zorgverzekering

Sailor: wat daar staat is voor mij nog geen waarheid.
Ik ken verhalen van mensen die ik uit de eerste hand vernam dat ze al jaren geen zorgverzekering hebben.
Dat verhaal over die belasting: daar heb ik die mensen in elk geval niet over gehoord.
Dus dan ben ik benieuwd of dat verhaal dat op die website staat ook klopt.
Jij neemt het kennelijk direct voor waar aan.
Wie weet staat dat daar enkel om mensen af te schrikken.
Als je verhalen van mensen uit eerste hand hebt, zou ik als ik jou was die eens even goed uitvragen, dat zijn tenslotte de ervaringsdeskundigen!
 
Je kunt de zorgverzekering opzeggen voor 31 december 2021 zonder opgave van reden.
Men zou dan wettelijk verplicht zijn een nieuwe af te sluiten voor 1 februari. Dus dan heb je tot en met 31 januari de tijd om te zien hoe de vlag er dan voor hangt. De wereld is dan weer heel anders en mochten de ongeprikten toch een zorgverzekering aangeboden krijgen met andere voorwaarden dan de geprikten, kan je tegen die tijd bezien hoe je dat verder aanpakt.
 
Ik kreeg de nieuwsbrief van Frank Ruesink doorgestuurd met onderstaande tekst. Ik vind het wel geniaal bedacht!!!
Ik ben erg benieuwd naar de aflevering van Weltschmertz, deze staat nog niet online.

Gisteren had ik mijn interview bij Cafe Weltschmerz.
Onderwerp zes maanden per jaar stoppen met je zorgverzekering.

Natuurlijk weet ik dat veel mensen dit onderwerp controversieel vinden.
Zeker als mensen zich niet hebben verdiept aan het proces wat aan deze keuze voorafging.

In het interview bij Café Weltschmerz sta ik vooral stil bij het thema: verantwoordelijkheid.
Maar naast de verantwoordelijkheid ook de "waarom vraag".

En ook bij het hebben van een niet chemische gezondheidsvisie om dit te kunnen doen.
Want in ons huis hebben wij geen producten van Big Pharma.

Wij hebben meer dan 15 jaar geschaafd aan een holistische gezondheidsvisie, die preventief is.
Waardoor wij wel zorg inkopen, die helpt om te voorkomen dat ziekte zich fysiek manifesteert.

Het gehele interview hierover ga ik later in de nieuwsbrief nog delen.
Ik had echter een deel van de nieuwe inschrijvers van deze nieuwsbrief al iets beloofd.

Ik had mensen beloofd om te beschrijven welke stappen wij hebben gezet om dit te doen.
Zes maanden per jaar leven zonder zorgverzekering. En dit proces is in feite super eenvoudig.

En nee, het heeft helemaal niets te maken met “gemoedsbezwaren”.
Wat we doen is het volgende:

En nee dit is geen advies. Dit is ook geen aanbeveling.
Dit is gewoon kennisoverdracht omdat ik vind dat mensen dit mogen weten.

Zodat mensen weer gaan ervaren dat ze keuze vrijheid hebben.
Ok, wat wij nu twee jaar hebben gedaan is het volgende.

Aan het eind van het jaar schrijven we ons uit bij onze zorgverzekeraar.
We zeggen gewoon het contract op.

Let op: dit doen al heel veel mensen die overstappen naar een nieuwe zorgverzekeraar.
Het stopzetten van je contract bij een commerciële zorgverzekeraar is dus niet nieuw.

Het nieuwe en het spannende zit hem erin dat wij niet direct opnieuw instappen.
Met andere woorden we sluiten geen nieuw contract af bij een zorgverzekeraar.

M.a.w. in de maand januari hebben we geen zorgverzekering en betalen we deze ook niet.
Dit geldt ook voor de maanden februari en maart. Er gebeurt dan ook niets.

In de maand april ontvang je opeens een eerste officiële brief.
Natuurlijk niet van een zorgverzekeraar want daar heb je namelijk geen contract meer mee.

Je ontvangt dan een brief van Het Cak.
Deze afkorting staat voor het Centraal Administratie Kantoor.

Zij hebben o.a. als taak om onverzekerden op te sporen.
Je ontvangt van hen een brief waarin kortweg staat.

Binnen drie maanden moet je een zorgverzekering hebben anders krijg je een boete.
Deze boete bedraagt € 426,-.

Nadat je deze brief hebt ontvangen. weet je dat je wederom een keuze kunt maken.
Je hebt dus keuzevrijheid, ondanks dat je hebt dat deze er niet is.

We hebben er nu twee jaar voor gekozen om te kiezen om vervolgens weer in te stappen.
M.a.w. je neemt eind juni contact op met een zorgverzekeraar om een contract af te sluiten.

Hierdoor heb je dus zes maanden geleefd zonder zorgverzekeraar.
Dit zonder te betalen, zonder boete en zonder juridische consequentie.

Je hebt alleen geleefd met meer verantwoordelijkheid voor je eigen gezondheid.
Voor sommige is dat een last. Ik ervaar dat als een zegen.

Ik neem graag de verantwoordelijkheid voor mijn mentale, emotionele, spirituele, fysieke en seksuele gezondheid.

De keuze hebben we niet gemaakt vanuit financiële overwegingen.

Ook dit heb ik uitgelegd in het interview bij Cafe Weltschmerz.

Wij kiezen dit o.a. omdat wij steeds minder verbonden willen zijn met ziekmakende systemen.
Wij willen vrij, waarachtig en bezield leven.

En dus is het belangrijk voor ons om (soms) weg te lopen bij iets dat schreeuwt om verandering.
Onze verzorgingsstaat is ziek. Onze gezondheidssysteem is ziek. En dit verandert niet vanzelf.

Dit verandert als we bereid zijn om met een andere gedachte en andere realiteit te creëren.
Dit is wat wij hebben gedaan en na twee jaar voelde het goed om dit te delen. Ook met jou.

Jeetje B, [28-8-2022 15:49]
Los van wat een ander ervan vindt.
Maar puur omdat ik ervaar dat wij altijd onze kennis en ervaring behoren te delen als mens.

En wat jij met deze informatie doet is helemaal aan jou.
Je mag het verwerpen, je mag het onderzoeken, je mag hiermee doen wat klopt met jouw pad.

En op dit pad wens ik je veel gezondheid en levensgeluk toe.

Fijn weekend,

Frank
 
Ik kreeg de nieuwsbrief van Frank Ruesink doorgestuurd met onderstaande tekst. Ik vind het wel geniaal bedacht!!!
Ik ben erg benieuwd naar de aflevering van Weltschmertz, deze staat nog niet online.
Heel goed idee. Ga ik volgend jaar doen. Scheelt me toch al snel meer dan 750 eur.

Hartelijk dank voor de info @Medusa
 
Ooit ging ik naar het ziekenhuis Alkmaar, ze konden niets voor me doen, kreeg uiteindelijk wel een bloedonderzoek. Maar de rekening (weet niet meer wanneer het precies was) was ongeveer 250,--. Ik kwam daar maar 1 keer en dan betaal je het passanten-tarief.
Zeer waarschijnlijk dus nu naar de KNO arts en zeer waarschijnlijk weer een passanten-tarief. Zeker als het maar voor 1 keer is. Heb al gezocht. wel een lijst gevonden maar dan moet je de hele lijst doorzoeken. Ik weet ook nog dat ze amper info geven als je naar een prijs vraagt voor een toekomstig onderzoek. Ik wil het wel vooraf weten want kan best zijn dat een fysio of chyropractor ook kan behandelen.
 
Vandaag gebeld met ziekenhuis over de kosten. Wat ik al dacht, als ik een eerste bezoek breng kost dat meteen al tussen 200.- en 300.-.
Gezien mijn ervaring destijds in Alkmaar - dat ze niets voor me kunnen doen - moet ik nog eens HEEEL goed nadenken.
Deze week heb ik 2 afspraken bij 2 verschillende chriopr. voor een SOT behandeling. Ik wil zien wie me het beste bevalt. Misschien weten ze ook iets van oorklachten/evenwichtsklachten. I
 
Ik kreeg de nieuwsbrief van Frank Ruesink doorgestuurd met onderstaande tekst. Ik vind het wel geniaal bedacht!!!
Ik ben erg benieuwd naar de aflevering van Weltschmertz, deze staat nog niet online.
De video staat online:
 
Nou topic gevonden!
Ik ben benieuwd hoe jullie verzekerd zijn of je nog gaat verzekeren en waar etc. Ik ben me een hoedje geschrokken vd nieuwe premie voor 2023!
 
Er is een optie om geen zorgpremie te betalen. Dat kan als hier door bepaalde overtuigingen bezwaar tegen is. Het wordt dan wel op een andere manier bij je weggehaald via belastingen of het inhouden van salaris. Geen zorgpremie betalen is dus eigenlijk geen optie in het systeem waar we in leven.
Alleen Ragnar gaat geen zorgverzekering meer betalen als het nog duurder wordt. Dat is iets voor het domme volk.
 
Geen zorgverzekering voor mij in het nieuwe jaar. Ik ga doen wat Frank ook doet. En hoop eigenlijk dat nu blijkt dat men niet de zorg kan bieden waarvoor betaald moet worden Nederlanders helemaal stoppen met betalen. Het is toch achterlijk dat het verplicht is vind ik. En je krijgt gewoon een polis wanneer de verzekering weer in gaat in januari waar ze geeneens aan kunnen voldoen. Dus wie heeft er nu een verplichting. Niet wij.
 
Ja mee eens. Sterker nog, massaal schulden maken door al die bullshit als motor rijtuigen belasting, zorgverzekering, energie gewoon niet meer betalen en beleggen bij de gemeente. Iedereen. Advies is toch altijd dat het het beste is op tijd aan de bel te trekken? Volgens mij is die koekenbel nu luid genoeg. Waar blijven de mensen? Meegaan in regeltjes als beslag op salaris etc, is dat tot die tijd de oplossing? Massaal die rekeningen verbranden in Den Haag en hun hun eigen schulden laten betalen.
 
Er is een optie om geen zorgpremie te betalen. Dat kan als hier door bepaalde overtuigingen bezwaar tegen is. Het wordt dan wel op een andere manier bij je weggehaald via belastingen of het inhouden van salaris. Geen zorgpremie betalen is dus eigenlijk geen optie in het systeem waar we in leven.
Alleen Ragnar gaat geen zorgverzekering meer betalen als het nog duurder wordt. Dat is iets voor het domme volk.
Nou ik weet niet wat dommer is. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik ben 4 jr geleden vd trap gedonderd, moest met 1 been in het gips, röntgenfotos moeten maken, regelmatig controles etc. Had er toch niet aan moeten denken dat ik toen niet verzekerd was!
En met kinderen zou ik al helemaal geen risico nemen, dan behoor ik denk ik tot het domme volk🙃
 
Nou ik weet niet wat dommer is. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik ben 4 jr geleden vd trap gedonderd, moest met 1 been in het gips, röntgenfotos moeten maken, regelmatig controles etc. Had er toch niet aan moeten denken dat ik toen niet verzekerd was!
En met kinderen zou ik al helemaal geen risico nemen, dan behoor ik denk ik tot het domme volk🙃
Nederlanders zijn het meest verzekerde volk op deze aarde! Ze laten zich werkelijk overal voor verzekeren
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.759
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan