aardingslaken wie heeft hier ervaring mee?

Een vriend van mij heeft sinds een tijdje ook een aardingsmat voor als hij achter de laptop zit. Hij had altijd moeite met lang achter zo'n ding zitten en was binnen no time helemaal gaar en moe.

Ik kreeg gisteren een mail van hem waarin hij vertelde dat sinds hij geaard achter de computer zit hij zonder problemen hele lappen tekst kan lezen.

 
Ik ben echt super enthousiast over aarden. Ik ben zelf bezig met het leren zien zonder bril en wat allemaal helpt voor de ogen. Ik ga direct beter zien als ik met blote voeten op de aarde ben. Ik slaap op aardingslakens, ook mijn kinderen slapen op aardingslakens. Ik heb mijn ervaringen met aarding beschreven in het volgende artikel: http://volzicht.nl/met-je-blote-voeten-op-de-aarde/

 
Advies van een inmiddels overleden ouderwetse slager wat betreft aarden: ossenstaart(soep). De staart is het meest verbonden met/dichtste bij de aarde.

 
Maar onder de staart zitten toch nog de poten. Die staan direct in verbinding met de grond.

We kunnen het alleen helaas niet meer vragen aan die slager.

Lia

 
Ja dat is waar, dan zou je hoeven moeten eten :) hij zag het geloof ik meer als antenne. Honden houden ook hun staart omlaag als ze zich niet fijn voelen, dieren zouden zo instinctief aarden. Misschien een 'slagerspraatje' :wink:

 
Zit ook wel wat in, de staart als antenne.

Zeker bij de koeien die geen hoorns meer hebben om als antenne met de kosmos te dienen.

Lia

 
Leuk, ben ook benieuwd wat jij er van gaat vinden, Lia.

Ik ben echt nog steeds super blij met dit laken. Binnenkort ga ik de aardende muismat ook bestellen. Ik behoorlijk vaak en lang achter de computer. Dit vreet echt energie bij mij. Soms vallen mijn ogen gewoon bijna dicht als ik achter de laptop zit. Dan weet ik gelijk dat het tijd is om dat ding uit te zetten. Ik ben ervan overtuigd dat aarden hier weleens supergoed bij zou kunnen helpen.

Zoals ik pas ook al zei:

Quote:
Een vriend van mij heeft sinds een tijdje ook een aardingsmat voor als hij achter de laptop zit. Hij had altijd moeite met lang achter zo'n ding zitten en was binnen no time helemaal gaar en moe.

Ik kreeg gisteren een mail van hem waarin hij vertelde dat sinds hij geaard achter de computer zit hij zonder problemen hele lappen tekst kan lezen.


Ook het boek is erg leuk om te lezen http://www.earthyourbody.nl/shop/product/earthing-je-lichaam-aarden

 
Beste zizou789,

Zo'n 3 maanden geleden ben ik voor het eerst geaard gaan slapen, maar ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen verschil merk in mijn dagelijkse energie niveau, het uitgerust wakker worden, herstel na blessures/training of anderszins.

Kijkend naar mijn eigen ervaring zou ik het aarden via "dure" producten niet snel aanraden, maar het is mogelijk dat jij er wel baat bij hebt.

Heb toen het volgende product besteld: http://www.morgenisnu.nl/products/Aarding-set-Body-Band,-Roze.html

Nekoda Inc.

 
Quote:
Voor mensen die geen zin hebben om veel geld uit te geven voor aardingsproducten:

http://www.esdshop.nl/webwinkel/esd-producten/persoonlijke-bescherming/hak/neusaarders

Of bijvoorbeeld zoiets voor als je achter de computer zit:

http://www.esdshop.nl/webwinkel/esd-producten/persoonlijke-bescherming/polsbanden


Ik heb net het boek "earthing" gelezen en ben er achter gekomen dat dit toch niet zo'n goede tip van mij was:

Quote:
Uit ons onderzoek naar ESD-aardingssystemen is gebleken dat hiermee niet dezelfde effecten konden worden bereikt als met de rechtstreekse aardingsmethode. Dit verschil was te wijten aan de dempende werking op het aardesignaal door de 1 megohm weerstand die in alle ESD-grondkabels aanwezig is.


 
Mijn aardingslaken bevalt erg goed. Het is niet zo dat ik nu ineens maar 5 uurtjes slaap nodig heb en elke dag superfit wakker wordt, maar het doet zeker wel wat. Ik kan het niet echt goed uitleggen, maar het voelt gewoon super goed en ontspannen.

Ik slaap vaak dieper en wordt minder vaak wakker. Wat ook vreemd is en wat ik sinds dag 1 heb is dat mijn dromen helderder ( is dat een goed woord?)

zijn.

 
Van de week had ik wat lang achter de computer gezeten. Toen ik naar bed ging kon ik mijn ogen niet dicht houden.

Ik heb mijn kussen aan de kant gelegd en ben ook met mijn hoofd op het laken gaan liggen. Ik kon direct mijn ogen ontspannen.

Ik merk vaak een tinteling als ik op het laken lig. Op verschillende plekken op mijn lichaam.

Denk ook wel dat ik er beter op slaap, het voelt iig erg goed.

We hebben ze ook mee in onze camper en zodra we de pen in de grond kunnen steken slapen we geaard.

Als de grond te hard is leggen we de pen er los op, helpt het misschien toch een beetje.

Lia

 
Klinkt goed! Wij hebben geen tuin, wonen midden in de stad op een verdieping, maar als ik ooit weer in een huis met een tuin woon, wil ik ook wel een aardingslaken met zo'n pin aanschaffen. Via het stopcontact lijkt me toch minder...

 
Ik heb nu sinds zo'n 2 weken een aardingslaken. Ik heb gekozen voor een halve en die hebben we nu bij het voeteneind liggen. Ik heb deze verbonden met een pin in de aarde, maar via een geaard stopcontact/verwarming kan natuurlijk ook. Wat ik merkte was de eerste paar nachten eigenlijk heel slecht slapen, mijn vriendin sliep al goed en bleef dat ook doen.

Na zo'n 4-5 nachten denk ik ging het wat beter, tot ik mij nu ineens realiseer dat ik bijna niet meer wakker wordt en vaak in één keer doorslaap nu.

Ik sliep op zich al goed maar werd wel vaak wakker in de nacht en dat komt nu bijna niet meer voor. Kortom, voor mij is het een het aardingslaken een blijvertje :)

 
Ik heb enkele maanden een aardingslaken (verbonden aan een pen in de grond) en een matje bij de computer (ook met aardingspen verbonden) waar mijn ontblote pols op rust. Ik ben me niet bewust van veranderingen bij mezelf. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet zijn. Ik ben me er alleen niet bewust van. Geen verschil van dag en nacht hier dus.

 
Ik slaap nu zo'n 5 weken op dit laken maar ik kan helaas nog geen positieve verandering bemerken ik had er zo op gehoopt maar ik heb dit ding nu toch dus ik blijf er op slapen als ik verandering bemerk dan zal ik het melden. Soms schijnt het wat langer te duren dus ik moet mss nog wat geduld hebben.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.227
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan