, goed he!

Ik heb zoveel mogelijk proberen te lezen erover van je links, het lijkt me een goed ding.Ik zou er wel mee willen oefenen. Ik kan helaas nog niet heel lang in het engels lezen, dat houden mijn hersenen nog niet vol, al gaat het wel iets beter.

Hoe ben jij aan je frolof device gekomen en heb je les gekregen via skype?

Ik heb net mijn coach er even over gemaild of zij er van af weet. Ik hoop gauw antwoord van haar te krijgen.

Bedankt voor je links en je enthousiaste reactie, erg fijn.

 
Zo, mijn coach heeft al terug gemaild; ze vindt het een interessant device en gaat zich er meteen in verdiepen, fijn voor mij.

 
Janse,

Mijn coach heeft een website, maar ze heeft gevraagd of ik het niet op het forum wil zetten, maar ik kan wel mijn persoonlijke e-mail met je uitwisselen als je dat wilt, want ze is zoals ik al eerder vertelde heel goed, betrokken en goedkoop.

 
Quote:
Ik geloof er geen bal van dat de nek weer recht gaat staan door de bijnieren beter te maken. De oorzaak is niet bijnieruitputting, maar zitten, zitten en nog eens zitten, naar de pc/laptop/ipad/televisie staren. Tja, en dat willen de meeste wapfers niet graag horen op dit forum. Stel je voor dat je moet gaan bewegen, of nog erger, dat je moe wordt, of zelfs gaat zweten [:lol:]


Ik geloof het eerlijk gezegd wel. En ik geloof ook zeker dat zitten en een verkeerde houding hier mede debiet aan kunnen zijn. Maar ik zie schouders en een nek die te veel naar voren staan meer als spieren aan de voorkant die te veel verkrampt zijn (daardoor samen trekken), dan spieren aan de achterkant die niet sterk genoeg zijn. Naast bijnieren hebben problemen met je darmen hier ook mee te maken (maar dan heb je ook heel erg vaak bijnieruitputting). En met krachttraining los je de oorzaak van de verkrampte spieren niet op. Ik had dit laatst zelf heel erg duidelijk gemerkt dat toen mijn darmen het ineens veel beter deden, ik mijn schouders ook heel makkelijk recht kon houden en mijn nek ook veel beter stond en een goede houding aannemen ging toen ineens vrijwel vanzelf.

Ik vind sporten leuk maar het moet wel iets zijn wat leuk is, fitness en balsporten zijn niet mijn ding. Maar klimmen, wandelen (liefst 20 km en ik was aan het trainen voor een wandeltocht van 40 km tot ik last kreeg van mijn knieën die nu door blijven sukkelen), ik heb een hele eenvoudige mountainbike zijn o.a. meer iets voor mij. En ik vind zweten en hard werken ook niet erg alleen bij een gewone training dan heb ik geen zin om te het uiterste te gaan (zweten doe ik dan wel) maar met een wedstrijd doe ik dat wel. Ik heb laatst een introductieles schermen gehad dat was ook heel erg leuk.

 
Quote:
Maar ik zie schouders en een nek die te veel naar voren staan meer als spieren aan de voorkant die te veel verkrampt zijn (daardoor samen trekken), dan spieren aan de achterkant die niet sterk genoeg zijn.


Ja, dat klopt.

Quote:
En met krachttraining los je de oorzaak van de verkrampte spieren niet op.


Niet helemaal mee eens. Het is maar net wat je onder krachttraining verstaat. Voor de meeste mensen is dat een sportschool binnenlopen, 5 minuten op een loopband, een keer met de armen zwaaien en dan tekeer gaan op fitnessapparaten.

Natuurlijk wordt er zoveel mogelijk met machines getraind, want daar kun je natuurlijk weer heerlijk in een onnatuurlijke houding op ZITTEN :roll:

Op deze manier los je strakke spieren niet op inderdaad. Dit lukt wel dmv een goede warming up inclusief myofascial release en spieractivatieoefeningen .

krachttrainig bestaat voor mij uit veel meer dan alleen met zware gewichten smijten. Niet alleen kracht, maar ook mobiliteit, flexibiliteit, explosiviteit, core, stabiliteit, blessurepreventie neem ik mee in al mijn trainingen.

Quote:
Ik vind sporten leuk maar het moet wel iets zijn wat leuk is,


Helemaal mee eens!

 
Hallo,

Ik had vannacht veel kramp in mijn buik en heb vanmorgen weer slijm verloren uit mijn darmen, dus weer een reiniging door de buteyko ademhaling!

Ik heb echter ook iets engs, ik heb door reinigingsreacties 2 weken oogontstekingen gehad aan 1 oog en moest daarvoor antibiotica gel in mijn oog doen, dat was al een week over, maar nu heb ik een bultje op mijn oogbol van dat oog, het beweegt mee als ik mijn oog beweeg. Ik las dat het van een reiniging kan komen, maar ook dat het kan gaan groeien en operatief weg gehaald moet worden. Ik las ook dat het kan komen door hogere vetinname...wat ik ook veel meer eet natuurlijk.

Wie weet er iets van?

 
Hoi Alex,

Hoe gaat het nu met je? Ben je al een gedeelte opgeknapt door de buteyko?

Het bultje zit er nog en is niet kleiner geworden, ik vind het wel een beetje eng, ik hoop dat het weer weg gaat. Mijn coach heeft ook wel eens andere plekjes in haar ogen die wel weer weg gaan, meer vliezige plekjes, niet echt bultjes. Maar als het van vet komt, gaat het natuurlijk niet meer weg. Heb jij wel eens zoiets in je ogen gehad door reinigingsreacties?

Wat voor reinigingsreacties heb jij gehad en was/ben je erg ziek, behalve je astma natuurlijk? Ik had gisteravond weer heel erge hoofdpijn, maar door verminderd ademen is het toch weer weg gegaan, ik denk elke keer: "nu is het ZO erg, nu lukt het niet"' maar dan gaat het toch weer weg, zo blij, het was de hel met het overgeven en ondraaglijke pijn. Ik had afgelopen dagen weer slijm uit mijn darmen en vanmorgen kwam er een rare spriet uit mijn darmen.

Ik heb al 25 jaar oogontstekingen, maar nooit bultjes.

groetjes

 
Mayk,ik heb vorig jaar ook een bultje in mijn oog gehad. Tussen de iris en de binnenooghoek van m'n rechter oog. Na een vliegreis heen en weer naar Ierland is het verergerd door de droge lucht in het vliegtuig. Heb er erg veel last van gehad. Dacht ook dat het nooit meer weg zou gaan. Uiteindelijk is het verdwenen, maar daar gingen maanden overheen. Ook heb ik oog ontsteking gehad, waarvoor druppels met antibiotica werd gegeven door huisarts. Ik hoop voor je dat het bij jou ook vanzelf verdwijnt, maar geduld is dan geboden.

 
Hoi Graspieper,

Wat fijn voor je dat ht bultje is verdwenen, vervelend he, steeds die oogontstekingen. Ik hoop dat mijn bultje ook verdwijnt, dank je wel voor je geruststelling :)

 
Mayk,

26 januari was ik begonnen met een Buteyko cursus via Masha Anthonissen. Mijn adem Controle Pauze was toen gemiddeld 15. In december zelfs nog lager. Had toen serieuze astmaklachten. Op dat moment gebruikte ik nog tweemaal daags Symbicort.

Na de nodige weken aan oefeningen steeg mijn CP steeds hoger. Jouw bekend, maar rond de 20 seconden en 30 seconden ook stevige reinigingsreacties gehad. Ik ervaarde een gevoel van een stevige verkoudheid, pijn in mijn rug, hoofdpijn, vol in de neus en niet fit. Geen bultjes zoals jij in je oog. Wel ervaar ik als ik aan het detoxen ben soms minder scherp zicht wat op een gegeven moment weer wegtrekt.

Vervolgens steeg mijn CP tot en met april geleidelijk tot rond de 30 seconden. Als deze hoger werd dan zakte deze weer na enige dagen. Kwam niet verder dan 30 seconden. Na advies van mijn Buteyko-therapeut bleek dat ik toch een chronische ontsteking had welke mijn Buteyko-oefeningen en algehele herstel tegenwerkte. Het bleek een kies te zijn waar ik indertijd een zenuwkanaalbehandeling aan had laten ondergaan. Na een onderzoek van mijn gebit en kies door second opinion tandarts Fred Neelissen had ik besloten om de kies preventief te verwijderen. Kies vervolgens verwijderd op 1 mei.

In de loop van mei steeg mijn CP tot voorbij gemiddeld 40 a 45 seconden. Op sommige momenten heb ik nu zelfs uitschieters van een CP van ruim 60 seconden.

Over deze periode van 6 maanden kan ik aangeven dat ik al in maart weer normaal kon slapen. Dus een neus en holtes die volledig vrij van slijm waren en longen zonder druk. Half februari heb ik in overleg met mijn huisarts mijn medicijn Symbicort vervangen door Flixotide en, indien benauwd, Ventolin. Nimmer Ventolin als bronchiënverwijderaar hoeven te gebruiken. Dus alleen nog maar Flixotide als ontstekingsremmer, eenmaal per dag. Vanaf deze week voel ik mij sterk en fit genoeg om volledig te stoppen met Flixotide. Dus vanaf heden geen enkel astmamedicijn meer. En dit na 30 jaar. Had nooit gedacht dat ik ooit nog eens verlost zou worden van die medicijnen.

Zit nu nog wel opgezadeld met een erfenis van ruim 30 jaar corticosteroïdengebruik. Dus nog stevig last van candida en bijnieruitputting, maar ik heb inmiddels ervaren hoe sterk het helend vermogen van ons lichaam is. Ben er dus van overtuigd dat dit ook helemaal goed komt.

 
Hoi Alex,

Wat geweldig dat je zo'n goed resultaat hebt door de buteyko. Wat fijn dat je die medicijnen niet meer hoeft te nemen. :D En wat heb jij een ongelofelijke hoge cp na een half jaar. Hoe vaak per dag doe jij oefeningen? Ik 5 keer per dag. Ik begon met een cp van 8 en zit nu na een maand op gemiddeld 17. Meteen na het wakker worden heb ik de laatste dagen een cp van in de 40 en na mijn ochtend oefening 31, dus dat gaat ook de goede kant op.

Wat fijn voor je dat je minder benauwd bent en beter slaapt en de medicijnen kan afbouwen. Goed dat je me vertelt dat je cp niet hoger kwam door een ontsteking in je kies. Ik heb namelijk in 1 kies ook diverse wortelkanaal behandelingen gehad en moest toen nog 2 keer naar een ondodontoloog. Er zit nu een kroon op, maar ik heb altijd pijn gehouden bij die kies met flossen en rageren.

Door de oil pulling is het wel minder, maar mijn coach raad mij ook aan het te laten testen bij een tandarts in Uitgeest die ook test of je kiezen je meridianen storen. Ik kreeg er vorige week ook een stevige reinigingsreactie; weer pijn en het straalde uit in mijn hele kaak.

Ik heb ook hele erge schimmel overgroei in mijn lichaam gehad; pijn tussen mijn ogen en in mijn voorhoofd en ik denk dat de schimmel ook erge vermoeidheid veroorzaakte samen met de lyme die ik heb. Ik doe sinds vorig jaar juni een anti-schimmeldieet, daar ben ik de eerste maand door de ontgifting ook erg ziek van geweest. Ik was van de vermoeidheid en het ziek in mijn hoofd voelen gewoon af en toe aan het huilen, ik hield het gewoon niet meer vol. Ik hoop dat jij door je dieet ook van je schimmel afkomt en van je bijnier uitputting.

Nu, door de buteyko heb ik veel meer energie, alleen deze week weer erg moe door een reinigings reactie. Mijn coach doet het al 5 jaar en heeft nu door Wim Hof oefeningen toch weer reinigings reacties. Ze denkt dat ze door deze oefeningen in een diepere laag van reiniging terecht komt. Door buteyko wordt je ademhaling Jin en door de Wim Hof oefening Jang. Dat kan zij wel doen, haar ademhaling is genoeg Jin, maar ik wacht daar nog heel lang mee.

Ik denk dat jij door je hoge cp in een goede opwaartse spiraal zit, wat betreft je gezondheid en dat je lichaam op alle fronten beter zal gaan funtioneren, geweldig. We houden de oefeningen vol, want we weten waar we het voor doen!

Heel veel succes en groetjes

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.481
Berichten
508.091
Leden
8.641
Nieuwste lid
Sergiokef
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan