Zwak vlees

Webmaster

New member
Haha, grappig Mike. Je noemt mij de advocaat van duivel, maar opent hier een topic waarin we elkaar mogen aansteken met al onze verleidingen. Maar mooi dat we allemaal onze menselijke kant tonen en eerlijk onze zwaktes opbiechten.

Ik kan me wel aansluiten bij Ikke. Het eten op zich is al een soort verslaving voor mij. Ik hou zo van koken en lekker eten. Bij de maaltijden overdag gaat het vaak wel goed, maar vooral in de avond vul ik mijn maag nog wel eens af met hapjes en nootjes.

Ik ben ook erg suikerverslaafd geweest, vooral koekjes en chocola in de avonden. Hoewel ik die grotendeels uit mijn systeem heb kunnen werken, blijft het op de loer liggen. De laatste dagen ben ik weer in de ban van de chocola, goddelijk lekker. De melk van Vivani heeft een heerlijk romige smaak en de 85% puur van Green & Black's is ook mijn favoriet. Ik probeer het vooral bij die pure te laten voor af en toe, maar nu waren alle soorten van Green & Black's in de aanbieding bij de Ekoplaza. Mijn nieuwsgierige geest heeft zich laten verleiden tot bijna alle andere smaken. Dus met een stapel repen in huis gaat er gemakkelijk meer naar binnen natuurlijk.

De Lovechock is voor zover ik weet gemaakt van rauwe cacao. Ik heb wel eens een filmpje over de gevaren van rauwe cacao gezien:

http://rauwevoeding.blogspot.com/2009/06/rauwe-cacao-is-niet-gezond-en-geen.html

Een andere verleiding is toch echt wel het roomijs. Wat dat betreft hou ik wel van zuivel!

 
OK, tijd om onze ziel bloot te leggen. Welke voedingsmiddelen waarvan je weet dat ze slecht voor je zijn maken je vlees nog steeds erg zwak? Ik zal beginnen met het goede voorbeeld geven. Ik heb er nog maar twee: bier (vooral nu het bokbierseizoen is aangebroken!) en roomijs. Deze maken mijn vlees zwak, ik geef het eerlijk toe. Waarvoor bezwijken jullie, als je niet uitkijkt?

Mike

 
Chocola (zelfs al is het de meest pure vorm die ik kan krijgen, dan nog zit er rietsuiker in waar ik niet tegen kan).

ik dacht bij het zien van het onderwerp dat je iets wilde zeggen over de kwaliteit van sommig vlees haha.

 
dank je Mike, klinkt goed!

wel erg veel geld voor maar 40 gram per reep.

ik stop dat zo in mijn holle kies:)

het gaat me trouwens niet om de suiker maar om het vet en de cacao.

zonder suiker zou ik hem ook zo nog eten.

jammer dat er geen van die chocola is zonder suiker.

 
:) tja, ik zou erover willen meepraten maar door mijn An verleden heb ik helemaal geen dingen waar ik voor bezwijk...Ik ben heel sterk en gediciplineerd in het 'gezond' eten. Soms zeggen mensen dat ik dit echt wel wat meer mag loslaten,. als dat zou gaan..

Natuurlijk niets mis mee, ik heb ook niet de drang naar een bepaald soort 'verkeerd' voedsel, kan heerlijk genieten van alles wat ik wel van mezelf mag eten!

Wat ik nog weleens heb is dat ik 's avonds teveel eet (in mijn ogen teveel) het is dan zo lekker dat ik dooreet (steeds kleine beetjes) tot mijn buik niet fijn meer aanvoelt,

dan weet ik: het was teveel voor mij

 
mijn zwakheden;

koffie, vooral op een vrije dag.....hmmm zo lekker

bokbiertje ..hmmmm ook zo heerlijk, een beleving :lol:

 
Koffie, ja die was ik vergeten!, althans... ik neem cichorei, maar dat is ook niet zo goed dacht ik. Eentje per dag wordt me door mijn energetisch therapeute nog vergeven

 
tot nu toe heb ik bijna niet gezondigd..toch denk ik dat het een enkele keer moet kunnen..het brengt je ook wat.....toch ?

 
Ik ben een beetje verbijsterd..... ik bezwijk namelijk nergens meer voor! Terwijl ik vroeger (voor mijn 30ste) in deze tijd van het jaar fanatiek aan de chocoladeletters zat. Tegen de tijd dat het sinterklaas was kon ik er goed al 25 op hebben!

 
Wie had dat gedacht, Rapunzel? Nog geen 4 jaar geleden bezweek je nog om de haverklap voor cappuccino, ijs en Bossche bollen!

Mike

 
Quote:
tot nu toe heb ik bijna niet gezondigd..toch denk ik dat het een enkele keer moet kunnen..het brengt je ook wat.....toch ?


In The Sunfood Diet Success System schrijft David Wolfe dat als je dan toch bier drinkt je het beste de donkere biertjes kunt drinken, omdat deze rijker zijn aan mineralen. Ik kijk elk jaar in oktober weer uit naar de komst van de nieuwe bokbieren en ik moet je zeggen: ik ben er al aan bezweken!

Mike

 
pfffffff goed nieuws, donker bier vind ik nl veel en veel lekkerder...ik ga zeker eens lekker bezwijken...met mate bezwijken :D

 
Die Loveshock chocolade is inderdaad erg lekker (en duur)! Verder heb ik ook een zwak voor de McFlurry van de McDonalds, gaat niet alleen om zoetheid maar ook om de romigheid en dat het ijs is. Ik heb een paar keer deze dingen gegeten, omdat het voor mij voor een tijdje de aantrekkingskracht wegneemt. De gedachte dat ik sowieso chocolade kan hebben als ik het zou willen, geeft rust. Ik wil het alleen bijna nooit meer.

 
Cappuccino, ijs en Bossche bollen waren inderdaad mijn laatste zwakheden. Maar vanaf het moment dat ik hoorde hoe mijn darm ervoor stond, nu 1 jaar geleden, ben ik ervoor gegaan en ik heb nooit meer omgekeken! Daarom denk ik ook allemaal dat Joey iets niet goed doet want als er iemand koolhydratenverslaafd was, dan was ik het wel. Tegenwoordig kan ik gewoon bij de bakker staan zonder ergens trek in te krijgen, gewoon omdat ik me voldaan voel.

Bier.... brrrrrrrrrrr. Dat vind ik zo vies! Je weet dat pitta types ijs mogen? :)

 
Ik kan er ook maar 1 echte bedenken: BIER

Oja, in het weekend ook vaak een bakje koffie.

Weekenden en verjaardagen zijn toch nog het moeilijkst. Je probeert er natuurlijk wel rekening mee te houden, maar om nou helemaal alleen de hele avond aan je glaasje water te gaan zitten vind ik ook maar niks..

 
Hihi, wat is dat toch met bier? Behalve de donkere biertjes, heb ik er nooit van genoten. Is het niet grappig dat allerlei lekkers in de supermarkt opeens helemaal niet meer zo aantrekkelijk lijkt? Ik denk wel dat als ik niet zo lekker zou koken, ik meer zin in de ongezonde dingen zou hebben. Mijn smaak is ook veranderd.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan