A1 en A2 melk en caseine

Nieuws uit boterland!

Ik had Zuivel Zuivel eens gemaild of ze plannen hadden om hun grasboter in demeter kwaliteit aan te bieden in de toekomst. Blijkt dat ze gestopt zijn met grasboter en alleen nog maar de gouden demeter variant aanbieden.

Weerribben Zuivel gaat nu zelf de grasboter vanaf volgende week leveren, maar niet demeter. Ze zou wel doorgeven om te onderzoeken of demeter een optie is voor de toekomst.

Mark
 
Net weer wat ghee gemaakt, maar nu van de demeter boter van Zuiver Zuivel.
Wat een verschil met de rauwmelkse boter van Beekhoeve zeg!
Die boter van Zuiver Zuivel bevat veel meer witte meuk, ik bleef scheppen.

Er bleef ook een stuk minder vet over dan bij de Beekhoeve boter. Ik schat dat het zo'n 30% scheelde. 3 pakjes boter (750 gram) leverde zo'n 400 gram ghee op. Snap niet goed hoe dat kan, maar ga de volgende keer weer terug naar de Beekhoeve boter.

Hebben anderen vergelijkbare ervaringen?

Mark
 
Ik bestel ook altijd 20 pakjes boter tegelijk bij de Beekhoeve, en ben er zeer over te spreken. Is erg lekker! Ik gebruik hem echter uitsluitend onverwarmd. Ik heb er nog geen ghee van gemaakt, die koop ik van Remeker.
Om te bakken gebruik ik de roomboter van Bio+.
 
@marianu

Ik heb ook weer een bestelling bij Beekhoeve gedaan. Ik ga wel voor het bakken afwisselen met duurzaam palmvet, anders gaat de lol van het zelf ghee maken er wel snel af ;-)

Mark
 
€2,75 ongeveer per pakje boter. Verzendkosten iets van €8 en ze hebben ook ossewit (weet de prijs even niet meer).

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.638
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan