Zin en onzin van cryptovaluta

Bert Slagter (medeauteur boek ''Ons geld is stuk'') vertelt dat hij een onderhoud had met journalist Thomas Bollen van FollowTheMoney (FTM) over een evt. interview. Thomas Bollen wilde perse weten hoeveel Slagter zelf had aan bitcoin. Slagter zei dat hij dat uit o.a. veiligheidsoverwegingen nooit doet. Vervolgens komt er een haatstuk over bitcoin en Slagter in FTM. Zo gaat dat dus kennelijk. Slagter doet er verslag van in Satoshi Radio: uitzending begint bewust bij dat Slagter erover begint te praten:
#182 Live - We built this city on BTC — Satoshi Radio — Overcast overcast.fm
https://overcast.fm/+oQ8VbF-8s/36:32
 
Laatst bewerkt:
Economiedeskundige Kees de Kort (boomer) gaat ongemakkelijk met de armen over elkaar bij het thema bitcoin: begint bij de timestamp:

 
Laatst bewerkt:
Ik mag Kees de Kort wel, hij had het destijds bij de crisis van 2008 ook bij het rechte eind. Als KdK een 'boomer' is, wat ben jij dan, een 'millennial'? Je zit zo diep in de Crypto Cult dat je alles en iedereen ridiculiseert die jouw luchtkastelen doet afbrokkelen. Dat is ego en ik kan het weten, ik maakte vroeger de grond gelijk met iedereen die het anders zag dan ik. It takes one to know one, ken uzelve!

Mike
 
Vrouwen tellen de korting op niet de kosten 🥲🤣🤣🤣
Zoveel bespaart maar geen brood
 
Ik mag Kees de Kort wel, hij had het destijds bij de crisis van 2008 ook bij het rechte eind. Als KdK een 'boomer' is, wat ben jij dan, een 'millennial'? Je zit zo diep in de Crypto Cult dat je alles en iedereen ridiculiseert die jouw luchtkastelen doet afbrokkelen. Dat is ego en ik kan het weten, ik maakte vroeger de grond gelijk met iedereen die het anders zag dan ik. It takes one to know one, ken uzelve!

Mike
Ik mag Kees de Kort ook. Bitcoin komt hem zo wereldvreemd voor, dat hij er ongemakkelijk van wordt. Dat zie je aan zijn lichaamstaal. Dat is wat ik keer op keer zie gebeuren met hoe mensen op bitcoin reageren. Ik bedoel met ''boomer'' aan te geven hoezeer voor die generatie (tussen 45 en 60) bij uitstek geldt: ''wat een boer niet kent, vreet hij niet'' als het om bitcoin gaat. Het principe ''wat een boer niet kent vreet hij niet'' geldt voor elke generatie, maar het wordt pas zichtbaar als je ouder wordt wat je dan niet vreet uiteraard. Ik ben van de ''generatie X'' (jij volgens mij ook) https://www.fatsforum.nl/threads/tegenstellingen-tussen-groepen-en-generatiekloven.4189/#post-317117 Die generatie zit een beetje tussen de wal en het schip voor wat betreft omgaan met de recente zeer snelle veranderingen van industriele naar informatiesamenleving. De generatie X is net iets jonger nog en iets meer gewend van jonger af aan van met omgaan met de stuiptrekkingen van de nieuwe informatiesamenleving. Het is wel grappig. Kees de Kort wil net als Madelon ook weer dat de economie goed gaat crashen omdat die nu kunstmatig in stand wordt gehouden met geld bijdrukken. Dan gaat de rente ook weer omhoog. Dat de rente bij bitcoin nu kennelijk op 10 procent ligt, vindt hij ineens een slecht teken voor bitcoin. Terwijl nu dat zo bij bitcoin is, ziet hij het ineens als een teken dat er iets niet aan de haak is met de bitcoin haha. Dat is meten met twee maten. Interessant. Ik ga wel eens om met mannen van de generatie Y en die zijn zichtbaar gefrustreerd. Kunnen moeilijk aan een huis komen etc. En die hebben echt een grafhekel aan de ''boomergeneratie''. Niet dat die mannen standaard wel iets hebben met bitcoin. Standaard niet, een enkeling. Meestal vooral de gamers. Het is niet toevallig bijv. dat Boris v/d Ven, ook fervent bitcoiner, uit de gamewereld komt.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk is het uiterst verdacht dat er 10% rente zit op leningen met BTC. Dit betekent dat bepaalde partijen hier grof aan verdienen. Peer to peer? Centrale banken ten val brengen? Laat me niet lachen!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.192
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan