Zin en onzin van cryptovaluta

In de podcast hadden ze het erover dat de miners via satellieten contact leggen waardoor de blocken vastgesteld kunnen worden. Je kunt het ook zelf als individu doen, maar ik zie het mezelf niet doen. Ik ga de storm uitzitten. In the meantime heb ik niet de illusie dat ik met bitcoin eieren ga kopen. Of ja, ik ga zelf kippen houden...

Elk ruilmiddel heeft nadelen. Met goud zit je vaak ook met de deelbaarheid. Als je eieren wil van boer Henk moet je ook goud afschaven en hoe stel je de koers vast. Of je doet het via certificaten en die gaan ook vaak via internet.
Dat betekent dus dat onderlinge miners controle hebben over die blocken oeps dat was nu net niet de opzet
 
Zo zit het niet in elkaar, maar het wordt wel minder leuk om het uit te leggen met zoveel skepsis.
Blockchain zou automatisch moeten werken
Jij mined x BTC BC Check voegde toe als het klopt, als dit nu onderling ff geregeld wordt is dit manipuleren...
 
Bitcoin the end for fiat money......
Correct sentence..
Invest 2000 dollars in bitcoin
That's, the end off your fiat money
 
Wat kinderachtig zeg, een koersdaling en gelijk je “gelijk” proberen te halen.
Dat heb ik bij al die Q voorspellingen die nooit uitgekomen zijn nooit gezien.
 
Behalve dan dat de Q-posts sinds september stuk voor stuk uitkomen. Dit in tegenstelling tot de gebakken lucht die BTC heet. Nice try, goodbye, don't waste my time.

Mike
 
Als BTC even volatiel is als fiat-geld (boom-bust cycles), dan is het fiat-geld (fiat = vertrouwen). Of het al dan niet cenraal gecreeerd of geleid is doet niet terzake, de munt is niet stabiel omdat er geen edelmetaal achter staat. Gold shall destroy the Fed (Q). Not crypto, gold. Gold is money, everything else is credit (krediet = geloofwaardigheid = fiat).

Mike
 
Op veel punten volg ik je ook wel hoor. Btc is inderdaad te volatiel om als currency te gebruiken. En naar mijn idee wordt de koers ook gewoon door een aantal grote partijen bepaald. Zowel omhoog als omlaag wordt er grof geld verdiend. De meeste analisten hebben daarnaast ook gewoon een belang in crypto of verdienen er op een andere manier aan.

Ik zie het ook totaal niet als de redding of vervanging van fiat geld.

Blockchain daarentegen is een revolutionaire techiek. Er zijn veel betere en interessante projecten aan gekoppeld dan Bitcoin.

Feit blijft dat er ook voor de gewone man bizarre rendementen gehaald kunnen worden. Zeker op projecten naast bitcoin. Las wat scepsis over het bestaan van crypto miljonairs, maar daar ken ik er meerdere van. Je moet alleen niet verblind raken en op tijd je winst nemen. Het is gewoon speculeren, wat je denk ik maar met een klein percentage van je geld moet doen. Ik geloof namelijk ook wel dat die bubbel een keer barst. Wanneer, dat weet niemand.

Op dat moment zijn edelmetalen naar mijn mening de beste plek om je geld in te hebben zitten, dus ook daar volg ik jullie.

En de vergelijking met Q. Ik vond het interessant dat dezelfde argumenten, wie erachter zit is onbekend en veel speculeren en verschillende interpretaties, ineens wel legitiem zijn om je mening te valideren. Maar misschien volg ik het te weinig om er een goede mening over te geven. Ben er sinds begin dit jaar niet meer mee bezig. Tot die tijd vond ik er vrij weinig uitkomen. Tijd om er weer eens in te duiken.

Maar nu eerst wat crypto kopen, de koers is gunstig 😜
 
Mee eens, niemand hier is 100% overtuigd van crypto. Bijna iedereen die ‘voor’ is houdt toch een slag om de arm en spreidt kansen. Maar er is nu eenmaal goed op te verdienen (zonder hebzucht voor mezelf sprekend) en natuurlijk ook goed op te verliezen dus nadenken over je exitplan en bereid zijn te verliezen. Ik ben zelf ook meer gaan twijfelen door deze thread. Valt me wel op dat x22 een stevige believer is en blijft. Dat vind ik dan wel weer opvallend.
 
Jij denkt te veel in battles 😂. Zeker militair geweest?😉😂
We zitten midden in een battle dus ja zo denk ik wel, als militair... Wat in NATO deepstate verband feitelijk huurling betekent heb ik een andere route gekozen wat landbouw enzo zelf voor eten zorgen.... Wat ga je doen na je pensioen (min of meer verplicht wegens functie weigeren) jahoor soldaatje spelen🤣🤣🤣
 
IMG_20211127_150028.jpg
Falling wedge, bullish patrono. Tek.
en hier de 21-wekelijkse Moving Average bij, hetgeen voor BTC een betekenisvolle lijn is. Technische analyse moet uiteraard uitgaan van 2 scenarios, positief en negatief. Maw uitbraak naar beneden toe, koers ca 41200, naar boven toe, ca 90000
Piura technisch en uiteraard verleden is niet heden.
 
Willy Woo doet aan on-chain analyse: analyse op basis van de blockchaintechnologie (is iets anders dan technische analyse):

Dear subscribers,

Welcome to The Bitcoin Forecast #41.

My last letter was bullish with high conviction with price at $58.2k, since then price has collapsed to $54.8k as BTC got pulled down in a risk-off environment lead by stocks fearing the new COVID variant discovered in South Africa.

In this letter I’ll cover the on-chain structure and compare this with the COVID crash of 2020 and also the May mini bear market crash.

Top level summary for 27th Nov 2021 (current price $54.8k):

Macro: Unchanged (as per last letters), structurally we expect a bull run well into Q1 2022.

Short term: HODLers continue to buy the dip, there are no signs of fundamental weakness seen in the COVID 2020 and May 2021 crashes. Short term trader positioning is currently signalling a bottom. In essence the last ...


Betaalde newsletter Willy Woo
 
Willy Woo doet aan on-chain analyse: analyse op basis van de blockchaintechnologie (is iets anders dan technische analyse):




Betaalde newsletter Willy Woo
Hopelijk is dat betaalde gratis. On-chain analyse ? 😂 Hetgeen hier staat is gewoon CS, in analyse terminologie.
 
Hopelijk is dat betaalde gratis. On-chain analyse ? 😂 Hetgeen hier staat is gewoon CS, in analyse terminologie.
Je houdt nogal van afkortingen. Kun je ook gewoon woorden voluit schrijven JVG? Ik kan toch niet automatisch ruiken wat je bedoelt? Je had het eerder over technische analyse (jij schrijft dan TA, lekker handig): ''on chain analyse'' is wezenlijk anders: i.t.t. bij bijv. goudhandel aandelen e.d. heb je bij bitcoin de beschikking over de blockchain (ook wel de kasboeken, ''ledger'' in het engels, van de bitcoin) waar je super veel data van kan abstraheren. Dat heb je niet bij andere vormen van handel (belegging aandelen goud transfers e.d.).
 
Oh, CS betekent Common Sense.
Als je in het financiele zit weet je dat TA technische analyse betekent. Dat wordt daar meer gebruikt en geschreven dan voluit.
Uiteraard is on chain anders dan TA, heb ik ook niet beweerd dat dit niet zo is, maar hetgeen daar geschreven stond als dat on chain analyse is en voor dat betaald moet worden, vind ik dat heel mager. Hetgeen er staat is gewoon common sense, normale redenering van de markt, simpel boerenverstand, maar dat kan natuurlijk zo niet gezegd worden anders kan er geen betaalservice van gemaakt worden. Bij BTC noemt dat dan onchain en bij goud, aandelen ed noemt dat gewoonweg marktanalyse en bedrijfsboekhouding.
 
Oh, CS betekent Common Sense.
Als je in het financiele zit weet je dat TA technische analyse betekent. Dat wordt daar meer gebruikt en geschreven dan voluit.
Uiteraard is on chain anders dan TA, heb ik ook niet beweerd dat dit niet zo is, maar hetgeen daar geschreven stond als dat on chain analyse is en voor dat betaald moet worden, vind ik dat heel mager. Hetgeen er staat is gewoon common sense, normale redenering van de markt, simpel boerenverstand, maar dat kan natuurlijk zo niet gezegd worden anders kan er geen betaalservice van gemaakt worden. Bij BTC noemt dat dan onchain en bij goud, aandelen ed noemt dat gewoonweg marktanalyse en bedrijfsboekhouding.
''Als je in het financiele zit weet je dat TA technische analyse betekent. Dat wordt daar meer gebruikt en geschreven dan voluit.'' Ja en? ''CS'': common sense, okay bedankt voor de uitleg. TM, trust me, beter om dingen gewoon voluit te schrijven, tenminste als het je doel is om met mensen te communiceren. Ja nou ja, bij bitcoin is de on chain analyse nogal 'real time' en transparant vanwege die up to date kasboeken via de blockchains, behalve dat het dan pseudoniem is. Met goud en aandelen heb je dat accurate inzicht per tijdsvak gewoon minder vlak na allerlei transacties over de hele wereld.
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan