Zwangerschapsvergiftiging

autumn

New member
Ik loop al zo lang met vraagtekens rond over het merkwaardige verschijnsel zwangerschapsvergiftiging. Hoe kan de natuur dit toch ooit bedacht hebben, dat is mij een groot raadsel. Is het wel natuurlijk?

Aangezien Weston Price tijdens zijn rondreis aardig dicht in de buurt kwam bij wat je een natuurlijke levensstijl kan noemen, vraag ik me af of hij dit ook bij natuurvolkeren tegen kwam. En hoe is het sowieso mogelijk dat zoiets kan bestaan...??

 
Ik vind het een beetje een rare vraag. Het is toch gewoon een ziekte zoals je er zoveel hebt? Natuurlijk zal het niet de bedoeling zijn dat zoiets voorkomt, net als dat het niet de bedoeling is dat je tanden scheef groeien en in die zin onnatuurlijk is.

Zwangerschapsvergiftiging zal wellicht te maken hebben met een al zwakke gezondheid bij de moeder, daarom denk ik dat het juist goed is wanneer je reproductiesysteem tijdelijk stil valt wanneer je als vrouw al andere serieuze gezondheidsproblemen hebt, wat veelal ook het geval is.

Hier wat uitleg uit een artikel die de oorzaak bij de voeding legt. Ik heb ook wel gelezen dat het genetisch bepaald kan zijn (wellicht zwakke gezondheid van de ouders meegekregen dan):

"There is a significant relationship in pregnancy among maternal nutrition, blood volume expansion, and the increased demand on the liver. Metabolic toxemia (also known as pre-eclampsia) is a well-known diagnosis of pregnancy and refers to liver malfunction resulting from protein/calorie deficiencies. What many women don’t realize, however, is that there are many other problems experienced in pregnancy that directly relate to inadequate nutrition, and therefore inadequate blood volume and liver compromise. The following is an outline to give you an understanding of exactly how the adaptations of your body in pregnancy can help keep you and your baby in a healthy state. This can occur ONLY if you give your body and your baby adequate nutrition.



"

 
Ik heb zelf Hellp gehad, zwangerschapsvergiftiging in de ergste vorm gehad en heb altijd begrepen dat het voornamenlijk een afweerreactie was van mijn lichaam tegen het weefsel ed van de vader, zeg maar niet herkennnen van .......... en dat willen afstoten??

Ik heb daarna 2 zwangerschappen doorgemaakt zonder "klachten" of hellp/eclampsie

 
Quote:
Het HELLP-syndroom is een complicatie die soms bij (menselijke) zwangerschap optreedt. HELLP is een acroniem van Hemolysis Elevated Liver enzymes and Low Platelets (hemolyse, verhoogde leverenzymen, en weinig bloedplaatjes). Dit staat voor een afbraak van rode bloedcellen, een gestoorde leverfunctie en een tekort aan bloedplaatjes.


http://nl.wikipedia.org/wiki/HELLP-syndroom

Dat is niet niks, rateltje. Dit is potentieel levensbedreigend voor zowel de moeder als het kind. Duidelijk is dat de lever hier in ieder geval een rol in speelt. Daarnaast die hoge bloeddruk, die verband houdt met de schildklier. Ik ben geen expert in dit soort zaken, maar duidelijk voor mij is dat je ernstige voedingstekorten had ten tijde van je eerste zwangerschap. Kun je voor jezelf eens teruggaan in je herinnering om te zien of je nog weet waar je voeding uit bestond voor en tijdens de eerste zwangerschap en de voeding van de twee daaropvolgende zwangerschappen?

Mike

 
Mike, ik ben ook nog wel benieuwd naar jouw reactie op zwangerschapsvergiftiging, bedoelde ik eigenlijk. Zie jij dit als een natuurlijk verschijnsel of ook een of ander symptoom van degeneratie?

 
Uit mijn reactie op rateltje kun je al zien dat ik het zie als niet natuurlijk en dus als degeneratie. HELLP is extreme zwangerschapsvergiftiging, dat is dus nog een graadje erger. De natuur haalt geen wrede grappen uit met moeders door ze tijdens de zwangerschap te vergiftigen.

Mike

 
Ja, dat is mijn gevoel er ook over. Ik kan me niet voorstellen dat dit een natuurlijk verschijnsel is. Ik heb het altijd al vreemd gevonden...

 
Net zoals zwangerschapsdiabetes of tandbederf a.g.v. de zwangerschap. De moeder moet voor twee eten. We leven in een vrij universum van oorzaak en gevolg. Dit soort verschijnselen zijn een weerspiegeling van voedingstekorten bij de moeder.

Mike

 
Ja en dan heb je ook nog zwangerschapsdementie. Dat is nu heel verklaarbaar.

Wat is vergeetachtigheid in de zwangerschap?

Ongeveer 80% van de vrouwen heeft last van vergeetachtigheid in de zwangerschap. Ze worden ook onhandiger:

•Ze vallen vaker van de trap.

•Ze stoten zich vaker.

•Ze knoeien meer, of ze snijden zich vaker in hun vingers.

•Ze weten niet meer waarom ze ergens naar toe zijn gelopen.

•Ze zijn vaker spullen kwijt.

•Ze maken vaker een botsing met de auto.

Deze vergeetachtigheid noemen we zwangerschapsdementie. Als je last hebt van zwangerschapsdementie reageer je vaak ook langzamer op alles.

Wanneer gaat de vergeetachtigheid over?

De klachten zijn niet meteen na de bevalling over. De meeste vrouwen hebben er nog gemiddeld 8 maanden na de bevalling last van. Daar is onderzoek naar gedaan.



 
Ja, o.a. een tekort aan vitamine A. Je weet wel, die vitamine waar zwangere vrouwen juist bang voor worden gemaakt, grrrrrrrrrrrrr!

Mike

 
Zwangerschapsvergiftiging is een serieuze zaak. Dit heb ik zelf gehad toen ik zwanger werd van mijn tweede kind. Tijdens de tweede trimester werd er bij mij zwangerschapsdiabetes geconstateerd. Vervolgens op dieet gezet door de dietiste, die het meest afschuwelijke voedingsadvies opgesteld had. Op advies van de internist moest ik insuline inspuiten (gruwelijk). In plaats van verbetering werd ik alleen maar zieker. Drie weken voor de geboorte van mijn zoon moest ik onmiddelijk het ziekenhuis in wegens complicaties (zwangerschapsvergiftiging, hoge bloeddruk). Het was niet fijn (om het zacht uit te drukken) omdat ik mijn 4-jarige dochter constant gemist had.

Mijn zoon van 6 kg (ja schoon aan de haak) werd geboren (ik ben 160 cm!). C-sectie.

Daarna heel veel bloedverlies gehad maar gelukkig werd dat meteen verholpen. Ik dacht dat het niet meer erger kon maar vijf dagen na de geboorte, kreeg ik gezichtsverlamming - Bell's Palsy. En wat kreeg ik van de doktoren te horen? "Mevrouw, u heeft gewoon pech"! Heel fijn, dank u wel. Ze konden niks voor mij doen maar dat vond ik niet zo erg. Het idee dat ik mijn zoon geen borstvoeding kon geven was voor mij onacceptabel.

Bij thuiskomst begon ik lever te eten (op advies van mijn moeder; achteraf had ik haar maar moeten vertellen over mijn situatie). Mijn man ging alle levers in Delft en omgeving kopen. Dat was mijn ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor, avondmaal, etc. Kilo's levers en spek, dozijnen eieren had ik gegeten. En intussen, had geprobeerd melk te pompen om de productie van borstmelk te stimuleren. Vier weken na de geboorte kon ik mijn zoon borstvoeden (20 maanden lang).

De internist had mij verteld dat diabetes in mijn gene zat dat ik daar niks aan kon doen, dat ik het alweer zou krijgen. Mooi niet. Hiermee, begon mijn zoektocht naar antwoorden van mijn vragen. Maar het was echt pas in volle gang gekomen vier jaar later.

Nu weet ik natuurlijk waarom die ziektebeelden. Tekort aan vitamin A, vitamine D, etc...oftewel, ondervoeding is de oorzaak en het is niet genetisch bepaald. Maar de mediciwereld denkt anders.

 
Die vergeetachtigheid komt volgens mij door tekort aan essentiële vetzuren zoals DHA. Als de moeder tekorten heeft worden deze ontrokkken uit de hersenen van de moeder. Ik heb tijdens mijn zwangerschappen MorDHA van Minimi Nutrition gebruikt (die garandeerd veel zuiverheid) en met regelmaat vette vis gegeten. Maar met de wetenschap die ik nu heb zou ik gewoon aan de levertraan gaan.

Mijn beide kinderen hebben zich motorisch en verbaal allebij erg snel ontwikkelt.

Ik heb zelf wel enorm last gehad van vergeetachtigheid. Waarschijnlijk ook door tekorten want heb die vetzuren niet heel consequent gebruikt en mijn 2e zwangerschap volgde snel na de eerste. En heb ook allebij borstvoeding gegeven dus dan gaat het onttrekken gewoon door natuurlijk..

 
Quote:
Mijn zoon van 6 kg (ja schoon aan de haak) werd geboren (ik ben 160 cm!). C-sectie.


Dergelijke massieve baby's wijzen op een trage schildklier bij de moeder.

Mike

 
Quote:
Een aantal ziektes die de kans op een zwangerschapsvergiftiging verhogen zijn: diabetes, stollingsafwijkingen, stofwisselingsstoornissen en een hoge bloeddruk.


http://www.gezondheidsnet.nl/zwangerschap-bevalling-en-baby/artikelen/2530/zwangerschapsvergiftiging

 
Ik had hier al eerder gelezen dat de zwangerschap , indien niet genoeg in het lichaam aanwezig waar het hoort, gaat stelen van de botten en tanden van de moeder.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan