Zwangerschapsvergiftiging

@ Debsy, ja dat doet een gemiddeld ondervoed lichaam ook al als het niet zwanger is: mineralen van de botten en tanden gebruiken, laat staan dat als er een kind op komst is.

 
Een oude wijsheid is dat elk kind een tand kost. Tandbederf tijdens de zwangerschap komt geregeld voor.

Dennis, bekkeninstabiliteit is inderdaad eveneens het gevolg van een leenproces van het lichaam van zichzelf tijdens de zwangerschap. Degeneratie dus, want de moeder eet dan niet voor twee en de natuur kiest ervoor om de mineralen uit de botten van de moeder te halen en deze ten goede te laten komen van de vrucht.

Mike

 
Helaas denken veel aanstaande moeders dat ze gewoon 2 x zoveel moeten eten, dus 2 x zoveel brood/2 x zoveel chocola/2 x zoveel suiker/ 2 x zoveel pizza's etc en ze komen dan 20 kg of meer aan.

 
Vandaag sprak ik iemand die aan een postnatale depressie heeft geleden. Dit zal ook wel bij natuurvolkeren niet voorgekomen zijn.

Opmerkelijk vond ik twee stukjes op wikipedia hierover:

Over het algemeen is de oorzaak van een postpartumdepressie te zoeken in de veranderde hormoonhuishouding tijdens de zwangerschap en na de bevalling. Vaak in combinatie met een aantal risicofactoren, zoals slaaptekort, zware bevalling en een tekort aan vitamines en mineralen (onder andere vitamine B6), die kan ontstaan tijdens de zwangerschap, omdat er veel voedingsstoffen naar de baby gaan.

Complicaties

Een van de complicaties van een postpartumdepressie is een verminderde ontwikkeling van het kind. Diverse studies hebben aangetoond dat kinderen van vrouwen met een doorgemaakte postpartumdepressie zich minder goed ontwikkelen en psychosociale problemen hebben, zowel internaliserend (depressies, etc) als externaliserend (ADHD, agressief gedrag, etc), die zelfs tot in de puberteit aan kunnen houden.


Staat hier niet met andere woorden dat zowel de moeder als het kind aan psychische stoornissen kunnen gaan lijden door een tekort aan voedingsstoffen? Ook heeft het te maken met stress (zware bevalling) en dit kost ook veel extra voedingsstoffen, waardoor eerder een tekort ontstaat. In het geval van het kind kan het gerust degeneratie genoemd worden als het een blijvend letsel is.

 
Ik heb in 2005 a aan einde zwangerschap een lichte zwangerschap vergiftiging gehad.

Bloeddruk was hoog. Mijn bloeddruk is wel weet iets gezakt maar nooit meer zo laag geweest als hiervoor.

Kom ik net bij de neuroloog, is mijn bloeddruk gewoon nog omhoog gegaan naar 94. Net iets aan de hoge kant.

En ik had juist verwacht dat deze nu iets lager zou zijn.

Ik slik 10 druppels lugol pet dag. Ik heb volgens mij ooit is gelezen dat teveel lugol voor hoge bloeddruk kan zorgen.

Ik slik deze lugol juist tegen mijn pcos klachten.

Ik zat bij de neuroloog vanwege vreselijke last van licht. Hij denkt aan migraine maar ik krijg nu voor de zekerheid een mri scan.

Ook heb ik last van mijn hormonen. Haaruitval en vroeger vreselijk acne gehad. Mijn ferritine is maar 8.iemand tips?

 
10 druppels lugol per dag lijkt me inderdaad erg veel.

Volgens mij is het advies 1 druppel per 70 kg lichaamsgewicht?

en dan totaal 2 druppels in de week.

Maar Mike heeft ooit wel eens aangegeven dat we allemaal een structureel jodiumtekort hebben dus dat je ook 1 druppel per dag kunt nemen. Dat is nog steeds een heel stuk minder dan 10 druppels per dag.

Het boek 'Menopauze, wat je dokter je niet vertelt' zegt het volgende over hoge bloeddruk:
Quote:
Hoge bloeddruk (Hypertensie) kan allerlei oorzaken hebben; één daarvan is oestrogeendominantie. Oestrogeen en progestagenen hebben een ongunstige invloed op de celmembranen: de cellen nemen daardoor meer natrium en water op (met intracellulair oedeem ofwel vochtretentie als gevolg) en verliezen kalium en magnesium. Dat resulteert vaak in hoge bloeddruk. Volgens dr. Milton G. Crane zijn oestrogeendominantie en het gebruik van de pil belangrijke oorzaken van hoge bloeddruk bij vrouwen.

Bij vrouwen die de pil niet gebruiken, staat oestrogeendominantie gelijk met een progesterontekort. Als aanvullend progesteron wordt gebruikt, neemt het gewicht af (overmatig water wordt uitgescheiden) en wordt de bloeddruk weer normaal.


Lia

 
Hay poekie,

Dankjewel voor je berichtje, ik kreeg deze tip van hormonale dis balans.

Ik heb pcos en dat zou komen door jodium gebrek. Maar ik lees nu dat te veel jodium juist voor een trage schildklier kan zorgen waardoor je hoge bloeddruk kunt krijgen en haaruitval.ik eet nu natuurlijk ook gezond en in melk en vlees zien ook jodium dus dat komt er ook nog is extra bij.

Mijn haar valt laatste tijd ook meer uit. Ik denk echt dat ik teveel jodium gebruikt heb de laatste tijd.

Ik ga nu maar 2 weken stoppen en daarna 1 per dag proberen.

Ik wil dat boek ook bestellen maar moet eerst ff sparen.

Bedankt

 
Aan het Hellp -syndroom heb ik mijn dochter verloren, dat is nu 22 jaar geleden.Ik was er zelf ook bijna aan onderdoor gegaan, zat onder de blauwe plekken. Mijn voeding was niet goed, ik was totaal onbewust. Door mijn geschiedenis van t.i.a.'s was ik super rijk om een zwangerschap te beleven. 2 jaar daarvoor had ik prednison geslikt, naar mijn idee voor niks. En dat heb ik altijd als de oorzaak gezien. Voor mijn gevoel : Ik was een proefkonijn voor de medici, kijken waar het schip strandde. En het strandde en hoe! Ik was als de dood voor de dood, en toen was mijn kind overleden in mijn buik... Ik leefde zwaar in een roes. Na die zwangerschap heb ik nog 2 mooie meiden mogen krijgen, dat is pas rijkdom. Nu ben ik heel erg met mijn voeding bezig en wil het als medicijn zien. Maar misschien had ik door deze voedingswijze wel mijn kind kunnen behouden, heb ik gelezen. Dan moet ik mij vreselijk schuldig voelen.

Jolanda

 
Jolanda,

Dat is een heftig verhaal. Maar ga je alsjeblieft niet schuldig voelen. Toen wist je toch niet beter.

En van iets wat je niet weet ben je op dat moment toch niet verantwoordelijk?

Als je daarna jezelf beter informeert of die informatie krijgt en je doet er vervolgens niets mee dan mag je het jezelf aantrekken als er slechte gevolgen van komen.

En ik weet hoor dat het makkelijk praten is en dat jij in die situatie verkeert/hebt gezeten.

Maar probeer het los te laten, het is geweest en op dat moment wist je niet beter.

Wees blij dat je het nu wel weet en dat je het jezelf en je kinderen mee kunt geven, een betere levenswijze.

Lia

 
Hay jolanda,

Wat een verhaal zeg, heb er kippenvel van maar je mag jezelf de schuld niet van geven.

Ik heb ook jaren geleefd volgens voedingscentrum en alle dokters geloofd.

Je weet niet beter toch.. Je denkt dat je dan goed bezig bent juist toch?

Sterkte lieve groetjes debje

 
Ik bedenk me nu ook nog dat vorige 2 maanden mijn menstruatie heel licht geweest zijn.

Zou dit ook te maken kunnen hebben met een teveel aan jodium?

 
Ik heb een tijdje 6 druppels Lugol's jodium per dag genomen, maar na een paar weken kreeg ik hartkloppingen en ben ik er mee gestopt. Het duurde vele weken voordat het voorbij was. Nu pak ik af en toe een druppel, erop vertrouwende dat mijn reserves wel aangevuld zijn geweest toen ik zo veel pakte.

 
Ik vind het wel weer een razend interessant topic. Mijn vrouw is nu 7 maanden zwanger dus ik lees vol interesse mee.

 
@ debje,

ja dat kan te maken kunnen hebben met de extra jodium die je innam.

hier een thread erover op curezone

het zou eraan liggen dat jodium het oestrogeengehalte verlaagt (wat goed is als je oestrogeen dominantie hebt zoals zovelen tegenwoordig)

 
@Debje ik herken dat, ik neem nu om de dag een druppel jodium in mijn smoothie en ben ook minder ongesteld dan eerder en korter lijkt het wel.

Bijna geen klachten, vorige week 2-3m dagen lichter ontvlambaar (zoek dekking ;-)) maar geen verlangen naar chocola o.i.d.

ik voel wel weer als vroeger de eisprong? dit had ik niet meer.

@mike ik zag nu dat je mij vroeg naar de eetgewoontes van toen. Ik weet het natuurlijk niet precies,maar vergeleken met nu at ik toen pasta, aardappelen en dacht niet na over wat ik at.

Het grootste verschil van toen en nu is dat er een andere vader is en de hoeveelheid stress toen was ernom, continue en slopend.

Ik vermoed ook dat mijn dochter toen na 30 weken zwangerschap 945 gram met weinig reserves en veel stress is gekomen, van daar uit haar vele klachten van nu bestaan.

(rare zin)

Mijn geheugen was toen een zeef en is het al die jaren gebleven, pas nu na een maand of 4 gebruik van o.a. de levertraan/boterolie en manier van eten heb ik het gevoel beter te kunnen onthouden en minder wirwar in mijn hoofd.

Het is niet niks je kindje te moeten verliezen, doordat je lijf het laat afweten en jij niet weet wat er aan de hand is. Pas veel later besefte ik mij hoe ernstig het is geweest.

Ik heb nu een collega zwanger (tweede keer) en al beginnende bekkeninstabiliteit, ze is pas 10 weken zwanger en herkent nu al de symptomen.

Ik heb haar gezegd dat ze een tekort heeft, haar lijf het van haar rooft om haar kindje te kunnen geven,maar weet niet wat.

Wil haar graag tips geven wat te doen om dit te verbeteren, ik zal zo lezen op het forum.

Wellicht kan iemand iets meer vertellen over deze tekorten met als gevolg bekkeninstabiliteit.

 
@ debje_b

Quote:
wat was jouw reden dat je zoveel jodium slikte?


Niet zo specifiek. Ik had zo'n flesje besteld om in zijn algemeenheid te supplementeren. Erbij zat een briefje met de aanbevolen dosis, maximaal 6 druppels per dag. Dus ik dacht, nou eens proberen dan.

 
Ratel,

Bekkeninstabiliteit komt doordat het lichaam mineralen rooft van zijn eigen skeletstructuur. Door voedingstekorten bij de moeder 'parasiteert' het kind als het ware van de moeder, in een ware concurrentieslag om dezelfde mineralen. De natuur kiest altijd voor het jonge leven en dus gaat dit ten koste van de moeder.

Zij heeft dus mineralen nodig, in de vorm van grote hoeveelheden Keltisch zeezout. Sole-therapie werkt sneller en effectiever. Om de mineralen goed opneembaar te maken zijn er ook grote hoeveelheden verzadigd vet vereist, boordevol vetoplosbare vitamines (A, D, E en K). Vet en zout dus.

Mike

 
Rateltje,

Ik heb op mijn site een stukje staan over mineralenroof in het lichaam bij zwangerschap en onvoldoende goede voeding.
Quote:
Het gevolg is dat de moeder al mineralen tekorten heeft tijdens de zwangerschap waardoor er al in het stadium van de foetus niet alleen geleend wordt van de skeletstructuur van de moeder (bekkenverz(w)akking, caries!)



Voor haar is de levertraan/boterolie heel belangrijk.
Quote:
Om aan te geven hoe belangrijk de vetoplosbare vitamines A en D zijn in de juiste verhouding is het van belang dat je beseft dat de twee belangrijkste mineralen voor je complete skeletstructuur (het raamwerk dat je hele lichaam bij elkaar houdt) het basische calcium en het zuurvormende fosfor zijn. In tegenstelling tot wat vaak wordt beweerd, bouwt calcium geen botten maar breekt deze af en is het de bouwstof fosfor die zorgt voor botvorming. Het leven bestaat voortdurend uit opbouw en afbraak en het is dus van belang dat je beschikt over een evenwichtige calcium-fosforbalans, waarbij zuren (bouwstoffen) even belangrijk zijn als basen (afbraakstoffen). Verder moet je weten dat vitamine D (calciferol, de naam zegt het al) nodig is voor de opname van calcium en vit. A nodig is voor de opname van fosfor. Als de calcium-fosforbalans is verstoord, zal het lichaam calcium of fosfor gaan lenen van zijn eigen skeletstructuur. Dit gaat ten koste van de kracht en vitaliteit van je botten, haar, nagels en gebit. Een goede balans tussen vitamine A en D in een verhouding van 10:1 (aanwezig in gefermenteerde levertraan) betekent dus ook een goede calcium-fosforbalans.

Mike



En lever is prima voedsel. Ze zou zoveel mogelijk suikers moeten laten staan en meer dierlijke verzadigde vetten gaan eten: roomboter, vlees, eieren, slagroom, creme fraiche, yoghurt en rauwe melk is natuurlijk helemaal de aangewezen voeding voor een zwangere vrouw, en straks een zogende vrouw.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.071
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan