aardingslaken wie heeft hier ervaring mee?

Ik ben voorzichtig optimistisch. Voorzichtig, omdat er ook andere factoren mee kunnen spelen of dingen toeval kunnen zijn. Zo ben ik ook de Buteyko-ademhaling gaan doen waar ik positief over ben, maar de huidige verbetering is al eerder begonnen. Ik heb inmiddels mijn tweede aardingsmat gekocht, nu met hoes, voor in bed. De eerste is zonder hoes en die gebruik ik in de woonkamer op de grond.

Een paar dingen die ik merkte: vrij snel een gevoel van ontgiften (okselgeur waar niet tegenop te wassen viel; geen idee of dat ontgiften is) en me over het algemeen sterker en beter voelen. Ik heb wel vaker van die periodes, dus ik durf niet bij hoog en laag te beweren dat de mat een rol speelt. Wel ben ik van plan om zo snel mogelijk ook in de natuur te gaan aarden.

Het meest opvallend was echter dit: ik had al een paar maanden een rode plek op mijn been die jeukte en langzaam groter werd. Ik was er vanuit gegaan dat ie vanzelf wel weg zou gaan, maar dat gebeurde niet. Integendeel, hij begon er steeds lelijker uit te zien. Uiteindelijk een afspraak met de huisarts gemaakt om wondroos uit te sluiten. 's Avonds op bed dacht ik eens te testen of rechtstreeks contact van het betreffende onderbeen met de mat iets kon doen. Toeval? Zou kunnen. Maar de volgende ochtend was de plek ineens een lieflijk plekje en lichtroze i.p.v. knalrood. Ik heb de huisarts afgebeld en inmiddels is het nog maar heel licht aanwezig.

Wat ik gelezen heb, is dat aarden ontstekingen kan verminderen. Mijn multimeter doet het niet zo goed als in de video's over aarden, dus ik heb geen exact juiste waardes. Maar wat ik getest heb, laat zien dat er een enorme verandering in de gemeten waardes is als ik respectievelijk gewoon sta of met de voet(en) op de aangesloten mat. Dat het íets doet, lijkt me duidelijk. Ik zal even een filmpje met uitleg opzoeken...

 
Quote:
Op zondag 6 oktober om 11.20 uur komt Earthing Nederland op tv in de uitzending van ‘Altijd Jong’ op RTL 4.

In een interview met Tanja Jess vertelt Jan van Stiphout over de positieve effecten van aarden op de gezondheid.

Het programma wordt herhaald op zaterdag 12 oktober om 12.20 uur.


 
Ik kan de wetenschappelijke verklaringen erachter niet volledig doorgronden, maar ik merk wel dat ik dieper en vaster slaap sinds ik een aardingslaken heb. Ik slaap hier nu iets van een half jaar super op en dan zou het eventuele placebo effect wel uitgewerkt moeten zijn lijkt me.

Ik heb de uitzending van Altijd Jong wel gezien, maar dat was niets meer dan wat reclames achter elkaar. Het zou mooier geweest zijn als iemand anders dan degene die ze verkoopt kon zeggen dat ze goed waren.

 
Riesh,

Dit is de tweede keer in korte tijd dat je zeer stellig je mening deponeert en niet ontvankelijk bent voor andere zienswijzes. Ikzelf ben ook stellig, maar ik ben niet dogmatisch. Dat proef ik bij jou wel. Dus nog 1 keer dezelfde boodschap: kraak niet af wat je zelf niet begrijpt. Verdiep je erin en vorm dan een evenwichtige mening. Aarden is zeer, zeer belangrijk!

Mike

 
Zo'n aardingslaken lijkt mij ook wel wat: ik doe er tegenwoordig een moord voor om de hele nacht door te kunnen slapen.

 
PuurNatuur, volgens mij waren er twee webwinkels in Nederland die dit verkopen. Éen daarvan had in elk geval de garantie van niet goed geld terug. Je kan dan gedurende een maand zo'n laken uitproberen en als deze niet bevalt dan kan je deze terugsturen. Het kan ook zijn dat dit bij elke webwinkel zo is, omdat je ongezien een product koopt, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het feit dat je zo'n duur laken kan proberen en het eventueel kan terugsturen vond ik wel een fijne gedachte omdat het toch veel geld is.

Of het een scam is betwijfel ik. De onderzoeken naar aarding zijn inderdaad (volgens mij) nog maar op beperkte schaal gedaan. Echter betekent iets waar weinig onderzoek naar gedaan is niet dat het per definitie niet waar is, het is dan nog een soort van 'grijs' gebied waarbij ieder voor zichzelf moet uitmaken waar hij/zij voor kiest. Het zal overigens ook niet het eerste 'alternatieve' middel zijn dat mogelijk onterecht zwart gemaakt wordt. Gelukkig is de eigen mening voor iedereen degene die het meeste telt en zo kan iedereen tevreden zijn met zijn/haar keuze :)

 
Quote:
Mike ik heb me hier prima in verdiept, zoek maar eens op earthing scam


Heb ik zojuist gedaan en kom dan op de beruchte 'skeptische' sites uit, die betaald worden door de farmaceutische industrie. Je hebt je hier dus niet met een open blik in verdiept, zoals ik al dacht. Je bent met een negatieve blik gaan zoeken en werd in je zoektocht bevestigd. Ik ken meerdere mensen zoals jij en die zoeken altijd selectief bevestiging van hun eigen negativiteit.

Mike

 
@Poekie: Zijn jullie nog steeds tevreden over het aardingslaken? Merken jullie effecten? Ik denk erover om er een aan te schaffen, aangezien we hier op een flat wonen en weinig kunnen aarden.

 
Met aarding van het bed of objecten op/onder het bed moet je wat voorzichtig zijn. Elektrisch velden die bijvoorbeeld van het plafond komen (bedrading) zoeken dan een nul-potentiaal op welke zich dan direkt onder je over boven je bevinden. Je hebt in dat geval een veld gecreeerd en de situatie verergerd. Ook als je de spullen gaat aarden op een vervuilde aarding ben je misschien verder van huis. Als je een eigen aardpen hebt, zou het goed kunnen gaan. In een flat is de aarding meestal van veel mindere kwaliteit. Er kunnen allerlei (gepulste) kilohertz frequenties op staan en die moet je niet op je lijf willen hebben!

Slaap eens met zo veel mogelijk elektrische groepen uit, en slaap dan niet tegen de muur van buren maar tegen een binnenmuur, dat kan al enorm schelen.

Dus het concept van aarding is prima, maar moet wel technisch correct worden uitgevoerd.

 
San,

Ik weet niet of ik voor mijn gezondheid nog steeds iets merk, ik slaap in ieder geval wel goed. Maar spuit ook elke avond magnesium onder mijn voeten.

Wat ik wel merk is dat ik vaak, als ik op mijn rug lig met het kussen weg, dus helemaal contact maken met het laken dat er het een en ander begint te tintelen in mijn lijf en handen.

Als wij met onze camper weg zijn heb ik ze ook mee, en als het even kan gaat de pen de grond in.

Lia

 
Mike

Dit is nu al de tweede keer dat je mij persoonlijk aanvalt omdat ik het niet met je eens ben. Dat ik niet goedgelovig ben en daarom niet zomaar elke claim geloof over iets wat op zijn zachts gezegd dubieus is neem je me blijkbaar erg kwalijk.

Ik ben hier gekomen om iets op te steken over de voedingsleer van Weston Price (hoezo niet ontvankelijk voor andere zienswijzen) maar daar heeft dit forum erg weinig meer mee van doen. Het is meer een vergaarbak voor jouw meningen over van alles en nog wat, waarbij tegenspraak niet geduld wordt.

Het hele aardingsverhaal is gebaseerd op pseudowetenschap die veel raakvlakken heeft met aardstralen en wichelroedes. Als dat iets is waar je in wilt geloven dan denk ik dat wij het nooit eens zullen worden.

Overigens ben ik van mening dat vooral jij de term dogmatisch beter zelfreflecterend kunt gebruiken. Denk hier bijvoorbeeld eens aan je vasthoudendheid in het topic mensen en varkens waarbij je orakelt over 'zwarte muziek'

Maar ik dwaal te ver af en je zal vast wel weer een manier verzinnen om het voor jezelf goed te kunnen praten. Ik heb er echter geen behoeft aan om mij verder persoonlijk aan te laten vallen.

Kortom, je hoeft mijn account niet verwijderen zoals je bij iedereen doet die het niet met je eens is (of ermee dreigt dit te doen), ik ga zelf wel weg.

 
Wim, bedankt voor de info. Wij moeten het bed wel tegen de muur van de buren aanzetten, aan de andere kant zit de balkondeur. Jammer dat het extra lastig is, zo'n laken in een flat. Juist omdat ik hier niet kan aarden door in bijv. de tuin te lopen. Ik zet 's nachts iig de Wifi uit, de telefoon en het UPC bakje, en de stekker van de pc. Nou ja, dan maar even geen aardingslaken :-(

Poekie, bedankt voor je antwoord. Ik gebruik ook elke avond magnesium. Aan de reactie van Wim te lezen is een aardingslaken in een flat geen goed idee. Vorige week gestart met yoga, en toen heb ik als een blok geslapen, heerlijk!

 
Ik heb een keer naar aardstralen en water gezocht met een wichelroede, meegegaan met iemand die er verstand van had. En ja, de wichelroedes die je dan in je hand hebt gaan gegarandeerd naar beneden buiten je eigen wil om. Ra ra hoe kan dat dan. Ik geloof er in ieder geval wel in. Was leuk om eens mee te maken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.923
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan