A1 en A2 melk en caseine

Ook eierdooiers verteer ik slecht. Jammer genoeg. Anders had ik dat zeker al gedaan.

 
Ik ben nog eens een keer gaan lezen in het stuk van bijnieruitputting wat Mike geschreven heeft. Zojuist kon ik niet vinden wat ik gisteren las: iets over urine zuur en ontstekingen bij het eten van lever etc. Mike hoe kom ik erachter of dat aan de hand is? Wachten of ik een ontsteking krijg, of is het eerder te merken?

 
Boschje, hoe weet jij eigenlijk dat je eigeel slecht verteert? Welke klacht krijg je daarvan? Ik vraag het even omdat dat bij mij ook mogelijk speelt.Het zou zomaar die korsten op mijn hoofd kunnen verklaren. Waarom voelde mijn hoofd anders zo lekker schoon en glad na 7 dagen soep? Ja.... het zou ook nog van de bioresonantie druppels kunnen zijn. Maar daar is moeilijk achter te komen. :)

 
Quote:
over urine zuur en ontstekingen bij het eten van lever etc.


Misschien bedoel je de purine's in lever? Deze kunnen bij mensen met slechte nierfunctie een behoorlijke belasting vormen, je kunt dit dan letter gaan voelen. Geldt ook voor rauwe haring, als je een betere functie hebt dan is dit geen probleem en kan het lichaam dit goed afvoeren. Tot die tijd rustig mee aan doen.

 
Een allergie voor ei kan het gevolg zijn van vaccins. Deze worden vaak op kippeneieren gekweekt. Lichaamsvreemd kippen-DNA rechtstreeks in de bloedbaan geïnjecteerd kan dan een allergie voor kippeneieren veroorzaken op zeer jonge leeftijd.

Mike

 
Dan is het van die vaccins, denk ik. Als kind hield ik niet van eigeel, dat gaf ik altijd aan mijn vader. Misschien onbewust aangevoeld dat ik er niet goed tegen kon.

Later heb ik het 'leren' eten. Wel balen zeg. Is dit nog omkeerbaar?

@Rapunzel Het is in een bloed onderzoek naar voren gekomen. Na het eten van eieren had ik wel altijd vieze winden, maar dat zal van het eiwit zijn misschien.

Verder heb ik eens een gezichtsmaskertje gemaakt van eigeel en honing, daar schijnt je huid van op te knappen. Die van mij niet, was helemaal geïrriteerd en rood. Toen afzonderlijk met eigeel en daarna met honing geprobeerd. Zelfde resultaat. Later bleek dat ik beide producten niet verdraag. (Voor wat het bloedonderzoek waard is, maar ik moet ergens van uit gaan denk ik)

@ Gerrit Ik weet niet of dit bij mij zo is Gerrit. Tot nu toe denk ik dat het wel gaat, ik weet niet waar ik het dan kan voelen?

 
Quote:
Ik weet niet of dit bij mij zo is Gerrit. Tot nu toe denk ik dat het wel gaat, ik weet niet waar ik het dan kan voelen?


Ik voel het direct, zere benen (zwakke plek van vroeger) purines worden niet voldoende afgevoerd en blijven daar 'zitten' + dat (bij)nieren opspelen, voel de rechter dan letterlijk. Moet je zelf aanvoelen of dit voor jou ook zo is.

 
Mike, ik heb ergens een stuk gevonden over jouw trip naar Schotland meen ik en wou toch iets vragen. Hier de citaat:

och denk ik met weemoed terug aan mijn vakantie vorig jaar oktober in Cornwall, waar ik rauwe Jersey-melk dronk van deze boer, een naamgenoot van mij, ook een Mike:

Zijn melk had een botervetgehalte van maar liefst 6,9%! Hij verkocht deze in verpakkingen van 2 pints (ongeveer een liter), waarvan maar liefst de helft (1 pint, een halve liter) pure room was! WOW!

Mike, je hebt het erover dat deze Jersey melk zoveel room had dat de helft van de melk room is.

Nu lees ik op internet dat er gemiddeld 20 liter melk voor één kg roomboter nodig is maar dat zal wel de commerciële Holstein zijn die heel vet arm melk geeft.

Hoeveel liter melk zou je bij deze oer Jersey-melk nodig hebben voor één kg roomboter te maken. Toch niet twee liter?

Buffelmelk heeft een vetpercentage tussen de 8 á 9,5 %, ben bezig een karn te kopen om mijn eigen gefermenteerde boter te maken. Zou het zo kunnen zijn dat ik heel weinig melk nodig heb voor roomboter?

Ja ja, langzaam maar zeker wordt ik een echte boer en dat bevalt me heel goed.

Alvast bedankt voor je tijd.

 
hey Mike, ik ben wel nieuwsgierig waar jij je jersey melk haald. Zou ik het adres van je mogen? Ik ben ook van plan om zelf uiteindelijk rauwmelkse boter te maken.

 
@Bizzkwiekje,

Je moet wel goed lezen, want die ervaring van die Jersey-melk was in Cornwall (Zuid-West-Engeland).

@Haydarpasa,

Ik ben geen expert in het maken van zuivelproducten, maar mijn logica vertelt me dat hoe vetter de melk is hoe minder melk je dus nodig hebt om een vet product als boter of room te maken.

Mik

 
Haydarpasa, misschien heb ik het gemist, maar hoe kom jij aan je buffelmelk dan? Gewoon uit Nederland? Buffelboter maken klinkt hoe dan ook interessant!

 
Pinkylady,

Ik haal de buffelmelk uit Deurne bij Piet Vogels.Het adres is Klamp 4. Tel.nr.:0493315153.Volgens mij de eerste buffelboer in Nederland maar inmiddels zijn er meer maar er is nog niet één die biologisch is. Mischien in de toekomst.

Naar mijn mening kan nog steeds niets tippen aan de volle smaak van buffelmelk en vooral roomboter daarvan is onovertroffen. Komt omdat de vetpercentage van buffelmelk tussen de 8 en 9,5 procent is wat dubbel zo hoog is als de gemiddelde koeienmelk.

Deze buffelboer is goed bezig, hij is niet biologisch maar het enigste verschil is dat hij iets meer krachtvoer gebruikt, tussen het mest zit een beetje kunsmest bij maar het meeste is gewone mest. In het voer zit ook geen antibiotica in en wat ik zo kan zien lopen de buffels wel vaak buiten omdat hij een grote stuk land heeft.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Waar uit de buurt kom jij ook weer?

 
Oh haha. Dank je voor de informatie. Jammer, maar is voor mij nogal véél te ver weg. Woon in de Randstad. Maar als ik een keer in de buurt ben.... ga ik buffelmelk halen!

 
Denekamp, zeer bekend...moest ik altijd naar toe met de bus, mooie rit :D

Op de site is echter niets te lezen over de voeding van de buffels, en of ze biologisch werken.

 
Dank je wel :)

Ik ben nooit heel scheutig met het openbaren van adresgegevens (zelfs niet met woonplaats), dus ik hou het op de Randstad :)

In ieder geval is het voor mij sowieso niet heel eenvoudig om zo'n boerderij te bereiken, aangezien ik geen auto heb en dergelijke boerderijen vaak niet bereikbaar zijn met het OV. Als ik een dagje de auto van m'n ouders kan lenen, dan kan ik er wel eens op uit gaan langs een boerderij aan de andere kant van het land (zelfs in Deurne, als ik daar zin in heb). Ik zal die boerderijen eens mailen of zij toevallig ook ergens verkooppunten in het westen hebben.

Edit: dat is leuk, die in Putten is goed te bereiken met het OV! Dan ga ik daar ongetwijfeld een keertje informeren wat er te halen valt!

 
... Maar er valt niks te halen, want ze verkopen voorlopig geen zuivelproducten. Jammer. Op termijn misschien weer wel, mailde de man mij.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.872
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan