aardingslaken wie heeft hier ervaring mee?

Riesh,

Je bent skeptisch en cynisch. Dat is jouw keuze. Misschien is dit niet de juiste plek voor jou. Jammer, want je had hier inderdaad veel meer kunnen opsteken dan alleen voeding volgens Weston Price. En al helemaal gezien deze reactie van jou.

Mike

 
Beste liesje:

wichelroedelopen is de grootst mogelijke onzin, het uitslaan van de wichelroede wordt veroorzaakt door je spieren die je zelf onbewust aanstuurt. Dit wordt ook wel het ideomotorische effect genoemd of carpenter effect naar de ontdekker ervan.

zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Carpenter-effect

Mike:

Blijkbaar was ik te voorbarig met die reactie

 
Hoi Riesh,

Waarom probeer je het zelf niet een keer uit? Ik heb nog nooit met een wichelroede gelopen, maar ik heb wel gehoord dat als je bewust die roedes met je spieren de andere kant op probeert te sturen dat het dan nog niet lukt.

 
Beste Riesh, ook al geloof je niet in wichelroede lopers, heb je het ooit zelf geprobeerd? Zo niet, dan weet je dus niet waar je over praat. Zo ja dan hoor ik graag je ervaring.

Wie heeft er wel eens gehoord van touch for health? en dat ook zelf gevoeld?

Ikke.

 
Riesh, je hebt er blijkbaar nooit echt in verdiept, dus wie is naïef. In het boek "Der Sechste Sinn und seine Phänomene" van Reiner Gebbensleben staat goed beschreven hoe dit mechanisme werkt. Een stuk wetenschappelijk en reproduceerbaar onderzoek.

Ook zonder hulpmiddelen zoals een wichelroede kan men diverse soorten energieën waarnemen. Als het niet met een technisch meetapparaat aantoonbaar is wil nog niet zeggen dat je naïef moet zijn en er in moet "geloven". Wat deze materie ongeloofwaardig maakt zijn de mensen die je vervolgens allerlei zaken aanpraten die de aardstralen e.d. "neutraliseren". Daar zit veel kaf tussen het koren, maar zeker niet alles.

 
Ik kan alleen maar herhalen wat ik al eerder schreef: kraak niet af wat je niet begrijpt, verdiep je erin en vorm dan een evenwichtig oordeel.

Mike

 
Wim:

naïef

naïef bijv.naamw.Uitspraak: [naˈif] als je gemakkelijk iemand vertrouwt en iets gelooft.

Van wichelroedelopen is ondertussen overtuigend bewezen dat het niet werkt. Onder andere door James Randi. Kortom, draai het verhaal dus niet om, omdat je zelf in deze flauwekul gelooft.

Mike:

Het is geen afkraken van iets wat niet begrepen wordt, er valt namelijk niets te begrijpen aan fenomenen die niet bestaan. Je zou je eens moeten afvragen waarom je hier zo graag in wilt geloven, ondanks de onderzoeken die het tegendeel bewijzen.

Dat ik me er niet in zou hebben verdiept, is een non argument. Ik heb me juist in dit soort zaken verdiept, omdat ik me altijd afvraag wat mensen beweegt om zich zo voor de gek te laten houden. Anders zo verstandige mensen gaan compleet mee "omdat ze het met eigen ogen gezien hebben" . Je zintuigen zijn hoogst onbetrouwbare instrumenten waarmee je heel simpel voor de gek te houden bent. Een fenomeen waar mentalisten dankbaar gebruik van maken.

Wat me hier op dit forum vooral opvalt is dat men graag wil geloven in allerlei pseudowetenschap , complottheorieën, allerlei hearsay en vage verklaringen. Maar simpele wetenschappelijke verklaringen worden van de hand gewezen.

Dit zal mijn laatste post zijn, ik heb hier echt niks meer te zoeken. Dit forum is zijn doelstelling helemaal voorbijgeschoten naar een kliekje volksgelovigen.

 
Quote:
Dit zal mijn laatste post zijn, ik heb hier echt niks meer te zoeken. Dit forum is zijn doelstelling helemaal voorbijgeschoten naar een kliekje volksgelovigen.



Op dit forum wordt in tal van topics over voeding en aanverwante zaken gepraat.

Het valt mij altijd op dat mensen zoals jij dan net doen alsof het alleen maar over in jou ogen "complot theorieën" gaat en pseudowetenschap.

Jij bepaald toch zelf in welk topic je meepraat of niet?

Je kan ook gewoon alleen je bijdrage leveren aan voedingstopics in plaats van op topics als dit telkens je ongenoegen kenbaar te maken.

 
Quote:
Je neemt nu al voor de tweede keer afscheid.......


Drie maal is scheepsrecht.

Misschien komt hij er ooit nog achter dat er naast complottheoriën ook complotfeiten bestaan...

 
Inderdaad een tweede Jakob daar dacht ik ook aan, niet alleen vanwege die Randi maar net als Jakob klaagt hij dat het hier niet uitsluitend over voeding gaat terwijl hij zelf keer op keer post in topics die niet over voeding gaan :roll:

 
Ik had jarenlang last van ernstige slaapproblemen. Allerlei (slaap)onderzoeken en ook een slaapcursus hadden geen resultaat. Uiteindelijk heb ik 2 jaar lang slaapmiddelen gebruikt. Tot ik aardingsproducten ben gaan gebruiken. Ik slaap nu eerder in en slaap vooral veel beter door, waardoor ik eindelijk weer uitgerust opsta en de slaapmiddelen verleden tijd zijn.

Ook mijn partner die weliswaar geen slaapprobleem had, maar wel een lichamelijk zwaar beroep, geeft aan dat hij dieper slaapt en uitgeruster opstaat.

Ik ben zo enthousiast over de aardingsproducten dat ik mijn baan, in een omgeving met veel electrosmog, heb opgezegd en zelf aardingsproducten ben gaan verkopen.

Door rechtstreekse import kan ik de producten goedkoper aanbieden dan anderen. Ook niet onbelangrijk toch!

Het mooie is ook dat je het inderdaad gewoon kunt meten met een multimeter. Daar is niets zweverigs aan. Ik heb liever 0,1 Volt dan 5,0 Volt in mijn lijf. Zeker 's nachts als je moet herstellen van de dag.

Ik zou verder iedereen op het hart willen drukken om de invloed van elektromagnetische straling op de slaap, en de gezondheid in het algemeen, niet te onderschatten.

www.aardjezelf.com

 
Ik ben ook benieuwd naar de werking van een aardingsdeken. Is er iemand, die de deken niet (meer) gebruikt? Ik wil je deken dan overnemen? Iemand?

 
Sinds kort lig ik ook op het aardingslaken met nog een gewoon laken eroverheen (dit omdat het aardingslaken bij mij anders te snel vuil wordt en omdat het geen aardingshoeslaken is) en een aardingskussensloop omdat mijn gezicht en handen snachts het enige zijn dat echt contact maakt met de blote huid met iets waarop of waartegen ik lig. De rest is ingepakt bij mij in een pyama.

Voor mij maakt aarding een verschl in vast slapen en minder moe wakker worden ten opzichte van ongeaard slapen.

 
Als je over het aardingslaken nog een ander laken hebt, dan werkt eht niet, omdat je geen contact maakt. Voor aarding is het noodzakelijk dat je met de blote huid fysiek contact maakt met de zilverdraden van het aardingslaken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.777
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan